AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Nova generacija Volvoa XC 90 startovala je modelsku ofanzivu švedske kompanije, u okviru koje su predstavljeni Volvo S90 i njegov karavanski blizanac V90. Na regionalnoj promociji održanoj u Ljubljani, upoznali smo se oči u oči sa luksuznim švedskim sedanom, koji prosto pršti od luksuza i tehnološke prefinjenosti...

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Glavne svetlosne grupe sa integrisanim dnevnim LED svetlima čine grafiku takozvanog Torovog čekića, kao kod modela XC90. To je prepoznatljiv detalj tima okupljenog oko šef-dizajnera Thomasa Ingenlatha. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Volvo S90 - prezentacija u Ljubljani.

 

U Narodnoj galeriji u Ljubljani, Volvo S90 zasijao je punim sjajem. Njegov izgled predstavlja nastavak dizajnerskog trenda predstavljenog na novom Volvo S90. Uživo automobil izgleda daleko atraktivnije i elegantnije nego na fotografijama. Krase ga jednostavne skandinavske linije sa velikom maskom hladnjaka sa vertikalnim lamelama. 

Kada se smesti za volan, vozač može pomisliti da je zalutao u XC90. Kao što smo očekivali, enterijer je izrađen u minimalističkom stilu, odnosno sa minimalnim brojem dugmića i velikim vertikalnim displejom multimedijalnog sistema, baš kao što je onaj u XC90. Sa velikim SUV modelom, podeljen je i izgled volana sa nešto većim komandama, ali i atraktivno dizajniran veliki unutrašnji retrovizor bez rama.

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Bočne linije, takođe su jednostavne, u skladu sa aktuelnim trendovima ove švedske marke, a zadnji deo karakterišu avangardne svetlosne grupe u obliku slova C, koje se protežu od bokova i zadiru duboko u vrata prtljažnika.

 

S90 je luksuzni sedan. Prioriteti tokom razvoja enterijera bili su prostranost i vrhunska udobnost. Vrhunska bezbednost se kod ovog proizvođača podrazumeva. Posle prvog upoznavanja sa švedskim sedanom, stručnjacima za enterijer možemo dati palac nagore. Za putnike ima prostora u svim smerovima, kako u predelu kolena, tako i u predelu glave i laktova. Materijali su prijatni, kako vizuelno, tako i na dodir, a završna obrada je vrhunska. Između naslona prednjih sedišta, pozicionirana je kontrola klimatizacije za putnike na zadnjim sedištima, što je detalj kojim se mogu pohvaliti samo premium konkurenti. Čak i ove komande su preko panela osetljivog na didir.


Zapremina prtljažnog prostora iznosi 500 litara i pravilnog je oblika.

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Zadnji deo automobila je originalan i sigurno ga nećete pomešati sa bilo kojim drugim luksuznim automobilom na ulici. 

 

Ako veliki SUV Volvo XC90 ispod haube ima samo 4-cilindrične motore, onda nas ne iznenađuje što je isti koncept primenjen i kod S90. Kao i grandiozni SUV, prefinjeni sedan je postavljen na modularnoj platformi SPA (Scalable Product Architecture), koja obezbeđuje ugradnju 4-cilindričnih motora i unapred određenih menjača. To je baza za poprečnu instalaciju motora i primarno pogona na prednje točkove. Ipak, švedski proizvođač je obezbedio i mogućnost ugradnje sistema pogona na sve točkove, kako kod sedana S90, tako i kod karavana V90, i to kod snažnijeg turbodizel motora D5 i obe benzinske varijante. 

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Automobil nudi vrhunsku udobnost i prostranost u svim zonama. 

 

Svi motori (i benzinski i dizel!) imaju zapreminu od 1.969 cm3. Bazni motor je turbodizel D3 Drive-E, maksimalne snage 110 kW i maksimalnog obrtnog momenta 320 Nm, koji može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem sa istim brojem prenosa. Snažniji turbodizel D4 razvija 140 kW i 400 Nm, a najsnažniji D5 razvija 173 kW i 480 Nm. Najsnažniji turbodizel motor standardno je opremljen automatizovanim menjačem sa 8 stepeni prenosa od slavne firme Aisin. Kod verzije D5 sa automatskim menjačem i sistemom pogona na sve točkove, novina je i sistem PowerPilse. Motor poseduje "rezervoar" vazduha zapremine 2 litra, koji stiže do kompresora direktno iz filtera za vazduh. Ovim sistemom obezbeđen je najbrži mogući odgovor motora na komandu gasa, zahvaljujući već sabijenom vazduhu koji stiže direktno u manji od dva turbopunjača. U poređenju sa motorom u XC90, reakcija motora je značajno brža i dinamičnija. 

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Instrument tabla, dizajn i oblik volana i centralni displej, preuzeti su od uspešnog SUV modela XC90. 

 

Benzinske verzije su T5 Drive-E FWD, koju pokreće agregat maksimalne snage 187 kW i maksimalnog obrtnog momenta 350 Nm. Sledi T6 AWD Drive-E, kojeg pokreće motor snage 235 kW i maksimalnog obrtnog momenta 400 Nm, kombinovan sa sistemom pogona na sve točkove. Vrh ponude predstavlja T8 Hybrid AWD, čija snaga pogonskog sistema iznosi 300 kW, a "tramvajski" maksimalni obrtni moment ima vrednost od 640 Nm. S90 opremljen najsnažnijim benzinskim motorom iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za samo 5,2 sekunde, a na čistu električnu energiju sposoban je da pređe 50 kilometara. Sva tri benzinska motora dostupna su sa 8-stepenim automatizovanim menjačem. 

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

I viši putnici od proseka, uživaće u vrhunskom komforu i prostranosti. 

 

Srpski cenovnik modela Volvo S90 dolazi nešto pre zvaničnog predstavljanja automobila na našem tržištu. Početna cena iznosi 48.174 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju T5 Automatic u nivou opreme Momentum. Karavan V90 opreljen istim motorom i istom opremom košta 50.640 evra. Cena za dizelski S90 D4 Automatic iznosi 51.440 evra. Na osnovu naših prih utisaka, možemo zaključiti da je ovo ekvivalentan iznos za nivo kvaliteta koji pruža ovaj automobil. Jedno je sigurno - teško je pronaći manu ovom automobilu, a da li ih ima, videćemo posle našeg prvog testa.

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Svi motori u ponudi imaju 4 cilindra i zapreminu od 1.969 cm³.

 

Recimo i to, da već u osnovnoj opremi S90 ima sedam vazdušnih jastuka, adaptivni tempomat ACC, uključujući i sistem poluatimatskog upravljanja, startovanje bez ključa, sistem detekcije saobraćajnih znakova, City Safety i sistem preventivne zaštite u slučaju nekontrolisanog napuštanja vozne trake... Ispred vozača je osmoinčni displej, a devet inča ima displej infotaiment sistema Sensus (u paketu Kinetic ima 6,5 inča), a standard je i automatska dvozinska klimatizacija sa funkcijom ClearZone (automatsko čišćenje vazduha). Standard su i felne prečnika 17 inča. Zahvaljujući sistemu City Safety, S90 ume da detektuje velike životinje, kao što su los, sob ili konj i aktivira kočnice. Isti sistem je sposoban da detektuje pešaka i ostala vozila i u odnosu na situaciju optimalno reaguje, ponekada i brže od samog vozača. 

 

Volvo S90 - Cenovnik u Srbiji:

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Tekst i foto: Goran Sarić

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u znaku...

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Imali smo priliku da prvi put isprobamo dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike. Očekuje se i zanimljiva cena, a zanimljivo je da četvrta generacija ovog popularnog automobila dolazi samo u formi hatchbacka sa pet vrata. 

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

GLK više ne postoji u ponudi proizvođača sa trokrakom zvezdom u znaku. Njegov naslednik je dobio novo ime - GLC. Ali, nije samo ime novo. Nova je kompletna platforma i tehnologija, koja ovaj atraktivan model lansira u sami vrh klase SUV modela srednje veličine. Mercedes-Benz GLC isprobali smo na srpskim putevima, a ovo su naši utisci...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV4 četvrte generacije veoma je čest gost na našim ulicama, tako da je nije potrebno posebno predstavljati. Zato smo je isprobali u zanimljivoj kombinaciji pogona sa benzinskim 2-litarskim motorom, automatizovanim kontinualnim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Naši utisci su iznad očekivanja...

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji...

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Novi Audi A3 Sportback (2020)
Slika nedelje