AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u znaku...

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Pogledajte fotografije: Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec.

 

Druga generacija modela Mercedes-Benz CLS je prošle godine, posle pet godina egzistencije, stigla u salone modernizovana, osvežena i još lepša. Kao što smo očekivali, modernizacija je urađena u skladu sa najnovijim trendovima automobila sa zvezdom u znaku, što uočavamo već na prvi pogled.


Dizajn


Pažnju odmah privlače nova prednja LED svetla. Svako svetlo je sačinjeno od 24 diode, a novina je da su diode potpuno kontrolisane i potpuno nezavisne, što obezbeđuje preciznu kontrolu svetlosnog snopa. Srce sistema je kamera i četiri kontrolne jedinice, tako da je sistem sposoban da promeni postavku svetala i do 100 puta u sekundi. To je teorija, a kako sistem funkcioniše u praksi? Da ne dužimo, ovo su najbolja svetla koja smo imali prilike da isprobamo na jednom automobilu. Kada iz suprotnog smera ide automobil, svetla se munjevito prilagođavaju, a kada vozilo prođe, noć ispred vas postaje dan. Mercedes ovaj sistem naziva Multibeam LED Headlamps i recimo i to, da su svetla sposobna da osvetle udaljenost od čak 485 metara ispred automobila (da, skoro pola kilometra!). Zanimljivo je, da je sistem osvetljenja konektovan sa GPS sistemom, tako da se svetla prilagođavaju i u zavisnosti od sredine u kojoj se automobil kreće. Da se ovaj test ne bi pretvorio u priču o svetlima, iako se samo o tome knjiga može napisati, ovde ćemo prekinuti.

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Pogledajte: Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic.

 

Pored novih svetala, tu je i "dijamantska" maska hladnjaka, novi prednji branik (naš test automobil bio je opremljen atraktivnim AMG paketom) sa velikim otvorima za dovod vazduha. Bočna linija karoserije ostala je prepoznatljiva, uključujući i detalje u zadnjem braniku. Sportski utisak pojačavaju i AMG felne prečnika 19 inča, koje sa gledišta estetike predstavljaju idealan izbor.

 

Enterijer


Unutrašnjost automobila jednostavno impresionira kvalitetom materijala i filigranski preciznom završnom obradom. To se od Mercedesa nekako i očekuje. Ono što prilikom modernizacije modela CLS stručnjaci u Mercedesu nisu ignorisali, jesu moderni miltimedijalni sistemi. Trend korišćenja "tableta"  na vrhu centralne konzole, nastavljen je i u modelu CLS. Naravno, tu je i informacioni sistem Comand Online, čije komande se nalaze na središnjoj konzoli, što znači nepromenjeno. Komande klima uređaja su ostale verne tradicionalnom dizajnu, a Mercedes tvrdoglavo odbija da ponudi displej osetljiv na dodir u CLS-u. Džaba ga pritišćete, ostaće samo vaši otisci prstiju. Da li je to za kritiku? Ne. Jer, ko jednom zavoli enterijer Mercedes-Benza, voleće ga do kraja života. Možda nije tako sportski i sofisticiran kao u BMW-u i Audiju, ali zato nudi vrhunsku završnu obradu, kvalitet materijala i dozu aristokratije, koji drugi mogu samo da sanjaju.

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Pogledajte: Test - Mercedes-Benz C220 Bluetec.

 

Optimalan položaj sedenja može pronaći apsolutno svaki vozač. Sedišta su ergonomski vrhunski oblikovana, imaju grejanje, hlađenje i aktivne bočne stranice, koje se aktiviraju prilikom svakog skretanja u krivinu. Ukoliko skrećete desno, levi deo sedišta će se aktivirati i pridržati telo u krivini, a ako skrećete levo, desno bočno uporište će prihvatiti telo, što daje jedinstven osećaj u vožnji kroz krivine.


Što se tiče zadnjih sedišta, njih je samo dva. Samo? Možda je to pogrešna reč, jer ovo je biznis limuzina (pardon, kupe), a ne porodičan automobil. Zato će četiri putnika uživati u vrhunskom luksuzu i kvalitetu. Istina, ne i oni košarkaški građeni, jer na zadnjim sedištima, zbog padajuće linije krova, za visoke osobe nema dovoljno mesta za glavu. Webmaster Automagazin portala visok je 196 centimetara i nakon što se smestio na zadnje sedište, shvatio je da glavom dodiruje "krov" automobila, tako da je odlučio da se vozi na prednjem sedištu. CLS je automobil orjentisan na vozača. Sedi se prilično nisko, što je karakteristično za kupe automobile.

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Motor


Kvalitetan trolitarski V6 dizel motor odlično pristaje modelu CLS. Dok neki konkurenti "jure" Euro 6 ekološku normu u poslednjem trenutku, turbodizel sa zvezdom na sebi zadovoljava najstrože aktuelne ekološke norme još od 2011. godine. Ovaj motor svoje mesto pronašao je i ispod "haube" prethodne generacije S-klasa i sa manjim modifikacijama aktuelan je i dan danas. Sa faceliftom se promenila i snaga motora. Umesto dosadašnjih 195 kW pri 3.800 o/min, danas agregat razvija maksimalnih 190 kW, ali pri 400 obrtaja niže (3.400). Zbog ovih promena, ubrzanje iz mesta do "stotke" traje 6,5 sekundi, umesto dosadašnjih 6,2 s, a maksimalna brzina i dalje je elektronski ograničena na 250 km/h.

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Pogledajte: Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO).

 

Iako je medveđi maksimalni obrtni moment od 620 Nm dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.400 o/min, agregat snažno vuče i preko 3.000 o/min, čak i do 3.500 o/min. "Naš" automobil bio je opremljen sedmostepenim automatizovanim menjačem 7G-Tronic Plus, koji dolazi kao standard, a uz doplatu se može dobiti i devetostepeni automatizovani menjač, koji smo nedavno isprobali u modelu GLC. Sklop motor-menjač funkcioniše skladno - promene stepena prenosa su glatke i neprimetne, a u svim režimima vožnje, menjač je veoma brz. Ubrzanja su kontinuirana i za posadu neprimetna, bez obzira da li krstarimo gradskim ulicama, ili se visokim tempom penjemo uz planinu.


Potrošnja je, takođe, značajno smanjena. U otvorenom saobraćaju, zabeležili smo potrošnju od 5,9 l/100 km, što je za svaku pohvalu. Vožnja na autoputu, u sedmom stepenu prenosa, pri 1.900 o/min, pri maksimalnoj dozvoljenoj brzini, rezultirala je potrošnjom od 7.0 l/100 km. Za kretanje u gradskim gužvama, agregat je trošio oko 9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Prosek na našem testu iznosio je oko 7 l/100 km.

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Oslanjanje


Moramo da pohvalimo kako prednje, tako i zadnje oslanjanje, koje se odlično "nosi" sa visokim obrtnim momentom i pogonom na zadnje točkove. Ukoliko preteramo sa gasom, složen sistem oslanjanja će veoma vešto preneti moment do podloge, a na mokrom asfaltu, reagovaće elektronski program stabilnosti, odnosno njegov podsistem za kontrolu trakcije. Naravno, tu je i mogućnost doplate vrhunskog vazdušnog oslanjanja, koje će zadovoljiti potrebe apsolutno svakog vozača.

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Vladan Petrović bio je zadovoljan i ponašanjem CLS-a na putu: "Što se tiče vozne dinamike, novi CLS je položio ispit. Volan je precizan, a svaki ulazak u krivinu je pravo uživanje. Mercedesovi stručnjaci zasužuju palac nagore, jer su od skoro 5 metara dugačke krstarice,uspeli da naprave upravljiv i prilično agilan automobil, koji se u krivinama oseća kao riba u vodi. Za prosečnog vozača to znači neutralno, precizno i dinamično ponašanje u vožnji. Ipak, da uživanje ne bi izmakli kontroli, brine se kvalitetan ESP - sistem elektronske kontrole stabilnosti, koji će sigurno koristiti neiskusnim vozačima."

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Cena


U cenovniku pronalazimo, da je za Mercedes-Benz CLS 350d potrebno izdvojiti 64.680 evra. Naravno, to je cena za standardno opremljenu verziju, jer je spisak opcija ogroman. Neko reče da je ovo skup automobil. Skuplji automobili moraju biti i bolji, pa ovu cenu treba posmatrati kroz poseban objektiv. I da ne zaboravimo, kroz trokraku zvezdu u znaku.

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

 

 Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec - specifikacija  
 Tip motora:  Common-rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  6 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2987
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  190 / 3400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  620 / 1.600 - 2.400
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  250
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  6,5
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  7,0 / 9,0 / 5,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  470 / -
 Zapremina rezervoara (L):  80
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.845 / 485
 Dimenzije pneumatika:  285/30 R19 i 255/35 R19
 Dužina automobila (mm):  4937 
 Širina automobila (mm):  1881
 Visina automobila (mm):  1418
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2874
 Cena osnovnog modela (€):  64.684

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Distributer za Mercedes-Benz: Emil Frey Auto Centar d.o.o.
Adresa: Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd

Telefon za prodaju putničkih vozila: 011/ 30 19 243
web: www.mercedes-benz.rs


Tekst i foto: Goran Sarić

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Spajanje luksuznih i terenskih automobila nije novina. Mercedes-Benz je dugo odolevao ovom trendu, ali je sa novom E-Klasom odlučio da kupcima ponudi prostrani i luksuzni karavan, koji će svoje vlasnike lagano odvesti i na izlete van asfalta...

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Deseta generacija Civica je nešto potpuno novo. Automobil je razvijen "od nule", a promenjen je i konceptualno - poredeći ga sa prethodnikom, možemo reći da nije ostao kamen na kamenu. Na testu smo imali novu Hondu Civic koju pokreće 1.0 Turbo motor. Da, dobro ste pročitali, motor zapremine 1000 "kubika"...

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Treća generacija modela Toyota Yaris prošla je drugu modernizaciju. Pored dizajna, promenjen je i motor - pod "haubom" diše novi agregat 1.5 VVT-iE, koji se po mnogo čemu protivi aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji...

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Posle tri godine egzistencije na tržištu, Mazda je prošle godine predstavila facelift svoje "trojke". Na testu smo imali Mazdu3 opremljenu štedljivim ali veoma agilnim dizel motorom 1.5 Skyactiv-D...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje