Najnovije vesti iz auto industrije
Vladan Petrović o Toyoti Land Cruiser V8 4.5 D-4D
Objavljeno: 12.05.2008.
Sposobnosti jednog od najkvalitetnijih terenskih automobila današnjice sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog šampiona u reliju potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima Toyota Land Cruisera V8...
"Zaista fascinantan terenac. Uživo deluje dosta moćnije i svežije nego na fotkama. Oduševljava me njegova pojava. Položaj za volanom je veoma lako pronaći, a posebno bih pohvalio interesantno rešenje za podešavanje volana po visini i dubini. Finkcije dugmića na stubu volana su logične i veoma lagane. Sedište se, takođe, pomera u svim mogućim smerovima, i očigledno su se japanci istinski potrudili da obezbede idealan položaj za vozača, što je jako bitno kod automobila ovog tipa. U automobilu vlada osećaj "ušuškanosti", udobnosti i luksuza. Izolacija je neverovatno dobra. Pravo je čudo kako su Japanci iz ovako "luksuzno-ispeglanog" i ogromnog terenca uspeli da izvuku najbolje off-road karakteristike, jer na prvi pogled sve izgleda kao da je podređeno luksuzu i komforu, i da se samo o tome razmišljalo do poslednjeg detalja. Impresivno, teško je rečima opisati osećaj u ovom automobilu."
"Iznenađen sam ubrzanjem ovolikog automobila. Motor se bukvalno poigrava sa teškom karoserijom, a ubrzanja su stvarno impresivna. Osećaj vuče je kao u nekom avionu. Fascinira ubrzanje iz mesta, ali i međuubrzanja, koja prijaju u preticanjima. Mislim da nikada Land Cruiser nije išao extremno dobro "na gas" kako bi to mi sportski vozači rekli. Ovo je prvi Land koji me je fascinirao svojim ubrzanjima. Menjač funkcioniše besprekorno i ne da se zbuniti, čak i kada sam vozio u manuelnom modu. Moj finalni utisak o pogonu je pozitivan, moram priznati da nisam očekivao ovakvu eksploziju snage u terencu teškom 2,6 tone. Što se tiče udobnosti u vožni, sve pohvale za Land-a. Nema "izbijenih bubrega" i poskakivanja u kojima mogu nastradati i vratni pršljenovi. Nema one one dobro poznate krutosti vešanja teških terenaca. Bez obzira na kojoj se podlozi nalazite, na asfaltu, pesku, blatu ili ili šiljatom kamenjaru, u kabini je uvek udobno, komforno i tiho. Isto važi i za vožnju autoputem. Land je pri brzini od 180-190 km/h delovao apsolutno sigurno i tiho."
"Kod pravih "rasnih" džipova ne možemo tražiti idealnu agilnost i neko posebno držanje na asfaltnim putevima. Novi Land Cruiser jeste upravljiv, ali prilikom agresivnijih manevara volanom, oseća se njegova glomaznost i velika masa, što možemo i očekivati od ovog automobila. Mislim da je Toyota napravila uspešan kompromis između sigurnog ponašanja na putu i ekstremno velikih mogućnosti u terenskim uslovima. Land Cruiser V8 izlazi tamo gde nam sa nekim terencima ne bi palo na pamet da se uputimo. Čak i u serijskom režimu rada, bez redukcije prenosa i blokade diferencijala, V8 ima neverovatne mogućnosti. Za vreme testa, pomenuta off-road pomagala skoro da nam nisu ni trebala. A, sa uključenom blokadom i redukcijom imam osećaj da Land može preći preko zgrade. Mislim da veliku ulogu u ovako dobrim sposobnostima na velikim usponima igra Obrtni moment od 650 Nm. Tamo gde pomislite da će stati, Land krupnim koracima grabi napred. Uz sve to prisutan je osećaj sigurnosti i potpune kontrole. Sistem KDSS (sistem kinetičko dinamičnog ogibljenja) obezbeđuje veliku agilnost i prilagodljivost svim podlogama. Čak i prilikom velikih razlika u visini prijanjanja točkova, karoserija stoji ravno, što možemo videti i na fotkama. Impresivno, nema šta i pitam se gde je granica. Koliko ovaj automobil zaista može? Gde je kraj? Kada bi automobil bio opremljen i off-road pneumaticima, njegove granične mogućnosti bismo morali ispitivati verovatno na Himalajima." - šaljivo zaključuje Petrović.
Goran Sarić - Automagazin
Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (
www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije
Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...