AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

On je malen, On je šarmantan, On je štedljiv i nije preskup. U gužvi se snalazi kao riba u vodi, a dokaz da je "naš" test automobil izuzetno privlačan i atraktivan pokazala nam je i jedna gospođa na Novom Beogradu, koja je svojom Škodom umalo izazvala sudar "buljeći" u nas dok smo prolazili. Koliko je zaista dobar Suzuki veselog imena Splash imali smo prilike da se uverimo u višednevnom testu, zajedno sa Vladom Petrovićem.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Napraviti pravi evropski automobil koji svog vlasnika dobija za što manje novca jeste ključ tržišnog uspeha u klasi gradskih automobila. Ako sudimo po gore pomenutom kriterijumu, Suzuki na konkurente može gledati uzdignute glave i pravo u oči. Suzuki Splash predstavlja potpuno novi pogled na koncept malih porodičnih automobila i ima za cilj da poveća udeo na sve većem evropskom tržištu. Ovaj zanimljivi automobil predstavlja izuzetno uspešan spoj sportskog duha modela Swift i iskustva inženjera Suzukija u proizvodnji malih gradskih automobila. Iako koristi unapređenu platformu Swifta, Splash je pravi naslednik modela Wagon R, koji evropsku klijentelu očarava prostranošću, kompaktnošću, modernim dizajnom, odličnom aerodinamikom, ali i brigom za ekologiju. Uostalom, strategija Suzukija podrazumeva neprestani razvoj, i Splash nam dolazi kao četvrti model za poslednje tri godine, posle predstavljanja modela Swift, Grand Vitara i SX4. Svi modeli uklapaju se u filozofiju kompanije, predstavljenu geslom "Way of Life". Ali, vratimo se "našem" Splashu.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Posmatrajući sa strane Suzuki Splash nameće nam se jedan zaključak: dizajneri su radili prekovremeno. Zahvaljujući malim prevesima, automobil deluje izuzetno kompaktno i nikako ne izgleda kao kutija na malim točkovima. Bočna silueta automobila je vrlo privlačna i prepoznatljiva, s vrlo mekanim oblim linijama preko cele karoserije. Posebnu zategnutost i svežinu kompletnom dizajnu automobila daje tanki zadnji C stub, koji se uskom siluetom proteže od vrha do odbojnika. Maska motora je trapezoidnog oblika, a velike svetlosne grupe i istaknuti odbojnici zaslužni su da nas Splash nepogrešivo asocira na Suzuki. Automobil atraktivno izgleda iz svih uglova, a njegovu simpatičnu "njušku" slobodno možemo proglasiti za najprivlačniju u segmentu. Posebna pažnja prilikom dizajniranja Splasha posvećena je zadnjem delu automobila. Zadnja kombinovana svetla oblikovana su tako da podsećaju na pljusak vode u liniji vozila sa prednjim i zadnjim krilima, koja sugerišu stabilnost automobila. Strmo postavljena zadnja svetlosna grupa specifičnog oblika dizajnerima je ostavila dovoljno prostora da između njih uklope dovoljno velika vrata prtljažnika. Ekskluzivno za Automagazin portal svoje utiske o novomm Suzukiju iznosi nam petostruki državni reli šampion i osvajač "Zlatne kacige" našeg najznačajnijeg odličja iz oblasti autoporta, Vladan Petrović: "Automobil ima novokomponovani atraktivan izgled i ostavlja snažan utisak. Njuška mu je jako simpatična i privlači pažnju prolaznika. Generalno, jako fin automobil, sa sportskim detaljima."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Spoljne dimenzije primerene su urbanim džunglama, ali unutrašnje mere pružaju dovoljno mesta za manju porodicu, prevoz Nje sa prijateljicama u šoping ili na kafu ili smeštaj sportske i hobby opreme. Splashov enterijer odiše modernim stilom i širokom paletom svežih boja. Takva razigrana i šarmantna unutrašnjost u isto vreme je i ergonomična, što nam je potvrdio i aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović: "Za volanom Suzuki Splasha sedi se povišeno, i veoma brzo se pronalazi idealan položaj, čak i bez podešavanja volana po dubini. Ipak, ovde treba istaći jedan detalj koji može zasmetati, posebno višim osobama. Mislim da centralna konzola nije morala biti toliko široka. Viši vozači često će se kolenima opirati o bok središnjeg panela, a samo 3-4 centimetra uži panel rešio bi sve "probleme". Liniju sporta daje i obrtomer, rešenje koje svakako pristaje ovom automobilu. Što se tiče položaja ručice menjača, mislim da je idealna, i promena brzina za svakog će biti čista rutina. Ergonomija sedišta, takođe, zaslužuje sve pohvale, a bočno držanje tela u krivinama prijatno me je iznenadilo. Ono što sam odmah primetio jeste i odlična preglednost, zahvaljujući spretno "odrezanom" zadnjem delu automobila, ali i velikim retrovizorima."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Splash nam još jednom pokazuje da je ključ dobijanja prostora u kompaktnoj klasi visina, a ne dužina i prostranost. Kabina je izdašnija nego što se može naslutiti spolja. Međuosovinsko rastojanje od 236 centimetara omogućilo je nesmetan smeštaj za pet osoba, ali zato "trpi" prtljažnik koji prima skromnih 202 litre zapremine. Ipak, prtljažnik krije i dvostruko dno, gde je smešten rezervni točak, ali i prostor za smeštaj sekundarnih sitnica. Automobil meri 3,7 metara dužine i 1,7 m širine i obezbeđuje sasvim dovoljno prostora za noge svim putnicima. Iako su sedišta postavljena relativno visoko, zahvaljujući visokoj karoseriji, ni visoke osobe koje sede pozadi neće se žaliti na prostor za glavu. Kada se radi enterijer za mali i jeftini automobil, najteži je zadatak, osim onog kako udobno smestiti pet osoba, kako izbeći osećaj dosade i jeftinih materijala. U Suzuki Splashu to je postignuto zanimljivim dizajnom i dobrom kombinacijom boja materijala. Na instrument tabli primećujemo dizajnerski detalj sa pokazivačem broja obrtaja na stalku. Slično rešenje mogli smo već videti na nekom modelu, ali iskreno, rešenje je kao stvoreno za Splash. Sve ostale informacije dotupne su oko velikog okruglog brzinomera, po ugledu na Minijev. Za gradski automobil od velike važnosti su odeljci za smeštaj sitnica, a u Splashi ih ima puno.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Ispod odlično izolovane haube (što nije pravilnost kod gradskih automobila) krije se iznenađujuće živahan 4-cilindrični benzinski agregat zapremine 1.2 litra. Motor razvija snagu od 86 KS pri 5.500 o/min, veoma rado se vrti, nije preglasan i štedljivo raspolaže gorivom. Jednostavno, od gradskog motora ne možemo više tražiti, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Ono što mi se svidelo već posle nekoliko kilometara je tišina motora. Obično su gradski automobili bučniji, bar u kabini, ali Splash očigledno ima odličnu izolaciju. S obzirom da se radi o 16-ventilskom motoru, ako želite žustriju vožnju, morate držati agregat u visokim područjima obrtaja. Ali, za jednu gradsku normalnu eksploataciju, Splash nudi sasvim dovoljno snage u svim režimima rada. Motor u leru radi veoma kultivisano i oduševljava svojom tišinom, što smo mogli i očekivati od jednog Japanca. Ubrzanja su uverljiva, a 12,3 sekunde iz mesta do "stotke" obećavaju dobru gradsku zabavu. Petostepeni menjač je precizan, a hodovi su relativno kratki. Jedino mi se kod menjača nije dopala njegova nesinhronizovanost i osećaj kašnjenja kod šaltanja, što može zasmetati kod agresivnije vožnje." Pored svih pozitivnih karakteristika agregata moramo istaći i njegovu štedljivost, jer u otvorenom saobraćaju Splash je trošio oko 5 litara benzina, dok je u gradskim uslovima svoju žeđ gasio sa 7 litara goriva.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Suzuki Splash oduševio nas je i svojim ponašanjem u vožnji. Formula "točak na svaki ćošak" učinila je Splash izuzetno agilnim dinamičnim automobilom, a najkompetentniji da nam to i potvrdi svakako je aktuelni šampion Srbije u reliju, Vladan Petrović: "Za razliku od njegovog prethodnika (Wagon R), Splash se ponaša fantastično. Iako možda spolja deluje visoko, čak i u žustrijoj vožnji nisam osetio bitnije naginjanje karoserije. Svaki pređeni kilometar ukazuje nam da Splash koristi sportsku platformu Swifta, jer tvrđe trimovano ogibljenje, niže i šire gume (185/60 R15) sve to uspešno kompenzuju. Automobil bespekorno izvršava svaku naredbu volanom, a ukoliko preterate, elektronski sistem stabilnosti (ESP) reaguje munjevito, što će obradovati neiskusne vozače. Dakle, eletronika ne dozvoljava velike manevre volanom, i iznenađujuće uspešno ispravlja svaku grešku vozača. Pozitivan utisak na mene ostavile su i kočnice, koje opravdavaju očekivanja."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Najlepši deo priče o Suzuki Splasu tek predstoji: testirani model Suzuki Splasha, došao nam je u najboljem paketu opreme, koji između ostalog uključuje šest vazdušnih jastuka, ESP, grejanje prednjih sedišta, zatamnjena zadnja stakla, maglenke, 15" aluminijumske felne. Ovako opremljen Splash dobija svog vlasnika za 13.500 Eura, što znači da simpatični Suzuki ne bi trebao ostati na nivou čežnje za većinu zainteresovanih. Ako Vas je ovaj automobil zainteresovao, imate dovoljno novca i odgovara Vam tehničkim karakterom i ekskluzivnošću koju nudi, naša preporuka je jednostavna: Go for it!.

Suzuki Splash 1.2 GS
Vrsta motora:Benzin DOHC
Tip motora:K12B
Distribucija goriva:MPI
Broj cilindara:4
Broj ventila:16
Zapremina motora:1242 cm3
Stepen kompresije:11:1
Maksimalna snaga:86 KS pri 5.500 o/min
Maksimalni Obrtni moment:133 Nm pri 4.100 o/min
Masa praznog automobila:990 kilograma
Maksimalna dozvoljena masa automobila:1485
Broj vrata:5
Dužina automobila:3715 mm
Širina automobila:1680 mm
Visina automobila: 1590 mm
Međuosovinsko rastojanje:2360 mm
Klirens:140 mm
Poluprečnik kruga okretanja:4,7 m
Zapremina prtljažnika:202 (537)
Pneumatici:Cintinental ContiPremiumContact 2 185/60 R15
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h:12,3 s
Maksimalna brzina:175 km/h
Prosečna potrošnja goriva:5,6 L/100 km
Zapremina rezervoara:45 L
Cena sa carinom i PDV-om:13.500 Eura

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje