Najnovije vesti iz auto industrije
Vladan Petrović o modelu Kia Pro Cee d 2.0 CRDi Sport
Objavljeno: 17.10.2008.
Ekskluzivno za Automagazin portal, Kiju Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske šestostrukog državnog šampiona naše zemlje...
Dizajn
"Kia Pro Cee'd izgleda mnogo više sportski od modela sa pet vrata. Jasno je distanciran od modela sa pet vrata i pogađa mlađu ciljnu grupu kupaca. Zahvaljujući sportskim atributima, pojava automobila uliva više poštovanja, pa su se vozači u levoj traci sklanjali i kada nije bilo potrebe. Generalan utisak je krajnje pozitivan, jer Pro Cee'd stvara privid rasnog kupea, što će se posebno dopasti temperamentnijim kupcima."
Unutrašnjost
"Još jednom moram da pohvalim položaj sedenja u novoj Kiji. Ergonomija je iznad očekivanja, jer su svi prekidači lako dostupni i nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Udobna i solidno profilisana sedišta otkrivaju nam sportske amicije ovog autombila. Imam utisak da dizajneri nisu izmišljali "toplu vodu" u enterijeru. Držali su se proverenog recepta, i zato je možda utisak u početku pomalo hladan. Ipak, posle svakog novog pređenog kilometra, rastao je osećaj poštovanja prema unutrašnjem uređenju i kvalitetu završne obrade. Dopada mi se što je sve, do najsitnijeg detalja, urađeno hirurškom preciznošću. Sportski osećaj u automobilu noću naglašava crveno osvetljenje instrumenata i displeja klima uređaja. Primećujem da se u Pro Cee'du sedi relativno nisko, pa je sportski utisak još izraženiji. Udaljenost između volana, ručice menjača i sedišta vrhunski je odmerena i zato ergonomiju ocenjume sa čistom peticom."
Motor
"Motor je odličan, pravi predstavnik dizelske snage i visokog obrtnog momenta. Bez obzira na stepen prenosa, motor impresivno povlači, a preticanja su neobično lagana. Snažna međuubrzanja postižu se i u petoj i šestoj brzini. Jedini važan preduslov je da ne spuštate obrtaje ispod 1.700 o/min, jer kao kod svih modernih turbodizelaša, tada je i ovaj motor "klinički mrtav". Ali, ovde bih istakao i jedan detalj koji mi se nije previše dopalo. Pri agresivnoj vožnji, svaku promenu brzine pratilo je i određeno kašnjenje sa primanjem gasa, koje liči na turbo rupu. I kada proces promene brzine uradite veoma brzo, i broj obrtaja neznatno padne, motor će povuči tek posle kratke pauze. Što se tiče šestostepenog menjača, mekan je, tih i sportski kratak, ali mu ne bi smetalo malo više preciznosti."
Ponašanje u vožnji
"Pro Cee'd je veoma okretan i primetio sam da je automobil jednako siguran sa i bez ESP-a. Ali, ne zaboravimo da je Pro Cee'd 15 mm duži od Cee'da, a međuosovinski razmak je ostao isti. Uz sve to, težak turbodizel "u nosu" pri agresivnijoj vožnji blago širi zadatu putanju. Ipak, treba shvatiti da ovo nije pravi rasni sportski automobil i da vešanje pruža kombinaciju udobnosti i komfora s jedne strane i sportske čvrstoće s druge. Moj utisak je da nema velikih razlika u podešenosti vešanja između Pro Cee'da i Cee'da. Moram da istaknem i odlične kočnice, koje svoj posao obavljaju bez ikakvih zamerki." - zaključuje Petrović.
Goran Sarić - Automagazin
Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (
www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije
Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...