AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji...

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Najveći uticaj na "identitet" prednjeg dela imaju velike svetlosne grupe, koje su originalno dizajnirane. Takozvani plivajući logo i tigrov nos, detalji koje Kia prezentuje na svojim novim modelima, zadržani su i kod Sorenta.

 

Pogledajte fotogaleriju: Kia Sorento 2.2 CRDi AT - Test 2016.

 

Ime Sorento prvi put se pojavilo na tržištu 2002. godine, kada je Kia predstavila svoj veliki SUV sa klasičnim ramom i off-road karakterom. To je postalo prošlost 2009. godine, kada je predstavljena druga generacija ovog SUV modela, kojim su nestale i njegove terenske ambicije. Najnovija, treća po redu generacija modela Sorento, osvojila nas je svojim dizajnom, luksuzom i kvalitetom koji do sada nismo videli u automobilima ove marke.

Veliki kao Touareg

Sorento treće generacije je 95 mm duži i 5 mm širi od prethodnika, a međuosovinsko rastojanje poraslo je za 80 mm. Visina automobila smanjena je za 15 mm, što je rezultiralo poboljšanom aerodinamikom - aerodinamički otpor vazduha smanjen je sa 0,34 na 0,33. Dužina novog Sorenta iznosi 4.780 mm, visina 1.685 mm, a međuosovinsko rastojanje čak 2.780 mm. Da, slažemo se da na tržištu ima i većih SUV modela, ali kada ga vidite uživo sigurno ćete biti impresionirani njegovom veličinom. Ono što je važno istaći, Sorento je od modela BMW X5 ili Mercedes-Benz GLE kraći za desetak centimetara, a od Volkswagen Touarega za samo 2 cm.

Pogledajte: Test - Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4.

"Ukupan dizajn možemo oceniti visokom ocenom, iako nije revolucionaran. Prednji deo automobila izgleda atraktivno i prepoznatljivo, dok je zadnji zadržao konzervativan izgled, što je u skladu sa njegovim afinitetima ka luksuzu i prestižu. Ipak, moram da kažem da automobil uživo izgleda daleko atraktivnije nego na fotografijama, posebno zbog atraktivnog prednjeg dela i prelepih felni prečnika 19 inča. Takođe, poseban utisak ostavljaju svetlosne grupe, kako prednje tako i zadnje, čija LED tehnologija u noćnim uslovima izgleda zaista impresivno." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Kia Sorento treće generacije već na prvi pogled odaje utisak velikog automobila. Felne su prečnika 19 inča, ali zbog dimenzija automobila izgledaju kao da su manje.


Enterijer -  Biznis klasa

Još prethodna generacija modela Sorento nudila je puno prostora u enterijeru. Novi Sorento je još bolji, i to po svim kriterijumima. Kvalitet materijala je odabran za visoko društvo, ali i završna obrada. Sastavi su precizni i prijatni, kako vizuelno tako i na dodir. Čak i kada smo silazili sa visokih ivičnjaka, nismo primetili bilo kakve zvuke u kabini, što otrkiva visoku torzionu čvrstinu. Utisak vrhunskog kvaliteta i robusnosti daju i velika vrata, koja pokrivaju i pragove. "Mekan" zvuk zatvaranja teških vrata takođe podseća na mnogo skuplje automobile. Atmosferu premium modela upotpunjuje i izbor materijala, kao što su koža, aluminijum i klavir crna boja detalja. Sedišta su opremljena potpuno elektronskom kontrolom pozicioniranja, sistemom grejanja i ventilacija. Palac nagore posebno zasužuje sistem grejanja zadnjih sedišta.

 

Pogledajte: Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci.
 
Pozicija sedenja je snižena, čime je dobijen dodatni prostor za kolena, ali i u predelu glave, iako je krov nešto niži. Prostora na sedištima ima u svim smerovima, kako u predelu nogu, tako i u predelu laktova i glave. Takođe, sedišta imaju velike dimenzije i pružaju odličan oslonac za butni deo nogu, što duža putovanja čini izuzetno udobnim. To važi kako za vozača, tako i za ostale putnike. Zadnja sedišta imaju sistem za podešavanje naslona za leđa, tako da svaki putnik može pronaći idealnu poziciju sedenja. "Sedenje u automobilu je idealno. Ovo je jedan od retkih automobila, u kojem se kolena vozača mogu slobodno kretati levo desno, bez kontakta sa oplatom upravljačkog sistem. Sve je na dohvat ruke i tamo gde vozač očekuje. Materijali su veoma kvalitetni, kao i filigranski precizna završna obrada. Ako nešto moram zameriti, onda je to bočna podrška sedalnog dela. Sedišta jesu komforna, imaju dobru leđnu bočnu podršku ali u krivinama osećam blago kretanje tela na sedištu." - otvoren je Petrović.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Materijali su pažljivo birani, a kvalitet obrade je na visokom nivou. Instrument tabla je jednostavno dizajnirana, ali u isto vreme je dovoljno robusna za SUV ove kategorije.

 

Za svaku pohvalu je i spisak opreme, u kojem se praktično nalazi sve što nude i premium modeli. Naravno, na testu smo imali automobil maksimalne specifikacije, što se odrazilo i na cenu. Broj komandi na centralnoj konzoli je minimalizovan, tako da se sve najvažnije funkcije kontrolišu preko intuitivnog infotaimant sistema. Takođe, za svaku pohvalu je prostor za odlaganje ličnih stvari, čija zapremina je impresivna. Za sve pohvale je i USB konektor za putnike na zadnjim sedištima, što će im sigurno olakšati korišćenje "pametnih" telefona.

 

VIDEO:

 


Posebne pohvale zaslužuje sistem otvaranja vrata prtljažnika. Dovoljno je samo da se približite automobilu sa zadnje strane i vrata će se otvoriti automatski. Super rešenje kada prilazite automobilu sa kesama iz supermarketa u rukama.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Test automobil je imao najviši nivo opreme, koji podrazumeva i Drive Mode, sistem asistencije parkiranja (poluautomatsko parkiranje) i kameru za monitoring oko celog vozila. Blokada diferencijala može biti aktivna pri brzinama do 40 km/h.


Motor

Na srpskom tržištu, novi Sorento je dostupan sa dizelskim četvorocilindričnim 2.2 CRDi agregatom, koji razvija maksimalnu snagu od 147 kW (200 KS) pri 3.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 450 Nm u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.750 o/min. Pogon na sve točkove je standardan, a kupac može izabrati automatski ili manuelni menjač sa šest stepeni prenosa. "Naš" test automobil bio jeopremljen automatizovanim menjačem sa 6 stepeni prenosa.

Dizelski agregat je pretrpeo značajne promene, koje su rezultirale zadovoljenjem standarda Euro 6 ekološke norme. Motor je dobio novi lakši blok, nova je i glava motora, promenjeni su klipovi i karike, a izduvni sistem dobio je novi katalizator. Pored klasičnog filtera čvrstih čestica (DPF), opremljen je i sistemom za eliminaciju azotnih oksida (LNT - Lean NOx Trap), koji se u procesu regeneracije razlaže na kiseonik i azot. Izduvni sistem je zbog toga dobio novi senzor, zahvaljujući kojem je eliminisana potreba za sistemom ubrizgavanja uree (AdBlue tečnosti).

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Prostor na zadnjim sedištima može se uporediti sa automobilima visoke klase.

 

U kombinaciji sa automatskim menjačem, dizelski Sorento iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za 9,6 sekundi i postiže maksimalnih 203 km/h (verzija sa manuelnim menjačem do 100 km/h stiže za 9,0 sekundi).

Vladan Petrović je pozitivno ocenio tehniku pogona: "Pored luksuznog enterijera, i tehnika podržava premium aspekt ovog automobila. Kada je hladan, motor je nešto glasniji, ali kada dostigne radnu temperaturu, utiša se. Agregat je veoma kultivisan, na autoputu je skoro nečujan. Kia je uspela da uradi odličnu izolaciju motora, što dodatno doprinosi komforu na dužim putovanjima. Motor je veoma elastičan i snažno povlači na sami dodir papučice gasa. Šestostepeni automatizovan menjač ima dovoljno brze reakcije, a same promene stepena prenosa su glatke i neprimetne. Možemo slobodno reći da je odlično podešen menjač najzaslužniji za dobro iskorišćenje potencijala 4-cilindarskog motora. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, broj obrtaja "radilice" iznosi 2.300 o/min, što znači da je ovo krstareća brzina za ovaj automobil, pri kojoj će se putnici voziti u savršenoj tišini. U Sport režimu vožnje, motor zadržava nešto veći broj obrtaja, a Evo režim je namenjen za smanjenje potrošnje goriva. Najviše mi je odgovarao Normal režim, jer nudi optimalan odaziv na gas i rad menjača."

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Uživanje u brzoj vožnji kroz krivine donekle limitira i masa od 1.840 kilograma. Zato je Sorento kao stvoren za komfornu vožnju na dugim relacijama. Udobnost je vrhunska i uz štedljiv turbodizel motor, ovaj auto je pravi "gutač kilometara".


U vožnji

Novi Sorento stoji na šasiji koja nudi dobar kompromis između dinamike i komfora, što je potvrdio i Petrović. "Slažem se. Sorento vešto prelazi preko rupa na putu i poprečnih neravnina. Udarci oslanjanja su veoma dobro prigušeni i u kabini se ne čuje buka, osim kada prelazimo preko oštrih poprečnih neravnina, kada se oglašava zadnje oslanjanje. Ono što će obradovati mlađe vozače, koji preferiraju dinamičnu vožnju, jeste činjenica da su naginjanja karoserije minimalna. Spoj između vozača, automobila i puta je optimalan, jer vozač u svakom trenutku dobija informacije šta se nalazi ispod točkova, ali oslanjanje nije previše tvrdo. Da zaključim - mislim da je komfor u vožnji bio primaran cilj inženjera, a tek posle toga dinamika vožnje. U praksi, Sorento je veoma komforan automobil, čak i na felnama prečnika 19 inča. Za dodatnu stabilizaciju u krivinama, tu je i sistem ATTC (Advanced Traction Cornering Control), koji po potrebi koči unutrašnji zadnji točak u krivini, kako bi se automobil bezbednije držao zadate putanje. Iskreno, na suvom putu nisam osetio uticaj ovog sistema. Sorento u vožnji daje utisak odlične kontrole i bez korekcija ESP-a i druge elektronike." - objašnjava Petrović.

Pogon na sve točkove sa elektrohidrauličnom spojnicom je odličan upravo u aktuelnim situacijama kada želite putovanje na planinske ski centre. Sigurno je da će putovanje biti komforno, bezbedno i bez problema. Sistem nosi naziv Dynamax, a njegov dobavljač je Magna. U normalnom režimu rada, snaga se prenosi na prednje točkove, a u slučaju proklizavanja, elektronika šalje do 50% obrtnog momenta na zadnju osovinu. Na komandom panelu pored menjača nalazi se i dugme za "blokadu diferencijala", čijom aktivacijom se obrtni moment deli između prednje i zadnje osovine napola i neprestano. Klirens novog Sorenta iznosi 185 milimetara.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Zapremina prtljažnog prostora iznosi impresivnih 660 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se ravna utovarna površina i maksimalna zapremina od čak 1.732 litra.


Cena

Promotivna cena testiranog primerka - Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive A/T AWD, iznosi 55.990 evra, što je izazvalo najviše reakcija kod naših sagovornika i slučajnih prilaznika. Iako je spisak standardne i dodatne opreme kilometarski dugačar, a na njemu se nalazi praktično sve što nude i mnogo skuplji automobili, komentari su uglavnom glasili: "Da, ali zašto je Kia tako skupa?."

Od ovog automobila smo, već na prvi pogled, puno očekivali. Iskreno, puno smo i dobili. To je iznos značajno manji od onog koje treba da izdvojite za nemačke top modele, ali još uvek puno ljudi obraća pažnju na imidž i snagu brenda. Gospodo, Lamborghini je, ne tako davno, proizvodio samo poljoprivredne mašine. Ako to ne smeta vlasnicima skupocenih supersportskih lepotana, ne treba da smeta ni činjenica da je Kia masovni proizvođač cenovno dostupnih modela. Ako vam je za utehu, cena osnovnog dizelskog modela - Sorento 2.2 CRDi LX Base 2WD iznosi 39.990 evra. Da li vam je sada lakše?

 

Pogledajte: Cenovnik - Kia Sorento.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

 Specifikacija: Kia Sorento 2.2 CRDi AT
 
 Tip motora:  Turbodizel Common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.199
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  147 / 3.800
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  450 / 1.750 - 2.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  203
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,6
 Potrošnja na testu (l/100km):  7,3
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  660 / 1732
 Zapremina rezervoara (L):  71
 Masa automobila / nosivost (kg):  1842 / 668
 Dimenzije pneumatika:  235/55 R 19
 Dužina automobila (mm):  4.780
 Širina automobila (mm):  1.890
 Visina automobila (mm):  1.690
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.780
 Cena osnovnog modela:  37.990 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.
Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Nova generacija Volvoa XC 90 startovala je modelsku ofanzivu švedske kompanije, u okviru koje su predstavljeni Volvo S90 i njegov karavanski blizanac V90. Na regionalnoj promociji održanoj u Ljubljani, upoznali smo se oči u oči sa luksuznim švedskim sedanom, koji prosto pršti od luksuza i tehnološke prefinjenosti...

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u znaku...

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Imali smo priliku da prvi put isprobamo dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike. Očekuje se i zanimljiva cena, a zanimljivo je da četvrta generacija ovog popularnog automobila dolazi samo u formi hatchbacka sa pet vrata. 

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

GLK više ne postoji u ponudi proizvođača sa trokrakom zvezdom u znaku. Njegov naslednik je dobio novo ime - GLC. Ali, nije samo ime novo. Nova je kompletna platforma i tehnologija, koja ovaj atraktivan model lansira u sami vrh klase SUV modela srednje veličine. Mercedes-Benz GLC isprobali smo na srpskim putevima, a ovo su naši utisci...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV4 četvrte generacije veoma je čest gost na našim ulicama, tako da je nije potrebno posebno predstavljati. Zato smo je isprobali u zanimljivoj kombinaciji pogona sa benzinskim 2-litarskim motorom, automatizovanim kontinualnim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Naši utisci su iznad očekivanja...

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Volkswagen Arteon (2021)
Slika nedelje