AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Dizajneri su automobil ukrasili sa mnogobrojnim hromiranim elementima.

 

Pogledajte vest: Novi Jeep Grand Cherokee predstavljen u Beogradu.


Dizajn


Kada je, 2010. godine, na tržište stigla četvrta generacija slavnog modela Jeep Grand Cherokee, prijatno nas je iznanadio svojim uglađenim dizajnom i elegancijom, koja se mogla uporediti sa evropskim premium modelima. Ali, četiri godine egzistencije na tržištu je prilično dug period, drugim rečima facelift je najmanje što smo mogli očekivati. Zato se dizajneri nisu samo zadovoljili blagim promenama branika. Modernizovani Jeep Grand Cherokee izgleda sveže i atraktivno, ali u isto vreme vlasnici prethodnika, kada vide modernizovani model na ulici, nemaju utisak da je njihov metalni ljubimac ostario. Krenimo redom.

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Bokovi otkrivaju mišićavost karoserije, a posebno su atraktivni spojler na vratima prtljažnika, cevi izduvnog sistema i felne prečnika 20 inča.

 

U izgledu detalja se oseća jasan upliv italijanske škole dizajna, kao kod modela 300C. Glavne svetlosne grupe su uske, a vešto su "uramljene" LED diodama za dnevno osvetljenje. Maska hladnjaka je izraženija, sa sedam otvora, koji su postali zaštitni znak automobila ove marke. Svakom detalju je posvećena posebna pažnja, tako da je automobil dobio premium predznak - sve izgleda kvalitetno i moćno. Posebnu atraktivnost prednjem dalu automobila daje donji deo branika, oivičen masivnim hromiranim lajsnama, u čuju mrežu je integrisana kamera za adaptivni tempomat i sistem za sprečavanje frontalnog sudara.

 

Pogledajte fotogaleriju: Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit - Test.


I zadnje svetlosne grupe dobile su novu grafiku i izvedene su u LED tehnologiji. Zadnji deo automobila izgleda mnogo modernije od prethodnika, sa puno hrom-lajsni i vešto uklopljenim komponentama izduvnog sistema. Donji deo zadnjih svetlosnih grupa na zanimljiv način je uokviren hromiranim lajsnama. Pogled sa boka oktkriva mišićavo telo, sa visoko podignutom "haubom" i izaženim bokovima. Sveukupnom premium utisku doprinose i atraktivne felne prečnika 20 inča. Ne možemo, a da ne primetimo da je i Jeep prihvatio moderne dizajnerske trendove, a to nam otkrivaju mali prozori sa visoko podignutom donjom ivicom. Dizajneri zaslužuju palac nagore!

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Kvalitet materijala u enterijeru je vrhunski, a posebnu pažnju privlači drvo sa otvorenim porama.

 

Enterijer


I enterijer u potpunosti zaslužuje predznak premium. Materijali su visokog kvaliteta, prostora ima u svim smerovima, ergonomija je vrhunska, a multimedija u skladu sa aktuelnim trendovima.

 

Pogledajte vest: Novi Jeep® Renegade: Novi, mali globtroter brenda JEEP.


Prci utisci Vladana Petrovića, test vozača Automagazin portala, bili su: "Spolja Grand Cherokee izgleda moćno i grandiozno, i što je važno - ne možete ga pomešati ni sa jednim drugim modelom na ulici, što vlasniku obezbeđuje visok nivo prepoznatljivosti i stila. Enterijeru je teško pronaći manu. Kvalitet materijala je vrhnuski, završna obrada takođe, a osećaj luksuza pojačavaju obloge od drveta sa otvorenim porama, hromirani detalji, aluminijum i Alcantara, kojom su presvučeni stubovi i krov automobila. Nov je i volan (poreklom iz Wranglera), kao i veliki središnji displej osetljiv na dodir, preko kojeg možemo kontrolisati rad navigacionog sistema, klima uređaja, radija i drugih multimedijalnih sistema. Komande klimatizacije na centralnoj konzoli su revidirane i izgledaju modernije. Posebno moram da pohvalim ergonomski oblikovanu ručicu menjača, koja je potpuno elektronska i uvek se vraća u početni položaj, što nije bio slučaj kod prethodnika."

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Potpuno nova instrument tabla je digitalizovana, a vozač može birati između virtuelnog analognog ili digitalnog pokazovača brzine. 

 

Pogledajte vest: AK Stojanov otvorio novi premium salon - Novi Jeep Cherokee je stigao!

 

Prostora u automobilu ima više nego dovoljno, i to u svim smerovima, što smo mogli i očekivati od automobila dužine 4.848 mm, širine 1.943 mm i visine 1.802 mm. U njemu se vrhunski udobno može smestiti pet odraslih osoba. U našem slučaju, automobil je bio opremljen najvišim paketom opreme Summit, što znači da smo istinski uživali u Natura Plus koži vrhunskog kvaliteta, Harman Kardon® zvučnicima sa subwoofer-ima i pojačalom od 825 W, panoramskom krovu i najmodernijim sistemima bezbednosti i udobnosti kojima je ovaj automobil opremljen. Ugao naslona zadnjih sedišta moguće je menjati, u zavisnosti od toga da li su putnici raspoloženi za spavanje ili žele uživati u svakom trenutku vožnje. Preko Uconnect™ sistema i njegovog displeja dijagonale 8,4 inča, moguće je podešavati ventilacioni sistem, klima uređaj i čak grejanje sedišta. Posle svega navedenog, USB i SD portovi se čine kao logičan nastavak priče. Sedišta su, tipično za "Amerikance", mekana i udobna, dok bi njihovo profilisanje moglo biti bolje, bar prema našem ukusu. Šta to znači? To znači, da bi u krivinama držanje tela moglo biti i bolje, što je veoma važno kod ovako visokih automobila. Ali, znamo šta će nam odmah poručiti gospoda iz Jeep-a - oni koji žele izraženo profilisana sedišta, mogu izabrati sportsku verziju SRT8. Tamo sporta ne nedostaje... Prtljažni prostor zapremine 782 litra ima ravnu podlogu i praktičan je. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, njegova zapremina raste na čak 1.554 litra. 

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Prostranost kao u hotelskoj sobi.

 

Motor - 3.0 V6 Multijet II


Nakon što je Fiat kupio Chrysler, bilo je jasno da će jedan od prvih poteza biti ugradnja dizel motora u modele u kojima oni nisu postojali, što je bio veliki hendikep. Jedan od njih bio je i Jeep Grand Cherokee, a najlogičnija adresa za dizel motor bila je Cento, Italija, gde se nalazi kompanija VM Motori, koja je u vlasništvu Fiat-Chrysler grupacije. Posle tri godine, unapređen je i V6 turbodizel motor, koji od ove godine iz tri litra zapremine razvija 10 konjskih snaga više (250 KS pri 4.000 o/min) i maksimalni obrtni moment za 20 Nm veći (570 pri 2.000 o/min). Motor ima kodnu oznaku A 630 DOHC i urađuje se u modele Chrysler 300, Maserati Ghibli, Maserati Quattroporte VI...

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Ušuškani u luksuz koji pruža novi Grand Cherokee, sa uživanjem smo krstarili planinskim vencima Povlena i Maljena.

 

To je teorija, a kako ovaj moderan turbodizel u praksi "sarađuje" sa 8-stepenim automatskim menjačem, prenosi nam Vladan Petrović: "Pored vrhunskog enterijera, moram da priznam da je i motor nešto što ovaj automobil svrstava u evropski premium. Radi veoma uglađeno, a najviše mi se dopada njegova spremnost za akciju u niskim obrtajima. Menjač slavne marke ZF (ZF 8HP70 - ugrađuje se u BMW, Jaguar, Audi, Maserati...) se odlično "razume" sa motorom, nema praznih hodova ni pauza prilikom promene stepena prenosa. Brzine sam menjao preko komandi na volanu, koje su veoma dobro pozicionirane. Ako nešto moram zameriti, onda su to komande za glasnoću zvučnika, koje se nalaze tik uz komande menjača na volanu. Mislim da su preblizu. Iako na papiru 250 KS i 570 Nm ne izgledaju "opasno", treba reći da se motor sa lakoćom poigrava sa 2,5 tona teškim automobilom, o čemu svedoči i ubrzanje iz mesta do 100 km/h za 8,2 sekunde, kao i vrhunska međuubrzanja."


Potrošnja je uvek zanimljiva tema kod ovakvih vozila, ali ona zaista iznosi onoliko koliko vam je teška noga na gasu. Pri konstantnoj brzini od 100 km/h, Veliki poglavica pri 2.000 o/min troši samo 6,7 l/100 km dizela. Pri konstantnih 130 km/h, potrošnja se povećava na 9,7 l/100 km, a u gradskim uslovima Grand Cherokee trošio je oko 11,8 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara.

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Vozna dinamika je značajno bolja nego kod prethodnika.

 

Na putu

 

"Naš test automobil - Jeep Grand Cherokee Summit opremljen je QUADRA-LIFT™ vazdušnim oslanjanjem. To je sigurno povećalo udobnost automobila prilikom prelaska preko udarnih rupa. Ipak, na krakim i oštrim poprečnim presecima na asfaltu, do kabine stižu nešto grublji udarci, što upućuje na nešto veću masu neogibljenih delova, kao i na masu automobila od 2,5 t, koja je nešto veća nego kod evropskih konkurenata. Svi oni koji su vozili prethodnu generaciju modela Grand Cherokee, neće verovati svojim očima, kako ovaj automobil precizno menja smer. Tome sigurno doprinose i felne prečnika 20 inča, ali da zaključimo - ne očekujte agilnost BMW-a X5, ali zato je udobnost sigurno na višem nivou." - otvoren je Petrović.

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Van puta


Nismo mogli da se uzdržimo od želje da Velikog poglavicu ne isprobamo u terenskim uslovima. Tamo smo se uverili u mogućnosti QuadraTrac® II sistema pogona na sve točkove, koji se odlično pokazao u kombinaciji sa gore pomenutim vazdušnim oslanjanjem. Sistem pogona je sposoban, pored standardnog prenosa snage na zadnju osovinu, da 100 % snage prenese na prednje točkove. Jednostavnim pritiskom na dugme 4WD LOW, vozač uključuje takozvanu "redukciju", kojom se sistem prenosa redukuje na odnos 2,72:1. Pored toga, vozač može izabrati jedan od pet ponuđenih režima režima pogona: režim vožnje na pesku, blatu, snegu, na stenama ili automatski režim. "Nisam imao priliku da isprobam svaki režim, ali automatski se pokazao sposobnim da prilagodi sisteme pogona i vazdušnog oslanjanja svim terenima." - zaključuje Petrović.

 

 

Zaključak

 

Možemo da zaključimo, da se italijansko srce odlično se snašlo u američkom telu. Automobil se može pohvaliti vrhunskim luksuzom, a motor odličnom elastičnošću i realativnom štedljivošću. I na kraju se uvek pitamo, koliko sve to košta. Cena dizelskih verzija modela Jeep Grand Cherokee na našem tržištu kreće se u rasponu od 49.650 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model sa opremom Laredo, do 69.500 evra, koliko košta verzija Summit koju smo imali na testu.


Pogledajte: Jeep Grand Cherokee - cenovnik.

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

 


 Jeep Grand Cherokee - Tehnička specifikacija  
 Motor:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:  6 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.987
 Maksimalna snaga (kW/o/min):  184 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  570 / 2.000
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  202
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,2
 Potoršnja grad / otvoreno / prosek (L/100 km) - test:  11 / 8 / 9
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  782 / 1.554
 Zapremina rezervoara (L):  93
 Masa automobila / nosivost (kg):  2.500 / -
 Dimenzije pneumatika:  265 / 50 R20
 Dužina automobila (mm):  4.828
 Širina automobila (mm):  1.943
 Visina automobila (mm):  1.802
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.915
 Cena osnovnog modela (€):  49.650 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Jeep vozila: Fiat Automobili Srbija
Web: www.jeep.rs


Tekst: Goran Sarić 

Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje