AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Posle verzije predstavljene 1973. godine, modela Lancer 1600 GSR, i modela Lancer EX 2000 Turbo, koji je predstavljen 1980. godine, rodila se porodica Mitsubishi Lancer Evolution: septembar 1992: Lancer RS Evolution i GSR Evolution decembar 1993: Lancer Evolution II januar 1995: Lancer Evolution III jun 1996: Lancer Evolution IV (aktivni amortizeri + zadnje vešanje tipa multilink) januar 1998: Lancer Evolution V januar 1999: Lancer Evolution VI januar 2001: Lancer Evolution VII (aktivan srednji diferencijal + elektronska raspodela kočione sile) januar 2003: Lancer Evolution VIII januar 2006: Lancer Evolution IX (super-laki materijali)

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Zahvaljujući podršci kompanije Velato, generalnog uvoznika automobila marke Mitsubshi za Srbiju, imali smo priliku da na našim ulicama isprobamo najbrutalniji model u gami ovog japanskog proizvođača. Ali, već na početku treba istaći da pridev "brutalan" kod novog Lancera treba shvatiti uslovno. Iako je Mitsubishi Lancer EVO uvek bio "trkačka jurilica za legalan saobraćaj", novi Lancer namenjen je mnogo široj ciljnoj grupi kupaca od svojih prethodnika, što je uticalo na degradaciju njegove brutalnosti. Promena zahteva kupaca uticala je i na promenu karaktera ovog automobila. Ali, gde su nestale emocije?

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Mitsubishi se pri razvoju novog Lancer EVO modela pridržavao gesla "(R)evolution". Automobil je zadržao linije prethodno predstavljene "obične" verzije, a novi početak za Lancer EVO X predstavlja potpuno nova platforma na kojoj je automobil razvijen. Što se izgleda tiče, najmoderniji dizajnerski trend je u potpunosti ispoštovan, a automobil izgleda veoma "drsko" i preteće. Od "obične" visokoserijske verzije (test možete pročitati OVDE) automobil se jasno distancira, kako prednjom maskom hladnjaka i velikim usisnicima za vazduh na haubi, tako i zadnjim izduvnim cevima dimenzija kanalizacionog otvora, kao i velikim spojlerom. Za uveseljavalje prolaznika, ali i bolje performanse, brine se vodeno hlađenje "intercoolera", pa ako vidite da ispod Lancera EVO X curi voda, ne brinite, sve je u redu, to je voda za hlađenje hladnjaka. :) Rad ovog uređaja može se prepustiti automatici, ali pomoću komande iza ručice manjača, sam vozač može aktivirati brizgaljku za vodu. Prednji deo automobila izgleda preteće, a kada se vozimo iza drugih vozača, oni se kao po nekoj komandi sklanjaju u sporiju saobraćajnu traku. Još jedna velika razlika u dizajnu su izbačeni bokovi automobila, koji su pomogli da se nova platforma instalira u skladno sašiveno odelo. Automobil izgleda sportski mišićavo, iz nekih uglova i nabildovano. Vladan Petrović, aktuelni reli šampon Srbije, u novom Lanceru EVO X osećao je se kao riba u vodi: "Što se izgleda tiče, već smo ga pohvalili, kada smo testirali "obični" model. EVO X izgleda agresivno i preteće, ali ne bi mu smetala malo veća distanca od visokoserijskog modela. Mislim da se i dizajn uklopio u politiku traženja šireg spektra kupaca za ovaj automobil." - istakao je Petrović.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ni u unutrašnjosti ne nalazimo revoluciju, ali moramo istaći da smo na testu imali najskromnije opremljen model sa oznakom RS, koji u popisu opreme nije imao čak ni radio uređaj. Pravi "spartanac". To nam i nije smetalo, jer ovo nije automobil namenjen klijenteli koja putuje po salonima automobila noseći materijale za upoređivanje cena i nivoa opreme. Ovo je automobil namenjen istinskim ljubiteljima sporta, dinamike i agilnosti u vožnji. Što se izgleda kokpita tiče, osim sportskog, kožnog trokrakog volana, sve je identično kao u visokoserijskom modelu. "Kada bi Vam neko vezao oči i smestio Vas u ovaj automobil, na prvi pogled nikada ne biste pomislili da sedite u najbrutalnijem Mitsubishi automobilu današnjice. Samo trokraki volan, sa komandom za podešavanje S-AWC (Super All Wheel Control) sistema, otkriva o čemu se radi. Sve ostalo je identično kao u visokoserijskom modelu: kokpit izgleda odlično, ali plastika je, kao i u Outlanderu, izuzetno tvrda i ne odaje veliki utisak kvaliteta na dodir. Položaj ručice menjača, u odnosu na volan i sedište je za svaku pohvalu. Sve je na dohvat ruke, a period privikavanja na vožnju ovog automobila je minimalan. Ako nešto moram kritikovati, onda su to sedišta, koja nikako ne odgovaraju temperamentu ovog automobila. Bočno držanje tela u krivini skoro da ne postoji, pa zato svim potencijalnim kupcima predlažem GSR ili MR model, ili doplatu za Recaro sedišta, koja su u ponudi Mitsubishija." - prvi su Petrovićevi utisci.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Novi motor pod haubom EVO X je pravi biser među perlama u odnosu na ostale motore u gami. Većini ljudi oznaka 4G63 samo je skup slova i brojeva, ali pravim ljubiteljuima Lancera Evolution, ti znakovi su legenda - oni već 15 godina označavaju svaki motor modela Evolution. Nova generacija motora ima i novo ime: 4B11. Motor je razvijen u saradnji sa stručnjacima iz kompanija Hyundai i Chrysler, a čak 90 % delova motora je sasvim novo. Najznačajnija osobina novog motora je materijal od kojeg je izrađen: liveni aluminijum, koji je omogućio smanjenje mase od 12,5 kilograma. Novi motor dizajniran je za miran rad, a eliminisana je potreba za sekundarnom osovinom sa protivtegovima, kakve je imao 4G63, što je smanjilo masu, a povećalo kompaktnost. Motor je smešten niže, što je snizilo i težište automobila. Agregat razvija snagu od 295 konjskih snaga pri 6.500 o/min i "medveđi" obrtni moment od 366 Nm pri 3.500 o/min, što EVO X obezbeđuju ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 5,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ali, da li je sve tako brutalno, kao što izgleda na papiru? "Ko je navikao na nabildovane motore u prethodnim evolucijama, koji su brutalno ubrzavali već u niskom režimu obrtaja, biće malo razočarani. Motor se ponaša više kao atmosferski, jer linearno razvija snagu. Jedva se oseti trenutak kada turbina počinje da puni punom snagom. Nema onog brutalnog "ispaljivanja" na koje smo navikli kod prethodnih Evolutiona. Iako su parametri motora bolji nego kod prethodnika, nestala je velika doza adrenalina koja se podrazumevala u vožnji ovog automobila. Motor linearno razvija snagu sve do skoro 7.000 o/min, što je za turbo motor neverovatno, a posebno je neverovatno za EVO model. Motor ispod 2.000 o/min nevoljno i lenjo prihvata gas, a najsnažnije povlači tek posle 4.000 o/min." - izjavio je Petrović odmah posle prvih pređenih kilometara u novom Lancer EVO modelu.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Bili bi naivni kada bismo pomislili da Lancer EVO ima udobno vešanje. Ali, na drugu stranu, nije ni sportski tvrd, kao neki prethodnici. Dok se kod prethodnih evolucija neravnine prenose direktno na vozača i putnike, ovde to nije slučaj, a vešanje je razvijeno "od nule". Grubost vešanja je minimalna, pa možemo slobodno reći da je i ovde Mitsubishi igrao na kartu šire ciljne grupe kupaca. Ali, EVO je ipak zadržao onu minimalnu grubost i krutost, neophodnu za brze prolaske kroz krivine. Nema naginjanja ni "plivanja" prilikom prebacivanja težišta kroz krivine. Zahvaljujući sniženom težištu, u brzim krivinama Lancer se ponaša kao riba u vodi. Zapravo, samo smo mislili da smo krivine prolazili brzo, sve dok za volan nije seo šestostruki državni reli prvak: "Vešanje novog Lancera svideće se širokom krugu potencijalnih kupaca, jer nema ni trunke od one trkačke grubosti i tvrdoće, koja je krasila EVO modele. I ovde su Mitsubishijevi inženjeri mislili na profit, više nego na emocije, što će se svideti mnogim novim kupcima ovog automobila. Vešanje i ogibljenje može se oceniti više kao kompromis, jer pruža veliku udobnost u vožnji, ali i odlično "ležanje" u krivinama. Nema suvišnih zanošenja i proklizavanja. Lancer samo ubrzava i pohlepno grabi napred. Ulasci i izlasci iz krivina su pravi ispit za živce, jer posle svakog prolaska ostaje osećaj da se moglo i brže. Uz sve ovo, treba istaći da je automobil težak 1,5 tona, što govori da preterivanju nema mesta, jer greške mogu biti skupe. Ova masa automobila obezbeđuje onu ušuškanost i osećaj robusnosti, kao da sedite u nekoj većoj limuzini." - jasan je Petrović.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Zasluga za sve nevedeno ne pripada samo naprednom i potpuno novom vešanju automobila, već i inteligentnom sistemu pogona na sve točkove. Iza skraćenice S-AWC (Super All Wheel Control) krije se sistem raznih elektronskih i mehaničkih naprava koje međusobno sarađuju. Sistem kontroliše rad sistema aktivnog središnjeg diferencijala (Active Centre Differential), aktivnog zadnjeg diferencijala (Active Yaw Control), ali i sistema kao što su ABS i ASC (Mitsubishijeva skraćenica za ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti). Sistem S-AWC vozaču pruža izbor između tri različita moda vožnje, u zavisnosti od toga da li se kreće po snegu, šljunku ili asfaltu. Kako sve to funkcioniše u praksi? "Odmah moram istaći da prekidač AWD sistema nije morao imati svoje mesto na volanu. Jer, retke su situacije gde moramo trenutno reagovati na promenu karakteristika podloge, a slučajnost od nekontrilsane aktivacije palcem postoji. Mislim da je ovom dugmetu mesto pored ručice menjača, gde se i ranije nalazio, ali i sada. Što se samog sistema pogona na sve točkove tiče, bez preterivanja moram istaći da je reč o jednom od najboljih sistema na tržištu. Bez obzira na uslove puta, držanje podloge je neverovatno čvrsto u svakom trenutku. Zahvaljući savršenom držanju u krivinama, vozač prosto jedva čeka da se završi pravac. Ali, i pravci se dosta brzo završavaju. Iako Lancer EVO X ima menjač sa pet stepeni prenosa, brzine koje su daleko od zakona EVO postiže sa samo nekoliko sekundi. U krivinama zadnji diferencijal raspoređuje snagu upravo na onaj točak kojem je ona najviše potrebna, a Lancer iz svake krivine izleće kao raketa. Lancer odlično "pegla" neravnine, a u krivinama se minimalno naginje i čvrsto se drži zadate putanje. Sve u svemu, Mitsubisi Lancer predstavlja odličan kompromis između udobnosti i sporta."" - zaključuje Vladan Petrović.

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Posle šesnaest evolutivnih godina, automobilski fenomen imena Mitsubishi Lancer EVO namenjen je širem spektru kupaca. Da li je ovo kraj adrenalinskih užitaka ili noćna mora fanova Evo? Možda da, a možda i ne. Pod imenom Mitsubishi Lancer EVO X prodaje se automobil, koji je možda jednako brz kao i njegovi prethodnici, ali daleko prihvatljiviji za svakodnevnu upotrebu. Iako će možda EVO fanovi grubo škripati zubima, ovo je odlično složen sportski automobil za svakoga. Lancer EVO je i dalje redak destilat tradicije, pobeda u reliju, performansi, porodičnog automobila i svakodnevne upotrebljivosti. Cena? Mitsubishi Lancer EVO X RS možete kupiti kod ovlašćenog uvoznika automobila marke Mitsubishi za Srbiju, kompaniji Velato, po ceni od 37.990 eura, sa carinom i PDV-om. Za one zahtevnije, tu su i bolje opremljene verzije, za koje je u kompaniji Velato potrebno izdvojiti: Mitsubishi Lancer EVO X TC-SST GSR - 45.990 eur sa carinom i PDV Mitsubishi Lancer EVO X TC-SST MR - 49.990 eur sa carinom i PDV Za kraj moramo istaći još jednu manu: mušice se u neverovatnom broju lepe na vetrobran ovog automobila. :)

Mitsubishi Lancer Evolution X- Tehnička specifikacija
Tip motora: Turbo-benzinski, direktno
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1998
Maksimalna snaga (KS pri o/min): 295 / 6.500
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): 366 / 3.500
Maksimalna brzina (km/h): 243
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 5,4
Prosečna potrošnja (L/100 km) - fabrički podatak: 13,6 / 8,3, 10,2
Zapremina prtljažnog prostora (L): 323
Zapremina rezervoara (L): 55
Masa automobila (kg): 1.490
Dimenzija pneumatika: 245/40 R18
Dužina automobila (mm): 4.505
Širina automobila (mm): 1.810
Visina automobila (mm): 1.480
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.650
Trag točkova napred (mm): 1.545
Trag točkova pozadi (mm): 1.545
Cena automobila (Eur): 37.990
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Tekst: Goran Sarić - Automagazin Foto: Milomir Bočković - Automagazin

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje