AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Kao što smo već istakli, model Stilo je kompaniju Fiat umalo "koštao glave". Posle ovog neuspešnog projekta Fiat je izvukao jasnu pouku: bilo kakvo "koketiranje" sa nemačkim ili drugim ukusima ne dolazi u obzir. Fiatov automobil mora biti čistokrvni Italijan! Takav je novi Fiat Bravo. Automobil nam već na prvi pogled daje do znanja da je jasni predstavnik italijanske škole dizajna. Spreda novi Bravo donosi najviše "korporativnog dizajna", jer i pored klinastog oblika, zašiljenih svetala i male maske hladnjaka, jasno podseća na estetsko rešenje Grande Punta. Iako koristi detalje od Grande Punta, veće spoljašnje dimenzije i veće međuosovinsko rastojanje učinili su automobila skladnijim i elegantnijim. Slobodno možemo reći da je "kloniranje" uspelo, jer je profil automobila naglašeno klinast sa visokim zadnjim delom. Gledajući bok automobila, primećujemo neprekidnu liniju koja obuhvata prozore i krovni B nosač, što povećava kompaktnost samog automobila. Dakle, novi Bravo iskoristio je uspešnu dizajnersku formulu Grande Punta, što u startu osigurava dobre izglede za tržišni uspeh. Ukupno gledano, spoljašnjost ovog automobila zaslužuje "čistu" desetku, posebno u kombinaciji sa atraktivnim aluminijumskim felnama, kakvim je bio opremljen automobil koji smo testirali.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Enterijer nam, isto kao i karoserija, pruža sportsku atmosferu. Zaslugu za to imaju kružni pokazivači, okrenutost središnje konzole ka vozaču, ali i visoka donja linija prozora. Instrument tabla je delo specijaliste za elektorniku, kompanije Magneti Marelli, a sportski utisak zaokružuje sportski volan i kožom obložena ručica ručne kočnice. U izradi enterijera, korišćeni su prijatni materijali, mekani na dodir, ali bi završna obrada mogla biti i bolja. "Pronalaženje idealne pozicije za volanom, za neke vozače može biti problem, jer se treba naviknuti na nepregledne prozore, pa zbunjuje visoka donja linija prozora. Prosto, imate utisak kao da sedite u nekom bolidu. Prednja sedišta su komforna i pružaju odlično vođenje tela prilikom prolaska kroz brze krivine. Što se ostalih detalja, tiče, moram da pohvalim italijanski dizajn, ali i uređenje prostora u automobilu. Sve je "na svom mestu", a ako moramo tražiti zamerku, onda je to komanda klima uređaja, na čije logiciranje se treba naviknuti." - izjavio je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, koji je, ekskluzivno za Automagazin portal, testirao Fiat Bravo.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Fiatovim inženjerima uspelo je da osiguraju mnogo prostora za glavu i na zadnjoj klupi, iako je zbog aerodinamike i dizajna linija krova blago spuštena. To bi možda i moglo dati odgovor na pitanje zašto Fiatovi inženjeri nisu u novi Bravo instalirali zadnje nezavisno "Multilink" oslanjanje točkova, koje zahteva više prostora, već su se odlučili za jednostavnije (ali i jeftinije) polukruto vešanje točkova pozadi, poznatije kao "torzija". Ovakvim logiciranjem profitirao je i prtljažnik automobila, koji pruža zavidnih 400 litara zapremine, što je sasvim dovoljno za automobil C segmenta. I obruč volana preuzet je od Grande Punta, kao i izgled prekidača za pokretanje prozora. Kompletan kokpit testiranog automobila presvučen je atraktivnim, relativno mekanim, materijalom u Carbon look-u, koji će sigurno zagolicati srca ljubitelja takmičarskih bolida Fiata, koji i više nego uspešno "praše" reli stazama širom sveta. Recimo i to da se obaranjem zadnjih sedišta dobija zapremina 1175 litara prtljažnog prostora. Zadnja sedišta deljiva su u razmeri 60:40, a po obaranju sedišta dobija se relativno ravna površina.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirani automobil je težak 1.205 kilograma i pokretao ga je atmosferski benzinski agregat zapremine 1,4 litra sa 16 ventila, koji razvija skromnih 90 konjskih snaga. Vladan Petrović ne slaže se sa konceptom malog motora u teškom automobilu: "Motor se teško nosi sa ovom karoserijom, ali ono što je paradoks, ni potrošnja nije mala. Jer, ako želimo dobre performanse, moramo motor "vrteti" u visokim obrtajima, a tada potrošnja prestaje da bude "skromna". Sve navedeno dolazi do izražaja posebno u situaciji kada se u automobilu vozi pet putnika. Tada "senilnost" motora počinje da smeta, a preticanja traju jako dugo. Ovo je motor za one koji od automobila traže minimum, jer su i ubrzanja i maksimalna brzina jako skromne. Bravo opremljen ovim motorom mogu preporučiti najviše onima koji prelaze najviše kilometara u gradskim uslovima. Na drugu stranu, moram da pohvalim kultivisanost motora. Motor na leru radi nečujno i bez ikakvih vibracija, što je za svaku pohvalu. Menjač je prijatno kratkih hodova, ali bi mogao biti precizniji. Zanimljivo je da Fiat nudi 6-brzinski menjač i uz najslabiju motorizaciju." Potrošnja na testu iznosila je oko 8,9 litara na 100 pređenih kilometara, dok je u gradskim uslovima potrošnja dostizana i 12 L/100 km. Za one zahtevnije, Fiat nudi 1.4-litarski benzinac sa turbo punjačem, koji razvija 120 i 150 konjskih snaga.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Iako pozadi nije Multilink, već "torzija" ili polukruto vešanje, osećaj u vožnji i stabilnost novog Brava je vrlo dobra. Bravo je odlično izbalansiran automobil, koji je izuzetno prijatan za vožnju. Kada smo zauzeli položaj za volanom, prvo što smo isprobali bio je Dualdrive sistem, koji se aktivira pritiskom na prekidač i koji značajno pojačava rad servouređaja volana. Iako je Dualdrive namenjen olakšavanju parkiranja i u gradskoj vožnji, naš zaključak je da je servo i u "normal" načinu rada dovoljno jak i da ova funkcija ima opravdanje samo u slučaju nežnijeg dela populacije, koja je očigledno jako važna Fiatu. Novi Bravo je jako precizan automobil u vožnji. Čak i u graničnim područjima Bravo odlično "leži" na putu, čemu doprinosi odličan ESP sistem, koji već na pomisao o proklizavanju redukuje snagu i koči. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 diska, ali i odlični pneumatici. "Preciznost volana je vrhunska. Automobil precizno ide zadatom putanjom kroz krivinu, a naginjanja su minimalna. Zanimljivo je da u brzim krivinama, ostaje savršeno stabilan. Ali, s obzirom da je automobil opremljen 17-inčnim točkovima, putnici koji se voze pozadi moraće da se naviknu na malu "masažu" na našim lošim gradskim ulicama. Zato vešanje Brava svoju najveću snagu pokazuje van grada, kada pokazuje idealno držanje putanje u krivinama i minimalizuje naginjanje." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Fiat je, kada je novi Bravo u pitanju, bezbednost shvatio krajnje ozbiljno. Solidna i čvrsta karoserija, koja postaje obeležje italijanskih automobila, prepoznaje se i po masi od preko 1.200 kilograma. Sve u novom Bravu napravljeno je po merilima za pet zvezdica Euro NCAP crash testova. Međutim, pored pasivne bezbednosti, koja je na vrhunskom nivou, Fiat je ponudio i jedno interesantno rešenje iz oblasti aktivne sigurnosti, a to su aktivna bočna svetla. Naime, pri svakom okretanju volana, kada su svetla upaljena, i pri svakom aktiviranju pokazivača smera, novi Bravo aktivira levu ili desnu maglenku i osvetljava deo puta gde tek treba da prođete. ovo sjajno rešenje svoj zadatak ispunilo je kada smo u kasnim večernjim satima vozili po vijugavim putevima prema planinskoj lepotici Tari. Neprijatna "vožnja u mrak" prolaskom kroz serpentine ovoga puta je izostala, jer su bočna svetla odlično odradila svoje deo posla i osvetlila put upravo tamo gde je to potrebno. BRAVO za FIAT!

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Fiat Bravo 1.4 16V Dynamice je odlično opremljen automobil sa prihvatljivom cenom, koja iznosi 14.500 eura, sa carinom i PDV-om. Za ovaj novac, kupac dobija odlično opremljen automobil, sa sportskom atmosferom, agresivnim dizajnom i svim potrebnim dodacima koji će vožnju učiniti komfornom i prijatnom, kako u gradu, tako i na dugim putovanjima. Uz sve to, automobil nudi vrhunsku praktičnost jednog hatchback-a sa petoro vrata, pa može biti zanimljiv izbor za široku potencijalnu grupu kupaca. I srce i razum biće "na mestu".

Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic - Tehnička specifikacija
Tip motora: Benzinski atmosferski motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1.368
Maksimalna snaga (KS pri o/min): 90 / 5.500
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): 128 / 4.500
Maksimalna brzina (km/h): 179
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12,5
Prosečna potrošnja (L/100 km) - fabrički podatak: 6,7
Zapremina prtljažnog prostora (L): 400 / 1175
Zapremina rezervoara (L): 58
Masa automobila (kg): 1.205
Dimenzija pneumatika: 225 / 45 R17
Dužina automobila (mm): 4.336
Širina automobila (mm): 1.792
Visina automobila (mm): 1.498
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.600
Trag točkova napred (mm): 1.538
Trag točkova pozadi (mm): 1.532
Cena automobila (Eur): 14.500

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Bettina Fetzer ispred Mercedes-Benz S-Klasa 2021
Slika nedelje