AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Najprodavaniji automobil svih vremena nije Golf, nego Corolla. Od 1966. godine proizvedeno je više od 35 miliona primeraka, u devet generacija. Ipak, taj razultat se ne uzima verodostojnim jer se prva i poslednja Corolla koncepcijski potpuno razlikuju, a prvi model je čak koristio zadnji pogon. Sada se verovatno pitate zašto priču o modelu Auris počinjem pričom o Corolli. Razlog je vrlo jednostavan...

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Ako ste mislili da je Auris potpuno nov model, prevarili ste se. Auris je, pre svega, temeljno redizajnirana Corolla. To se sa kilometar udaljenosti vidi i po dizajnu, a zadržana je i platforma međuosovinskog razmaka od 260 centimetara (2 centimetra veće nego kod Golfa). To je sve bilo i logično, jer je Corolla devete generacije od trenutka kada je predstavljena (2001. godine) bila u samom vrhu, posebno po kvalitetu i pouzdanosti. Ali, vratimo se mi Aurisu. Ekipa Automagazin portala na test je dobila najskuplji benzinski model 1.6 Dual VVT-i Sol, vredan 21.400 eura. Oznaka pokazuje zapreminu agregata, dvostruko podešavanje faze ventila (usisnih i izduvnih) i najbogatiji paket opreme. Dobrodošlo osveženje u nazivu uklapa se u novi trend: Yaris, Auris, Avensis. Krenimo redom.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Već posle nekoliko minuta druženja sa Toyotom Auris postalo mi je jasno samo jedno: ovo je automobil koji je napravljen da zakomplikuje život konkurentima. I to najboljima. Japanci su se istinski potrudili da objedine sve osobine koje kupci cene. O dizajnu je uvek nezahvalno diskutovati, ali jedno se mora priznati: za ovo ostvarenje japanski dizajneri neće dobiti Nobelovu nagradu, ali sigurno ni velike kritike. Bolji poznavaoci će uočiti Corolline spoljne linije, ali bitno oplemenjene, tako da automobil izgleda neuporedivo atraktivnije i skladnije od svog prethodnika. Primetili smo veliku znatiželju prolaznika, koji su na Auris gledali sa velikim simpatijama. Uostalom, treba istaći da je Auris stvoren u razvojnom centru ED2, na jugu Francuske, i svojom dinamičnom formom snažno podržava evropski ukus.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Unutrašnjost Aurisa, takođe zrači optimizmom. Neverovatno je koliko se Auris sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlači pod kožu i nameće kao diskretan, pouzdan i nezamenjiv "saputnik". Ovaj automobil je rekorder u segmentu po prostoru za glavu pozadi i napred. Ukupna dužina Aurisa iznosi 4.220 milimetara, što u kombinaciji sa kratkim prevesima (890 i 730 milimetara) i velikim međuosovinskim razmakom (2.600 milimetara) osigurava dosta prostora u unutrašnjosti. Poseban detalj osigurava i pod automobila, bez središnjeg grebena, čime je dodatno povećan komfor putnika na zadnjoj klupi, čiji se naslon može podešavati prema nagibu. Ali, sigurno najupečatljiviji detalj unutrašnjosti Toyote Auris jeste središnja konzola, koja se položeno spušta sa prednje table. Time je, pored originlnog izgleda, omogućeno ergonomski povoljno visoko smeštanje ručice menjača. Uz sve to, novooblikovana ručica ručne kočnice takođe daje drugačiji naglasak na ergonomiju. Međutim, iako deluje atraktivno, krajnji utisak u unutrašnjosti Aurisa kvari jeftina i tvrda plastika, koja deluje previše konfekcijski. Kada smo već kod mana, ne možemo a da ne istaknemo prekidače za otvaranje prozora, koji nemaju osvetljenje, pa u noćnim uslovima (bar dok ne naviknete) morate se malo pomučiti da bi otvorili iste.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Toyotino osvetljenje instrumenata "Optitron" pronašlo je svoju ulogu u Aurisu, uz 3D efekat pokazivača brzine i obrtomera. U sredini ploče sa instrumentima, Toyota je smestila indikator koji "savetuje" vozača kada bi bilo dobro prebaciti stepen prenosa i u Toyoti tvrde da poslušni vozači, pomoću ovog indikatora, mogu smanjiti potrošnju za čak 5 %. Sa dimenzijama 422 x 176 x 151,5 centimetar, Auris putnicima obezbeđuje zavidan komfor. Napred ima prostora kao u limuzini srednje klase, a treba pohvaliti i prtljažnik zapremine 354 litra. Kada su motor i menjač Aurisa u pitanju, tu dileme nema i Auris zaslužuje čistu desetku. Filigranski konstruisan agregat sa dve bregaste osovine pogonjene lancem i opremljen sistemom za podešavanje vremena aktiviranja usisnih i izduvnih ventila (VVT-i Variable Valve Timing - INtelligent) osigurava izvrsne performanse. Agregat je zapremine 1,6 litara, i njegova snaga raste sve do 124 konjske snage pri 6.000 o/min, a obrtni moment od 157 Nm razvija na prilično visokih 5.200 o/min. Uprkos tome, motor je jako elastičan i vuče uverljivo i ravnomerno već od 1.500 o/min. Ukoliko vozite u gornjem režimu broja obrtaja i često šaltate, iz mesta do stotke Auris će stići za 10.4 sekunde, a kazaljka brzinomera zaustaviće se na zavidnih 190 km/h, što je rezultat za svaku pohvalu. Uz sve ovo, treba istaći da motor radi izuzetno usklađeno i kultivisano. Pored elastičnog i dovoljno snažnog motora, sve pohvale zaslužuje i petostepeni manuelni menjač, koji je japanski precizan sa relativno kratkim hodovima. Prosečna potrošnja Aurisa 1.6 VVT-i iznosi oko 7 litara benzina na 100 pređenih kilometara. U žustrijoj gradskoj vožnji, sa uključenim klima uređajem, potrošnja je izlazila na preko 9,5 litara, ali se u otvorenom saobraćaju značajno smanjuje.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Auris nema zadnje Multilink nezavisno vešanje, kojim se mogu pohvaliti najbolji predstavnici srednje niže klase automobila, kao što su VW Golf, Ford Focus... Japanci su se odlučili za provereno polukruto rešenje, jer je to povećalo prtljažnik i pojednostavilo izvedbu. Tvrdoća vešanja je odličan kompromis sportske stabilnosti (čemu doprinose i 16-inčne felne sa gumama dimenzija 205/55). Ipak, onima koji preteraju sa gasom, Auris će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati, u čemu nesebično pomaže odličan i precizan električni servo volan. Za one koji ne mogu da se pomire sa činjenicom da njihov novi ljubimac nema Multilink nezavisno vešanje zadnjih točkova, Toyota je razvila posebno zadnje ogibljenje sa dvostrukom viljuškom, ali ono je dostupno samo uz 2.2 D-4D agregat snage 180 konjskih snaga. Ono što nas je veoma prijatno iznenadilo jeste kočioni sistem, koji se prosto poigrava sa 1.300 kilograma teškim Aurisom. Auris 1.6 VVT-i opremljen je diskovima na obe osovine, a posebnu pohvalu dobija odlično doziranje kočnica, za čije aktiviranje je potrebna veća početna sila nego kod konkurenata (Golfa, Astre, Focusa...)

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

I, na kraju cena, koja za testirani model iznosi 21.400 eura. Možda će nekom izgledati previsoka, ali s obzirom da više nikoga ne treba ubeđivati u vrhunski kvalitet Toyotinih automobila, visoka cena se može i progutati. Ovde treba istaći da oprema Sol spada u najviši luksuz normalnog automobila, uključujući i dvozonsku kilmatizaciju, kao i "pametan ključ" koji omogućava startovanje i gašenje auotmobila na dugme. Kada svemu ovome dodamo i garanciju od 3 godine, odnosno 100.000 pređenih kilometara, dileme nema: Auris postaje jak igrač u Golf klasi. Posebno što je osnovni model 1.4 VVT-i Terra, sa 97 KS i klima uređajem dostupan već za nešto više od 16.000 eura.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Tehnički detalji: -Motor: benzinski, redni 4-cilindarski, postavljen popreko, glava od lakog, blok od sivog liva, dva bregasta vratila pogonjena lancem, 4 ventila po cilindru -Zapremina: 1598 cm3 -Prečnik x hod: 79 x 81,5 mm -Snaga: 91 kW/124 KS pri 6000/min -Obrtni moment: 157 Nm pri 5200/min -Pogon: na prednje točkove - Menjač: manuelni sa pet stepeni prenosa - Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPherson opružne "noge", pozadi polukruto vešanje. -Gume: 205/55 R16 -Dimenzije: 422 x 176 x 151,5 cm -Međuosovinski razmak: 260 cm -Prtljažnik: 354/761 l -Masa/nosivost: 1230/450 kg -Rezervoar goriva: 55 l -Krug okretanja: 10,9 m -Najveća brzina: 190 km/h -Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 s -Potrošnja: grad 8,8 / otvoreno 5,9 / kombinovano 7,1 l/100 km Cena: 21.400EUR Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, C4, Meganeu, Aurisu, Focusu... Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu. Ali, posle modela Insignia, ništa nas ne može iznenaditi...

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

MINI Countryman sa svojom karoserijom dužom od četiri metra, jeste najveći predstavnik marke MINI, ali u isto vreme spada među najmanje SUV modele sadašnjosti. Testirali smo verziju sa pogonom na prednje točkove, koju pokreće turbodizel motor, a u tome nam je svojim znanjem i vozačkim iskustvom pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

U godini kada slavi stogodišnjicu svog postojanja, Alfa Romeo oživljava najslavnije ime u svojoj istoriji.  Zaboravite na Alfu 147! Giulietta ga ponosno smenjuje u ponudi italijanske marke. Na test smo dobili jedan od trenutno najvažnijih modela u ponudi Alfa Romea, opremljen savremenim turbodizel motorom i bogatom opremom. Moramo priznati da smo istinski uživali...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje