AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Mazda CX-7 je relativno čest gost na našim putevima, pa je nije potrebno posebno predstavljati. Atraktivan SUV model najpre je predstavljen na severno američkom tržištu, 2006. godine, a nakon ispitivanja reakcije evropskih klijenata, dileme nije bilo. Evropski kupci su u Mazdi CX-7 prepoznali atraktivan i dinamičan SUV model, ali najveće zamerke su upućene na nepostojanje dizel motora u ponudi. U Mazdi su odlučili da odgovore zahtevima modernog tržišta, i na prošlogodišnjem sajmu automobila u Ženevi je predstavljen CX-7 osveženog izgleda, sa snažnim, kompaktnim uglađenim turbodizel motorom pod haubom. Mazda na tom polju već odavno ima jak adut, koji se odlično uklopio u model Mazda6: 2.2 MZR-CD. Pored unapređenog izgleda i odličnog turbodizel motora, CX-7 je dobio i nekoliko novih bezbednosnih sistema. Krenimo redom...

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Japanci su još jednom stvorili automobil, koji veoma vešto maskira svoje dimenzije. Mazda CX-7 je mnogo veća nego što na prvi pogled izgleda. Automobil je samo 78 mm kraći i 54 mm uži od velikog SUV modela Touareg. Dizajneri u Mazdi ovaj efekat su postigli zahvaljujući veoma kompaktnom i skladnom dizajnu. Prednjim delom dominira masivan branik, koji je dobio potpuno nove usisinike za vazduh i nova svetla za maglu. Novi izgled dobila je i petougaona maska hladnjaka, koja svojim novim dizajnom ovaj model plasira u kategoriju više. Blage izmene pretrpeo je i zadnji deo automobila. Potpuno nov je i krovni spojler, u koji je integrisano LED stop svetlo, a okvir iznad registarske tablice sada krasi hromirana lajsna. Izmene je pretrpeo i zadnji branik, koji je dobio novi katadiopter u samim bokovima. Unapređena Mazda CX-7 od sada je dostupna sa tri nove boje karoserije: matalik Aluminium, plava Stormy i crna Sparkling. Izgled osvežene Mazde CX-7 ocenio je i naš test vozač, Vladan Petrović: "Prvo moram da kažem da, tek kada sam uživo video ovaj model, shvatio sam koliko je veliki. Zbog svog atraktivnog i skladnog dizajna, na fotografijama izgleda daleko manji. Prednji deo je dizajniran sportski, baš po mom ukusu. Dinamično i agresivno. Zadnji deo je nešto mirniji i nenametljiv. CX-7 je pravi majstor kontrasta."

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Promene je pretrpeo i enterijer vozila. Kokpit je dobio nove materijale, a gornji deo instrument table više nije ravan, već je blago ispupčen. Dizajneri su tako dobili prostor za instalaciju novog informacionog displeja, koji je smešten na ergonomski idealno mesto, na sredini gornjeg dela instrument table. Unapređena Mazda CX-7 opremljena je i zadnjom kamerom za parkiranje, što vožnju unazad čini znatno lakšom. Kamera sliku emituje na gore pomenuti displej u boji, koji se isporučuje uz kompaktni navigacioni sistem. Materijali u unutrašnjosti su, takođe, evoluirali. Na dodir su mekani, a odaju i bolji optički utisak kvaliteta. O ergonomiji i uređenju prostora govori Vladan Petrović: "Vrhunsko sedenje! Što se tiče položaja za volanom, moram da kažem da na Mazdu CX-7 treba da se ugledaju mnogo skuplji i luksuzniji automobili. Traženje idealnog položaja za volanom traje samo nekoliko sekundi. Put od ručice menjača do volana, pa do komandi na centralnoj konzoli je veoma kratak. Sve je na dohvat ruke i upravo tamo gde ga i očekujemo. Siguran sam da će se svaki vozač, bez obzira da li je profesionalac ili amater, muškarac ili žena, osećati kao kod kuće."

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Slična situacija je i na zadnjim sedištima, gde će se putnici osećati kao da su ušli u dnevnu sobu, što će obradovati sve one koji odstupaju od prosečnih parametara koje koriste stručnjaci za ergonomiju. Zahvaljujući povišenom klirensu, u automobil se ulazi veoma lako. U predelu glave ima dovoljno mesta za putnike standardnih gabarita, a prostor za kolena ima "rezervu" od dodatnih 8 centimetara (važi za putnike visine 180 cm)! Ako nešto moramo zameriti, onda je to nedostatak ostava za sitnice. Iako su blago izmenjeni, "džepovi" u vratima su veoma mali i uski, pa u njih jedva možemo smestiti čak i malu flašicu sa sokom, a jedino mesto za manju flašu nalazimo pored ručice ručne kočnice, na centralnom tunelu. Putnici na zadnjim sedištima, po ovom pitanju su još više zapostavljeni, jer im je na raspolaganju samo mali prostor u vratima. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 455 litara, a kada spustimo naslone zadnjih sedišta, dobija se skoro ravna površina, i zapremina od 774 litra.

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Stigli smo i do najznačajnijeg noviteta u novoj Mazdi CX-7. Pored dobro poznatog benzinskog motora 2.3 DISI Turbo, kupci na raspolaganju imaju i savremeni turbodizel motor 2.2 MZR-CD. Motor razvija snagu od 173 KS pri 3.500 o/min i obrtni moment koji je viši nego kod benzinskog motora: 400 Nm pri 2.000 o/min. Za pogon ventila sa DOHC razvodom je zadužen lanac, ubrizgavanje je Common-Rail, čiji radni pritisak iznosi 200 MPa. Novi filter štetnih čestica je izrađen od specijalnog keramičkog materijala, a zanimljivo je konstruisana i unutrašnja struktura keramičkog kućišta, koja obezbeđuje dovod kiseonika, koji je potreban za sagorevanje čvrstih čestica. U poređenju sa dosadašnjim filterom, novi sistem zahteva za polovinu manje broja ciklusa regeneracije. Agregat 2.2 MZR-CD je opremljen i sistemom čišćenja izduvnih gasova SCR (Selective Catalytic Reduction), koji Mazda prvi put ugrađuje u svoj automobil. Azotni oksidi se, zahvaljujući specijalnoj tečnosti imena AdBlue®, na bazi karbamida (urea), menjaju u bezopasni azot i vodu. Mazda CX-7 2.2 MZR-CD iz mesta do "stotke" stiže za 11,3 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 200 km/h.

Mazda CX-7 - poređenje:Mazda CX-7 2.2 MZR-CDMazda CX-7 2.3 DISI Turbo
Zapremina motora (cm3):21842261
Broj cilindara / ventila:4 / 44 / 4
Maksimalna snaga (kW / o/min):127 / 3500191 / 5500
Maksimalni o.moment (Nm/o/min):400 / 2000380 / 3000
Maksimalna brzina (km/h):200210
Ubrzanje 0-100 km/h (s):11,38
Prosečna potrošnja (L/100 km):7,510,2
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Kako turbodizel motor funkcioniše u praksi, najbolje nam je objasnio višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Kada sam čuo da će osveženu Mazdu CX-7 pokretati motor poreklom iz Mazde 6, priznajem bio sam malo skeptičan. Pitao sam se kako će se motor nositi sa automobilom teškim preko 1,8 tona. Ali samo do prve vožnje. Prijatno sam se iznenadio kulturom rada motora i njegovim zvukom. Motor je kao stvoren za CX-7. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Motor je veoma elastičan, a na snažan pritisak papučice gasa, ostvaruje odlična međuubrzanja, tako da su preticanja čista rutina. U svemu važnu ulogu igra i šestostepeni menjač, koji se pokazao kao fantastičan posrednik u prenosu snage. Ovo se posebno odnosi na vožnju asfaltnim putevima, jer ovo je pre svega "gutač kilometara", a ne pravi off-road. Iako sam očekivao, kod menjača ne primećujem grubost koja je karakteristična za terence, što je za svaku pohvalu. Precizan je, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor." Fabrički deklarisana potrošnja goriva nije samo teorija. Na otvorenom putu, Mazda CX-7 2.2 MZR-CD trošila je nešto preko 6 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, dok je u gradskim uslovima potrošnja iznosila oko 10 L/100 km.

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

O ponašanju na putu, Petrović je istakao: Osećaj u vožnji Mazde CX-7 je posebna priča. Najpre moram da pohvalim ozbiljnost Mazde, koja nam je na test predala automobil koji je opremljen kvalitetnim zimskim pneumaticima, pa smo mogli da isprobamo velike mogućnosti ovog modela uz maksimalnu bezbednost. Automobil je agilan i dinamičan, kao da se ne radi o SUV konceptu, čemu doprinosi odlično trimovano oslanjanje točkova. Proklizavanje u graničnim područjima manifestuje se blagim klizanjem "preko nosa", dok je zadnji deo automobila čvrsto prikovan za podlogu i jako ga je teško "isprovocirati". Poskakivanje zadnjeg dela dogodiće se samo u graničnim područjima, i po neravnom putu. Međutim, i pored niže postavljenog težišta, treba biti pažljiv, jer je izraženije proklizavanje ka spoljnoj ivici puta kao i blago širenje putanje. Ali, s obzirom da se radi o automobilu SUV koncepcije, sve je u granicama odličnog ponašanja na putu. Veoma važan element kod ponašanja na putu jeste i elektronski sistem kontrole stabilnosti, koji ne dozvoljava veća odstupanja od zadate putanje, što će sigurno pomoći neiskusnim vozačima. Pohvale zaslužuje i upravljački mehanizam, koji prilično verno prenosi informacije sa podloge do vozača. Dakle, nema nepreciznosti i osećaja praznine, što su klasične odlike terenaca. Sve se dešava kao da vozite nekog povišenog karavana, izuzetno precizno." Novina kod unapređene Mazde CX-7 je i sistem RVM (Rear Vehicle Monitoring). To je sistem koji pomoću radara prati mrtav ugao i zvučnim i vizuelnim signalima obaveštava vozača da mu se približava automobil, odnosno da preticanje ili promena vozne trake nije bezbedno. Sistem se može (de)aktivirati pritiskom na dugme koje se nalazi levo od volana. Tu je i sistem signalizacije svetlima upozorenja (ESS), koji će vozače iza Vas, u slučaju naglog zaustavljanja, upozoriti treperenjem svetala upozorenja.

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Zadnja osovina Mazde CX-7 je razvijena po specifičnom konceptu koji se može nazvati multilink. Iako većina savremenih SUV modela koristi konvencionalno rešenje nezavisnog oslanjanja zadnjih točkova, u Mazdi su se odlučili da razviju sopstveni multilink tip vešanja. Ovo je Mazdu CX-7 učinilo veoma zanimljivom i kada se vozi van asfalta, ali moramo priznati da je još uvek daleko od pravog terenca. "Odmah moram da kažem da svi oni koji voze po teškim terenima treba da potraže neki drugi automobil. Mazda CX-7 nije klasičan off-road, kao što sam rekao na početku. Bez blokade diferencijala i redukcije pogona (Mazda CX-7 je opremljana pogonom na sve točkove) jasno je da su terenske mogućnosti ovog automobila ograničene. Ipak, po potrebi CX-7 može sići sa asfalta i po travi ili zemljanoj podlozi može Vas dovesti do neke uvale, izletišta, planinskog doma, jezera ili rečice. Kretanje po teškim terenima dodatno otežava i menjač sa prenosnim odnosima koji su podešeni prvenstveno za vožnju brzim asfaltnim putevima. Čak je i prvi stepen prenosa dugačak za off-road igrarije, a o drugoj brzini da i ne govorimo, pa će CX-7 biti bespomoćan na prvom ekstremnom usponu po kamenju. Ali, kao što sam istakao, ovo nije automobil za teške terene. Ovo je "gutač kilometara", koji ima odličan 4x4 pogon za sigurnu vožnju po asfaltu i snežnim putevima naših planinskih centara. U zimsko vreme, vožnja po planinskim zimskim centrima, i snegom prekrivenim putevima Zlatibora, Kopaonika... je pravo uživanje, jer snaga ide na osovinu koja ima najbolje prijanjanje (na zadnje točkove stiže do 50 % momenta)." - zaključuje Petrović.

Mazda CX-7 2.2 MZR-CD - tehnički detalji
Tip motora:Turbodizel Common-Rail motor 2.2 MZR-CD
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):2184
Maksimalna snaga (KS/0/min):173 / 3.500
Maksimalni obrtni moment (Nm/o/min):400 / o/min
Maksimalna brzina (km/h):200
Ubrzanje 0-100 km/h (s):11,3
Potrošnja grad, otvoreno, prosek (l/100 km):9,1 / 6,6 / 7,5
Zapremina prtljažnika (L):455 / 774
Zapremina rezervoara (L):69
Masa automobila / nosivost(kg):1875 / 555
Dimenzije pneumatika:235 / 55 R19
Dužina automobila (mm):4700
Širina automobila (mm):1870
Visina automobila (mm):1645
Međuosovinsko rastojanje (mm):2750
Trag točkova napred (mm):1615
Trag točkova pozadi (mm):1610
Cena CX-7 CD173 Emotion (Eur):28.990

Cene i nivoe opreme za Mazdu CX-7 možete pogledati klikom na LINK. Fotografije snimljene na testiranju, pogledajte klikom na LINK. Prema svojim dimenzijama, Mazda CX-7 spada među velike SUV modele, ali optički utisak je da se radi o kompaktnom SUV automobilu. Unutrašnjost nudi puno prostorа za sve putnike, materijali su standardnog kvaliteta. Sada, kada ima i turbodizel motor u ponudi, CX-7 je veoma zanimljiv automobil na našem tržištu. Cena? Za najjeftniju turbodizel verziju (CX-7 CD173 Emotion) potrebno je izdvojiti 28.990 eura, a najskuplja verzija CX-7 CD173 Revolution Top košta 34.590 evra. Ako posmatramo odnos uloženo - dobijeno, CX-7 je veoma zanimljiva ponuda. Tekst i foto: Goran Sarić

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje