AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Kakav pogodak! Očigledno stručnjacima u Alfi lepota više nije dovoljna. Nova Alfa pokazuje karakter, ali i više tehničke uglađenosti. Ovoga puta, preskočićemo detaljne opise spoljašnjosti i unutrašnjosti na samom početku naše priče. Uostalom, sve se dobro vidi i na fotografijama. Ovde je pre svega reč o snazi i performansama. Dodirnuo sam dugme za pokretanje agregata, motor od 3.2 litra je zagrmeo, auto je poskočio, a mene su prošli žamrci čitavim telom. Na svaki dodir papučice gasa, pritisak je premala reč - usledio je udarac u leđa i opasnost od trzajne povrede vrata. A, parada tek počinje. Jer, kako obrtaji rastu, Alfa vuče sve bolje i bolje, a tamo negde oko 5.000 o/min nastupa prava eksplozija. Posle samo nekoliko sati druženja sa automobilom, shvatio sam samo jedno: ovde snage ne ponestaje. Ima je uvek i svugde, a da je ne bi bilo previše, brine se odlični Q4 pogon na sve točkove, koji pametno raspoređuje Obrtni moment po osovinama.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Kao što smo istakli, kod nas se našao model sa najsnažnijim benzinskim agregatom. Ali, ovaj agregat nije delo inženjera Alfa Romea. Ovaj agregat jeste plod saradnje Fiata i GM-a, a predviđen je i za ugradnju u Saab, Opel i Holden. Iako nema sve manire starog dobrog italijanskog srca, Alfa se pouzdala u onu čuvenu: "There is no replacement for cubic displacement!" (nema zamene za radnu zapreminu) i 260 konjskih snaga izvlači iz šest cilindara ukupne zapremine 3,2 litre. Kod ovog agregata primetili smo još jedan detalj, koji se možda i neće dopasti zagriženim fanovima Alfinog Pavarottija iz izduvnih cevi: pri većem broju obrtaja V6 prelazi u nežan glas sličan Audijevom. Gde je nestala hrapavost? Slično razočaranje doživeli smo i kada smo otvorili haubu: gde je hromirana usisna cev? Pa, stari model 3.2 bio je verovatno jedini automobil koji je hteo da se polira i pod haubom. Bez obzira na pomenute detalje, novi motori iz General Motorsa su 20 kilograma su lakši, snažniji su, imaju lance umesto zupčastih remena i dobili su ono što Alfini inženjeri stalno ponavljaju: dobili su klipove, glave i sav know-how iz Aresea i uvek Vas nateraju da Vam se koža naježi.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Sledeće oduševljenje koje nam je Alfa priredila bilo je fantastično ponašanje na putu. Zahvaljujući naprednoj verziji vešanja točkova, Alfini inženjeri su dopustili duže hodove opruga. Mekano ljuljanje kojim Alfa kreće u lov na kupce, moglo bi zasmetati zadrtim ljubiteljima marke. Ipak, njima će zauzvrat sigurno po volji biti direktno upravljanje - samo 2,4 okretaja volanom - sasvim je blizu pravom trkačkom bolidu. Dvostruka poprečna ramena napred (puka želja mnogih evropskih automobila ove klase), i nezavisno Multilnk vešanje pozadi omogućavaju u svim situacijama precizno vođenje točkova. Ipak, kada treba naglo skrenuti, treba biti oprezan: u brzim krivinama težak "šestak" u nosu poguraće Vas pravo, ali zato je tu sjajni VDC sistem (Vehicle Dynamic Control) koji "povlači ručnu" kada je to potrebno. Ovde treba obratiti pažnju i na još jedan važan detalj, a to je masa. Veliki motor i sistem pogona na sve točkove u slučaju našeg test automobila samo su dodali 200 kilograma na ionako veliku masu. Rezultat: 1680 kilograma na vagi. Sada Vam je valjda jasno zašto je vozaču uskraćena mogućnost da u potpunosti isključi elektronski sistem stabilnosti. U stvarnosti, granice sigurnog držanja puta kod Alfe su jako visoke, a kada smo automobil probali po vijugavim planinskim putevima, kompletan set-up ulio je u nas puno poverenja i ispunio nas je samopouzdanjem.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Alfa Romeo 159 je i spolja i unutra baš onakva kakvu su je ljubitelji ove marke oduvek želeli: dražesna, ali sa puno više ljubavi prema detaljima od svojih prethodnika. Mračan pogled prednjih svetala i velika maska Alfa Romea brzo i jasno daju do znanja da se radi o sportskoj limuzini "opasnih namera". Dinamičan prednji deo nastavlja se karakterističnim klinastim profilom, da bi cela priča nazad završila relativno malim, uskim svetlosnim grupama. Hvala Bogu, Alfa Romeo ni kod modela 159 nije potpao pod trendove stavljanja velikih prednjih i zadnjih svetlosnih grupa, koja na limuzinama izgledaju svakako, samo ne dobro. Zadnji deo automobila, koji je tipa zadnjice Monica Belluci, sigurno će praviti probleme vlasnicima koji imaju ljubomorne supruge, jer je zaista očaravajuća. Zategnuta, malo povišena, ona jednostavno pokazuje da je plod dugogodišnje gimnastike i sportskog načina života.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Unutrašnjost Alfe je takođe čista tradicija. Dva krupna okrugla instrumenta i tri manja okrugla sata na središnjoj konzoli. I viši vozači napokon sede razumno u Alfi, jer su sedišta dovoljno dugačka i široka. Međutim, iako je 159-ka 22 centimetra duža, krupne osobe pozadi mogu imati problema sa prostorom za kolena. Izgleda da je Alfa Romeo na račun dobrog izgleda ponovo morao žrtvovati prostor za kolena. Isto važi i za prtljažni prostor od 405 litara zapremine. Kada smo već kod prtljažnika, primetili smo da nedostaje bar jedan "zahvat" za otvaranje. Alfa Romeo sada ima isto međuosovinsko rastojanje kao Opel Vectra (2.700 milimetara). Istina, kada im se spomene to, Alfini stručnjaci reaguju kao đavo na tamjan. Ali, sve to pada u vodu kada samo pomislimo na izgled Alfe 159. Šta god neko mislio o ovom automobilu, sa modelom 159 ponovo doživljavamo da se ljudi okreću za automobilom zato što je lep i pomalo "divlji". I to je, verujte, veliki "gušt". Šalu na stranu, ergonomija sedišta u 159-i je sjajna i držanje tela u svim uslovima zaslužuje sve pohvale, što je jako važno, posebno ako je automobil opremljen ovako snažnim agregatom i prilagođenim ogibljenjem.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Čini se da je Alfa Romeo (napokon) uspeo stvoriti dostojnog suparnika bavarskom proizvođaču sportskih limuzina. Osećaj kvaliteta ovde je stalno prisutan, a osećaj luksuza možda je i najviše profitirao. Alfa Romeo 159 ostaje automobil koji nosi poznatu italijansku harizmu, upakovanu u proizvod koji je još uvek dovoljno zavodljiv da bismo ga lako prepoznali u sivilu nemački hladnih automobila. Cena: 45.135 Evra. Možda nekom deluje visoka, ali ako uzmemo u obzir šta sve ovaj automobil pruža njegovom vlasniku, rasprava o ceni samo je od akademskog značaja. Uostalom, pogledajte je: pa koga cena interesuje u ovom slučaju. Ovaj automobil je miljama daleko od današnje automobilske konfekcije. Uostalom, cena je više stvar razuma, a ko razuman kupuje automobil srednje klase sa 260 konjskih snaga? Alfisti su uvek bili posebni, zar ne.

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Tehnički detalji: Motor: V6 napred postavljen Prečnik x hod klipa: 85,6 x 89 mm Zapremina motora: 3195 cm3 Kompresija: 11,25:1 Maksimalna snaga: 260 KS pri 6.200 o/min Maksimalni Obrtni moment: 322 Nm pri 4.500 o/min Razvod: 4 OHC (Lanac) Pogon: Q4 (4 x 4): tri diferencijala. Odnos: 57% na zadnju osovinu, varijabilan Menjač: manuelni, šestostepeni Kočnice: napred i nazad ventilirajući diskovi (320 x 28 napred i 292 x 22 pozadi) Vešanje: napred nezavisno, dva poprečna ramena, pozadi multilink sistem Pneumatici: 235/45 ZR18 Pirelli Nero Kapacitet rezervoara: 70 litara Potrošnja zabeležena na testu: otvoreno 10 L/100 km, u gradu 18L/100 km Ubzanje 0-100 km/h: 7 s Maksimalna brzina: 240 km/h

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Karoserija: Broj vrata 4 Broj sedišta 5 Dužina 4.660 mm Širina 1.830 mm Visina 1.420 mm Međuosovinski razmak 2.700 mm Masa vozila 1680 kilograma

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Goran Sarić - Automagazin

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...
Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...
Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje