AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Kao što smo već istakli, model Stilo je kompaniju Fiat umalo "koštao glave". Posle ovog neuspešnog projekta Fiat je izvukao jasnu pouku: bilo kakvo "koketiranje" sa nemačkim ili drugim ukusima ne dolazi u obzir. Fiatov automobil mora biti čistokrvni Italijan! Takav je novi Fiat Bravo. Automobil nam već na prvi pogled daje do znanja da je jasni predstavnik italijanske škole dizajna. Spreda novi Bravo donosi najviše "korporativnog dizajna", jer i pored klinastog oblika, zašiljenih svetala i male maske hladnjaka, jasno podseća na estetsko rešenje Grande Punta. Iako koristi detalje od Grande Punta, veće spoljašnje dimenzije i veće međuosovinsko rastojanje učinili su automobila skladnijim i elegantnijim. Slobodno možemo reći da je "kloniranje" uspelo, jer je profil automobila naglašeno klinast sa visokim zadnjim delom. Gledajući bok automobila, primećujemo neprekidnu liniju koja obuhvata prozore i krovni B nosač, što povećava kompaktnost samog automobila. Dakle, novi Bravo iskoristio je uspešnu dizajnersku formulu Grande Punta, što u startu osigurava dobre izglede za tržišni uspeh. Ukupno gledano, spoljašnjost ovog automobila zaslužuje "čistu" desetku, posebno u kombinaciji sa atraktivnim aluminijumskim felnama, kakvim je bio opremljen automobil koji smo testirali.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Enterijer nam, isto kao i karoserija, pruža sportsku atmosferu. Zaslugu za to imaju kružni pokazivači, okrenutost središnje konzole ka vozaču, ali i visoka donja linija prozora. Instrument tabla je delo specijaliste za elektorniku, kompanije Magneti Marelli, a sportski utisak zaokružuje sportski volan i kožom obložena ručica ručne kočnice. U izradi enterijera, korišćeni su prijatni materijali, mekani na dodir, ali bi završna obrada mogla biti i bolja. "Pronalaženje idealne pozicije za volanom, za neke vozače može biti problem, jer se treba naviknuti na nepregledne prozore, pa zbunjuje visoka donja linija prozora. Prosto, imate utisak kao da sedite u nekom bolidu. Prednja sedišta su komforna i pružaju odlično vođenje tela prilikom prolaska kroz brze krivine. Što se ostalih detalja, tiče, moram da pohvalim italijanski dizajn, ali i uređenje prostora u automobilu. Sve je "na svom mestu", a ako moramo tražiti zamerku, onda je to komanda klima uređaja, na čije logiciranje se treba naviknuti." - izjavio je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, koji je, ekskluzivno za Automagazin portal, testirao Fiat Bravo.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Fiatovim inženjerima uspelo je da osiguraju mnogo prostora za glavu i na zadnjoj klupi, iako je zbog aerodinamike i dizajna linija krova blago spuštena. To bi možda i moglo dati odgovor na pitanje zašto Fiatovi inženjeri nisu u novi Bravo instalirali zadnje nezavisno "Multilink" oslanjanje točkova, koje zahteva više prostora, već su se odlučili za jednostavnije (ali i jeftinije) polukruto vešanje točkova pozadi, poznatije kao "torzija". Ovakvim logiciranjem profitirao je i prtljažnik automobila, koji pruža zavidnih 400 litara zapremine, što je sasvim dovoljno za automobil C segmenta. I obruč volana preuzet je od Grande Punta, kao i izgled prekidača za pokretanje prozora. Kompletan kokpit testiranog automobila presvučen je atraktivnim, relativno mekanim, materijalom u Carbon look-u, koji će sigurno zagolicati srca ljubitelja takmičarskih bolida Fiata, koji i više nego uspešno "praše" reli stazama širom sveta. Recimo i to da se obaranjem zadnjih sedišta dobija zapremina 1175 litara prtljažnog prostora. Zadnja sedišta deljiva su u razmeri 60:40, a po obaranju sedišta dobija se relativno ravna površina.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirani automobil je težak 1.205 kilograma i pokretao ga je atmosferski benzinski agregat zapremine 1,4 litra sa 16 ventila, koji razvija skromnih 90 konjskih snaga. Vladan Petrović ne slaže se sa konceptom malog motora u teškom automobilu: "Motor se teško nosi sa ovom karoserijom, ali ono što je paradoks, ni potrošnja nije mala. Jer, ako želimo dobre performanse, moramo motor "vrteti" u visokim obrtajima, a tada potrošnja prestaje da bude "skromna". Sve navedeno dolazi do izražaja posebno u situaciji kada se u automobilu vozi pet putnika. Tada "senilnost" motora počinje da smeta, a preticanja traju jako dugo. Ovo je motor za one koji od automobila traže minimum, jer su i ubrzanja i maksimalna brzina jako skromne. Bravo opremljen ovim motorom mogu preporučiti najviše onima koji prelaze najviše kilometara u gradskim uslovima. Na drugu stranu, moram da pohvalim kultivisanost motora. Motor na leru radi nečujno i bez ikakvih vibracija, što je za svaku pohvalu. Menjač je prijatno kratkih hodova, ali bi mogao biti precizniji. Zanimljivo je da Fiat nudi 6-brzinski menjač i uz najslabiju motorizaciju." Potrošnja na testu iznosila je oko 8,9 litara na 100 pređenih kilometara, dok je u gradskim uslovima potrošnja dostizana i 12 L/100 km. Za one zahtevnije, Fiat nudi 1.4-litarski benzinac sa turbo punjačem, koji razvija 120 i 150 konjskih snaga.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Iako pozadi nije Multilink, već "torzija" ili polukruto vešanje, osećaj u vožnji i stabilnost novog Brava je vrlo dobra. Bravo je odlično izbalansiran automobil, koji je izuzetno prijatan za vožnju. Kada smo zauzeli položaj za volanom, prvo što smo isprobali bio je Dualdrive sistem, koji se aktivira pritiskom na prekidač i koji značajno pojačava rad servouređaja volana. Iako je Dualdrive namenjen olakšavanju parkiranja i u gradskoj vožnji, naš zaključak je da je servo i u "normal" načinu rada dovoljno jak i da ova funkcija ima opravdanje samo u slučaju nežnijeg dela populacije, koja je očigledno jako važna Fiatu. Novi Bravo je jako precizan automobil u vožnji. Čak i u graničnim područjima Bravo odlično "leži" na putu, čemu doprinosi odličan ESP sistem, koji već na pomisao o proklizavanju redukuje snagu i koči. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 diska, ali i odlični pneumatici. "Preciznost volana je vrhunska. Automobil precizno ide zadatom putanjom kroz krivinu, a naginjanja su minimalna. Zanimljivo je da u brzim krivinama, ostaje savršeno stabilan. Ali, s obzirom da je automobil opremljen 17-inčnim točkovima, putnici koji se voze pozadi moraće da se naviknu na malu "masažu" na našim lošim gradskim ulicama. Zato vešanje Brava svoju najveću snagu pokazuje van grada, kada pokazuje idealno držanje putanje u krivinama i minimalizuje naginjanje." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Fiat je, kada je novi Bravo u pitanju, bezbednost shvatio krajnje ozbiljno. Solidna i čvrsta karoserija, koja postaje obeležje italijanskih automobila, prepoznaje se i po masi od preko 1.200 kilograma. Sve u novom Bravu napravljeno je po merilima za pet zvezdica Euro NCAP crash testova. Međutim, pored pasivne bezbednosti, koja je na vrhunskom nivou, Fiat je ponudio i jedno interesantno rešenje iz oblasti aktivne sigurnosti, a to su aktivna bočna svetla. Naime, pri svakom okretanju volana, kada su svetla upaljena, i pri svakom aktiviranju pokazivača smera, novi Bravo aktivira levu ili desnu maglenku i osvetljava deo puta gde tek treba da prođete. ovo sjajno rešenje svoj zadatak ispunilo je kada smo u kasnim večernjim satima vozili po vijugavim putevima prema planinskoj lepotici Tari. Neprijatna "vožnja u mrak" prolaskom kroz serpentine ovoga puta je izostala, jer su bočna svetla odlično odradila svoje deo posla i osvetlila put upravo tamo gde je to potrebno. BRAVO za FIAT!

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Fiat Bravo 1.4 16V Dynamice je odlično opremljen automobil sa prihvatljivom cenom, koja iznosi 14.500 eura, sa carinom i PDV-om. Za ovaj novac, kupac dobija odlično opremljen automobil, sa sportskom atmosferom, agresivnim dizajnom i svim potrebnim dodacima koji će vožnju učiniti komfornom i prijatnom, kako u gradu, tako i na dugim putovanjima. Uz sve to, automobil nudi vrhunsku praktičnost jednog hatchback-a sa petoro vrata, pa može biti zanimljiv izbor za široku potencijalnu grupu kupaca. I srce i razum biće "na mestu".

Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic - Tehnička specifikacija
Tip motora: Benzinski atmosferski motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1.368
Maksimalna snaga (KS pri o/min): 90 / 5.500
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): 128 / 4.500
Maksimalna brzina (km/h): 179
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12,5
Prosečna potrošnja (L/100 km) - fabrički podatak: 6,7
Zapremina prtljažnog prostora (L): 400 / 1175
Zapremina rezervoara (L): 58
Masa automobila (kg): 1.205
Dimenzija pneumatika: 225 / 45 R17
Dužina automobila (mm): 4.336
Širina automobila (mm): 1.792
Visina automobila (mm): 1.498
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.600
Trag točkova napred (mm): 1.538
Trag točkova pozadi (mm): 1.532
Cena automobila (Eur): 14.500

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje