AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Najprodavaniji automobil svih vremena nije Golf, nego Corolla. Od 1966. godine proizvedeno je više od 35 miliona primeraka, u devet generacija. Ipak, taj razultat se ne uzima verodostojnim jer se prva i poslednja Corolla koncepcijski potpuno razlikuju, a prvi model je čak koristio zadnji pogon. Sada se verovatno pitate zašto priču o modelu Auris počinjem pričom o Corolli. Razlog je vrlo jednostavan...

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Ako ste mislili da je Auris potpuno nov model, prevarili ste se. Auris je, pre svega, temeljno redizajnirana Corolla. To se sa kilometar udaljenosti vidi i po dizajnu, a zadržana je i platforma međuosovinskog razmaka od 260 centimetara (2 centimetra veće nego kod Golfa). To je sve bilo i logično, jer je Corolla devete generacije od trenutka kada je predstavljena (2001. godine) bila u samom vrhu, posebno po kvalitetu i pouzdanosti. Ali, vratimo se mi Aurisu. Ekipa Automagazin portala na test je dobila najskuplji benzinski model 1.6 Dual VVT-i Sol, vredan 21.400 eura. Oznaka pokazuje zapreminu agregata, dvostruko podešavanje faze ventila (usisnih i izduvnih) i najbogatiji paket opreme. Dobrodošlo osveženje u nazivu uklapa se u novi trend: Yaris, Auris, Avensis. Krenimo redom.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Već posle nekoliko minuta druženja sa Toyotom Auris postalo mi je jasno samo jedno: ovo je automobil koji je napravljen da zakomplikuje život konkurentima. I to najboljima. Japanci su se istinski potrudili da objedine sve osobine koje kupci cene. O dizajnu je uvek nezahvalno diskutovati, ali jedno se mora priznati: za ovo ostvarenje japanski dizajneri neće dobiti Nobelovu nagradu, ali sigurno ni velike kritike. Bolji poznavaoci će uočiti Corolline spoljne linije, ali bitno oplemenjene, tako da automobil izgleda neuporedivo atraktivnije i skladnije od svog prethodnika. Primetili smo veliku znatiželju prolaznika, koji su na Auris gledali sa velikim simpatijama. Uostalom, treba istaći da je Auris stvoren u razvojnom centru ED2, na jugu Francuske, i svojom dinamičnom formom snažno podržava evropski ukus.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Unutrašnjost Aurisa, takođe zrači optimizmom. Neverovatno je koliko se Auris sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlači pod kožu i nameće kao diskretan, pouzdan i nezamenjiv "saputnik". Ovaj automobil je rekorder u segmentu po prostoru za glavu pozadi i napred. Ukupna dužina Aurisa iznosi 4.220 milimetara, što u kombinaciji sa kratkim prevesima (890 i 730 milimetara) i velikim međuosovinskim razmakom (2.600 milimetara) osigurava dosta prostora u unutrašnjosti. Poseban detalj osigurava i pod automobila, bez središnjeg grebena, čime je dodatno povećan komfor putnika na zadnjoj klupi, čiji se naslon može podešavati prema nagibu. Ali, sigurno najupečatljiviji detalj unutrašnjosti Toyote Auris jeste središnja konzola, koja se položeno spušta sa prednje table. Time je, pored originlnog izgleda, omogućeno ergonomski povoljno visoko smeštanje ručice menjača. Uz sve to, novooblikovana ručica ručne kočnice takođe daje drugačiji naglasak na ergonomiju. Međutim, iako deluje atraktivno, krajnji utisak u unutrašnjosti Aurisa kvari jeftina i tvrda plastika, koja deluje previše konfekcijski. Kada smo već kod mana, ne možemo a da ne istaknemo prekidače za otvaranje prozora, koji nemaju osvetljenje, pa u noćnim uslovima (bar dok ne naviknete) morate se malo pomučiti da bi otvorili iste.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Toyotino osvetljenje instrumenata "Optitron" pronašlo je svoju ulogu u Aurisu, uz 3D efekat pokazivača brzine i obrtomera. U sredini ploče sa instrumentima, Toyota je smestila indikator koji "savetuje" vozača kada bi bilo dobro prebaciti stepen prenosa i u Toyoti tvrde da poslušni vozači, pomoću ovog indikatora, mogu smanjiti potrošnju za čak 5 %. Sa dimenzijama 422 x 176 x 151,5 centimetar, Auris putnicima obezbeđuje zavidan komfor. Napred ima prostora kao u limuzini srednje klase, a treba pohvaliti i prtljažnik zapremine 354 litra. Kada su motor i menjač Aurisa u pitanju, tu dileme nema i Auris zaslužuje čistu desetku. Filigranski konstruisan agregat sa dve bregaste osovine pogonjene lancem i opremljen sistemom za podešavanje vremena aktiviranja usisnih i izduvnih ventila (VVT-i Variable Valve Timing - INtelligent) osigurava izvrsne performanse. Agregat je zapremine 1,6 litara, i njegova snaga raste sve do 124 konjske snage pri 6.000 o/min, a obrtni moment od 157 Nm razvija na prilično visokih 5.200 o/min. Uprkos tome, motor je jako elastičan i vuče uverljivo i ravnomerno već od 1.500 o/min. Ukoliko vozite u gornjem režimu broja obrtaja i često šaltate, iz mesta do stotke Auris će stići za 10.4 sekunde, a kazaljka brzinomera zaustaviće se na zavidnih 190 km/h, što je rezultat za svaku pohvalu. Uz sve ovo, treba istaći da motor radi izuzetno usklađeno i kultivisano. Pored elastičnog i dovoljno snažnog motora, sve pohvale zaslužuje i petostepeni manuelni menjač, koji je japanski precizan sa relativno kratkim hodovima. Prosečna potrošnja Aurisa 1.6 VVT-i iznosi oko 7 litara benzina na 100 pređenih kilometara. U žustrijoj gradskoj vožnji, sa uključenim klima uređajem, potrošnja je izlazila na preko 9,5 litara, ali se u otvorenom saobraćaju značajno smanjuje.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Auris nema zadnje Multilink nezavisno vešanje, kojim se mogu pohvaliti najbolji predstavnici srednje niže klase automobila, kao što su VW Golf, Ford Focus... Japanci su se odlučili za provereno polukruto rešenje, jer je to povećalo prtljažnik i pojednostavilo izvedbu. Tvrdoća vešanja je odličan kompromis sportske stabilnosti (čemu doprinose i 16-inčne felne sa gumama dimenzija 205/55). Ipak, onima koji preteraju sa gasom, Auris će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati, u čemu nesebično pomaže odličan i precizan električni servo volan. Za one koji ne mogu da se pomire sa činjenicom da njihov novi ljubimac nema Multilink nezavisno vešanje zadnjih točkova, Toyota je razvila posebno zadnje ogibljenje sa dvostrukom viljuškom, ali ono je dostupno samo uz 2.2 D-4D agregat snage 180 konjskih snaga. Ono što nas je veoma prijatno iznenadilo jeste kočioni sistem, koji se prosto poigrava sa 1.300 kilograma teškim Aurisom. Auris 1.6 VVT-i opremljen je diskovima na obe osovine, a posebnu pohvalu dobija odlično doziranje kočnica, za čije aktiviranje je potrebna veća početna sila nego kod konkurenata (Golfa, Astre, Focusa...)

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

I, na kraju cena, koja za testirani model iznosi 21.400 eura. Možda će nekom izgledati previsoka, ali s obzirom da više nikoga ne treba ubeđivati u vrhunski kvalitet Toyotinih automobila, visoka cena se može i progutati. Ovde treba istaći da oprema Sol spada u najviši luksuz normalnog automobila, uključujući i dvozonsku kilmatizaciju, kao i "pametan ključ" koji omogućava startovanje i gašenje auotmobila na dugme. Kada svemu ovome dodamo i garanciju od 3 godine, odnosno 100.000 pređenih kilometara, dileme nema: Auris postaje jak igrač u Golf klasi. Posebno što je osnovni model 1.4 VVT-i Terra, sa 97 KS i klima uređajem dostupan već za nešto više od 16.000 eura.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Tehnički detalji: -Motor: benzinski, redni 4-cilindarski, postavljen popreko, glava od lakog, blok od sivog liva, dva bregasta vratila pogonjena lancem, 4 ventila po cilindru -Zapremina: 1598 cm3 -Prečnik x hod: 79 x 81,5 mm -Snaga: 91 kW/124 KS pri 6000/min -Obrtni moment: 157 Nm pri 5200/min -Pogon: na prednje točkove - Menjač: manuelni sa pet stepeni prenosa - Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPherson opružne "noge", pozadi polukruto vešanje. -Gume: 205/55 R16 -Dimenzije: 422 x 176 x 151,5 cm -Međuosovinski razmak: 260 cm -Prtljažnik: 354/761 l -Masa/nosivost: 1230/450 kg -Rezervoar goriva: 55 l -Krug okretanja: 10,9 m -Najveća brzina: 190 km/h -Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 s -Potrošnja: grad 8,8 / otvoreno 5,9 / kombinovano 7,1 l/100 km Cena: 21.400EUR Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje