AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

BMW je 1999. godine u Detoritu predstavio X5, prvi model sa oznakom X u svom imenu. 2008. godine, takođe u Detroitu predstavljen je X6, prvi model novoosnovane klase SAC (Sports Activity Coupe). Već od samog predstavljanja, ovaj automobil je privukao izuzetno veliku pažnju javnosti, ali i kupaca, zbog originalnog, čak pomalo neobičnog izgleda koji niko do sada nije ponudio. BMW X6 ruši neke ustaljene norme i forme coupea. Automobil ima pet vrata, četiri sedišta, veliki prtljažni prostor u nudi vrhunsku udobnost putovanja. Model X6 kategoriju coupea, zbog funkcionalnosti SAV-a, podiže na viši nivo. Upravo zbog toga stvoren je novi podsegment SAC, koji kombinuje prednosti coupea i SAV-a. Iako nosi oznaku X, i ima određenih zajedničkih tačaka sa modelima X3 i X5, BMW X6 je u celini individualan model za posebnu kategoriju kupaca, razvijen na izmenjenoj platformi serije 5. Dizajnerski gledano, model X6 u celini nudi gene već postojećih X modela, ali interpretiranih u nov, ekstremno sportski stil.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Dizajnerski jezik modela BMW X6 predstavlja autentičnu vizualizaciju voznih osobina koje pruža moćan motor, inteligentan xDrive pogon i Dynamic Performance Control (DPC). Napred ne nalazimo puno neobičnosti. Prednji deo je varijacija na temu dvostrukih svetala i karakteristične bubrežne maske hladnjaka. Impozantna nova arhitektura, sa jakim bokovima i mesnatim blatobranima, nije izbrisala simbol BMW-ove prepoznatljivosti: masku hladnjaka sa dva "bubrega", što ovaj automobil čini prepoznatljivim članom minhenske porodice. X6 meri 4 877 milimetara dužine, 1 983 mm širine i 1 690 mm visine. U odnosu na BMW X5, automobil je za par milimetara duži i širi, ali i nešto niži. Iako su mišljenja oko izgleda podeljena, novi BMW X6 zrači čarobnom privlačnošću za sve polemičare. Političkim rečnikom izraženo, kako za desne, tako i za leve, a sve to nam govori da je cilj ostvaren. X6 nigde ne prolazi nezapaženo, što nam je potvrdio i šestostruki državni reli prvak, Vladan Petrović: "Automobil ima specifičan, "mamutski" izgled, što ga čini glavnim predmetom pažnje gde god smo se pojavili. Pešaci na svakom koraku vade mobilne telefone i snimaju, a vozači posle pomeranja u sporiju traku, podižu uvis okrenut palac. Osećaj u ovom automobilu je zaista poseban." - kratak je bio Petrović.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Ako su komentari oko spoljašnjeg izgleda podeljeni, u unutrašnjosti nema "greške". X6 je pravi pravcati BMW. Čiste linije i oblici, savršeno organizovan kokpit oplemenjen kožom i aluminijumskim umecima. Sve je podređeno vozaču, a ono što nam je preneo aktuelni reli šampion Srbije, BMW-u X6 sigurno znači mnogo: " Unutrašnjost modela X6 u najvećoj meri kopirana je iz X5. Komande, kombinacija boja, logiciranje iDrive sistema, materijali. Ali, zašto menjati nešto što je već odlično. Ne kaže se slučajno da je BMW automobil za vozače. Mislim da je teško pronaći sedište sa tako pogođenim spojem raskoši, udobnosti i čisto sportskog držanja tela u krivini. Pored volana, koji je podesiv u svim pravcima, sedište je vrhunske podesivosti - od produženja sedalnog dela, do izvlačenja kativnih oslinaca za glavu. Položaj za volanom, ergonomija ručica i komandi i preglednost analognih merača, vozaču pružaju potpunu kontrolu nad automobilom u svim uslovima vožnje. Ako će nešto zasmetiati zagriženim fanovima minhenske marke, onda je to nepostojanje pokazivača temperature vode. Ali, zato je tu mogućnost aktivacije grejanja sedišta putem iDrive-a." - šaljivo, u stilu sportskog vozača, zaključuje Petrović.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Iako je u pitanju zanimljiva kombinacija nekoliko automobilskih kategorija, kod ponude prostora pozadi prestaje svako razmetanje. BMW X6 nazad nudi dva odvojena sedišta pojačanog bočnog držanja, karakterističnog za coupe. Bez obzira što spolja izgleda visoko, u najboljem maniru coupea, spušteni krov iziskuje određenu dozu opreza, a one više od 186 centimatara od kontakta sa krovom deliće samo 3 centimetra. Protezanje nogu im neće biti potrebno, jer je mesta za kolena sasvim dovoljno. Ipak, specifično oblikovani zadnji bočni prozori i masivni zadnji stubovi, biće idealni za one kojima smeta previše svetla. Inovativan oblik karoserije doneo je i velika vrata prtljažnika, koji meri 570, odnosno 1.450 litara i poseduje duplo dno. Generalno, BMW-ovi stručnjaci za unutrašnjost uradili su odličan posao. Primećujemo da je prilikom dizajniranja uloženo puno više ljubavi nego kod konkurenata. Komanda za iDrive pruža izvanredan mehanički utisak, poput neke trezorske brave sa brojčanikom. Ali, i pored toga što je uprošćen, ostaćemo kritični prema ovom sofisticiranom sistemu. Primer: za preusmeravanje strujanja vazduha od glave prema nogama potrebno je nekoliko zahvata. Najpre moramo pritisnuti komandu iDrive-a, zatim pomeriti, okrenuti, pritisnuti... Sada napokon imamo tople noge, ali nam pažnja više nije usmerena na saobraćaj i zamalo smo završili u suprotnoj traci.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

BMW X6 xDrive35d verno nam pokazuje šta sve mogu današnji dizelski automobili. Ovo je pravi nemački naftni princ. Stručnjaci u Minhenu oslonili su se na tradicionalni šestocilindrični redni motor zapremine tri litra. Zahvaljujući varijabilnoj Twin-turbo tehnici (stepenasto punjenje sa dva turbo punjača Garret, koja se u nizu uključuju jedan za drugim), ovaj motor je agilan kao Otto motor od 500 konjskih snaga. Mali turbopunjač određuje dobro primanje gasa u nižem režimu obrtaja. Veći turbopunjač uključuje se na 1.500 o/min, a na više 3.000 o/min radi samostalno. I zaista je tako, pored ovog motora teško da ćete poželeti benzinski V8. Agregat razvija maksimalnu snagu od 286 KS pri 4.400 o/min i "medveđi" obrtni moment od 580 Nm, u rasponu od 1.750 do 2.250 o/min. "Na leru motor radi prepoznatljivo BMW-ovski, ali sve pohvale zaslužuje njegova uglađenost, jer radi dugokim prigušenim zvukom kao neki snažan motor luksuzne jahte. Vibracije ne postoje. X "šestica" kreće dostojanstveno. I pored ogromnog obrtnog momenta, zahvaljući fantastičnom xDrive sistemu pogona na sve točkove, poteškoće sa trakcijom ovom automobilu potpuno su strane. Na grublji pritisak gasa, automobil reaguje divlje. Tada postaje pomalo bučan, ali 2,1 tone težak X6 kreće kao iz topa ispaljen. Uostalom, za ubrzanje do 100 km/h treba mu samo 6,9 sekundi, što je fantastičan rezultat (Jeep Grand Cherokee 5.7 V8 HEMI od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde). Uverljivu elastičnost podržava tehnički savršen automatski menjač (6 stepeni prenosa). Promena brzina odvija se spontano, direktnije i sportski. Čak i kada smo koristili manuelni mod, menjač je bio brz kao grom i ni jednog trenutka nije pokazivao znake neodlučnosti. Moram da pohvalim i rešenje komandi menjača sa komandama iza volana. I desna i leva komanda mogu prebaciti u stepen više ili niže, njenim aktiviranjem od sebe ili ka sebi, što smanjuje mogućnost da dođe do zabune prilikom "šaltanja" u krivini. Biću slobodan da kažem da je ovaj sklop tehničko savršenstvo u proizvodnji serijskih automobila." - iskren je bio Vladan Petrović.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Pored svega navedenog, BMW X6 oduševio nas je niskom potrošnjom goriva. Iako smo mislili da su fabrički podaci (u tabeli ispod) samo želja potpisnika, zahvaljujuči visokoj efikasnosti kompletnog sklopa, mala potrošnja bila je lako dostižna. U idealnim uslovima, sofisticirani xDrive pogon na sve točkove šalje 40 % obrtnog momenta na prednje, a 60 % na zadnje točkove. Ipak, ukoliko želite Vaš novi SUV da distancirate od mnogobrojnih konkurenata, argument je Dynamic Performance Control (DPC). U pitanju je sistem sa promenljivom raspodelom momenta, ne samo između prednje i zadnje osovine, već i između zadnjeg levog i desnog točka. Posebnost kod modela X6 je aktivno ogibljenje Adaptive Drive koji radi u kombinaciji sa FlexRay sistemom transmisije podataka neophodnih za adekvatno delovanje Adaptive Drive-a. Podaci koje distribuira FlexRay prikupljaju se uz pomoć brojnih senzora koji prate brzinu vozila, ugao volana, longitudinalno i lateralno ubrzanje, poziciju amortizera i karoserije, kao i brojne druge parametre neophodne za efikasan rad sistema. Na osnovu ovih podataka, Adaptive Drive utiče na rad amortizera i stabilizacionih šipki (balans štangli) uz pomoć elektromagnetnih ventila unutar amortizera i rotacionih motora koji kontrolišu stabilizacione šipke. Vozač određuje način funkcionisanja sistema odabirom odgovarajućeg sportskog ili komfornog moda.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Pošto je aktivirao "Sport" mod, Petrović je već od prvog metra krenuo agresivno: "Što se tiče 4x4 pogona i njegovog uticaja na ponašanje u vožnji, ocena je čista desetka! Obrtni moment je uvek tamo gde je najviše potreban, na točku koji ima najbolje prijanjanje. Rezultat je poboljšana kontrola automobila i fantastična trakcija u krivinama. Kontrola automobila je potpuna. Ali tome puno doprinosi i tehnički savršeno ogibljenje. Ovo je, definitivno, najstabilniji SUV model kojim sam upravljao. Ako uporedimo njegovo držanje putanje, trakciju ili naginjanje u krivinama, sa konkurentima, zaključak je da X6 pruža ubedljivo najbolje ponašanje na putu. Već spolja primećuje se da X6 ima male prevese napred, što u startu obećava puno. Oduševljava i njegova neutralnost. Naginjanje ne postoji. Bez preterivanja, osećaj je kao da vozite bar 600 kilograma lakši automobil. Iskreno, ni pomišljao nisam da ću nekada za automobil težak preko 2 tone, sa pogonom na sve točkove i 1,7 metar visine, reći da pruža veliki užitak u vožnji i da dobro "leži". Čak i pri iznenadnim promenama opterećenja ili pri vožnji bez pritiska na papučicu gasa, automobil je ostao savršeno neutralan. Sve pohvale zaslužuje i aktivan volan, koji menja prenosne odnose u odnosu na brzinu automobila (Active Steering). To omogućava veoma lake manevre na parkingu, ali i veoma brze reakcije u agresivnoj vožnji kroz krivine. Kočnice su, takođe, za svaku pohvalu: deluju sigurno u svakom trenutku, i s obzirom da je ovo automobil težak preko dve tone, podložnost pregrevanju je minimalna." - nije krio prijatno iznenađenje Vladan Petrović.

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Zaista, za volanom BMW-a X6 osećaj je poseban. U vožnji automobil zrači sportskim duhom i raduje se svakom centimetru pređenog puta. Volan je poput dobrog ljubavnika, istovremeno direktan i osećajan. Zahvaljući aktivnom sistemu upravljanja (Active Steering) i aktivnom ogibljenju (aktivno izjednačavanje bočnog nagiba - Adaptive Drive), vožnja ovog automobila je posebno iskustvo. Isto važi i za putnike koji se voze pozadi. Naginjanje karoserije skoro da i ne postoji, a dva putnika na zadnjim sedištima, pored sportskog užitka,biće "počašćeni" velikom količinom luksuza koji ovaj automobil pruža. To se odnosi i na udobnost, koja je na vrhunskom nivou, uz konstataciju da Vas automobil na udarnim rupama i izbočinama, ipak podseća da se vozite u BMW-u, a ne u nekom konkurentskom modelu. Ogibljenje je za nijansu tvrđe podešeno u "Sport" modu, dok "Comfort" modu (određuje se dugmetom pored menjača) nudi daleko mekši trim, ali i dalje putnici imaju osećaj da stoje na čvrstom osloncu. Veliki vozni potencijal na asfaltu nije bio pod znakom pitanja, u to nismo ni jednog trenutka sumnjali. Ali, kako se BMW X6 snalazi na terenu? "Tema BMW X6 u "off-road" uslovima je veoma zanimljiva tema, ali je vrlo brzo je isparila. Gume nižeg profila, felne prečnika 19 inča i ne baš veliki klirens, već u startu nam pokazuju da je prirodno okruženje ovog automobila asfaltna podloga i da je teren čista teorija. Ono što BMW X6 ima odlično rešeno za terensku vožnju jeste odličan rad diferencijala, što je doprinelo odlično snalaženje u blatu ili snegu. Na nekim zahtevnijim zadacima, problem za X6 su i prilazni uglovi, koji su jako ograničeni. Ali, ovaj automobil i nije namenjen za eksploataciju u nekim teškim terenskim uslovima, i zato je na asfaltnu najbolji svojoj kategoriji." - završava Petrović.

BMW X6 xDrive35d - Tehnički detalji
Tip motora:Šest cilindara, turbo - dizel, 4 ventila po cilindru
Zapremina motora (cm3):2993
Maksimalna snaga (KS pri o/min):286
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):
Maksimalna brzina automobila (km/h):236
Ubrzanje 0-100 km/h (s):6.9
Potrošnja goriva (L/100 km):grad: 10,5 / otvoreno: 7,1 / prosek: 8,3
Dimenzije i mase:
Zapremina prtljažnika (L):570 / 1450
Zapremina rezervoara (L):85
Masa automobila / Nosivost (kg):2185 / 600
Dimenzije pneumatika:255/50 R19
Dužina automobila (mm):4877
Širina automobila (mm):1983
Visina automobila (mm):1690
Međuosovinsko rastojanje (mm):2933
Trag točkova napred (mm):1644
Trag zadnjih točkova (mm):1706
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

BMW je sa novim X6 pomerio granice automobilske industrije, pokazavši da SUV od dve tone može imati fantastična vozna svojstva i neutralnost, uz potpuno novi dizajn koji donosi macho imidž jači nego ikada. Kome je namenjen? Onima koji žele veliki SUV, koji već u serijskoj verziji pruža originalan dizajn, neutralnot u krivinama, stabilnost pri visokim brzinama plus kvalitet visoke klase. Namenjen je onima kojima X3 ne iskazuje dovoljno status, a X5 je preozboljan i konzervativan. I, naravno onima koji su spremni da za automobil izdvoje oko 97 000 Eura, koliko košta test primerak. Za BMW X6 xDrive35 u baznom paketu opreme, treba izdvojiti 72.904 Eura.

 

Više detalja i cenovnik možete pogledati na internet prezentaciji www.bwm.rs.

 

Goran Sarić - Automagazin Foto: Goran Perović

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Volkswagen Arteon (2021)
Slika nedelje