AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Testirali smo: Lexus CT 200h

Lexus CT 200h je tipičan predstavnik niže srednje klase, o čemi svedoče i dimenzije 4320 x 1765 x 1430 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.600 mm, a trag točkova je 1.525 mm. Dizajn automobila je veoma originalan i pomalo agresivan, što se najviše odnosi na prednji deo automobila, sa elegantno dizajniranim svetlosnim grupama, u koje su integrisana LED dnevna svetla. Na siluetu automobila, posebno na neobično rešenje C-stuba, potrebno je se naviknuti, a pozadi je iznenađujuće nisko staklo i prepoznatljiva ivica vrata prtljažnika ispod njega. Celinu zaoktužuju atraktivne felne prečnika 17 inča, na koje su montirani pneumatici sa niskim otoporom kotrljanja.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Iako Lexus CT 200h ne spada među sportske automobile, enterijer nas u tome demantuje. Nakon što smo se smestili u kožna sedišta sa odličnim bočnim uporištima, odmah smo primetili masivan središnji tunel između prednjih sedišta. Iako CT 200h koristi unapređenu tehniku od modela Auris HSD i Prius, u unutrašnjosti nema ni traga od Toyote, osim možda simbolične sličnosti u izgledu komandi audio uređaja. Materijali su vrhunskog kvaliteta, a završna obrada je filigranski precizna, što ovaj automobil čini ponosnim predstavnikom "premium lige". Ispred vozača je mali ali debeo volan, a ulogu ručice menjača je preuzelo nešto što možemo nazvati "birač smera kretanja". Naime, ručica bestepenog menjača funkcioniše po istom principu kao kod modela Toyota Prius i Auris HSD: za vožnju napred treba izabrati mod D, za vožnju unazad R, a N je neutralan položaj. Naravno, tu je i režim B, koji obezbeđuje bolje "motorno kočenje" na nizbrdicama, odnosno veći stepen punjenja baterija u jedinici vremena.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Bolje opremljene verzije mogu imati i veliki displej na centralnoj konzoli, kojim se upravlja pomoću joysticka. Ostali putnici će uživati u odličnoj udobnosti. Sedišta su položena niže nego kod Toyota modela, a na zadnja sedišta će se, bez problema, smestiti i dugajlije, jer smo iznad sedišta izmerili zavidnih 930 mm. To obezbeđuje udoban smešta osoba visine do 190 cm.  Prtljažni prostor meri osnovnu zapreminu od 345 litara, a po sklapanju zadnji sedišta, zapremina raste na 985 litara. Naravno, ove vrednosti bi bile i veće, da se ispod poda prtljažnika ne kriju baterije hibridnog pogona. Na izgled, prtjlažnik izgleda veliki, ali je primetno "plitak". Zanimljivo je da prtljažnik ima tzv. "duplo dno". Manji plastični prostor ispod dna ima dimenzije 400 x 720 x 160 mm, a iznad dna prtljažnika 790 x 970 x 350 mm. Nakon što sklopimo naslone zadnjih sedišta, dobijamo ravnu, 139 cm dugu površinu, sa visinom od čak 70 centimetara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Jedina dostupna motorizacija za Lexus CT 200h je poznati 4-cilindarski benzinski motor zapremine 1,8 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 73 kW i maksimalni obrtni moment od 142 Nm, standardno upared sa relativno snažnim elektromotorom, koji razvija 60 kW i 207 Nm. Lexus CT 200h je tzv. full-hybrid, odnosno automobil koji može određenu distancu da pređe samo na električni pogon. Automobil je sposoban da na čist električni pogon pređe 2 kilometra, pri brzini od 50 km/h. Vozač može da izabere jedan od tri režima vožnje: Eco, Normal i Sport, koje nije potrebno posebno predstavljati. Posle pritiska na dugme Power, ništa se ne događa. Ispred vozača će se upaliti lampica Ready, što znači da je Lexus spreman za start. Automobil kreće sasvim tiho, pomoću elektromotora, a kada snažnije pritisnemo papučicu gasa, automatski i sasvim neprimetno se pali i benzinskim motor, o čemu nas informiše displej na instrument tabli. Opcija Sport nam omogućava maksimalno iskorišćenje pogonskog sistema, čija ukupna iznosi 136 KS! Ubrzanje iz mesta do "stotke" CT 200h realizuje za samo 10,3 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 180 km/h. Zanimljivo je da, prilikom promene moda Normal u mod Sport, instrument tabla menja boju, iz hibridne plave u sportsku crvenu.

Testirali smo: Lexus CT 200h

U praksi, benzinski motor se isključuje veoma često, posebno u gradskim uslovima. Tokom vožnje po beogradskim ulicama, potrošnja se kretala oko 5 litara na 100 pređenih kilometara. Možda zvuči paradoksalno, ali kada je saobraćaj bio gušći, potrošnja je bila i manja. Objašnjenje za to leži u činjenici da CT 200h na čist električni pogon može da se kreće samo pri brzini do 60 km/h, nakon čega se pali i benzinski motor. Na autoputu, pri brzini od 100 km/h, putni kompjuter je pokazivao 4,3 l/100 km, a pri 130 km/h, potrošnja je iznosila 6,1 l/100 km, što se može uporediti sa savremenim turbodizelima. Ukoliko niste nikoga pregazili vozeći se nečujno u električnom modu rada (:-), na otovreni put izlazite uz pritisak na prekidač Sport Mode, koji obezbeđuje najbolje performanse iz nešto višu potrošnju goriva.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Komentar Vladana Petrovića:

"Lexus CT 200h je automobil čije performanse nisu žrtvovane zbog interesa ekologije. Automobil je iznenađujuće dinamičan, a bez problema podnosi brzine i veće od 190 km/h. Vozač ni u jednom trenutnku neće osetiti promenu sistema pogona. Prelazak sa benzinskog na elektropogon ili obrnuto, odvija se sasvim neprimetno. Ručica menjača je samo zanimljivi joystick kojim se bira način rada bestepenog menjača. Vozač može samo izabrati pogon nazad, pogon napred ili položaj za kočenje motorom (oznaka B). Sve u svemu, vozač ovog automobila će se osećati veoma prijatno."

Testirali smo: Lexus CT 200h

"U krivinama se CT 200h čvrsto drži zadate putanje, a stabilan je i prilikom oštrijih promena smera. Primećujem da je dosta agilniji od Priusa, što smo mogli i očekivati, s obzirom na koncepciju. Ipak, kako bi se znalo da je u pitanju automobil koji ide ispred vremena, za volanom ovog Lexusa se oseća poprilična izolovanost, a većina detalja je prepuštena elektronici. Nema papučice kvačila, funkcija menjača svedena je na minimum, volan je elektromehanički, a osećaj vožnje pojaviće se tek kada brže uđemo u krivinu. Imam osećaj da mnoštvo elektronike budno prati svaki moj potez, što je sigurno značajno za neiskusne vozače. Moram da pohvalim volan, koji je daleko direktniji nego kod drugih hibridnih modela koje sam probao, i pruža veći osećaj kontrole. Kočioni sistem zaslužuje čistu "desetku". Izolacija je odlična, a oslanjanje se javlja tupim udarcima samo kada naiđemo na poprečne neravnine, kao i pneumatici, koji su bučniji na hrapavoj podlozi.  - istakao je Vladan Petrović.

Testirali smo: Lexus CT 200h

I na kraju, cena. Standardno opremljen Lexus CT 200h poseduje sve najvažnije bezbednosne sisteme, automatsku klimatizaciju, multifunkcionalni kožni volan, Bluetooth, Handsfree, Radio MP3, LED dnevna svetla i još mnogo toga, a za njega je potrebno izdvojiti 28.400 evra. Za one koji shvataju filozofiju ovog japanskog proizvođača, imaju visok stepen elokoške odgovornosti, i koji žele visok stepen individualnosti u društvu, Lexus CT 200h je pravi izbor. Konkurencija ima čega da se plaši.

Testirali smo: Lexus CT 200h

 Lexus CT 200h - Tehnički detalji
 
 Tip motora:  Benzinski motor i elektromotor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.798
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  73 / 5.200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  142 / 4.000
 Snaga elektromotora (kW):
 60
 Maksimalan obrtni moment elektromotora (Nm):
 207
 Maksimalan napon elektromotora (V)
 650
 Ukupna snaga (kW):
 100
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  180
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,0
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  345 / 985
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.410 / 435
 Dimenzije pneumatika:  215/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4.320
 Širina automobila (mm):  1.765
 Visina automobila (mm):  1.440
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.600
 Cena (EUR):  28.400

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Generalni uvoznik Lexus vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.lexus.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje