AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Renault Captur pruža velike mogućnosti individualizaije, a posebno je zanimljiva dvobojna karoserija


Pogledajte test: Renault Captur 1.5 dCi.


Motor 1.2 TCe

 

O Renault Capturu smo napisali puno toga, a sada je pred nama turbo-benzinska verzija 1.2 TCe, koja je dostupna jedino sa automatizovanjim menjačem EDC (kodna oznaka DC4), koji je razvila poznata firma Getrag. Motor razvija maksimalnu snagu od 88 kW (120 KS) pri 4.900 o/min i maksimalni obrtni moment od 190 Nm, dostupan pri 2.000 o/min. Iz mesta do "stotke", Captur težak 1.180 kilograma stiže za 10,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h.

Pogledajte vest: Renault Captur, novi Scenic i Clio Grandtour stigli u Srbiju + FOTO.

 

To je teorija, a kako u praksi funkcioniše sklop motor-menjač, pitali smo četvorostrukog reli šampiona Srbije i test vozača Automagazin portala, Vladana Petrovića. "Najpre moram da primetim, da je motor veoma tih i kultivisan. "Na leru" je skoro nečujan, u srednjim obrtajima emituje prijatan, ali još uvek dovoljno tih zvuk, a u visokim obrtajima ispušta čak i sportske tonove. Elastičnost motora je za svaku pohvalu. Novi motor može se pohvaliti visokom specifičnom snagom - čak 100 "konja" po litri zapremine, čime su se ranijih godina mogli pohvaliti samo sportski automobili. To se posebno oseća u gradskim uslovima, gde se Captur 1.2 TCe snalazi kao riba u vodi i svojim osobinama prosto poziva na vožnju."

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Visina Captura je veoma vešto sakrivena, jer su dizajnerske linije skladne i dinamične


Menjač


"Da bi se što bolje iskoristile mogućnosti motora, važna je transmisija, odnosno menjač. Moram da priznam, da mi je ovo bio prvi put da vozim Renault opremljen EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom i da sam prijatno iznenađen. Prenosni odnosi su veoma dobro osmišljeni, i menjač u svakom trenutku pronalazi optimalan prenos, što je posebno važno kod preticanja. Takođe, softver menjača veoma brzo prepoznaje situacije u saobraćaju, pa kada vozač skine nogu sa papučice gasa, menjač će odmah promeniti u niži stepen prenosa i pojačati kočenje motorom. Automatizovani menjač ima univerzalnu logiku komandi, koja nema sportski režim. Manuelni mod moguće je koristiti samo preko klasične ručice menjača (bez polugica iza volana) i mogu ga oceniti prelaznom ocenom. Menjač pažljivo sluša komande, ali u praksi reaguje sa malim zakašnjenjem. Generalno, ovo je najbrži automatizovani menjač ikada koji sam vozio u Renaultu i može se uporediti sa Volkswagenovim DSG menjačem. Možda nije brži, ali su promene stepena prenosa veoma tečne i uglađene." - ističe Petrović.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Iako je platforma od modela Clio, međuosovinsko rastojanje je duže, a trag točkova širi, što obezbeđuje odličnu stabilnost u krivinama


Oslanjanje

 

Renault Captur stoji na modifikovanoj platformi novog Clija, a Petrovića smo upitali da li je promena koncepcije uticala na promenu voznih osobina. "Novi Clio ima odlično oslanjanje i njegove vozne osobine su na visokom nivou, pa ne čudi što Captur na tom polju ne zaostaje, iako je viši. Captur ima veće međuosovinsko rastojanje i trag točkova. Naginjanje karoserije je minimalno i automobil se verno drži zadate putanje, bez većih odstupanja čak i u agresivnoj vožnji. Zadnja osovina je je jednostavne konstrukcije, pa je amortizacija zadnjeg dela automobila nešto tvrđa. Uticaj servo pojačivača nije preveliki i vozač u svakom trenutku zna šta se deševa pod točkovima. U isto vreme, oslanjanje veoma uspešno filtrira rupe i neravnine na našim putevima, a Captur se neće "buniti" ni ako skrenemo sa asfalta. Kada bi postojala verzija sa 4x4 pogonom, Captur bi mogao savladati i lakši teren, ali ko još kupuje gradski SUV za ovakve uslove. Dakle, 4x4 pogon mu nije potreban. Ja više navijam za verziju RS. Mislim da bi mu više pristajala."


Pogledajte test: Novi Renault Clio 1.5 dCi.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović je istakao, da je lako pronaći idealan položaj za volanom. Mogućnosti podešavanja sedišta i volana su velika


Enterijer

 

Petrović se osvrnuo i na enterijer. "Captur zaslužuje posebnu pohvalu za prostranost enterijera. Iskorišćenost prostora je odlična i mislim da kod direktnih konkurenata nećemo pronaći više mesta. Instrument tabla je preuzeta od modela Clio, a minimalne promene uočavam samo na centralnoj konzoli. Organizacija komandi je logična, nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Završna obrada je vrhunska, ali moram da uputim kritike na plastiku instrument table, koja je tvrda i osetljiva na grebanje. Srećom, zbog odlične završne obrade i filigranske preciznosti izrade, nema nikakvih neprijatnih zvukova koji dolaze iz enterijera."

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Praktični novitet u Capturu - fioka ispred suvozača, u koju možete smestiti mnogo toga (veliki fotoaparat, flaše, dokumenta A4 formata...)

 

Prostor na zadnjim sedištima je na zavidnom nivou, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Prtljažnik ima zapreminu od 377 do 455 litara, u zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, koja se mogu pomerati. Sa položenim naslonima zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.235 litara.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Cena

 

Prosečna potrošnja modela Renault Captur 1.2 TCe EDC na našem testu se kretala oko 7,3 litra na 100 pređenih kilometara. Potrošnja na otvorenom putu, iznosila je oko 5,0 na svakih 100 pređenih kilometara, što je za svaku pohvalu.

Na srpskom tržištu, Captur opremljen 1.2 TCe motorom i EDC menjačem dostupan je od drugog nivoa opreme - Expression, u koji spadaju felne prečnika 16 inča, asistent kretanja na uzbrdici, četiri vazdušna jastuka, tempomat, putni kompjuter, svetla za maglu, manuelna klimatizacija... Za tako opremljen Captur potrebno je izdvojiti 15,590 €.

 

Pogledajte Renault Captur cenovnik.

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Motor zapremine 1,2 litra, uz pomoć turbopunjača razvija snagu od 120 KS - specifična snaga od 100 KS po litri zapremine obećava dobru zabavu u vožnji

 

 Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbo-benzinski motor
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.197
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  88 / 4.900
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  190 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  192
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,3
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  377 / 1235
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1245 / 479
 Dimenzije pneumatika:  205/60 R16
 Dužina automobila (mm):  4122
 Širina automobila (mm):  1778
 Visina automobila (mm):  1566
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2606
 Cena Renault Captur Authentique Energy dCi 90 Stop&Start:  15,590 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Nova generacija modela Volkswagen Tiguan je prvi SUV postavljen na platformu MQB, koja donosi seriju zanimljivih funkcija. Automobil smo prvi put isprobali juče, na relaciji Beograd - Zrenjanin, i uverili se u njegovu ozbiljnu tehniku, precizno upravljanje i strog izgled. Druga generacija Tiguana je na svim poljima značajno napredovala u odnosu na prethodnika...

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW opisuje svoj sistem pogona na sve točkove - xDrive, kao najinteligentniji na tržištu. Mogućnost isprobavanja ovog naprednog pogona u luksuznim i dinamičnim SUV modelima, i to na klizavoj podlozi, sigurno je želja svakog vozača. Kompanija Delta Motors, u saradnji sa BMW Group, pružila nam je priliku koju smo sa zadovoljstvom iskoristili...

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Nova generacija Volvoa XC 90 startovala je modelsku ofanzivu švedske kompanije, u okviru koje su predstavljeni Volvo S90 i njegov karavanski blizanac V90. Na regionalnoj promociji održanoj u Ljubljani, upoznali smo se oči u oči sa luksuznim švedskim sedanom, koji prosto pršti od luksuza i tehnološke prefinjenosti...

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u znaku...

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Imali smo priliku da prvi put isprobamo dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike. Očekuje se i zanimljiva cena, a zanimljivo je da četvrta generacija ovog popularnog automobila dolazi samo u formi hatchbacka sa pet vrata. 

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

GLK više ne postoji u ponudi proizvođača sa trokrakom zvezdom u znaku. Njegov naslednik je dobio novo ime - GLC. Ali, nije samo ime novo. Nova je kompletna platforma i tehnologija, koja ovaj atraktivan model lansira u sami vrh klase SUV modela srednje veličine. Mercedes-Benz GLC isprobali smo na srpskim putevima, a ovo su naši utisci...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV4 četvrte generacije veoma je čest gost na našim ulicama, tako da je nije potrebno posebno predstavljati. Zato smo je isprobali u zanimljivoj kombinaciji pogona sa benzinskim 2-litarskim motorom, automatizovanim kontinualnim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Naši utisci su iznad očekivanja...

Toyota Yaris WRC - Ott Tanak - Wales Rally GB
Slika nedelje