AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Veličina je bitna

 

Kompanija iz Minhena je prestala da ignoriše sveopšti rast automobila, dozvolivši novoj "trojci" da se svojim dimenzijama približi čak i seriji 5. Novi BMW serije 3 je od prethodne generacije duži za 93 milimetra, a međuosovinsko rastojanje je povećano za čak 50 mm. Iako su spoljašnja širina i visina blago smanjena, oslanjanje je poboljšano u drugom smeru. Trag točkova je proširen napred za 37 mm, a pozadi za 47 mm. Međugeneracijski rast dimenzija u praksi je dostigao nivo konkurentskog modela Audi A4. Međuosovinsko rastojanje minhenskog noviteta je isto kao kod trogodišnjeg sedana iz Ingolstadta, a u dužinu je Audi i veći. Najduži sedan premium srednje klase ostaje Infiniti G. I pored rasta dimenzija, nova generacija "trojke" je za 40 kilograma lakša od prethodnika.

Turbo je u modi

 

To je teorija, a kako sve funkcioniše u praksi, pitali smo četvorostrukog reli šampiona Srbije, Vladana Petrovića. Na testu smo imali do skora najslabiju benzinsku verziju, sa kojom se vraća legendarna oznaka 328i. Agregat sa kodnom oznakom N20 je uveden na proleće prošle godine, u modelu BMW X1, a nova generacija "trojke" je četvrti model koji u svojoj ponudi ima ovaj agregat (posle modela X1, Z4 i serije 5).

Serija 3 je Bi-turbo sistemu rekla zbogom još pre dve godine. Dvolitarski (1997 cm³) benzinski motor u modelu 328i, uz pomoć jednog dvokomornog turbo sistema Twin-Scroll, razvija respektabilnu snagu od 245 KS, dostupnih u rasponu obrtaja od 5.000 do 6.500 i maksimalni obrtni moment od 350 Nm, u rasponu obrtaja od 1.250 do 4.800 o/min. Odvojeno vođenje izduvnih gasova znatno ubrzava reakciju motora na gas, kao i direktno ubrizgavanje benzina u cilindar i kontrola ventila Valvetronic.

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Vladan Petrović je maksimalne ocene dao za funkcionisanje sklopa motor-menjač: "Zanimljivo, ali BMW serije 3 u svojoj ponudi ima turbo benzince, koji ranije nisu bili omiljeni kod ljubitelja modela sa propelerom u znaku. Zato sam, moram priznati, s nestrpljenjem očekivao test dvolitarskig turbo benzinca u novoj trojci. Prve utiske sam podelio na dva dela: realne vrednosti agregata i subjektivan utisak. Performanse motora su za svaku pohvalu. Automobil vuče snažno već od 1.500 o/min, što su atmosferski benzinski motori mogli samo sanjati. Reakcija na pedalu gasa je veoma brza, i odmah se oseća svih 245 konjskih snaga i 350 Nm obrtnog momenta. Agregat vuče snažno sve do 6.000 o/min, kada daje znak da je vreme za promenu stepena prenosa. Sklop motor-menjač funkcioniše savršeno i biću slobodan da kažem da je ovo najsavršeniji automatizovani menjač koji sam ikada imao priliku da vozim. Ima osam brzina i mod za manuelnu promenu "brzina" preko polugica iza volana. Menjač se u svakom trenutku  nalazi u optimalnom stepenu prenosa. Ovako savršen menjač u znatnoj meri "pomaže" motoru da iskoristi svaki atom svoje snage. Promena stepena prenosa zaista munjevita i skoro trenutna. U modu Sport+, menjač koristi maksimalan potencijal motora, a promena stepeni prenosa se odvija pri višim obrtajima (naravno, uvek u zavisnosti od pritiska na pedalu gasa). U najštedljivijem modu ECO PRO, reakcija na komandu gasa je mirnija, ali zato potrošnja značajno manja. U svakom slučaju, BMW 328i može biti ulučna raketa ili drumska krstarica, u zavisnosti od želja vozača. Pored svega, recimo i to da je motor veoma tih i da se samo blago čuje turbo sistem u niskim obrtajima."

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Bez emocija, molim


"Stigli smo i do subjektivnog utiska, odnosno "karaktera" ovog motora. Od šestocilindarskog motora nije ostalo ništa. Zvuk nula, emocije nula, sportski ustisak nula. Ovo što sam rekao nikako ne pristaje automobilu koji do "stotke" stiže za samo 5.9 sekundi, ali zaista ovaj automobil emocije pokazuje onoliko, koliko ih pokazuje Kimi Raikkonen na konferenciji za medije posle trke. Motor se oglašava samo potmulim cvokotom, a na dodir papučice gasa, tiho se oglašava turbo sistem. Da zaključimo: ovo je veoma kvalitetan turbo motor visokog potencijala, koji od nove "trojke" pravi raketu za preticanja, ali nema karakter ni zvuk. Njegov jedini "problem" je u tome, što mora živeti u senci starog 6-cilindarskog motora zapremine 3 litra. Prednost novog 4-cilindarskog turbo benzinskog motora je u efikasnosti: elastičniji je i ima bolje performanse. Kada je potrošnja u pitanju, vrednosti su one koje smo i očekivali. Fabrika propisuje potrošnju u gradskim uslovima od 8,5 l/100, što je u praksi nedostižan rezultat. Najviše kilometara u novom BMW 328i smo prešli u Beogradu, a potrošnja u gradskim uslovima se kretala oko 12 litara na 100 pređenih kilometara. U uslovima otvorenog saobraćaja, potrošnja se kretala oko 8.5 litara na 100 km." - otkriva Petrović.

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Neutralnost

 

Elementi kvalitetnog automobila nisu samo motor i menjač. Iz Minhena stiže veoma kvalitetno oslanjanje, što je potvrdio i naš test vozač - četvorostruki reli šampion Srbije: "BMW je uvek bio sinonim za odličnu voznu dinamiku, i mogu potvrditi da me "trojka" ni ovoga puta nije razočarala. Volan je izuzetno precizan, i automobil bukvalno ide tamo gde zamislite. Ovakvu preciznost u vožnju, teško će ponuditi bilo koji nemački konkurent. BMW 328i se u krivinama ponaša kao riba u vodi, a glavna odlika oslanjanja je neutralnost. Čak i u SPORT+ modu, kada je ESP isključen, veoma je teško "isprovocirati" proklizavanje zadnjeg dela automobila. Automobil se ponaša kao da je zalepljen za asfalt i savršeno je precizan. Tome znatno doprinose i kvalitetni pneumatici dimenzija 225/45 R18. Takođe, istakao bih utisak da je BMW uspeo da napravi kompromis između udobnosti i dobrog "ležanja" u krivinama. To što se automobil odlično vozi kroz krivine, ne znači da putnici nemaju onu dozu komfora i udobnosti, koja krasi modele premium klase."

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Foto:

 

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića
BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića
BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Renault Symbioz
Slika nedelje