AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Novu generaciju modela Opel Insignia vozili smo prošle godine, i to u najsnažnijoj i najbolje opremljenoj verziji. Nedavno smo na srpskim putevima isprobali Opel Insigniju sa novim turbodizel motorom...

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Predstavnik srednje klase jeste vrh ponude Opela sa gledišta reprezentativnosti i ponude motora. 

 

Insignia Grand Sport nove generacije za Opel je veoma važan model, o čemu smo već pisali. Prelazak iz američkog koncerna General Motors pod krilo francuskog koncerna PSA iziskuje značajne investicije i zato je Insignia jedan od ključnih modela sa munjom u znaku.

 

Pogledajte fotogaleriju: Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi - Test 2018

 

Pored toga, novi crossoveri Opela sa oznakom Crossland X i Grandland X, nastali su iz saradnje sa koncernom Peugeot-Citroën. Nova Insignia Grand Sport nastala je pod dirigentskom palicom velikog GM-a, tako da u njoj nećemo pronaći ništa iz francuske "radionice".

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Silueta automobila podseća na kupe. Utisku elegancije doprinose hromirani okviri prozora.

 

Već na prvi pogled je jasno, da novom Insigniom Opel želi da zadovolji preferencije vozača koji traže više elegancije. Svojim elegantnim linijama automobil pomalo skriva svoje impozantne dimenzije - dužinu od 490 cm i širinu od 194 centimetra. Motiv dvostrukog krila, koji je aktuelni dizajnerski trend Opela, pronalazimo na vratima, pored logoa na maski hladnjaka, i u prednjim i zadnjim svetlosnim grupama. Uska prednja svetla, mogu biti opremljena sistemom LED Matrix, koji ima 32 diodna elementa (Astra ih ima 16), a moguće je voziti sa uključenim dugim svetlima uvek, jer sistem automatski isključuje diodne elemente, kako ne bi zasenio vozače ispred ili one koji dolaze iz suprotnog smera. Ova svetla osvetljavaju put do 400 metara. Prednja LED svetla u obliku bumeranga kopiraju dizajnerske linije "haube" i daju automobilu dinamičan izraz. Prepoznatljivost zadnjeg dela dolazi od LED svetala sa izraženom grafikom.

 

Pogledajte: Test - Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4.


Silueta automobila podseća na kupe, iako je u pitanju liftback karoserija, odnosno vrata prtljažnika otvaraju se zajedno sa staklom. Ovom utisku pomaže i činjenica da je automobil snižen na visinu od 1.455 mm. B-stubovi izvedeni su u crnoj boji, kako bi prozori izgledali kao da su jedna celina. Utisak elegancije pojačavaju hromirane lajsne oko samih prozora.

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Većinom komandi se manipuliše preko Infotaiment sistema, dok su funkcije klimatizacije i audio sistema analogne. 

 

Kada se smestite za volan, ubrzo ćete shvatiti da sedite u automobilu srednje klase. Vozač i suvozač uživaju u luksuznim i anatonmski oblikovanim sedištima, čiji sedalni deo se može i produžiti, kako bi dobili dodatnu podršku za noge. Ispred se nalazi elegantna instrument tabla, koja je izrađena od veoma kvalitetnih materijala, koji su mekani na dodir. Kao i kod ostalih modela iz game Opela, većina funkcija se kontroliše preko displeja osetljivog na dodir. Kako bi zadržao visok nivo funkcionalnosti i praktičnosti, komande klimatizacije i funkcije audio sistema ostale su analogne. Ispred vozača se nalazi poluvirtualni panel, a može se izabrati jedna od dve ponuđene konfiguracije displeja. Pored tradicionalnih pokazivača brzine, broja obrtaja kolenastog vratila i temperature rashladne tečnosti, vozač ima informacije i o naponu "akumulatora" i temperaturi ulja. Komande za funkcije putnog računara premešteni su sa levog na desni krak volana, što je definitivno praktičnije. 

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Dizajn sedišta zaslužuje svaku pohvalu, jer su anatomski oblikovana i čvrsto drže telo u krivinama. 

 

Putnici na zadnjim sedištima uživaju u udobnim sedištima i izdašnom prostoru. Naravno, oni sa košarkaškom visinom trebaju nešto više prostora za glavu, jer je kupeovski oblik karoserije uzeo svoj "danak". Prtljažnik meri zapreminu od 490 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina raste na 1.450 litara.

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Opel Insignia je jedan od najprostranijih automobila u svom segmentu.

 

Pod haubom testiranog automobila disao je 2.0-litarski dizelski 4-cilindarski Eco Tec motor, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem i sistemom pogona na prednje točkove. Motor razvija maksimalnu snagu od 125 kW (170 KS) pri 3.750 o/min i maksimalni obrtni moment od 400 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.000 o/min. Motor je jednako dobar, kako za autoput, tako i za gradsku vožnju. Elastičan je i za akciju spreman već od malog broja obrtaja.


Potrošnja goriva je za svaku pohvalu. U gradskoj vožnji, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 7.1 lutara na 100 pređenih kilometara. U vožnji na autoputu, pri brzini od 130 km/h, potrošnja je iznosila oko 6,4 l/100 km, dok je na magistralnom putu iznosila oko 5,7 l/100 km.

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Za kupce u Srbiji najinteresantniji je 2.0-litarski turbodizel, koji razvija maksimalnih 170 konjskih snaga i maksimalni obrtni moment od 400 Nm. 

 

Oslanjanje Opel Insignije je pretrpelo značajna unapređenja i vozaču pruža uživanje u vožnji kroz krivine. Naš test automobil imao je pogon na prednju osovinu, iako ovaj motor može biti uparen sa 4x4 pogonom. Iako ima servo pojačivač upravljačkog sistema, vozač dobija puno informacija sa podloge. Ako nešto moramo zameriti, onda je to nešto bučnije oslanjanje, istina sa pneumaticima 245/45 R18. Kada bismo izabrali nešto manje felne, verujemo da bi situacija bila nešto bolja, odnosno tiša. Insignia može biti opremljena i sistemom adaptivnog oslanjanja FlexRide. Sistem pomoću mnogobrojnih senzora, u zavisnosti od aktuelne situacije na putu, prilagođava oslanjanje uslovima na putu. Takođe, vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje - Auto, Sport i Tour. Za one najrazmaženije vozače, tu je i mogućnost individualnog podešavanja prema preferencijama vozača. 

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Vrata prtljažnika otvaraju se zajedno sa staklom, što olakšava pristup i povećava mogućnosti iskorišćenja kompletnog prostora. 

 

Naravno, na kraju uvek stiže pitanje, da li Insignia Grand Sport može izazvati premium konkurenciju iz velike nemačke trojke? Usuđujemo se da kažemo - DA. Kako sa aspekta komfora, moderne opreme, dizajna, tako i po ponudi prostora. Gledajući u tabele, glavni konkurenti Insigniji su Passat, Superb i slični modeli, ali treba istaći da su to modeli sa nešto konzervativnijim dizajnom. Insignia je na srskom tržištu dostupna u četiri niova opreme -  Essentia, Enjoy, Dynamic i vrhunac ponude Innovation. Već osnovni nivo nudi bogatu opremu, a testirani automobil imao je Innovation opremu, jedan od dva najviša stepena opremljenosti, koji uključuje automatsku dvoznosku klimatizaciju, automatska svetla, dva USB konektora za putnike na zadnjim sedištima, kombinaciju kože i tkanine, ambijentalno osvetlenje enterijera, hromirane lajsne oko bočnih prozora, felne prečnika 18 inča...Naravno, i najbolje opremljene verzije moguće je poboljšati različitim doplatnim sistemima, kao što su LED Matrix sa tehnologijom AFL, grejanje vetrobranskog stakla, premium Bose sistem... 

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

Instrument tabla je većim delom digitalizovana. 

 

Cena osnovne verzije - Opel Insignia Grand Sport  1.5 Turbo Start/Stop iznosi 22.100 evra. Za ulaznu dizelsku verzuju - Opel Insignia 1.6 Dizel Start/Stop treba izdvojiti 22.800 evra, što je zaista konkurentna cena. 

 

Pogledajte Opel Insignia - Cenovnik u Srbiji.

Test: Nova Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTi (2018)

 

 

Specifikacija - Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI  
 Tip motora: turbodizel common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.956
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  125 / 3.750
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  400 / 1.750-2.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  226
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,7
 Potrošnja na testu - prosečno (l/100km):  6,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  490 / 1.450
 Zapremina rezervoara (L):  62
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.507 / 678
 Dimenzije pneumatika:  245/45 R18
 Dužina automobila (mm):  4.897
 Širina automobila (mm):  1.863
 Visina automobila (mm):  1.455
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.829
 Cena osnovnog modela €  22.100

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.opel.rs

Foto: Milomir Bošković

Teskt: Automagazin.rs

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Za razliku od prethodnika, koji je svojim dizajnom jasno stavljao do znanja da na dolazi sa istoka, novi Renault Koleos može se pohvaliti atraktivnim i dinamičnim evropskim dizajnom. Na testu smo imali TOP verziju nove generacije Koleosa - Initiale Paris. Ovo su naši utisci...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje