AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Brend Hyundai u Evropi je postao popularan pre svega zbog pouzdanosti i povoljnog odnosa uloženog i dobijenog. U novije vreme srca stanovnika Starog kontinenta Hyundai osvaja pre svega sjajnim SUV modelima, a druga generacija Santa Fea je sigurno jedan od najkompletnijih proizvoda korejske auto-industrije, koji se cenom drži nivoa kompaktnih SUV-a, dok prostranošću i opremom zadire u klasu više...

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Kompanija Hyundai je u SUV segment (Sport Utility Vehicle) ušla upravo sa prvom generacijom modela Santa Fe, koji je radikalno popravio celokupni imidž južnokorejskog proizvođača. Kada su stručnjaci Hyundaija videli da je bačeni mamac učinio da se ekonomska računica pomeri desno od nule, projektu druge generacije pristupili su još studioznije i sa jasnim ciljem: Hyundai SUV više ne sme biti alternativa! Kada se spoje atraktivan izgled, snažan agregat i kvalitetna izrada, automobil prerasta iz upotrebnog u predmet htenja. Malo je onih koji se neće okrenuti za novim Santa Feom koji mami poglede prolaznika jednako koliko i uveseljava svoje putnike. Uostalom, kada je novi Santa Fe predstavljen u Detoritu, usta konkurenata su ostala otvorena. Usudićemo se da kažemo da je ovo jedan od najatraktivnijih SUV modela na tržištu, a ništa manje uverljiva nije ni oprema, sigurnost, snaga i kvalitet izrade.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Ako je dizajn jedan od ključnih elemenata uspeha u današnjoj auto-industriji, onda se novi Hyundai Santa Fe nema čega plašiti. Boljka od koje pate gotovo svi SUV modeli jeste grub i pomalo sirov izgled, ovde je uspešno izlečena na način koji se dopada mnogima. Tu sreću, nažalost, nije imala prva generacija ovog automobila. Bočna, izlomljena linija automobila, koja odvaja stakleni od metalnog dela vrata, lagano se povija prema gore i daje Santa Feu dozu dinamičnosti i individualnosti. Monotoniju zadnjeg dela automobila razbijaju dve izduvne cevi i spretno uklopljena svetla koja dobrim delom zadiru u bok automobila, tako da svojim blagim zakošenjem asociraju na fizionomiju lica svojih dalekoistočnih tvoraca. Zanimljivo je i da su se u Hyundaiju odlučili da zadrže karakterističnu ručicu za otvaranje vrata prtljažnika, što je redak detalj na SUV automobilima. Prednja svetla nisu pomodno "prevučena" preko uglova blatobrana, već u njih ulaze bočno, i na taj način naglašavaju aerodinamičnost. Novi Santa Fe praktično nema klasičnog branika. Prednji deo čine dve celine, optički podeljene svetlima i maskom hladnjaka.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Unutrašnjost novog Santa Fea je, pre svega, limuzinska. Jednostavna i ergonomična, sve je na svom mestu i upravo tamo gde ga očekujete. Automobil koji smo testirali opremljen je paketom opreme Priviledge, koji skoro da ne ostavlja mesta za dodatna potraživanja u pogledu opremljenosti. Prostora je u izobilju napred i pozadi, a prtljažnik je zapremine 528 litara, proširiv na maksimalnih 1.582 litra. Središnji greben izgleda moderno, sa serijski ugrađenim muzičkim uređajem, a posebno moramo pohvaliti ugrađeni mod za staru dobru kasetu, koji se nalazi ispod otvora za MP3 diskove. Od detalja ne možemo a da ne istaknemo digitalni kompas koji se nalazi u desnom uglu unutrašnjeg retrovizora, koji možete uključivati po potrebi. U krovu se nalaze i otvori za smeštaj naočara, kao i širokougaono ogledalo, kojim možete pratiti zbivanja na zadnjoj klupi, što može biti jako korisno posebno ako imate malu decu koja u svojim malim glavicama mogu smisliti svakojake "pakosti". U pomenutu opremu spadaju još i ABS, ESP, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektro prozori i retrovizori, elektro podesivo vozačevo i suvozačevo sedište, grejanje sedišta, koža, automatski dvozonski klima uređaj, tempomat i još puno toga... Ipak, ne možemo a da ne pomenemo da Hyuindai u ovako prestižnom automobilu nudi automatsko pokretanje prozora, ali samo za vozača, i to samo prema dole !? Ako to Hyundai objašnjava težnjom za uštedom od 0,00000001 Cent po automobilu, to je za svaku kritiku.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Pod prednjim poklopcem testiranog Hyundai Santa Fea nalazi se commom-rail dizelaš zapremine 2,2 litra, opremljen turbinom promenjive geometrije, koji razvija maksimalnih 155 konjskih snaga, pri 4.000 o/min i 343 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.800 do 2.500 o/min. Motor nas je impresionirao elastičnošću, a na snažan pritisak papučice gasa, ostvaruje odlična međuubrzanja, tako da će preticanja biti čista rutina. Agregat je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, koji se pokazao kao fantastičan posrednik snage. Iako će oni koji nisu probali vožnju ovog autoombila verovatno zapitati zašto ne postoji šestostepeni manuelni prenos, stručnjaci iz Hyundaija su nas impresionirali fantastičnim prenosnim odnosima. Prvi i grugi stepen prenosa su relativno kratki i idealni su za velike i nepristupačne uspone u off-road uslovima, kao i u gradskoj eksploataciji. Ako ste pomislili da će na autoputu Santa Fe brzo izgubiti dah, prevarili ste se. Peti stepen prenosa je sposoban da se poigra sa 1,9 tona teškim automobilom od 80 pa sve do preko 180 km/h, koliko iznosi maksimalna brzina. Ipak, mi ne predlažemo ekstremne brzine (iako ih Santa Fe bez ikakvih problema podnosi), jer se time potrošnja radikalno povećava. Prosečna potrošnja na našem testu kretala se nešto preko 9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što je za ovako težak automobil više nego dobar rezultat.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Iako je veoma visok automobil (1.725 milimetara), ulazak u Hyundai Santa Fe je krajnje jednostavan. Osećaj za upravljačem je izuzetno prijatan, a ergonomija u automobilu fantastična, kako za vozača i suvozača, tako i za putnike na zadnim sedištima. Osećaj na zadnjoj klupi je kao da ste ušli u dnevnu sobu, što će obradovati sve one koji odstupaju od prosečnih parametara koje koriste stručnjaci za ergonomiju. Osećaj u vožnji je posebna priča u Santa Feu. Automobil je agilan i dinamičan, kao da se ne radi o SUV izvedbi, čemu doprinosi odlično trimovano nezavisno vešanje. Proklizavanje u graničnim područjima manifestuje se blagim klizanjem "preko nosa", dok je zadnji deo automobila čvrsto prikovan za podlogu i jako ga je teško isprovocirati. Ono što smo odmah primetili jesu pneumatici marke Hankook, koji su prilikom vožnje na asfaltnoj podlozi u graničnim područjima pokazivali kao jako "nervozni" i nepredvidivi, a u kišnim uslovima čak i pri sasvim normalnim kočenjima podrhtavanje papučice kočnice, tj. ABS-a, jasno nam je stavljalo do znanja da je siguran kontakt sa podlogom pod velikim znakom pitanja.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Bez blokade diferencijala i reduktora (Santa Fe je opremljan pogonom na sve točkove) jasno je da su terenske mogućnosti ovog automobila ograničene. Ipak, po potrebi Santa Fe može sići sa asfalta i po travi ili zemljanoj podlozi može Vas dovesti do neke uvale, izletišta, planinskog doma, jezera ili rečice. Razmak od tla iznosi 204 milimetra, a prilazni ugao iznosi 25 %. Stalni 4x4 pogon ima elektronsku raspodelu snage na prednje i zadnje točkove, i automatski se prilagođava uslovima vožnje, zavisno od kontakta sa podlogom. Za izlet na teže prohodne terene i pri brzini do 50 km/h, dostupna je i mogućnost manuelnog zaključavanja pogona na sve točkove, a kada ubrzate preko pomenute brzine, sistem prelazi na automatski način rada. I, na kraju cena. Iako je Hyundai napravio odličan posao sa novim Santa Feom, korak dalje otišla je i cena, koja za model koji smo testirali iznosi 38.928 eura. Ipak, za skromnije opremljen model, sa istim 2.2 CRDi agregatom, potrebno je izdvojiti 33.512 eura, što je odličan odnos uloženo-dobijeno.

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Tehnički detalji: Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, ugrađen napred popreko, četiri ventila po cilindru Zapremina: 2188 cm3 Prečnik x hod: 87x92 mm Snaga: 114 kW/155 KS pri 4000/min Obrtni Moment: 343 Nm pri 1800-2500/min Pogon: 4x4 Menjač: manuelni, 5 stepeni prenosa Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPherson, stabilizator: pozadi nezavisno, sa uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator, pomoćni okviri napred i pozadi Kočnice: napred ventilirajući diskovi 295 mm, pozadi puni diskovi 284 mm, ABS+EBV Gume: 235/60 R 18 Karoserija: SUV, 5 vrata, 5 sedišta Dimenzije: 465 x 189 x 172,5 cm Međuosovinski razmak: 270 cm Prtljažnik: 528/1582 litra Masa/nosivost: 1928/592 kg Rezervoar goriva: 75 l Krug okretanja: 12,9 m Najveća brzina: 178 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 11,7 s Potrošnja: grad 10,4 / otvoreno 6,7 / kombinovano 8,1 l/100 km Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje