AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Dizajn

 

Sa modelom Lodgy, obe verzije dele većinu motora, platformu i deo "skeleta" karoserije. Dizajnersku vezu ova dva modela otkriva izgled i prednjih partija, iako Dokker ima nove branike, i mnogo veći krov. Novi model u ponudi je u putničkog verziji Dokker i dostavnoj verziji Dokker Van. Vezu modela Lodgy i Dokker otkriva prednji deo automobila, koji je skoro isti. Dokker ima novi branik, a iznad prednjeg para vrata se nalazi nešto viša linija krova. Najveću dizajnersku razliku u odnosu na Lodgy uočavamo na zadnjem delu automobila, sa potpuno novim svetlosnim grupama i novim vratima.

Enterijer

 

Enterijer modela Dokker izgleda sveže, a možemo slobodno reći i moderno. Funkcije i ergonomija su na najvišem nivou, odnosno prilagođeni su svakodnevnim potrebama prosečnih vozača, kojima su jednostavnost i funkcionalnost na prvom mestu. Odmah u oči upadaju ostave za sitnice, kojih ima gde kod se okrenete, iako bi prostor za odlaganje predmeta u vratima mogao biti veći. Čak se i iznad vozača i suvozača, zahvaljujući visokom krovu, nalazi velika polica, u koju možete smestiti sve što poželite, od dokumenata različitih formata, do lap-topa.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte test: Dacia Sandero 0.9 TCe.

 

Veoma zanimljiv detalj, već na prvi pogled je pasivni sistem drugog para vrata. Dokker tako obezbeđuje praktičniji pristup drugom redu sedišta ili prtljažniku, u zavisnosti od toga, da li je u pitanju "teretna" ili putnička verzija. U zadnjem redu se nalaze tri odvojena sedišta, tako da se u Dokker može smestiti pet odraslih osoba plus prtljag. Moramo zameriti, što su podešavanje volana po dubini i deljiva zadnja sedišta privilegija samo bolje opremljenih Dokkera.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte vest: Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO.

 

S obzirom, da je u pitanju putnička verzija, zadnja sedišta nije moguće ukloniti iz automobila. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 800 litara, što je za svaku pohvalu. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina utovarnog prostora raste na zavidnih 3.000 litara. Još važnije je, što je utovar robe veoma jednostavan i praktičan, jer ivica utovarnog prostora čini ravnu površinu sa prtljažnikom. Dokker "kopira" Lodgy i po stepenu opremljenosti. Kao i stariji MPV model, Dokker je opremljen ABS-om, ima četiri vazdušna jastuka, ISOFIX na sva tri zadnja sedišta, a može biti opremljen i ESP sistemom, ukoliko kupac to želi. Naravno, tu je putni kompjuter, zadnji parking senzori, tempomat, centralno zaključavanje, električna kontrola prednjih prozora, sistem Media NAV, preko kojeg se kontroliše navigacija sa SD karticom, Bluetooth, hands-free, USB...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte vest: Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate.

 

Motor

 

"Naš" automobil bio je oprmljen turbo-benzinskim motorom 1.2 TCe, upareni sa petostepenim manuelnim menjačem. Naravno, da je potrošnja primarna informacija, kada je izbor ovog automobila u pitanju, ali smo prijatno iznenađeni njegovim karakteristikama. 4-cilindarski agregat je veoma živahan u gradskim uslovima prilično je elastičan i pravo je uživanje voziti ga. Maksimalna snaga motora iznosi 85 kW (115 KS) pri 4.500 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 190 Nm dostupan pri 2.000 o/min, što je odličan rezultat.

U gradskim uslovima, Dokker 1.2 TCe trošio je oko 7,5 l/100 km, a pri brzini od 100 km/h, na autoputu, "obrtomer" je pokazivao 2.300 o/min u petom stepenu prenosa, a potrošnja je pala na 6,0 l/100 km.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

U vožnji

 

Karoserija je visoka, ali vozne osobine modela Dokker su na zadovoljavajućem nivou. Ako nešto moramo kritikovati, onda neka to bude neprecizan upravljač. U krivinama je automobil vrhunski stabilan, u čemu mu pomaže i međuosovinsko rastojanje od čak 2,81 metar. Na neravnom putu, automobil pruža zadovoljavajuću udobnost, i pored činjenice da poseduje jednostavno oslanjanje. Pneumatici dimenzija 185/65 R15 prava su mera za ovaj automobil, zato što su dovoljno za bezbednu vožnju krivudavim putevima, a u isto vreme obezbeđuju dobru udobnost.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Cena

 

Naš zaključak o ovom automobilu je isti kao i sam auto - jednostavan. Čini se da je Dokker ispunio svoj zadatak, jer je jednostavan, praktičan i jeftin automobil, koji je u isto vreme opremljen odličnom multimedijom, na kojoj mu mogu zavideti i skuplji konkurenti. A, koliko je "jeftin" Dokker? Tamo gde Dacia Dokker završava, cene većine konkurentskih modela tek počinju. Početna cena modela Dacia Dokker 1.6 85 iznosi 10.100 evra, sa carinskim troškovima i PDV-om.

 

Pogledajte cenovnik Dacia Dokker u Srbiji.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

 Dacia Dokker 1.2 TCe - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbo-benzinski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.198
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  84 / 4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  190 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,7
 Potrošnja - grad/otvoreno/prosek (l/100km):  8,2 / 6,4 / 6,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  800 / 3.000
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.205 / 613
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4.363
 Širina automobila (mm):  1.751
 Visina automobila (mm):  1.852
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.810
 Cena testiranog modela:  13.000

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.dacia.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje