AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji...

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Najveći uticaj na "identitet" prednjeg dela imaju velike svetlosne grupe, koje su originalno dizajnirane. Takozvani plivajući logo i tigrov nos, detalji koje Kia prezentuje na svojim novim modelima, zadržani su i kod Sorenta.

 

Pogledajte fotogaleriju: Kia Sorento 2.2 CRDi AT - Test 2016.

 

Ime Sorento prvi put se pojavilo na tržištu 2002. godine, kada je Kia predstavila svoj veliki SUV sa klasičnim ramom i off-road karakterom. To je postalo prošlost 2009. godine, kada je predstavljena druga generacija ovog SUV modela, kojim su nestale i njegove terenske ambicije. Najnovija, treća po redu generacija modela Sorento, osvojila nas je svojim dizajnom, luksuzom i kvalitetom koji do sada nismo videli u automobilima ove marke.

Veliki kao Touareg

Sorento treće generacije je 95 mm duži i 5 mm širi od prethodnika, a međuosovinsko rastojanje poraslo je za 80 mm. Visina automobila smanjena je za 15 mm, što je rezultiralo poboljšanom aerodinamikom - aerodinamički otpor vazduha smanjen je sa 0,34 na 0,33. Dužina novog Sorenta iznosi 4.780 mm, visina 1.685 mm, a međuosovinsko rastojanje čak 2.780 mm. Da, slažemo se da na tržištu ima i većih SUV modela, ali kada ga vidite uživo sigurno ćete biti impresionirani njegovom veličinom. Ono što je važno istaći, Sorento je od modela BMW X5 ili Mercedes-Benz GLE kraći za desetak centimetara, a od Volkswagen Touarega za samo 2 cm.

Pogledajte: Test - Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4.

"Ukupan dizajn možemo oceniti visokom ocenom, iako nije revolucionaran. Prednji deo automobila izgleda atraktivno i prepoznatljivo, dok je zadnji zadržao konzervativan izgled, što je u skladu sa njegovim afinitetima ka luksuzu i prestižu. Ipak, moram da kažem da automobil uživo izgleda daleko atraktivnije nego na fotografijama, posebno zbog atraktivnog prednjeg dela i prelepih felni prečnika 19 inča. Takođe, poseban utisak ostavljaju svetlosne grupe, kako prednje tako i zadnje, čija LED tehnologija u noćnim uslovima izgleda zaista impresivno." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Kia Sorento treće generacije već na prvi pogled odaje utisak velikog automobila. Felne su prečnika 19 inča, ali zbog dimenzija automobila izgledaju kao da su manje.


Enterijer -  Biznis klasa

Još prethodna generacija modela Sorento nudila je puno prostora u enterijeru. Novi Sorento je još bolji, i to po svim kriterijumima. Kvalitet materijala je odabran za visoko društvo, ali i završna obrada. Sastavi su precizni i prijatni, kako vizuelno tako i na dodir. Čak i kada smo silazili sa visokih ivičnjaka, nismo primetili bilo kakve zvuke u kabini, što otrkiva visoku torzionu čvrstinu. Utisak vrhunskog kvaliteta i robusnosti daju i velika vrata, koja pokrivaju i pragove. "Mekan" zvuk zatvaranja teških vrata takođe podseća na mnogo skuplje automobile. Atmosferu premium modela upotpunjuje i izbor materijala, kao što su koža, aluminijum i klavir crna boja detalja. Sedišta su opremljena potpuno elektronskom kontrolom pozicioniranja, sistemom grejanja i ventilacija. Palac nagore posebno zasužuje sistem grejanja zadnjih sedišta.

 

Pogledajte: Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci.
 
Pozicija sedenja je snižena, čime je dobijen dodatni prostor za kolena, ali i u predelu glave, iako je krov nešto niži. Prostora na sedištima ima u svim smerovima, kako u predelu nogu, tako i u predelu laktova i glave. Takođe, sedišta imaju velike dimenzije i pružaju odličan oslonac za butni deo nogu, što duža putovanja čini izuzetno udobnim. To važi kako za vozača, tako i za ostale putnike. Zadnja sedišta imaju sistem za podešavanje naslona za leđa, tako da svaki putnik može pronaći idealnu poziciju sedenja. "Sedenje u automobilu je idealno. Ovo je jedan od retkih automobila, u kojem se kolena vozača mogu slobodno kretati levo desno, bez kontakta sa oplatom upravljačkog sistem. Sve je na dohvat ruke i tamo gde vozač očekuje. Materijali su veoma kvalitetni, kao i filigranski precizna završna obrada. Ako nešto moram zameriti, onda je to bočna podrška sedalnog dela. Sedišta jesu komforna, imaju dobru leđnu bočnu podršku ali u krivinama osećam blago kretanje tela na sedištu." - otvoren je Petrović.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Materijali su pažljivo birani, a kvalitet obrade je na visokom nivou. Instrument tabla je jednostavno dizajnirana, ali u isto vreme je dovoljno robusna za SUV ove kategorije.

 

Za svaku pohvalu je i spisak opreme, u kojem se praktično nalazi sve što nude i premium modeli. Naravno, na testu smo imali automobil maksimalne specifikacije, što se odrazilo i na cenu. Broj komandi na centralnoj konzoli je minimalizovan, tako da se sve najvažnije funkcije kontrolišu preko intuitivnog infotaimant sistema. Takođe, za svaku pohvalu je prostor za odlaganje ličnih stvari, čija zapremina je impresivna. Za sve pohvale je i USB konektor za putnike na zadnjim sedištima, što će im sigurno olakšati korišćenje "pametnih" telefona.

 

VIDEO:

 


Posebne pohvale zaslužuje sistem otvaranja vrata prtljažnika. Dovoljno je samo da se približite automobilu sa zadnje strane i vrata će se otvoriti automatski. Super rešenje kada prilazite automobilu sa kesama iz supermarketa u rukama.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Test automobil je imao najviši nivo opreme, koji podrazumeva i Drive Mode, sistem asistencije parkiranja (poluautomatsko parkiranje) i kameru za monitoring oko celog vozila. Blokada diferencijala može biti aktivna pri brzinama do 40 km/h.


Motor

Na srpskom tržištu, novi Sorento je dostupan sa dizelskim četvorocilindričnim 2.2 CRDi agregatom, koji razvija maksimalnu snagu od 147 kW (200 KS) pri 3.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 450 Nm u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.750 o/min. Pogon na sve točkove je standardan, a kupac može izabrati automatski ili manuelni menjač sa šest stepeni prenosa. "Naš" test automobil bio jeopremljen automatizovanim menjačem sa 6 stepeni prenosa.

Dizelski agregat je pretrpeo značajne promene, koje su rezultirale zadovoljenjem standarda Euro 6 ekološke norme. Motor je dobio novi lakši blok, nova je i glava motora, promenjeni su klipovi i karike, a izduvni sistem dobio je novi katalizator. Pored klasičnog filtera čvrstih čestica (DPF), opremljen je i sistemom za eliminaciju azotnih oksida (LNT - Lean NOx Trap), koji se u procesu regeneracije razlaže na kiseonik i azot. Izduvni sistem je zbog toga dobio novi senzor, zahvaljujući kojem je eliminisana potreba za sistemom ubrizgavanja uree (AdBlue tečnosti).

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Prostor na zadnjim sedištima može se uporediti sa automobilima visoke klase.

 

U kombinaciji sa automatskim menjačem, dizelski Sorento iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za 9,6 sekundi i postiže maksimalnih 203 km/h (verzija sa manuelnim menjačem do 100 km/h stiže za 9,0 sekundi).

Vladan Petrović je pozitivno ocenio tehniku pogona: "Pored luksuznog enterijera, i tehnika podržava premium aspekt ovog automobila. Kada je hladan, motor je nešto glasniji, ali kada dostigne radnu temperaturu, utiša se. Agregat je veoma kultivisan, na autoputu je skoro nečujan. Kia je uspela da uradi odličnu izolaciju motora, što dodatno doprinosi komforu na dužim putovanjima. Motor je veoma elastičan i snažno povlači na sami dodir papučice gasa. Šestostepeni automatizovan menjač ima dovoljno brze reakcije, a same promene stepena prenosa su glatke i neprimetne. Možemo slobodno reći da je odlično podešen menjač najzaslužniji za dobro iskorišćenje potencijala 4-cilindarskog motora. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, broj obrtaja "radilice" iznosi 2.300 o/min, što znači da je ovo krstareća brzina za ovaj automobil, pri kojoj će se putnici voziti u savršenoj tišini. U Sport režimu vožnje, motor zadržava nešto veći broj obrtaja, a Evo režim je namenjen za smanjenje potrošnje goriva. Najviše mi je odgovarao Normal režim, jer nudi optimalan odaziv na gas i rad menjača."

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Uživanje u brzoj vožnji kroz krivine donekle limitira i masa od 1.840 kilograma. Zato je Sorento kao stvoren za komfornu vožnju na dugim relacijama. Udobnost je vrhunska i uz štedljiv turbodizel motor, ovaj auto je pravi "gutač kilometara".


U vožnji

Novi Sorento stoji na šasiji koja nudi dobar kompromis između dinamike i komfora, što je potvrdio i Petrović. "Slažem se. Sorento vešto prelazi preko rupa na putu i poprečnih neravnina. Udarci oslanjanja su veoma dobro prigušeni i u kabini se ne čuje buka, osim kada prelazimo preko oštrih poprečnih neravnina, kada se oglašava zadnje oslanjanje. Ono što će obradovati mlađe vozače, koji preferiraju dinamičnu vožnju, jeste činjenica da su naginjanja karoserije minimalna. Spoj između vozača, automobila i puta je optimalan, jer vozač u svakom trenutku dobija informacije šta se nalazi ispod točkova, ali oslanjanje nije previše tvrdo. Da zaključim - mislim da je komfor u vožnji bio primaran cilj inženjera, a tek posle toga dinamika vožnje. U praksi, Sorento je veoma komforan automobil, čak i na felnama prečnika 19 inča. Za dodatnu stabilizaciju u krivinama, tu je i sistem ATTC (Advanced Traction Cornering Control), koji po potrebi koči unutrašnji zadnji točak u krivini, kako bi se automobil bezbednije držao zadate putanje. Iskreno, na suvom putu nisam osetio uticaj ovog sistema. Sorento u vožnji daje utisak odlične kontrole i bez korekcija ESP-a i druge elektronike." - objašnjava Petrović.

Pogon na sve točkove sa elektrohidrauličnom spojnicom je odličan upravo u aktuelnim situacijama kada želite putovanje na planinske ski centre. Sigurno je da će putovanje biti komforno, bezbedno i bez problema. Sistem nosi naziv Dynamax, a njegov dobavljač je Magna. U normalnom režimu rada, snaga se prenosi na prednje točkove, a u slučaju proklizavanja, elektronika šalje do 50% obrtnog momenta na zadnju osovinu. Na komandom panelu pored menjača nalazi se i dugme za "blokadu diferencijala", čijom aktivacijom se obrtni moment deli između prednje i zadnje osovine napola i neprestano. Klirens novog Sorenta iznosi 185 milimetara.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Zapremina prtljažnog prostora iznosi impresivnih 660 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se ravna utovarna površina i maksimalna zapremina od čak 1.732 litra.


Cena

Promotivna cena testiranog primerka - Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive A/T AWD, iznosi 55.990 evra, što je izazvalo najviše reakcija kod naših sagovornika i slučajnih prilaznika. Iako je spisak standardne i dodatne opreme kilometarski dugačar, a na njemu se nalazi praktično sve što nude i mnogo skuplji automobili, komentari su uglavnom glasili: "Da, ali zašto je Kia tako skupa?."

Od ovog automobila smo, već na prvi pogled, puno očekivali. Iskreno, puno smo i dobili. To je iznos značajno manji od onog koje treba da izdvojite za nemačke top modele, ali još uvek puno ljudi obraća pažnju na imidž i snagu brenda. Gospodo, Lamborghini je, ne tako davno, proizvodio samo poljoprivredne mašine. Ako to ne smeta vlasnicima skupocenih supersportskih lepotana, ne treba da smeta ni činjenica da je Kia masovni proizvođač cenovno dostupnih modela. Ako vam je za utehu, cena osnovnog dizelskog modela - Sorento 2.2 CRDi LX Base 2WD iznosi 39.990 evra. Da li vam je sada lakše?

 

Pogledajte: Cenovnik - Kia Sorento.

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

 Specifikacija: Kia Sorento 2.2 CRDi AT
 
 Tip motora:  Turbodizel Common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.199
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  147 / 3.800
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  450 / 1.750 - 2.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  203
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,6
 Potrošnja na testu (l/100km):  7,3
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  660 / 1732
 Zapremina rezervoara (L):  71
 Masa automobila / nosivost (kg):  1842 / 668
 Dimenzije pneumatika:  235/55 R 19
 Dužina automobila (mm):  4.780
 Širina automobila (mm):  1.890
 Visina automobila (mm):  1.690
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.780
 Cena osnovnog modela:  37.990 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.
Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Spajanje luksuznih i terenskih automobila nije novina. Mercedes-Benz je dugo odolevao ovom trendu, ali je sa novom E-Klasom odlučio da kupcima ponudi prostrani i luksuzni karavan, koji će svoje vlasnike lagano odvesti i na izlete van asfalta...

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Deseta generacija Civica je nešto potpuno novo. Automobil je razvijen "od nule", a promenjen je i konceptualno - poredeći ga sa prethodnikom, možemo reći da nije ostao kamen na kamenu. Na testu smo imali novu Hondu Civic koju pokreće 1.0 Turbo motor. Da, dobro ste pročitali, motor zapremine 1000 "kubika"...

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Treća generacija modela Toyota Yaris prošla je drugu modernizaciju. Pored dizajna, promenjen je i motor - pod "haubom" diše novi agregat 1.5 VVT-iE, koji se po mnogo čemu protivi aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji...

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Posle tri godine egzistencije na tržištu, Mazda je prošle godine predstavila facelift svoje "trojke". Na testu smo imali Mazdu3 opremljenu štedljivim ali veoma agilnim dizel motorom 1.5 Skyactiv-D...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje