AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

On je malen, On je šarmantan, On je štedljiv i nije preskup. U gužvi se snalazi kao riba u vodi, a dokaz da je "naš" test automobil izuzetno privlačan i atraktivan pokazala nam je i jedna gospođa na Novom Beogradu, koja je svojom Škodom umalo izazvala sudar "buljeći" u nas dok smo prolazili. Koliko je zaista dobar Suzuki veselog imena Splash imali smo prilike da se uverimo u višednevnom testu, zajedno sa Vladom Petrovićem.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Napraviti pravi evropski automobil koji svog vlasnika dobija za što manje novca jeste ključ tržišnog uspeha u klasi gradskih automobila. Ako sudimo po gore pomenutom kriterijumu, Suzuki na konkurente može gledati uzdignute glave i pravo u oči. Suzuki Splash predstavlja potpuno novi pogled na koncept malih porodičnih automobila i ima za cilj da poveća udeo na sve većem evropskom tržištu. Ovaj zanimljivi automobil predstavlja izuzetno uspešan spoj sportskog duha modela Swift i iskustva inženjera Suzukija u proizvodnji malih gradskih automobila. Iako koristi unapređenu platformu Swifta, Splash je pravi naslednik modela Wagon R, koji evropsku klijentelu očarava prostranošću, kompaktnošću, modernim dizajnom, odličnom aerodinamikom, ali i brigom za ekologiju. Uostalom, strategija Suzukija podrazumeva neprestani razvoj, i Splash nam dolazi kao četvrti model za poslednje tri godine, posle predstavljanja modela Swift, Grand Vitara i SX4. Svi modeli uklapaju se u filozofiju kompanije, predstavljenu geslom "Way of Life". Ali, vratimo se "našem" Splashu.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Posmatrajući sa strane Suzuki Splash nameće nam se jedan zaključak: dizajneri su radili prekovremeno. Zahvaljujući malim prevesima, automobil deluje izuzetno kompaktno i nikako ne izgleda kao kutija na malim točkovima. Bočna silueta automobila je vrlo privlačna i prepoznatljiva, s vrlo mekanim oblim linijama preko cele karoserije. Posebnu zategnutost i svežinu kompletnom dizajnu automobila daje tanki zadnji C stub, koji se uskom siluetom proteže od vrha do odbojnika. Maska motora je trapezoidnog oblika, a velike svetlosne grupe i istaknuti odbojnici zaslužni su da nas Splash nepogrešivo asocira na Suzuki. Automobil atraktivno izgleda iz svih uglova, a njegovu simpatičnu "njušku" slobodno možemo proglasiti za najprivlačniju u segmentu. Posebna pažnja prilikom dizajniranja Splasha posvećena je zadnjem delu automobila. Zadnja kombinovana svetla oblikovana su tako da podsećaju na pljusak vode u liniji vozila sa prednjim i zadnjim krilima, koja sugerišu stabilnost automobila. Strmo postavljena zadnja svetlosna grupa specifičnog oblika dizajnerima je ostavila dovoljno prostora da između njih uklope dovoljno velika vrata prtljažnika. Ekskluzivno za Automagazin portal svoje utiske o novomm Suzukiju iznosi nam petostruki državni reli šampion i osvajač "Zlatne kacige" našeg najznačajnijeg odličja iz oblasti autoporta, Vladan Petrović: "Automobil ima novokomponovani atraktivan izgled i ostavlja snažan utisak. Njuška mu je jako simpatična i privlači pažnju prolaznika. Generalno, jako fin automobil, sa sportskim detaljima."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Spoljne dimenzije primerene su urbanim džunglama, ali unutrašnje mere pružaju dovoljno mesta za manju porodicu, prevoz Nje sa prijateljicama u šoping ili na kafu ili smeštaj sportske i hobby opreme. Splashov enterijer odiše modernim stilom i širokom paletom svežih boja. Takva razigrana i šarmantna unutrašnjost u isto vreme je i ergonomična, što nam je potvrdio i aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović: "Za volanom Suzuki Splasha sedi se povišeno, i veoma brzo se pronalazi idealan položaj, čak i bez podešavanja volana po dubini. Ipak, ovde treba istaći jedan detalj koji može zasmetati, posebno višim osobama. Mislim da centralna konzola nije morala biti toliko široka. Viši vozači često će se kolenima opirati o bok središnjeg panela, a samo 3-4 centimetra uži panel rešio bi sve "probleme". Liniju sporta daje i obrtomer, rešenje koje svakako pristaje ovom automobilu. Što se tiče položaja ručice menjača, mislim da je idealna, i promena brzina za svakog će biti čista rutina. Ergonomija sedišta, takođe, zaslužuje sve pohvale, a bočno držanje tela u krivinama prijatno me je iznenadilo. Ono što sam odmah primetio jeste i odlična preglednost, zahvaljujući spretno "odrezanom" zadnjem delu automobila, ali i velikim retrovizorima."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Splash nam još jednom pokazuje da je ključ dobijanja prostora u kompaktnoj klasi visina, a ne dužina i prostranost. Kabina je izdašnija nego što se može naslutiti spolja. Međuosovinsko rastojanje od 236 centimetara omogućilo je nesmetan smeštaj za pet osoba, ali zato "trpi" prtljažnik koji prima skromnih 202 litre zapremine. Ipak, prtljažnik krije i dvostruko dno, gde je smešten rezervni točak, ali i prostor za smeštaj sekundarnih sitnica. Automobil meri 3,7 metara dužine i 1,7 m širine i obezbeđuje sasvim dovoljno prostora za noge svim putnicima. Iako su sedišta postavljena relativno visoko, zahvaljujući visokoj karoseriji, ni visoke osobe koje sede pozadi neće se žaliti na prostor za glavu. Kada se radi enterijer za mali i jeftini automobil, najteži je zadatak, osim onog kako udobno smestiti pet osoba, kako izbeći osećaj dosade i jeftinih materijala. U Suzuki Splashu to je postignuto zanimljivim dizajnom i dobrom kombinacijom boja materijala. Na instrument tabli primećujemo dizajnerski detalj sa pokazivačem broja obrtaja na stalku. Slično rešenje mogli smo već videti na nekom modelu, ali iskreno, rešenje je kao stvoreno za Splash. Sve ostale informacije dotupne su oko velikog okruglog brzinomera, po ugledu na Minijev. Za gradski automobil od velike važnosti su odeljci za smeštaj sitnica, a u Splashi ih ima puno.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Ispod odlično izolovane haube (što nije pravilnost kod gradskih automobila) krije se iznenađujuće živahan 4-cilindrični benzinski agregat zapremine 1.2 litra. Motor razvija snagu od 86 KS pri 5.500 o/min, veoma rado se vrti, nije preglasan i štedljivo raspolaže gorivom. Jednostavno, od gradskog motora ne možemo više tražiti, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Ono što mi se svidelo već posle nekoliko kilometara je tišina motora. Obično su gradski automobili bučniji, bar u kabini, ali Splash očigledno ima odličnu izolaciju. S obzirom da se radi o 16-ventilskom motoru, ako želite žustriju vožnju, morate držati agregat u visokim područjima obrtaja. Ali, za jednu gradsku normalnu eksploataciju, Splash nudi sasvim dovoljno snage u svim režimima rada. Motor u leru radi veoma kultivisano i oduševljava svojom tišinom, što smo mogli i očekivati od jednog Japanca. Ubrzanja su uverljiva, a 12,3 sekunde iz mesta do "stotke" obećavaju dobru gradsku zabavu. Petostepeni menjač je precizan, a hodovi su relativno kratki. Jedino mi se kod menjača nije dopala njegova nesinhronizovanost i osećaj kašnjenja kod šaltanja, što može zasmetati kod agresivnije vožnje." Pored svih pozitivnih karakteristika agregata moramo istaći i njegovu štedljivost, jer u otvorenom saobraćaju Splash je trošio oko 5 litara benzina, dok je u gradskim uslovima svoju žeđ gasio sa 7 litara goriva.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Suzuki Splash oduševio nas je i svojim ponašanjem u vožnji. Formula "točak na svaki ćošak" učinila je Splash izuzetno agilnim dinamičnim automobilom, a najkompetentniji da nam to i potvrdi svakako je aktuelni šampion Srbije u reliju, Vladan Petrović: "Za razliku od njegovog prethodnika (Wagon R), Splash se ponaša fantastično. Iako možda spolja deluje visoko, čak i u žustrijoj vožnji nisam osetio bitnije naginjanje karoserije. Svaki pređeni kilometar ukazuje nam da Splash koristi sportsku platformu Swifta, jer tvrđe trimovano ogibljenje, niže i šire gume (185/60 R15) sve to uspešno kompenzuju. Automobil bespekorno izvršava svaku naredbu volanom, a ukoliko preterate, elektronski sistem stabilnosti (ESP) reaguje munjevito, što će obradovati neiskusne vozače. Dakle, eletronika ne dozvoljava velike manevre volanom, i iznenađujuće uspešno ispravlja svaku grešku vozača. Pozitivan utisak na mene ostavile su i kočnice, koje opravdavaju očekivanja."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Najlepši deo priče o Suzuki Splasu tek predstoji: testirani model Suzuki Splasha, došao nam je u najboljem paketu opreme, koji između ostalog uključuje šest vazdušnih jastuka, ESP, grejanje prednjih sedišta, zatamnjena zadnja stakla, maglenke, 15" aluminijumske felne. Ovako opremljen Splash dobija svog vlasnika za 13.500 Eura, što znači da simpatični Suzuki ne bi trebao ostati na nivou čežnje za većinu zainteresovanih. Ako Vas je ovaj automobil zainteresovao, imate dovoljno novca i odgovara Vam tehničkim karakterom i ekskluzivnošću koju nudi, naša preporuka je jednostavna: Go for it!.

Suzuki Splash 1.2 GS
Vrsta motora:Benzin DOHC
Tip motora:K12B
Distribucija goriva:MPI
Broj cilindara:4
Broj ventila:16
Zapremina motora:1242 cm3
Stepen kompresije:11:1
Maksimalna snaga:86 KS pri 5.500 o/min
Maksimalni Obrtni moment:133 Nm pri 4.100 o/min
Masa praznog automobila:990 kilograma
Maksimalna dozvoljena masa automobila:1485
Broj vrata:5
Dužina automobila:3715 mm
Širina automobila:1680 mm
Visina automobila: 1590 mm
Međuosovinsko rastojanje:2360 mm
Klirens:140 mm
Poluprečnik kruga okretanja:4,7 m
Zapremina prtljažnika:202 (537)
Pneumatici:Cintinental ContiPremiumContact 2 185/60 R15
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h:12,3 s
Maksimalna brzina:175 km/h
Prosečna potrošnja goriva:5,6 L/100 km
Zapremina rezervoara:45 L
Cena sa carinom i PDV-om:13.500 Eura

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje