AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Od 2005. godine 325.000 jedinica je prodano kupcima u celom svetu, a posle tri godine, na red je stigao program "zatezanja bora". Inženjeri Mercedes-Benza fokusirali su se na zaštitu životne okoline, efikasniju potrošnju goriva i poboljšanje komfora. Zahvaljujući čitavoj seriji poboljšanja, četvorocilindrični motori sada troše i do 7% manje goriva, uz smanjenu emisiju CO2. Mercedesovi stručnjaci su u modelu B klasa iskombinovali inovativnu arhitekturu i monovolumenski osećaj unutrašnjosti A klase sa prestižom i elegancijom E klase. Rezultat je automobil koji objedinjuje porodično vozilo, automobil za slobodno vreme koji nudi puno prostora, ali i poslovni automobil. Dužina od 4,27 metara svrstava B klasu među veće kompakte, a zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju od 2.778 mm prostora ima kao u S limuzini. Čak 70 procenata ukupne dužine B klase iskorišćeno je za smeštaj putnika i prtljaga. Ušteda u prostoru za motor i menjač postignuta je korišćenjem tzv. "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Pogađate, ovaj koncept preuzet je od manjeg brata, A klase, sa kojim B deli vešanje, motore i menjače.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

U dizajnerskom smislu, osvežena B klasa najviše je dobila izmenama na predjoj masci. Ona je sada "zašiljena" i značajno poboljšava agresivnost prednjeg dela automobila. Prednji branik, takođe je unapređen, u smeru povećanja agresivnosti, sa lamelom koja se ukoso izdiže iznad svetla za maglu. Svetslosne grupe, takođe su unapređene. "Bočna strana automobila, izgleda dinamičnije, verovatno zahvaljujući novom dizajnu retrovizora, kao i novom dizajnu bočnih "spojlera". Izmene na zadnjem delu automobila primetiće samo iskusno oko poznavalaca Mercedesovih modela. Promenjena je grafika svetala, a na zadnjem braniku sada se nalazi zaštita od unosa predmeta u prtljažnik. Zanimljivo rešenje Mercedesa u ovoj klasi automobila. Generalno, osvežena B klasa sada izgleda sveže i zategnuto, a pomalo i preteže agresivno kada je ugledate u retrovizoru."- izjavio je Vladan Petrović. Opšti utisak o izgledu B klase najsnažniji je spreda. Kombinacija mekanih i oštrih linija prednjeg dela i vetrobranskog stakla razvučenog maksimalno u širinu daju sportski, pomalo agresivan utisak. Izdignuti poklopac motora koji se u V formi sužava prema sredini ostavljajući bokove na nižem nivou, sugeriše mišićavost i snagu automobila. Zadnji deo B klase deluje stisnuto, pomalo na silu skraćen, iako nije odbojan.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Najzanimljiviji deo B klase jeste njena unutrašnjost. Već prilikom ulaska u automobil osećamo prednosti "sendvič konstrukcije", jer je pod od zemlje udaljen velikih 45 centimetara. Time su inženjeri Mercedes-Benza uspeli ne samo da olakšaju ulazak i izlazak iz automobila, koji prosto ne osetite, već je u pitanju savršeno rešenje i sa gledišta bezbednosti. Vozač koji je imao iskustva sa A klasom, u B klasi oseća se kao kod kuće, ali moramo priznati da se već po ulasku u automobil oseća 21 centimetar veće međuosovinsko rastojanje. Prostranost kabine izdašnija je nego što se može naslutiti spolja. Čak ni osobe iznad prosečne visine u B klasi ne sede ukošenih nogu ili pognute glave. Vladan Petrović potvrdio nam je specifičnost Mercedesove koncepcije: "Ulazak u automobil je neobično lagan, kao i izlazak iz njega. U B klasi sedi se povišeno u odnosu na podlogu, ali kada pronađete idealan položaj, zaboravite da sedite visoko. Samo Vas retrovizori, koji su položeni neobično nisko, podsećaju na to. Sve pohvale inženjerima Mercedesa za vozačevu ergonomiju. Sve je na idealnom mestu, baš tamo gde očekujete da bude. Sedišta su jasno profilisana i pružaju lep osećaj u vožnji i puno povratnih informacija. Ono što primećujem, a što je karakteristično za Mercedes jeste položaj volana, koji je pod uglom od skoro 90 stepeni u odnosu na instrument tablu i to mi se jako sviđa. Ako moramo tražiti mane, onda je to širok A stub koji ometa bočni pogled npr. prilkom izlaska iz bočnih u glavnu ulicu, a smeta i prilikom prolazaka kroz veće serpentine."

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Unapređena B klasa sada se može pohvaliti boljim kvlitetom enterijera. Sedišta su izrađena od kvalitetnijih materijala, a centralni panel je takođe od potpuno novog materijala, koji vizuelno, ali i na dodir deluju puno kvalitetnije. Enterijer B klase ističe se i varijabilnošću i visokim kvalitetom, što je odlika Mercedesovih automobila. Dakle, kokpit je izrađen u klasičnom stilu koji preferira funkcionalnost i upotrebljivost, bez bespotrebnih šljaštećih i sofisticiranih ekrana i funkcija. Sve je podređeno vozaču i njegovom sigurnom ovladavanju komandama. Zadnja klupa može se sklopiti, a prtljažnik u osnovi nudi zapreminu od 544 litara, dok se preklapanjem zadnjih sedišta podiže na 1.530 litara. Uz pomoć sistema EASY-VARIO ili EASY-VARIO-PLUS moguće je povećati taj prostor do 2245l. Pristup prtljažniku je ergonomski odlično oblikovan i omogućava prevoz kabastijih predmeta. Već standardna oprema B klase uključuje klima uređaj, centralno zaključavanje, elektirčne podizače prozora, kompletan set vazdušnih jastuka, ABS, ESP, BAS. U dodatnu opremu Mercedesove B klase spada i PARKTRONIC sistem, koji smo već isprobali prilikom testiranja modela Mercedes-Benz A klasa.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Kao i ranije, B klasa je u ponudi sa šest motora, od čega su dva dizela sa direktnim ubrizgavanjem: B 180 CDI (109 KS) i B 200 CDI od 140 konjskih snaga, koji smo smo dobili na višednevni test. Test automobil, model B 180 CDI pogonjen je savremenim turbodizel četvorocilindričnim agregatom zapremine 1991 cm3. Agregat razvija 140 konjskih snaga pri 4.200 o/min i Obrtni moment od 280 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja radilice od 1.600 do 3.000/min. Činjenica da iz mesta do "stotke" automobil težak preko 1.4 tone ubrzava za samo 9,7 sekundi i postiže maksimalnih preko 200 km/h, uz prosečnu potrošnju od 6 litara na 100 km, govore o kvalitetu modela B 200 CDI. Ono što nas je istinski iznenadilo jeste potrošnja goriva. Precizan putni računar na otvorenom putu često nam je ispisivao prosečnu potrošnju manju od 5 litara. Međuubrzanja automobila su izuzetno uverljiva i stvaraju osećaj da agregat poseduje koji "konjić" više. Automobil snažno vuče u svim stepenima prenosa, pa čak i u šestom stepenu prenosa, koji je dužeg prenosnog odnosa. Poseban utisak na nas ostavio je i savršen automatizovan menjač, imena AUTOTRONIC, koji omogućava dva režima rada. U standardnom režimu rada "S". "Menjač se automatski prilagođava stilu vožnje i omogućava više obrtaje, ukoliko želite sportskiji stil vožnje. Režim rada "C" namenjen je komformoj vožnji, i pruža nežnija ubrzanja, uz manju potrošnju goriva. Ono što nam je najviše odgovaralo, jeste mod za manuelnu promenu stepena prenosa, koja omogućava promenu sedam stepeni prenosa ručno. Manuelni način rada menjača najviše nam se dopao, jer promena brzina traje treptaj oka, izbor jednog od sedam stepeni prenosa omogućava vrlo lako pronalaženje stepena prenosa za svaku situaciju i obezbeđuje daleko efikasnije kočenje." - istakao je Petrović. Kada smo kod kočenja, možemo samo pohvaliti inženjere Mercedes-Benza. Samo 38,5 metara puta kočenja pri 100 km/h jeste sjajan rezultat za automobil srednje niže klase. Isto tako dobro jeste i doziranje snage kočenja i otpornost na pregrevanje, što je jako važno za one koji ručicu menjača najviše drže u D modu.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Što se tiče ponašanja u vožnji, B klasa je ostavila pozitiva utisak na našeg državnog reli prvaka: "Mercedes je i kod podešavanja vešanja krenuo u sportskom smeru. U prevodu: vrhunska agilnost u gradu, sjajno ponašanje u krivinama, kao i na otvorenom putu. A klasa precizno i sa puno samopouzdanja izvodi svaki manevar, a osećaj za volanom u svakom trenutku bio je nekako poseban i prožet sportskim ambicijama. Pomalo čudno za jedan Mercedes. Ni traga od karakteristične monovolumenske mekoće vešanja ili osećaja ljuljanja. Čvrsto vešanje i dovoljno precizan električni servo volan daju uravnoteženo ponašanje u vožnji, sigurno držanje zadate putanje i blago podupravljanje u brzim krivinama. Udobnost svih putnika u A klasi jeste na visokom nivou. I pri većim brzinama buka je veoma prigušena i u unutrašnjosti vlada priličan mir. Međutim, ono što nam se nije dopalo, jesu nervozne reakcije na kratke poprečne neravnine i rupe na putu, i elektrohidraulični servo sistem, koji ne daje dovoljno povratnih informacija sa asfalta." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Mercedes-Benz nikada nije bio i nikada neće biti jeftin automobil. 29.358 Eura nije mala investicija, ali uz prostorne i funkcionalne kvalitete, ne treba zaboraviti na dokazane motore, filigranski kvalitet izrade, dobru opremljenost, i konačno, a možda i najvažnije, Mercedesov snažan imidž, koji svaku investiciju čini isplativom. Mercedes B klasa i sa svojom cenom otkriva nam šta znači reč Premium. Ali, ljubav prema trokrakoj zvezdi ne poznaje granice. Trokraka zvezda nikada nije bila jeftina, i ukoliko to prihvatite, u Vašoj garaži kočoperiće se automobil kome je jako teško naći konkurenta u klasi.

Mercedes B 200 CDI
Tip motora:4 cilindra, redni, turbodizel, Common-Rail koncepcije
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1991
Maksimalna snaga (KS pri o/min):140 / 4200
Max. Obrtni moment (Nm/o/min):280 / 1600 - 3000
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):9,7
Maksimalna brzina (km/h):200
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:6,4 / 4,4 / 5,3
Prtljažni prostor (cm3):544 / 1530
Masa automobila/nosivost (kg):1435 / 445
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R17
Dužina automobila (mm):4270
Širina automobila (mm):1777
Visina automobila (mm):1603
Međuosovinsko rastojanje (mm):2778
Cena automobila (Eur):29.358

Automagazin.rs

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje