AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

A klasa je automobil koji nudi i puno užitka u vožnji, u šta smo se uverili testirajući model A 180 CDI AUTOTRONIC. Posle sedam godina i 1,1 miliona prodatih primeraka prve generacije A klase, niko nije sumnjao u sledeću generaciju. Već od napred "nova" generacija A klase razlikuje se od stare. Prednja svetla sada imaju izraženije linije, maska hladnjaka deluje još hrabrije, a bočna linija je neuporedivo dinamičnija i privlačnija. Obavezna zvezda ostala je na starom mestu: sjaji u sredini maske hladnjaka sa blještavim gornjim rubom. Ekipi Mercedesovih dizajnera odajemo i priznanje za izuzetnu hrabrost prilikom oblikovanja zadnjeg dela automobila. Masivna zadnja svetla i završetak sa integralnim spojlerom, sve su, samo ne "švapski" konzervativni detalji. Dizajn automobila sa zvezdom na nosu uvek je bio bezvremenski, pa tako "naš" testirani primerak, iako predstavljen pre 4 godine, deluje sveže i atraktivno. On ne fascinira na prvi pogled, ali zato traje neuporedivo duže od drugih. S obzirom da je A klasa zadržala takozvanu "sendvić konstrukciju" dvostrukog poda, automobil je i dalje prilično visok " (1593 mm). Sve površine na A klasi deluju kompaktno i jednostavno, ali su iz svakog ugla veoma lako prepoznatljive.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Unutrašnjost A klase jeste priča koja se potpuno razlikuje od konkurenata. Zahvaljujući konstrukciji dvostrukog poda, položaj sedenja je visok, ali i izuzetno nizak u odnosu na pod automobila. Trik je u sandvič verziji poda, sa koso ugrađenim podom (koji u sudarima "tone" ispod automobila), koji omogućava odličan položaj za volanom, kao i lagani ulazak i izlazak iz automobila. U unutrašnjosti vlada pravi "mercedesovski" red. U prvom redu instrument tabla: materijali deluju izuzetno kvalitetno, raspored prekidača je savršen. Trokraki, sportski nastrojen, volan dobio je i osvetljene tipke za radio, telefon i putni kompjuter. Iskreno, pojedini detalji u A klasi podsećaju nas na skandinavsku zaljubljenost u detalje. Na prednjim sedištima je obilje mesta, i ni najšira ramena neće se osećati skučeno, dok vozačko sedište omogućava vozaču da sedi opušteno, kao kod kuće zavaljen u fotelju. Jednostavno, prostrani koncept najmanjeg Mercedesa ostavlja uverljiv utisak celom dužinom automobila. Na sve to u prtljažnik staje 435 litara, što je vrhunski rezultat u nižoj srednjoj klasi. Ukoliko preklopimo daljivi naslon zadnje klupe i sedište suvozača, A 180 CDI sposoban je da proguta čak 1995 litara.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Iza oznake 180 CDI krije se tih i dovoljno snažan dvolitarski dizelaš opremljen turbo punjačem i Common-Rail sistemom druge generacije (pritisak punjenja od 1600 Bara). Već pri 1 200 o/min, dakle neposredno iznad praznog hoda, radilica pruža više od 200 Nm, dok maksimalnih 250 Nm isporučuje u rasponu od 1 600 i 2 600 obrtaja. Uz ovoliki Obrtni moment ovaj motor omogućava da A 180 CDI bude izuzetno lak za vožnju, bez česte potrebe za prebacivanjem stepena prenosa, koje vozač i ne mora prebaciti (testirani automobil bio je opremljen automatizovanim AUTOTRONIC menjačem). I, dok se u prvim minutama posle jutarnjeg starta još uvek blago prepoznaje princip rada, čim automobil krene, nestaje svaki pomisao na pogonsko gorivo. Smesta zaboravljate sve što ste dosad pročitali i iskusili o dizelu. U vožnji jednostavno nismo mogli da verujemo šta je ljudski um učinio od ovog 118 godina starog izuma. U sebi stalno moramo ponavljati: sediš u dizelašu, sediš u dizelašu... Čuje se samo blagi šum, ali ne od motora, već od vetra. Dobru ocenu zaslužuje i potrošnja. Tokom testa izmerili smo potrošnju u gradskoj vožnji od 11 litara na 100 pređenih kilometara, dok je na otvorenom putu "naš" A 180 CDI trošio oko 6,8 litara na svakih 100 pređenih kilometara.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Posebnu priču o testiranoj A klasi zaslužuje izvanredni varijabilni menjač imena AUTOTRONIC, koji omogućava dva režima rada. U standardnom režimu rada "S", menjač se automatski prilagođava stilu vožnje i omogućava više obrtaje, ukoliko želite sportskiji stil vožnje. Režim rada "C" namenjen je komformoj vožnji, i pruža nežnija ubrzanja, uz manju potrošnju goriva. Ono što nam je najviše odgovaralo, jeste mod za manuelnu promenu stepena prenosa, koja omogućava promenu sedam stepeni prenosa ručno. Manuelni način rada menjača najviše nam se dopao, jer promena brzina traje treptaj oka, izbor jednog od sedam stepeni prenosa omogućava vrlo lako pronalaženje stepena prenosa za svaku situaciju i obezbeđuje daleko efikasnije kočenje. Kada smo kod kočenja, možemo samo pohvaliti inženjere Mercedes-Benza. Samo 38,5 metara puta kočenja pri 100 km/h jeste sjajan rezultat za automobil srednje niže klase. Isto tako dobro jeste i doziranje snage kočenja i otpornost na pregrevanje, što je jako važno za one koji ručicu menjača najviše drže u D modu.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Mercedes je i kod podešavanja vešanja krenuo u sportskom smeru. U prevodu: vrhunska agilnost u gradu, sjajno ponašanje u krivinama, kao i na otvorenom putu. A klasa precizno i sa puno samopouzdanja izvodi svaki manevar, a osećaj za volanom u svakom trenutku bio je nekako poseban i prožet sportskim ambicijama. Neverovatno za vozača jednog Mercedesa, zar ne? Ni traga od karakteristične monovolumenske mekoće vešanja ili osećaja ljuljanja. Čvrsto vešanje i dovoljno precizan električni servo volan daju uravnoteženo ponašanje u vožnji, sigurno držanje zadate putanje i blago podupravljanje u brzim krivinama. Udobnost svih putnika u A klasi jeste na visokom nivou. I pri većim brzinama buka je veoma prigušena i u unutrašnjosti vlada priličan mir. Međutim, ono što nam se nije dopalo kod Baby Benza jesu nervozne reakcije na kratke poprečne neravnine i rupe na putu, i elektrohidraulični servo sistem, koji ne daje dovoljno povratnih informacija sa asfalta.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Siguran sam da će posle ovog testa na našu adresu stići komentari "Kako si ga nahvalio..." Ali, iza svega gore pomenutog, potpisnik ovog teksta odgovorno stoji. Utisak je sasvim jasan i nedvosmislen: A klasa je kompaktan automobil, koji u svojoj klasi prednjači sa prostranošću, osećajem kvaliteta i sigurnim ponašanjem na putu, u svim uslovima vožnje. Uz sve to, među svojim konkurentima, A klasa je ozbiljan konkurent za titulu Miss. Istaknimo i to da je A klasa, koju smo dobili od uvoznika na test, bila opremljena Avantgarde paketom opreme, koji nam je pružao puno toga. Uz zaista prebogatu opremu, koja uključuje i sve bezbednosne elemente, čije nabrajanje nema smisla, posebno kada je automobil sa zvezdom na masci u pitanju, automobil je dostigao nivo pri kome i najzahtevniji ne mogu tražiti više. AVANTGARDE linija naglašava sportsku stranu A-Klase: crna maska hladnjaka visokog sjaja sa hromiranim lamelama, projekcionim svetlima, tamnije kućište zadnje svetlosne grupe, svetla za maglu i ovalna, polirana izduvna cev od nerđajućeg čelika čine da se izdvaja. Sve to dodatno je poboljšano točkovima od lakih legura od 16 inča sa 5 paoka. Sedišta su presvučena kombinacijom “Maastricht” štofa i crnom, veštačkom ARTICO kožom. Intarzija na vratima i centralna konzola su od matiranog aluminijuma dok su volan, ručna kočnica i ručica menjača presvučeni kožom.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Mercedes A klasa i sa svojom cenom otkriva nam šta znači reč Premium. Ali, ljubav prema trokrakoj zvezdi ne poznaje granice. Trokraka zvezda nikada nije bila jeftina, i ukoliko to prihvatite, u Vašoj garaži kočoperiće se automobil kome je jako teško naći konkurenta u klasi. Ukoliko ga kupite, od tog trenutka, srednja niža klasa, za Vas, zvaće se "A klasa". Siguran sam. Bez obzira na početnu cenu modela A 180 CDI od 22 880 Eura.

Mercedes A 180 CDI Avangarde
Motor:Turbodizel Common-Rail
Zapremina motora (cm3):1991
Stepen kompresije:18,0:1
Maksimalna snaga (KS):109 pri 4 200 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):250 između 1 600 i 2 600 o/min
Specifična snaga (KS po L):54.7
Menjač: Autotronic varijabilni prenos, sedam brzina
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 3838
Širina automobila (mm):1764
Visina automobila (mm): 1593
Međuosovinsko rastojanje (mm):2568
Zapremina prtljažnika (L):435 / 1485
Zapremina rezervoara za gorivo (L):54
Masa praznog automobila (kg):1345
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,8 s
Maksimalna brzina (km/h):186
Cena standardne verzije (Eur):22 880
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Seriju testova GARMIN uređaja nastavili smo i u modelu Mercedesa. Testirani uređaj bio je GARMIN Nüvi 250w, koji nam je još jednom ulio poverenje i oduševio nas svojom preciznošću. Više o GARMIN uređajima za automobile možete pronaći na oficijalnom portalu uvoznika GARMIN navigacionih sistema. Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje