AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

On je malen, On je šarmantan, On je štedljiv i nije preskup. U gužvi se snalazi kao riba u vodi, a dokaz da je "naš" test automobil izuzetno privlačan i atraktivan pokazala nam je i jedna gospođa na Novom Beogradu, koja je svojom Škodom umalo izazvala sudar "buljeći" u nas dok smo prolazili. Koliko je zaista dobar Suzuki veselog imena Splash imali smo prilike da se uverimo u višednevnom testu, zajedno sa Vladom Petrovićem.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Napraviti pravi evropski automobil koji svog vlasnika dobija za što manje novca jeste ključ tržišnog uspeha u klasi gradskih automobila. Ako sudimo po gore pomenutom kriterijumu, Suzuki na konkurente može gledati uzdignute glave i pravo u oči. Suzuki Splash predstavlja potpuno novi pogled na koncept malih porodičnih automobila i ima za cilj da poveća udeo na sve većem evropskom tržištu. Ovaj zanimljivi automobil predstavlja izuzetno uspešan spoj sportskog duha modela Swift i iskustva inženjera Suzukija u proizvodnji malih gradskih automobila. Iako koristi unapređenu platformu Swifta, Splash je pravi naslednik modela Wagon R, koji evropsku klijentelu očarava prostranošću, kompaktnošću, modernim dizajnom, odličnom aerodinamikom, ali i brigom za ekologiju. Uostalom, strategija Suzukija podrazumeva neprestani razvoj, i Splash nam dolazi kao četvrti model za poslednje tri godine, posle predstavljanja modela Swift, Grand Vitara i SX4. Svi modeli uklapaju se u filozofiju kompanije, predstavljenu geslom "Way of Life". Ali, vratimo se "našem" Splashu.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Posmatrajući sa strane Suzuki Splash nameće nam se jedan zaključak: dizajneri su radili prekovremeno. Zahvaljujući malim prevesima, automobil deluje izuzetno kompaktno i nikako ne izgleda kao kutija na malim točkovima. Bočna silueta automobila je vrlo privlačna i prepoznatljiva, s vrlo mekanim oblim linijama preko cele karoserije. Posebnu zategnutost i svežinu kompletnom dizajnu automobila daje tanki zadnji C stub, koji se uskom siluetom proteže od vrha do odbojnika. Maska motora je trapezoidnog oblika, a velike svetlosne grupe i istaknuti odbojnici zaslužni su da nas Splash nepogrešivo asocira na Suzuki. Automobil atraktivno izgleda iz svih uglova, a njegovu simpatičnu "njušku" slobodno možemo proglasiti za najprivlačniju u segmentu. Posebna pažnja prilikom dizajniranja Splasha posvećena je zadnjem delu automobila. Zadnja kombinovana svetla oblikovana su tako da podsećaju na pljusak vode u liniji vozila sa prednjim i zadnjim krilima, koja sugerišu stabilnost automobila. Strmo postavljena zadnja svetlosna grupa specifičnog oblika dizajnerima je ostavila dovoljno prostora da između njih uklope dovoljno velika vrata prtljažnika. Ekskluzivno za Automagazin portal svoje utiske o novomm Suzukiju iznosi nam petostruki državni reli šampion i osvajač "Zlatne kacige" našeg najznačajnijeg odličja iz oblasti autoporta, Vladan Petrović: "Automobil ima novokomponovani atraktivan izgled i ostavlja snažan utisak. Njuška mu je jako simpatična i privlači pažnju prolaznika. Generalno, jako fin automobil, sa sportskim detaljima."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Spoljne dimenzije primerene su urbanim džunglama, ali unutrašnje mere pružaju dovoljno mesta za manju porodicu, prevoz Nje sa prijateljicama u šoping ili na kafu ili smeštaj sportske i hobby opreme. Splashov enterijer odiše modernim stilom i širokom paletom svežih boja. Takva razigrana i šarmantna unutrašnjost u isto vreme je i ergonomična, što nam je potvrdio i aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović: "Za volanom Suzuki Splasha sedi se povišeno, i veoma brzo se pronalazi idealan položaj, čak i bez podešavanja volana po dubini. Ipak, ovde treba istaći jedan detalj koji može zasmetati, posebno višim osobama. Mislim da centralna konzola nije morala biti toliko široka. Viši vozači često će se kolenima opirati o bok središnjeg panela, a samo 3-4 centimetra uži panel rešio bi sve "probleme". Liniju sporta daje i obrtomer, rešenje koje svakako pristaje ovom automobilu. Što se tiče položaja ručice menjača, mislim da je idealna, i promena brzina za svakog će biti čista rutina. Ergonomija sedišta, takođe, zaslužuje sve pohvale, a bočno držanje tela u krivinama prijatno me je iznenadilo. Ono što sam odmah primetio jeste i odlična preglednost, zahvaljujući spretno "odrezanom" zadnjem delu automobila, ali i velikim retrovizorima."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Splash nam još jednom pokazuje da je ključ dobijanja prostora u kompaktnoj klasi visina, a ne dužina i prostranost. Kabina je izdašnija nego što se može naslutiti spolja. Međuosovinsko rastojanje od 236 centimetara omogućilo je nesmetan smeštaj za pet osoba, ali zato "trpi" prtljažnik koji prima skromnih 202 litre zapremine. Ipak, prtljažnik krije i dvostruko dno, gde je smešten rezervni točak, ali i prostor za smeštaj sekundarnih sitnica. Automobil meri 3,7 metara dužine i 1,7 m širine i obezbeđuje sasvim dovoljno prostora za noge svim putnicima. Iako su sedišta postavljena relativno visoko, zahvaljujući visokoj karoseriji, ni visoke osobe koje sede pozadi neće se žaliti na prostor za glavu. Kada se radi enterijer za mali i jeftini automobil, najteži je zadatak, osim onog kako udobno smestiti pet osoba, kako izbeći osećaj dosade i jeftinih materijala. U Suzuki Splashu to je postignuto zanimljivim dizajnom i dobrom kombinacijom boja materijala. Na instrument tabli primećujemo dizajnerski detalj sa pokazivačem broja obrtaja na stalku. Slično rešenje mogli smo već videti na nekom modelu, ali iskreno, rešenje je kao stvoreno za Splash. Sve ostale informacije dotupne su oko velikog okruglog brzinomera, po ugledu na Minijev. Za gradski automobil od velike važnosti su odeljci za smeštaj sitnica, a u Splashi ih ima puno.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Ispod odlično izolovane haube (što nije pravilnost kod gradskih automobila) krije se iznenađujuće živahan 4-cilindrični benzinski agregat zapremine 1.2 litra. Motor razvija snagu od 86 KS pri 5.500 o/min, veoma rado se vrti, nije preglasan i štedljivo raspolaže gorivom. Jednostavno, od gradskog motora ne možemo više tražiti, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Ono što mi se svidelo već posle nekoliko kilometara je tišina motora. Obično su gradski automobili bučniji, bar u kabini, ali Splash očigledno ima odličnu izolaciju. S obzirom da se radi o 16-ventilskom motoru, ako želite žustriju vožnju, morate držati agregat u visokim područjima obrtaja. Ali, za jednu gradsku normalnu eksploataciju, Splash nudi sasvim dovoljno snage u svim režimima rada. Motor u leru radi veoma kultivisano i oduševljava svojom tišinom, što smo mogli i očekivati od jednog Japanca. Ubrzanja su uverljiva, a 12,3 sekunde iz mesta do "stotke" obećavaju dobru gradsku zabavu. Petostepeni menjač je precizan, a hodovi su relativno kratki. Jedino mi se kod menjača nije dopala njegova nesinhronizovanost i osećaj kašnjenja kod šaltanja, što može zasmetati kod agresivnije vožnje." Pored svih pozitivnih karakteristika agregata moramo istaći i njegovu štedljivost, jer u otvorenom saobraćaju Splash je trošio oko 5 litara benzina, dok je u gradskim uslovima svoju žeđ gasio sa 7 litara goriva.

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Suzuki Splash oduševio nas je i svojim ponašanjem u vožnji. Formula "točak na svaki ćošak" učinila je Splash izuzetno agilnim dinamičnim automobilom, a najkompetentniji da nam to i potvrdi svakako je aktuelni šampion Srbije u reliju, Vladan Petrović: "Za razliku od njegovog prethodnika (Wagon R), Splash se ponaša fantastično. Iako možda spolja deluje visoko, čak i u žustrijoj vožnji nisam osetio bitnije naginjanje karoserije. Svaki pređeni kilometar ukazuje nam da Splash koristi sportsku platformu Swifta, jer tvrđe trimovano ogibljenje, niže i šire gume (185/60 R15) sve to uspešno kompenzuju. Automobil bespekorno izvršava svaku naredbu volanom, a ukoliko preterate, elektronski sistem stabilnosti (ESP) reaguje munjevito, što će obradovati neiskusne vozače. Dakle, eletronika ne dozvoljava velike manevre volanom, i iznenađujuće uspešno ispravlja svaku grešku vozača. Pozitivan utisak na mene ostavile su i kočnice, koje opravdavaju očekivanja."

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Najlepši deo priče o Suzuki Splasu tek predstoji: testirani model Suzuki Splasha, došao nam je u najboljem paketu opreme, koji između ostalog uključuje šest vazdušnih jastuka, ESP, grejanje prednjih sedišta, zatamnjena zadnja stakla, maglenke, 15" aluminijumske felne. Ovako opremljen Splash dobija svog vlasnika za 13.500 Eura, što znači da simpatični Suzuki ne bi trebao ostati na nivou čežnje za većinu zainteresovanih. Ako Vas je ovaj automobil zainteresovao, imate dovoljno novca i odgovara Vam tehničkim karakterom i ekskluzivnošću koju nudi, naša preporuka je jednostavna: Go for it!.

Suzuki Splash 1.2 GS
Vrsta motora:Benzin DOHC
Tip motora:K12B
Distribucija goriva:MPI
Broj cilindara:4
Broj ventila:16
Zapremina motora:1242 cm3
Stepen kompresije:11:1
Maksimalna snaga:86 KS pri 5.500 o/min
Maksimalni Obrtni moment:133 Nm pri 4.100 o/min
Masa praznog automobila:990 kilograma
Maksimalna dozvoljena masa automobila:1485
Broj vrata:5
Dužina automobila:3715 mm
Širina automobila:1680 mm
Visina automobila: 1590 mm
Međuosovinsko rastojanje:2360 mm
Klirens:140 mm
Poluprečnik kruga okretanja:4,7 m
Zapremina prtljažnika:202 (537)
Pneumatici:Cintinental ContiPremiumContact 2 185/60 R15
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h:12,3 s
Maksimalna brzina:175 km/h
Prosečna potrošnja goriva:5,6 L/100 km
Zapremina rezervoara:45 L
Cena sa carinom i PDV-om:13.500 Eura

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje