AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Uhvaćen Peugeot 408?

Uhvaćen Peugeot 408?

Iako je lošeg kvaliteta, ova nezvanična fotografija otkriva nam mogući izgled novog modela, Peugeot 408. Podsetimo, model Peugeot 407 na tržište stigao 2004. godine, prošle godine preživeo i facelift, a prema našim izvorima njegov naslednik (Peugeot 408) na tržište stiže tek sledeće godine...
Abt Golf VI

Abt Golf VI

Posle Volkswagen Scirocca, tema rada poznate tjunerske kuće ABT bio je Volkswagen Golf šeste generacije. Pored izmena eksterijera, koje čine sportski detalji, agregati su dobili novu "porciju" snage...
Honda objavila pad profita za 90 %

Honda objavila pad profita za 90 %

Drugi najveći japanski proizvođač automobila, kompanija Honda, objavila je poslovne rezultate za treći kvartal ove fiskalne godine (oktobar - decembar 2008), kada je ostvarila međugodišnji pad profita za velikih 89,9 %...
Porsche 911 GT3 - facelift najbržeg atmosferskog Porschea

Porsche 911 GT3 - facelift najbržeg atmosferskog Porschea

Posle nedavno osveženih modela Porsche 911 Carrera, Carrera 4 i Targa, pred nama su prve fotografije prestižnog modela Porsche 911 GT3. Kako smo i navikli od Porschea, radikalnih izmena dizajna nema, ali zato ima više snage i automobil tehnički je napredniji...
Nagrade za novu Ford Fiestu

Nagrade za novu Ford Fiestu

Vodeći britanski magazin za savete o novim automobilima What Car? (Koji, kakav automobil), imenovao je novu Ford Fiestu 1.25i Zetec Automobilom godine 2009, čime je proširena lista nagrada za novi mali automobil koji Ford uvodi na tržišta širom sveta. Urednici What Car? magazina su pohvalili Fiestu za njen elegantan dizajn, performanse i ekonomičnost u potrošnji goriva.
Kraj za Chrysler PT Cruiser! Zbogom, retro dizajnu

Kraj za Chrysler PT Cruiser! Zbogom, retro dizajnu

Od raspada koncerna Daimler-Chrysler, model PT Cruiser je sedmi model čija proizvodnja će biti stopirana. Već je okončana produkcija modela PT Cruiser Convertible, neuspešnog modela Chrysler Crossfire, Dodge Magnuma, Dodge Duranga, Chrysler Aspena i crossovera Chrysler Pacifica...
Izvlačenje nagrada trećeg kola OMV nagradne igre 5. februara

Izvlačenje nagrada trećeg kola OMV nagradne igre 5. februara

Posle tri meseca od starta, OMV nagradna igra se približila kraju i traje svega još nekoliko dana. Ostalo je još da se 5. februara izvuku mesečne nagrade trećeg kola i naravno ono što sa nestrpljenjem očekuju svi učesnici ove nagradne igre – izvlačenje glavne nagrade Škode Superb...
BMW X5 M - špijunske fotografije

BMW X5 M - špijunske fotografije

Marketing kompanije BMW zaključilo je da portfolio proširi sa "nabildovanim" SUV modelom, kojeg pogoni snažni osmocilindrični monstrum agregat. Pored modela X6 M, BMW će uskoro predstaviti i M verziju praktičnijeg modela X5...
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje