AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Pogledajte fotogaleriju: Honda HR-V - NAVAK 2015.

 

U Srbiju je stigao novi Honda HR-V, koji sa svojim prethodnikom, osim imena, nema ništa zajedničko. Novi HR-V će sigurno biti uspešniji od prethodnika, koji je u Evropi uspeo da pronađe put do 110.000 kupaca (u periodu od 1998. do 2006. godine). Pored kompaktnog dizajna, to obećava i sve veća prodaja u segmentu gradskih crossover modela, koja beleži rastući trend od 10 % godišnje.

Honda HR-V - naši prvi utisci

Dizajn

Praktično, ovo je Honda Vezel, koja se na japanskom i američkom tržištu prodaje već više od godinu dana. Evropska verzija nam stiže sa malim izmenama, ali dizajnerski koncept je ostao isti.

Ocena dizajna je subjektivna stvar, ali ono što možemo da kažemo, jeste da nam se novi HR-V dopao na prvi pogled. Dominacija crne boje u centralnom delu maske hladnjaka, novoj Hondi daje markantan i pomalo ljutit izgled, što u kombinaciji sa atraktivnim svetlima čini veoma zanimljivu celinu. Prednja svetla mogu biti opremljena i Full-LED tehnologijom. Profil sa kvakama zadnjih vrata smeštenim u ram C-stuba otkrivaju dinamičan karakter ovog modela. Zadnji deo automobila je nešto umereniji, ali i dalje kompaktan i dovoljno prepoznatljiv.

Honda HR-V - naši prvi utisci

Enterijer

Unutrašnjost odaje utisak odličnog kvaliteta, sa platikom prijatnom na dodir. Instrument tabla ima minimum klasičnih dugmića, a zanimljivo je da se na centralnoj konzoli kontrola ventilacije vrši preko površine osetljive na dodir. Veliki centralni displej, kao centralna konzola blago su zakrenuti ka vozaču. Odnos pozicije volana, ručice menjača i pozicije sedenja je odličan, što možemo zahvaliti blago uzdignutom "mostu" koji spaja centralnu konzolu sa centralnim tunelom. Neuobičajeno rešenje predstavljaju izvodi ventilacije na tabli ispred suvozača, ali o uticaju ovog rešenja na sveukupan utisak u vožnji i uticaj na suvozača, možemo oceniti tek nakon dužeg testiranja. Prostora ima sasvim dovoljno, a posebno smo iznenađeni prostranošću na zadnjim sedištima.

Honda HR-V - naši prvi utisci

Pogon

U odlično osmišljenom programu vožnje u centru NAVAK, imali smo priliku da isprobamo HR-V sa benzinskim atmosferskim motorom 1.5 i-VTEC sa sistemom promenljivog vremena rada ventila, koji razvija maksimalnu snagu od 96 kW. Motor u isprobanom automobilu uparen je sa varijabilnim CVT menjačem, koji je opremljen i sistemom virtuelne promene brzina, preko komandi na volanu ili preko manuelnog moda ručice menjača (koji funkcioniše i u sport modu). S obzirom da se radi o bestepenom menjaču, možemo konstatovati da je zvuk u kabini odlično prigušen. U Sport modu, motor se rado vrti i preko 5.000 o/min i tada do kabine dolazi značajno veća buka, odnosno u slučaju Hondinog "atmosferca" prijatna muzika za uši. Da bi se iskoristio značajniji potencijal motora, broj obrtaja mora biti visok, o čemu svedoči i maksimalni obrtni moment od 155 Nm dostupan pri visokih 4.600 o/min.

Honda HR-V - naši prvi utisci

U vožnji

HR-V na nas je ostavio odličan utisak u vožnji. Osećaj je kao da vozite hatchback niže-srednje klase, a ne crossover. Naginjanje karoserije je minimalno, a preciznost upravljanja na visokom nivou. Zabavu u vožnji od Honde smo i očekivali, bar na osnovu onog što smo imali priliku da isprobamo na idealno ravnom asfaltu staze NAVAK. Kako se u realnom saobraćaju i na našim putevima "ponaša" jednostavna zadnja torziona osovina, to ćemo tek da vidimo.

Honda HR-V - naši prvi utisci


Motor 1.5 i-VTEC 1.6 i-DTEC
Zapremina (cm³) 1.498 1.597
Prečnik x hod klipa (mm) 73,0 x 83,5 76,0 x 88,0
Max. snaga (kW/o/min) 96 / 6.600 88 / 4.000
Max. obrtni moment (Nm) 155 / 4.600 300 / 2.000
Menjač 6 MT/CVT 6 MT
Pogon Prednji Prednji
Max. brzina (km/h) 192 (192) 187
Ubrzanje (s) 10,1 (10,7) 11,2
Prosečna potrošnja (L/100 km) 5,6 (5,2) 4,0
Masa (kg) 1.241 (1.249) 1.324

 

• Podaci u zagradi odnose se na verziju sa CVT menjačem

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković, Goran Sarić, Honda

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Toyota Corolla je živa legenda. Prodaje se od 1976. godine i kumulativno u svim generacijama, predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije. Ove godine na tržište je stigla dvanaesta generacija ovog kvalitetnog automobila, koju smo u atraktivnoj hatchback karoserijskoj verziji isprobali na srpskim putevima...

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco, trenutno najveći SUV ove španske marke, stigao je u Srbiju. Na našim putevima smo isprobali automobil, koji u odnosu na svoje bratske modele iz koncerna, može da se pohvali najatraktivnijim dizajnom i najvećim prtljažnim prostorom...

Vozili smo: BMW 320d (G20)

Vozili smo: BMW 320d (G20)

BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika. 

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Umesto sedana ili karavana, Citroën je na tržište uveo jedan potpuno novi model, koji u svom imenu ima oznaku C5. Ima avangardan izgled, sa visokim stepenom prepoznatljivosti, vrhunsku štedljivu tehniku i naprednu tehnologiju u enterijeru...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje