AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Rally - Kimi Raikkonen 13. na svom prvom reliju u karijeri

Rally - Kimi Raikkonen 13. na svom prvom reliju u karijeri

Kimi Raikkonen proteklog vikenda učestvovao je na svom prvom profesionalnom reli takmičenju u karijeri. Finac je u bolidu Fiat Grande Punto S2000, na Arctic Rallyju, uspeo da osvoji 13. mesto, zaostavši preko šest minuta za pobednikom, Juhom Salom u Mitsubishi Lanceru EVO IX...
World Car of the Year 2009 - poznato 11 finalista

World Car of the Year 2009 - poznato 11 finalista

Pedeset novinara iz raznih delova sveta izabralo je 11 automobila, od kojih će biti izabran najbolji. Izbor "World Car of the Year", koji je globlna alternativa evropskom, japanskom ili američkom izboru za automobil godine, ove godine biće veoma zanimljiv...
Porsche 911 - novi sportski auspuh

Porsche 911 - novi sportski auspuh

Kompanija Porsche predstavila je novi izduvni sistem za celu porodicu 911, koji će podsetiti na zvuk motora iz doba kada je ova Sttutgartska kompanija svoje modele opremala snažnim, vazduhom hlađenim motorima...
Mercedes-Benz E kabrio - špijunske fotografije

Mercedes-Benz E kabrio - špijunske fotografije

Mercdes-Benz, očigledno ne želi po svaku cenu da prati savremene trendova ugradnje tvrdih sklopivih krovova. Naslednik kabriolet verzije modela CLK na tržištu će se pojaviti sa platnenim sklopivim krovom. Time će se povećatiu komfor i prostor u prtljažniku...
Opel Ampera - prvo evropsko elektricno vozilo!

Opel Ampera - prvo evropsko elektricno vozilo!

Ampera je ime Opel-ovog potpuno novog revolucionarnog električnog automobila sa produženim dometom. Sa pet vrata i četiri sedišta, Opel Ampera će biti predstavljena na Sajmu automobila u Ženevi 2009 (od 5. do 15. marta)...
DEKRA - Saab 9-3 - najpouzdaniji u klasi

DEKRA - Saab 9-3 - najpouzdaniji u klasi

Prema kriterijumu o pouzdanosti Saab 9-3 proglašen je najpouzdanijim vozilom u klasi po DEKRA 2008 godišnjem izveštaju. Nemački službeni nadzorni odbor za vozila uporedio je podatke na uzorku od 15 miliona vozila u 2008. Izveštaj obuhvata iskustvo za zadnje dve godine i obuhvata modele koji su imali minimalno 1000 inspekcijskih nadzora...
Kia Cee’d Plus - špijunske fotografije

Kia Cee’d Plus - špijunske fotografije

Praktičnija verzija korejskog hatchback modela prolazi fazu finalnog testiranja. U pitanju je praktičnija verzija modela Cee'd, koji će vlasnicima ponuditi više unutrašnjeg prostora i varijabilniji enterijer...
Renault Symbioz
Slika nedelje