AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Brend Hyundai u Evropi je postao popularan pre svega zbog pouzdanosti i povoljnog odnosa uloženog i dobijenog. U novije vreme srca stanovnika Starog kontinenta Hyundai osvaja pre svega sjajnim SUV modelima, a druga generacija Santa Fea je sigurno jedan od najkompletnijih proizvoda korejske auto-industrije, koji se cenom drži nivoa kompaktnih SUV-a, dok prostranošću i opremom zadire u klasu više...

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Kompanija Hyundai je u SUV segment (Sport Utility Vehicle) ušla upravo sa prvom generacijom modela Santa Fe, koji je radikalno popravio celokupni imidž južnokorejskog proizvođača. Kada su stručnjaci Hyundaija videli da je bačeni mamac učinio da se ekonomska računica pomeri desno od nule, projektu druge generacije pristupili su još studioznije i sa jasnim ciljem: Hyundai SUV više ne sme biti alternativa! Kada se spoje atraktivan izgled, snažan agregat i kvalitetna izrada, automobil prerasta iz upotrebnog u predmet htenja. Malo je onih koji se neće okrenuti za novim Santa Feom koji mami poglede prolaznika jednako koliko i uveseljava svoje putnike. Uostalom, kada je novi Santa Fe predstavljen u Detoritu, usta konkurenata su ostala otvorena. Usudićemo se da kažemo da je ovo jedan od najatraktivnijih SUV modela na tržištu, a ništa manje uverljiva nije ni oprema, sigurnost, snaga i kvalitet izrade.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Ako je dizajn jedan od ključnih elemenata uspeha u današnjoj auto-industriji, onda se novi Hyundai Santa Fe nema čega plašiti. Boljka od koje pate gotovo svi SUV modeli jeste grub i pomalo sirov izgled, ovde je uspešno izlečena na način koji se dopada mnogima. Tu sreću, nažalost, nije imala prva generacija ovog automobila. Bočna, izlomljena linija automobila, koja odvaja stakleni od metalnog dela vrata, lagano se povija prema gore i daje Santa Feu dozu dinamičnosti i individualnosti. Monotoniju zadnjeg dela automobila razbijaju dve izduvne cevi i spretno uklopljena svetla koja dobrim delom zadiru u bok automobila, tako da svojim blagim zakošenjem asociraju na fizionomiju lica svojih dalekoistočnih tvoraca. Zanimljivo je i da su se u Hyundaiju odlučili da zadrže karakterističnu ručicu za otvaranje vrata prtljažnika, što je redak detalj na SUV automobilima. Prednja svetla nisu pomodno "prevučena" preko uglova blatobrana, već u njih ulaze bočno, i na taj način naglašavaju aerodinamičnost. Novi Santa Fe praktično nema klasičnog branika. Prednji deo čine dve celine, optički podeljene svetlima i maskom hladnjaka.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Unutrašnjost novog Santa Fea je, pre svega, limuzinska. Jednostavna i ergonomična, sve je na svom mestu i upravo tamo gde ga očekujete. Automobil koji smo testirali opremljen je paketom opreme Priviledge, koji skoro da ne ostavlja mesta za dodatna potraživanja u pogledu opremljenosti. Prostora je u izobilju napred i pozadi, a prtljažnik je zapremine 528 litara, proširiv na maksimalnih 1.582 litra. Središnji greben izgleda moderno, sa serijski ugrađenim muzičkim uređajem, a posebno moramo pohvaliti ugrađeni mod za staru dobru kasetu, koji se nalazi ispod otvora za MP3 diskove. Od detalja ne možemo a da ne istaknemo digitalni kompas koji se nalazi u desnom uglu unutrašnjeg retrovizora, koji možete uključivati po potrebi. U krovu se nalaze i otvori za smeštaj naočara, kao i širokougaono ogledalo, kojim možete pratiti zbivanja na zadnjoj klupi, što može biti jako korisno posebno ako imate malu decu koja u svojim malim glavicama mogu smisliti svakojake "pakosti". U pomenutu opremu spadaju još i ABS, ESP, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektro prozori i retrovizori, elektro podesivo vozačevo i suvozačevo sedište, grejanje sedišta, koža, automatski dvozonski klima uređaj, tempomat i još puno toga... Ipak, ne možemo a da ne pomenemo da Hyuindai u ovako prestižnom automobilu nudi automatsko pokretanje prozora, ali samo za vozača, i to samo prema dole !? Ako to Hyundai objašnjava težnjom za uštedom od 0,00000001 Cent po automobilu, to je za svaku kritiku.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Pod prednjim poklopcem testiranog Hyundai Santa Fea nalazi se commom-rail dizelaš zapremine 2,2 litra, opremljen turbinom promenjive geometrije, koji razvija maksimalnih 155 konjskih snaga, pri 4.000 o/min i 343 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.800 do 2.500 o/min. Motor nas je impresionirao elastičnošću, a na snažan pritisak papučice gasa, ostvaruje odlična međuubrzanja, tako da će preticanja biti čista rutina. Agregat je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, koji se pokazao kao fantastičan posrednik snage. Iako će oni koji nisu probali vožnju ovog autoombila verovatno zapitati zašto ne postoji šestostepeni manuelni prenos, stručnjaci iz Hyundaija su nas impresionirali fantastičnim prenosnim odnosima. Prvi i grugi stepen prenosa su relativno kratki i idealni su za velike i nepristupačne uspone u off-road uslovima, kao i u gradskoj eksploataciji. Ako ste pomislili da će na autoputu Santa Fe brzo izgubiti dah, prevarili ste se. Peti stepen prenosa je sposoban da se poigra sa 1,9 tona teškim automobilom od 80 pa sve do preko 180 km/h, koliko iznosi maksimalna brzina. Ipak, mi ne predlažemo ekstremne brzine (iako ih Santa Fe bez ikakvih problema podnosi), jer se time potrošnja radikalno povećava. Prosečna potrošnja na našem testu kretala se nešto preko 9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što je za ovako težak automobil više nego dobar rezultat.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Iako je veoma visok automobil (1.725 milimetara), ulazak u Hyundai Santa Fe je krajnje jednostavan. Osećaj za upravljačem je izuzetno prijatan, a ergonomija u automobilu fantastična, kako za vozača i suvozača, tako i za putnike na zadnim sedištima. Osećaj na zadnjoj klupi je kao da ste ušli u dnevnu sobu, što će obradovati sve one koji odstupaju od prosečnih parametara koje koriste stručnjaci za ergonomiju. Osećaj u vožnji je posebna priča u Santa Feu. Automobil je agilan i dinamičan, kao da se ne radi o SUV izvedbi, čemu doprinosi odlično trimovano nezavisno vešanje. Proklizavanje u graničnim područjima manifestuje se blagim klizanjem "preko nosa", dok je zadnji deo automobila čvrsto prikovan za podlogu i jako ga je teško isprovocirati. Ono što smo odmah primetili jesu pneumatici marke Hankook, koji su prilikom vožnje na asfaltnoj podlozi u graničnim područjima pokazivali kao jako "nervozni" i nepredvidivi, a u kišnim uslovima čak i pri sasvim normalnim kočenjima podrhtavanje papučice kočnice, tj. ABS-a, jasno nam je stavljalo do znanja da je siguran kontakt sa podlogom pod velikim znakom pitanja.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Bez blokade diferencijala i reduktora (Santa Fe je opremljan pogonom na sve točkove) jasno je da su terenske mogućnosti ovog automobila ograničene. Ipak, po potrebi Santa Fe može sići sa asfalta i po travi ili zemljanoj podlozi može Vas dovesti do neke uvale, izletišta, planinskog doma, jezera ili rečice. Razmak od tla iznosi 204 milimetra, a prilazni ugao iznosi 25 %. Stalni 4x4 pogon ima elektronsku raspodelu snage na prednje i zadnje točkove, i automatski se prilagođava uslovima vožnje, zavisno od kontakta sa podlogom. Za izlet na teže prohodne terene i pri brzini do 50 km/h, dostupna je i mogućnost manuelnog zaključavanja pogona na sve točkove, a kada ubrzate preko pomenute brzine, sistem prelazi na automatski način rada. I, na kraju cena. Iako je Hyundai napravio odličan posao sa novim Santa Feom, korak dalje otišla je i cena, koja za model koji smo testirali iznosi 38.928 eura. Ipak, za skromnije opremljen model, sa istim 2.2 CRDi agregatom, potrebno je izdvojiti 33.512 eura, što je odličan odnos uloženo-dobijeno.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Tehnički detalji: Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, ugrađen napred popreko, četiri ventila po cilindru Zapremina: 2188 cm3 Prečnik x hod: 87x92 mm Snaga: 114 kW/155 KS pri 4000/min Obrtni Moment: 343 Nm pri 1800-2500/min Pogon: 4x4 Menjač: manuelni, 5 stepeni prenosa Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPherson, stabilizator: pozadi nezavisno, sa uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator, pomoćni okviri napred i pozadi Kočnice: napred ventilirajući diskovi 295 mm, pozadi puni diskovi 284 mm, ABS+EBV Gume: 235/60 R 18 Karoserija: SUV, 5 vrata, 5 sedišta Dimenzije: 465 x 189 x 172,5 cm Međuosovinski razmak: 270 cm Prtljažnik: 528/1582 litra Masa/nosivost: 1928/592 kg Rezervoar goriva: 75 l Krug okretanja: 12,9 m Najveća brzina: 178 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 11,7 s Potrošnja: grad 10,4 / otvoreno 6,7 / kombinovano 8,1 l/100 km Goran Sarić - Automagazin

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Već posle prve test vožnje, u kojoj je glavnu ulogu igrao aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, možemo slobodno reći da je Mercedesovo obećanje ispunjeno: Mercedes-Benz C klasa je automobil koji oduševljava svojim dinamičkim potencijalom i predstavlja pravo "vitaminsko osveženje" za Mercedes-Benz. Elegantan i moćan, novi Mercedes-Benz C, sasvim opravdano, polako ali sigurno uvlači se pod kožu domaće elite...
Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Ekskluzivno za Automagazin portal, najsnažniji model u Seatovoj gami, Leon Cupra, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvajamo za Vas najznačajnija zapažanja petostrukog reli šampiona naše zemlje...
Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Da li ste danas već zadrhtali? Ako niste, preporučujemo Vam najsnažniji serijski Seat automobil svih vremena, za čijim volanom zaista imate osećaj da možete sve. Automobil koji smo testirali očarao nas je zavodljivom formom, rasnim zvukom, erotičnom siluetom ali ponajviše sa brutalno ispaljenih 240 konjskih snaga, koje su nas često navodile na pomisao da saobraćaj oko nas stoji...
Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom automobilu, Audi A4 2.0 TDI, izneo je petostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnija zapažanja aktuelnog državnog reli šampiona...
Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...
Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...
Vladan Petrović o  Mercedesu B 180 CDI

Vladan Petrović o Mercedesu B 180 CDI

Sposobnosti modela Mercedes-Benz B 180 CDI sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog reli šampiona i najmlađeg osvajača "Zlatne kacige" u istoriji našeg autosporta, potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima testiranog automobila...
Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje