AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Vladanu Petroviću se posebno svidela GT linija, koju prepoznajemo po atraktivnim LED dnevnim svetlima u obliku ledenih kockica.

 

Pogledajte fotografije: Kia Cee'd 2016 - predstavljanje u Srbiji.

 

Kada je 2012. godine druga generacija modela Cee’d predstavljena prvi put, važila je za jedan od najatraktivnih modela na tržištu. Posle više od tri godine, interesovanje za ovim modelom je i dalje veliko, tako da su promene veoma pažljivo isplanirane, poštujući dizajnerski koncept koji je osmislio slavni Peter Schreyer.

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Četvorostruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, pohvalio je izgled osveženog modela Cee'd. "Promene nisu velike, ali dovoljne su da na uluci primetite da se radi o nečemu novom. Neke kolege su prokomentarisale da se Cee'd nije puno promenio, što nije iznenađenje. Mislim da to nije kritika, već samo još jedna pohvala za "originalni" izgled. Napred primećujem užu masku hladnjaka, a pozadi je modifikovana grafika svetala. Takođe, nov je i otvor za dovod vazduha za hlađenje motora, a okviri svetala za maglu imaju hromirane detalje, što prednjem delu daje elegantniji izgled."

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Na zadnjem delu, modeli iz linije GT imaju odvojene završetke izduvnog sistema.

 

Posebnu pažnju je prvukla sportski dizajnirana linija Kia Cee’d GT Line, koja će sigurno privući mlađu klijentelu, koja preferira sportski stil. "GT Line modeli izgledaju daleko atraktivnije i neodoljivo podsećaju na sportske verzije Cee’d GT i Pro_Cee’d GT. Na zadnjem delu hatchback modela izdvaja se GT branik i dvostruka izduvna cev, po jedna na svakoj strani, dok Sportswagon (karavan) ima dvostruku izduvnu cev na desnoj strani i zadnji difuzor. Sve tri GT Line varijante serijski su opremljene atraktivnim bočnim pragovima i zadnjim LED svetlima i novim 17-inčnim aluminijumskim naplacima.

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Prednja sedišta obezbeđuju dovoljno prostora u svim smerovima.

 

Enterijer je dobio hromirane detalje, a kvalitet materijala i završne obrada je veoma dobar. U modernizovanom Cee'du sedi se prijatno, sedišta pružaju odličnan oslonac i imaju dovoljno veliku površinu sedalnog dela. Instrument tabla je moderno dizajnirana, instrumenti su čitljivi. "Novi Cee'd ima moderan enterijer, sa odličnom multimedijalnom podrškom i kvalitetom materijala. Instrumenti jesu pregledni, ali je displej putnog kompjutera na snažnom suncu pokazao da bi kontrast mogao biti i bolji. I još nešto moram zameriti - to je volan. Lepo je dizajniran, odlično leži u ruci, ali mislim je 14 dugmića na njemu zaista previše." - objašnjava Petrović.

Međuosovinski rastojanje od 2.650 mm obezbeđuje dovoljno prostora za putnike na zadnjim sedištima, kao i veliki prtljažnik. Prtljažnik Cee'da ima zapreminu od 380 litara, što je isto kao kod etalona niže srednje klase, Volkswagen Golfa.

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Volan jeste lepo dizajniran, ali 14 dugmića na njemu je previše.

 

Novi 3-cilindarski turbo motor 1.0 T-GDI

Uz dolazak Cee’d GT Line, Kia je predstavila i potpuno novi 1.0 T-GDI motor. Radi se o vrlo moćnom 3-cilindrašu, koji je napravljen sa namerom pružanja manje potrošnje goriva i emisija CO2, ali u isto vreme da vozaču ponudi trenutni direktan odaziv. 1.0 Cee’d GT Line je između ostalog serijski opremljen Kijinim štedljivim start-stop sistemom (ISG) i manuelnim 6-stepenim menjačem. 1.0 T-GDI motor proizvodi 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta i nudi niže emisije CO2 u odnosu na 1.6 GDI motor iz standardnog cee'da. 1.0 cee’d GT Line je između ostalog serijski opremljen Kijinim štedljivim start-stop sistemom (ISG) i manuelnim 6-stepenim menjačem.

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Upravo takav model smo imali priliku da isprobamo na jučerašnjoj prezentaciji. "Uvek je zanimljivo isprobati mali turbo motor. Mislim da je to prihvatljiva alternativa atmosferskim motorima veće zapremine. U gradskim uslovima su dokazano dobri i elastični, a juče smo imali priliku da isprobamo njihovo funkcionisanje na autoputu. Motor odlično prima gas, čak i kada želite da ubrzate pri 100 km/h. Veoma je elastičan, a ono što je zanimljivo, veoma rado se "vrti" i u visoke obrtaje. Živahno kreće da ubrzava od 2.000 o/min, a najmoćniji je u rasponu obrtaja od 3.000 do 4.500 o/min. U šestom stepeni prenosa, pri 130 km/h, pokazivač broja obrtaja "radilice" pokazuje vrednost od 2.800 o/min. " - otkriva nam Petrović.

U ponudi modernizovanog Cee'da ostali su i atmosferski motori 1.6 GDI (128 KS) i 1.4 MPI (100 KS),kao i turbodizel motor 1.4 CRDi. Svi motori zadovoljavaju Euro 6 ekološku normu.

Značajnija unapređenja dobio je i turbodizel 1.6 CRDi, koji ima manje mehaničke gubitke i manje trenje unutrašnjih delova. Zahvaljujući novom sistemu ubrizgavanja, smanjena je potrošnja, buka i emisija. Pored standardne verzije koja razvija maksimalnu snagu od 110 KS, tu je i verzija koja razvija maksimalnih 136 KS, a maksimalni obrtni moment povećan je sa 265 na 285 Nm.

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

U vožnji

Modernizovani Cee'd je dobio unapređen upravljački mehanizam i unapređeno oslanjanje. "Mogu da kažem da je kao skrojeno za evropski "tip" kupca. Vozač dobija optimalan broj informacija sa podloge, a udobnost je na očekivanom nivou za ovu klasu. Nema iznenađenja kada je oslanjanje u pitanju. Preciznost volana je vrhunska, a naginjanje minimalno.

Unapređeni Kia cee’d već u prodaji

Novi Kia cee'd već je dostupan u našoj zemlji te će se standardno nuditi uz Kijinu jedinstvenu 7-godišnju garanciju (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara).

Dizajnirani i osmišljeni u Evropi te lansirani u decembru 2006. godine, modeli porodice cee'd izrađeni su u Kijinom proizvodnom pogonu u slovačkoj Žilini i ostali su jedni od najprodavanijih modela Kia marke, sa više od 75.000 prodatih primeraka u Evropi u 2014. godini.

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Cenovnik modernizovanog Kia Cee'd možete pogledati na sajtu www.kia.rs.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Spajanje luksuznih i terenskih automobila nije novina. Mercedes-Benz je dugo odolevao ovom trendu, ali je sa novom E-Klasom odlučio da kupcima ponudi prostrani i luksuzni karavan, koji će svoje vlasnike lagano odvesti i na izlete van asfalta...

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Deseta generacija Civica je nešto potpuno novo. Automobil je razvijen "od nule", a promenjen je i konceptualno - poredeći ga sa prethodnikom, možemo reći da nije ostao kamen na kamenu. Na testu smo imali novu Hondu Civic koju pokreće 1.0 Turbo motor. Da, dobro ste pročitali, motor zapremine 1000 "kubika"...

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Treća generacija modela Toyota Yaris prošla je drugu modernizaciju. Pored dizajna, promenjen je i motor - pod "haubom" diše novi agregat 1.5 VVT-iE, koji se po mnogo čemu protivi aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji...

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Testirali smo: Mazda3 Sport 1.5 Skyactiv-D

Posle tri godine egzistencije na tržištu, Mazda je prošle godine predstavila facelift svoje "trojke". Na testu smo imali Mazdu3 opremljenu štedljivim ali veoma agilnim dizel motorom 1.5 Skyactiv-D...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje