AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Hyundai i Kia - poslovni rezultati

Hyundai i Kia - poslovni rezultati

Korejske kompanije Hyundai i Kia objavile su svoje poslovne rezultate za četvrti kvartal i celu prošlu godinu. Kia je objavila rast čistog profita u 2008. godini, a očekivanja su optimistična i za tekuću godinu...
BMW X3 pobednik analize kvaliteta ADAC-a

BMW X3 pobednik analize kvaliteta ADAC-a

BMW X3, po drugi put, osvaja vodeću poziciju u analizi kvaliteta ADAC. Kao i godinu dana ranije, ovaj "Sports Activity Vehicle" osvojio je prestižnu ocenu "Žuti anđeo" 2009 u kategoriji kvaliteta...
Saab 9-4X - špijunske fotografije

Saab 9-4X - špijunske fotografije

Pre nekoliko meseci objavile su se špekulacije da je projekat Saab 9-4X prekinut. Poslednje špijunske fotografije pokazuju nam suprotno. Saab 9-4X trenutno je u fazi testiranja, a na tržište bi mogao stići još letos...
AC Schnitzer - blokada diferencijala uskoro u ponudi

AC Schnitzer - blokada diferencijala uskoro u ponudi

Tjunerska "kuća" AC Schnitzer uskoro će u svojim modelima ponuditi neočekivanu dopunu: samoblokirajući diferencijal. Poznati "šper" (potpuno mehanička blokada diferncijala), kojim se mogu pohvaliti takmičarski bolidi, bi će dostupni u modelima BMW serije 1 i serije 3, kao i u modelu MINI...
Sajam automobila u Tokiju pod znakom pitanja

Sajam automobila u Tokiju pod znakom pitanja

Japanska Asocijacija Automobilskih Proizvođača (JAMA) najavila je mogućnost da ovogodišnji sajam automobila u Tokiju ne bude održan. Razlog je jednostavan: organizator se boji da neće imati šta da izlaže, jer su neki veliki brendovi već otkazali svoje učešće...
Audi će obustaviti proizvodnju na pet dana

Audi će obustaviti proizvodnju na pet dana

Posle Volkswagena i Škode, kompanija Audi je sledeći proizvođač iz velikog koncerna, koji će zbog posledica svetske ekonomske krize uvesti ograničenja u proizvodnji. Obustava proizvodnje planira se u domaćem pogonu u Ingolstadtu...
Škoda Octavia RS Limited Edition

Škoda Octavia RS Limited Edition

Motivisana sjajnim prodajnim rezultatima na tržištu Velike Britanije, kompanija Škoda odlučila je da na tamošnje tržište plasira limitiranu ediciju modela Octavia RS. Model Škoda Octavia RS na tržištu Velike Britanije je veoma popularan...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje