AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Prednja maska predstavlja nastavak dizajnerske koncepcije predstavljene na novoj generaciji modela Clio, a dnevna LED svetla deo su standardne opreme

 

Renault Captur, koji je nedavno stigao na naše tržište, jeste mali crossover namenjen prvenstveno za korišćenje u urbanim sredinama. Ima nešto viši "klirens", u stilu modernih SUV modela, ali i praktičnost MPV automobila. Novitet sa dijamantom u znaku dugačak je 4,12 m, što znači da ga možemo svrstati u sami vrh klase malih automobila.

 

Pogledajte vest: Renault Captur, novi Scenic i Clio Grandtour stigli u Srbiju + FOTO.


Za tehničku osnovu, poslužio je Renault Clio, sa kojim Captur deli oslanjanje, motore, kao i neke dizajnerske detalje. U odnosu na "davaoca organa", Captur je porastao za sedam centimetara u dužinu, ali čak dvanaest u visinu. Povećan je i prtljažni prostor sa 300 na 377 praktičnijih litara, odnosno 455 litara kada se obore nasloni zadnjih sedišta. Iznenađujući je i podatak o klirensu, koji iznosi čak 200 mm, čime Captut "u džep stavlja" većinu SUV modela.

Pogledajte test: Novi Renault Clio 1.5 dCi.

 

Dizajnirati moderan automobil sa povišenom karoserijom nije nimalo lak zadatak. Treba da bude zanimljiv, kako se ne bi utopio među konkurente, ali u isto vreme da zadovolji potrebe onih koji prednost daju konvencionalnim hatch modelima. Tako je rođen Captur, mali-veliki Francuz, koji pruža ogromne mogućnosti individualizacije, među koje spada i dvobojna karoserija. Rezultat rada francuskih stručnjaka svakako je za respekt. Automobil veoma vešto "maskira" svoje dimenzije - izgleda "porodično", a realno je manji nego Nissan Juke. Ali, istina je, da je Captur prostraniji i da ima praktičniji enterijer.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Pogled sa boka otkriva mišićacu siluetu automobila - Captur izgleda kompaktnije čak i od nekih hathback modela niže srednje klase

 

Enterijer je evolucija novog Clija. Mnogi delovi su isti, kao što je volan, instrument tanbla, panel navigacionog sistema i klimatizacije... Pojedinačne komponente su integrisane u novi dizajn "kokpita", koji ima praktičniji izgled. Jedna od zanimljivjih funkcija u enterijeru jeste fioka ispred suvozača, koja ima veliku zapreminu i daleko je praktičnija od standardnog rešenja. Bolje opremljene verzije imaju "fioku" na vrhu instrument table. Jedinstvena, slikovita kabina topla je i opuštajuća, a prvi je utisak pojačan mogućnošću izbora boja i motiva različitih presvlaka. Zahvaljujući mobilnim presvlakama, "prljava sedišta" se mogu veoma lako očistiti, jer se presvlake peru u mašini za veš na 30 °C. Ovo će posebno dobro biti ocenjeno od strane porodica sa malom decom, kao i plastificirani zadnji deo prednjih sedišta. Bočna vrata imaju i funkciju zaštite pragova, tako da nećete uprljati nogavice prilikom izlaska iz automobila.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

"Zadnjica" je kompaktna i zategnuta, a utisak sporta daje difuzor integrisan u zadnji branik

 

Na zadnjim sedištima se sedi izraženo uspravno, što obezbeđuje više komfora za kolena putnika. Prostor za kolena je veći nego u Cliu, u kojem se sedi za 100 mm niže. Prtljažni prostor u osnovnoj konfiguraciji sedišta ima zapreminu od 377 litara, a utovarna ivica se nalazi na 750 mm iznad podloge, što je za svaku pohvalu.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Instrument tabla je skoro ista kao u novom Cliju

 

Oni koji daju prednost dizel motorima, imaju samo jednu mogućnost izbora: 1.5 dCi maksimalne snage 66 kW. Dobro poznati četvorocilindrični turbodizel motor predstavlja alternativu benzinskom trocilindarskom motoru 0.9 TCe iste snage. Turbodizel ima maksimalni obrtni moment od 220 Nm pri 1.750 o/min. Standard je sistem start-stop, varijabilna uljna pumpa i napredan sistem za kontrolu toplote. U isto vreme, mali turbodizel motor, koji je pokretao testirani automobil, morao se zadovoljiti petostepenim ručnim menjačem. Alternativa je robotizovani šestostepeni menjač sa dvostrukom lamelom. Ljubitelji 4x4 pogona nemaju razlog za slavlje. Renault je poučen rezultatima Nissana (samo 3 % proizvedenih primeraka modela Juke imaju 4x4 pogon) odlučio da isti ne ugrađuje u podsegment gde nema tradiciju.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave

 

I pored činjenice da je uparen sa petostepenim menjačem, Captur se može pohvaliti veoma malom potrošnjom. Automobil je lagan i bez vozača meri 1.170 kilograma (benzinska verzija 1.101 kilogram). Sa lakom nogom na gasu, automobil u gradskim uslovima može trošiti i do 5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, a u gradskim gužvama i sa nešto oštrijom vožnjom u gradu, naš Captur 1.5 dCi je trošio 6 l/100 km. Na autoputu, pri 130 km/h, motor se "vrti" na 2.500 o/min u petom stepenu prenosa, a potrošnja iznosi 5,3 l/100 km. To ne može nijedan SUV. Motor je veoma dobro izbalansiran i izlolovan, pa do kabine ne stižu bilo kakve vibracije.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Captur nas nije razočarao ni svojim voznim osobinama. Veliki točkovi i povišena karoserija mogu biti kombinacija koja obezbeđuje kompromis između komfora i upravljivosti. Baza modela Clio obezbeđuje odlične vozne osobine, ali je visina od tla povećana na 200 milimetara, ne čemu mu mogu pozavideti i neki SUV modeli. Pored toga, Capturu "ne smetaju" delovi kao što su kardan ili zadnji diferencijal, koji značajno utiču na klirens automobila sa 4x4 pogonom.

Renault je dodatno modifikovao i amortizere i opruge i prilagodio ih novim potrebama. Amortizeri su nešto tvrđi, što obezbeđuje bolji kontakt automobila sa podlogom. Naginjanje karoserije u krivinama je minimalno i za "dlaku" izraženije nego kod hatchback modela niže srednje klase. U isto vreme, komfor je na zadovoljavajućem nivou, iako je testirani model stajao na pneumaticima dimenzija 205/55 R17. Automobil veoma mirno prelazi preko rupa na putu i oštrih gradskih neravnina.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Ali, nije najzanimljiviji dizajn, niti enterijer, na kraju krajeva ni motor ili menjač - najveće iznenađenje modela Captur jeste njegova cena, koja počinje već od 12.590 evra, koliko koliko košta benzinska verzija Authentique Energy TCe 90 Stop&Start. Za dizelski Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start treba izdvojiti 14.390 evra.

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

 Presvlake na sedištima se lako skidaju i mogu se oprati ili zameniti sa drugim, teme su različite

 

 Renault Captur 1.5 dCi - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1461
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  66 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  220 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  171
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  13,1
 Potrošnja (prosečna na testu):  4,6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  377 / 1235
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1245 / 479
 Dimenzije pneumatika:  205/55 R17
 Dužina automobila (mm):  4122
 Širina automobila (mm):  1778
 Visina automobila (mm):  1566
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2606
 Cena Renault Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start:  14,390 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Rolls-Royce Phantom 2018
Slika nedelje