AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Prodaja novih vozila - Važan faktor bezbednosti u saobraćaju

Prodaja novih vozila - Važan faktor bezbednosti u saobraćaju

Broj nastradalih lica u saobraćaju u zemljama Evropske Unije, iz godine u godinu je sve manji. Iako u državama članica EU postoje velike razlike u kvalitetu putne mreže, intenzitetu saobraćaja, stepenu kulture u saobraćaju, grafikon smrtnosti na putevima beleži konstantan pad...

Pogledajte vest: Najbolje reklame za bezbednu vožnju.

 

U periodu od 2002. do 2011. godine, broj smrtno nastradalih u saobraćaju u zemljama Evropske Unije smanjen za sa 53.342 na 30.300 lica, što predstavlja respektabilno prosečno smanjenje smrtnosti na putevima od čak 43 %. Prema podacima Evropske komisije, to je najmanji broj poginulih u saobrćaju od 1965. godine, kada je na ulicama bio neuporedivo manji broj automobila i kada je na godišnjem nivou trošeno značajno manje goriva. Neke države uspele su u navedenom periodu na prepolove smrtnost u saobraćaju. Na primer, Češka Republika je od 2003. godine, kada je na tamošnjim putevima smrtno stradalo 1.447 osoba, došla do prošlogodišnjih 681 lica. U prvih devet meseci 2013. godine, na češkim ulicama je smrtno stradalo 436 lica, što je najmanji broj od 1970. godine!

Iako su faktori bezbednosti u saobraćaju u zemljama EU veoma različiti, počev od kvaliteta putne mreže, intenziteta saobraćaja (količina potrošenog goriva u određenom vremenskom periodu), broja vozila na ulicama, stepena edukacije, kulture u saobraćaju... različiti, jedan detalj je svojstven za većinu zemalja - konstantno se poboljšava aktivna i pasivna bezbednost automobila u EU.

Statistički gledano, u Evropi putovanje automobilom nikada nije bilo bezbednije.

Bezbednost saobraćaja u Srbiji, ni blizu ne prati pozitivne evropske trendove. Zašto?

U toku 2010. godine u saobraćajnim nezgodama u Srbiji poginulo je 660 lica. Već naredna 2011. godina bila je lošija u pogledu broja smrtno stradalih lica u saobraćajnim nezgodama. U 2012.godini zabeleženo je smanjenje broja poginulih lica u odnosu na 2011.godinu (poginula su 684 lica). Zanimljivo je, da je u Srbiji 2002. godine na putevima stradalo 854 lica, 2004. godine 960, 2005. godine 843, a 2007. godine 968 lica. Dakle, ne postoji linearan trend pada broja stradalih.

 

Pogledajte vest: Agencija za bezbednost saobraćaja - Vežimo pojas!

Jedan od razloga za relativno visoku smrtnost na našim putevima, sigurno je zastareo vozni park, odnosno veoma loša aktivna i pasivna bezbednost automobila koji se kreću našim ulicama. Prosečna starost automobila u Srbiji iznosi oko 15 godina, što predstavlja jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi. Ono što je važno, pre 15 godina nije bilo ni reči o bezbednosnim sistemima koji se koriste u modernim automobilima, ili su bili u početnoj fazi razvoja.

Prodaja novih vozila - Važan faktor bezbednosti u saobraćaju

U zemljama EU, smrtnost u saobraćaju ima linearan pad, a jedan od važnijih faktora jeste prodaja novih automobila, koji imaju daleko veću aktivnu i pasivnu bezbednost od automobila starih deset-petnaest godina. Najveće smanjenje smrtnosti na putevima zabeleženo je upravo u godinama kada je prodaja novih vozila bila na vrhuncu

 

Prošle godine, u Srbiju je uvezeno oko 16.000 novih vozila, oko 22.000 putničkih vozila je prodato. U istom vremenskom periodu, preko 100.000 polovnih vozila je uvezeno sa tržišta Evropske Unije, preko 70 % sa standardom Euro 3. To znači, da ono što Evropa odavno zabranjuje, potpuno je legalno da se vozi u Srbiji. Zabrinjava i činjenica, da je 180.000 vozila u srbiji starije od 25 godina!

Iz svega navedenog, možemo zaključiti, da jedan od strateški važnih ciljeva u okviru plana za smanjenje smrtnosti na našim putevima, treba da bude povećanje prodaje novih automobila. Novi, viši standardi za polaganje vozačkih ispita, poboljšanje kvaliteta putne infrastrukture, rigoroznija kaznena politika... sve su to važni faktori za povećanje bezbednosti saobraćaja, ali čini se da je jedan od najvažnijih bezbednost samih automobila. Povećanje prodaje novih automobila ne postiže se samo povećanjem standarda i kupovne moći građana, već i destimulacijom prodaje nebezbednih polovnih i stimulacijom prodaje bezbednih novih.

 

Život nema cenu.

Goran Sarić - Automagazin portal

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje