AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Danas je 1. novembar - Imate li zimske pneumatike?

Danas je 1. novembar - Imate li zimske pneumatike?

Iako nam to pogled kroz prozor ne otkriva, vreme za zimske pneumatike se nezadrživo bliži. Kada je potrebno da montiramo zimske pneumatike? Kada je to realno potrebno, a kada to moramo učiniti zbog "slova zakona"? Odgovore na ova pitanja, pronađite u daljem tekstu...

Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima počeo je da se primenjuje od 4. maja 2012. godine. Upravo u ovom dokumentu su definisane odredbe, koje se odnose na upotrebu zimske opreme u predstojećem periodu od 1. novembra do 1. aprila.

 

Pogledajte vest: Saveti - Češće gledajte na sat.

 

U skladu sa članom 113 pomenutog pravilnika, u periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena pneumaticima za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica.

 

Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima




                                                                  Član 113.

Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva:

1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila vrste M1 i N1;
2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;
3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.

Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm.

Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.

U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.

Izuzetno od stava 4. ovog člana, u naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima, odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije.

Oprema iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se postaviti na točkove na delu puta koji nije označen znakom „lanci za sneg” samo kad je kolovoz prekriven snegom. Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.



Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, objavljen je u „Službenom glasniku 40/12”.

 

Pogledajte vest Najbolje reklame za bezbednu vožnju.

Podsetimo se nekoliko naših saveta o zimskim pneumaticima:

Zimski pneumatik - za niske temperature!

Zimske pneumatike treba da imamo na vozilu, ne zbog toga da ne bismo bili kažnjeni, već zbog sopstvene bezbednosti, bezbednosti saputnika u vozilu i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju. Kao što je poznato, letnji pneumatici značajno gube svoja svojstva na temperaturama nižim od 7 stepeni Celzijusa. Dakle, zimski pneumatici nam nisu potrebni samo kada padne sneg, već i kada se temperatiura spusti ispod 7°C. Neki proizvođači automobila ističu da manje od 10 % vozača u Evropi vozi po snegom prekrivenom putu, pa se zato zimski pneumatik prvenstveno razvija za vožnju u uslovima niskih temperatura, kada je automobil sa letnjim pneumaticima veoma teško kontrolisati i kada se zaustavni put drastično produžava, a samim tim i rizik od saobraćajne nesreće.

Pritisak, dubina dezena, brzinski index

Kao što je važno izabrati odgovarajuće zimske pneumatike, tako je važno kontrolisati i pritisak, jer pritisak opada sa padom temperature vazduha.

Takođe, važno je istaći da proizvođači ističu zamenu sva četiri pneumatika, kako bi vozač imao maksimalnu kontrolu nad automobilom. U slučaju da automobil ima zimske pneumatike na prednjim pogonskim točkovima, a letnje na zadnjim, drastično se povećava rizik od pojave preupravljanja, odnosno nekontrolisanog zanošenja zadnjeg dela automobila. U zimskim uslovima vožnje, sa letnjim pneumaticima na vozilu, preupravljanje se javlja iznenada i munjevito brzo, pa čak ni profesionalni sportski vozači nisu sposobni da predvide ovako ponašanje automobila i reaguju na vreme. Iako u našim zakonskim odredbama za predstojeću zimsku sezonu to ne stoji, predlažemo da na vozilo montirate četiri zimska pneumatika, jer život nema cenu.

Zimski pneumatik - za kišne uslove!

Brzinski index kod zimskih pneumatika je obično manji, i zato posebnu pažnju obratite na preporuke proizvođača pneumatika. Zimni pneumatik za porodična vozila mora imati dubinu dezena glavnog gazećeg sloja od najmanje 4 milimetra. To je važno ne samo zbog bezbednijeg kretanja u snežnim uslovima, već i zbog vožnje u kišnim uslovima, kada je povećan rizik od pojave koja se zove "akvaplaning". Važna funkcija koju "guma" treba da ispuni na mokroj i vodom prekrivenoj podlozi je da, kroz kanale kojima je ispresecan protektor, odvodi vodu. Bez kanala određene dubine, tanak sloj vode ostaje zmeđu pneumatika i podloge, što izaziva gubitak prijanjanja i nekontrolisano kretanje vozila.

Jurnjava u poslednjem trenutku

Kao što smo istakli, sada je optimalno vreme za promenu pneumatika. Ne treba čekati trenutak da temperature budu već uveliko "u minusu", ili da padne sneg. Pored toga, ovih dana u vulkanizerskim servisima nema "gužve", pa se sa stručnim serviserima možete posavetovati o izboru idealnog pneumatika za vaš automobil. Već za nekoliko dana, tamo će biti prilično "veselo", a oni neće imati previše vremena za razgovor.

Goran Sarić - Automagazin portal

Kia dobija plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon

Kia dobija plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon

Kia Motors je sa razvojem plug-in hibrida za varijante XCeed i Ceed Sportswagon učinila još jedan korak na svom putu elektrifikacije. Nove varijante sa niskim emisijama štetnih gasova, koje će biti lansirane početkom iduće godine, predstavljaju Kijine prve električne modele u segmentu kompaktnih porodičnih vozila...

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Električna revolucija u automobilskoj industriji je izvesna, ali postoji nekoliko izazova u ovoj oblasti. Tehnički limiti elektromobila i njihova još uvek visoka cena, mogu se rešiti, ali mnogo ozbiljniji rizik postoji od nestašice baterija. Toyota je svesna toga i zato ulaže u rudarsku industriju...

Počela proizvodnja nove Opel Corse u Saragosi

Počela proizvodnja nove Opel Corse u Saragosi

Šesta generacija Opel Corse sada silazi sa proizvodne trake u španskoj fabrici PSA Grupacije u Saragosi. Kralj Španije Felipe VI, generalni direktor PSA Grupacije Karlos Tavares (Carlos Tavares) i izvršni direktor Opela Mihael Lohšeler (Michael Lohscheller) označili su početak serijske proizvodnje Opelovog bestselera na ceremoniji sa zaposlenima i gostima.

123456. . .1436
Toyota Yaris WRC - Ott Tanak - Wales Rally GB
Slika nedelje