AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Pogledajte fotografije: Toyota Aygo 2015 i Toyota Yaris 2015 stigli u Srbiju.

 

Automobilske kompanije ponekada na svojim prezentacijama tvrde, da se radi o "novom" automobilu. Toyota sa svojim Yarisom nije izuzetak. Petnaest godina na tržištu, tri generacije i prvo uvođenje hibridnog modela u segment malih hatchback modela - to je kratka istorija Toyote Yaris, čija treća generacija ulazi u drugu polovinu "životnog" ciklusa. To je idealna prilika za "zatezanje bora".

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Dizajn

Kao što smo očekivali, najveće promene je pretrpeo prednji deo automobila. Novi Yaris dobio je karakterističan X-faktor i prednjem delu, odnosno stilizovano slovo "X" koju čine donji i gornji deo maske hladnjaka.

"Jedno je sigurno - Yaris će svojim novim izgledom privlačiti veću pažnju prolaznika. Kada pogledamo u retrovizor, videćemo atraktivan prednji deo automobila sa velikom maskom hladnjaka, koja izgleda kao da "reži", a posebno su atraktivna dnevna LED svetla koja su integrisana u glavne svetlosne grupe. I zadnja svetla su u LED tehnologiji i grafika je potpuno nova. Možda će neko reći, da su promene u izgledu male, ali ne zaboravimo da su dizajneri mislili i da to, da vlasnici dosadašnjeg Yarisa ne dobiju osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario." - istakao je Vladan Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Enterijer

U enterijer je facelift doneo novi kvalitet. Materijali su vidno kvalitetniji nego kod prethodnika, a naravno, tu je i nova kombinacija boja instrument table, koja se može kombinovati sa bojom karoserije. "Ni u enterijeru se Toyota nije zadovoljila samo kozmetičkim promenama, već se oseća da je i ergonomija bolja. Oko središnje konzole sada ima više mesta, jer je sužena za nešto više od 2 centimetra, a vidno je kraća ručica automatskog menjača (za 30 mm). Zato se u automobilu sedi komfornije i nema neprijatnog kontakta kolena sa središnjom konzolom." - kaže Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Kao što smo očekivali, Toyota je uradila puno toga i u oblasti multimedija. Novi Yaris ima veći displej sistema Touch 2 (dijagonala 7"). Za svaku pohvalu je i zadnja parking kamera, koja predstavlja deo ovog sistema. Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, čak i za nešto više osobe. Zapremina prtljažnika iznosi 286 litara, bez obzira da li je u pitanju hibridna verzija ili model sa konvencionalnim pogonom. To znači da je zapremina prtljažnika za 6 litara veća nego kod konkurentskog Volkswagen Pola.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

U vožnji

U tehničkom smislu, promenjeno je puno toga, što ne iznaneđuje, ako znamo da je u novi Yaris uloženo 85 miliona evra, 576.000 radnih sati i promenjeno više od 1.000 delova. To je teorija, a kako sve to izgleda u praksi, otkriva nam Petrović: "Već od prvog metra oseća se da modernizovani Yaris ima mekše oslanjanje. Auto je dobio mekše opruge, ali i nove amortizere, koji vožnju čine mnogo udobnijom. Osećaj u vožnji je, kao da se vozimo u autu koji pripada jednom segmentu iznad. To se primećuje i u krivinama, jer ima masivniju torzionu osovinu, što je kombinaciji sa novim amortizerima dodatno redukovalo naginjanje karoserije." - otvoren je Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Motor

Na zvaničnoj nacionalnoj prezentaciji, imali smo priliku da vozimo hibridnu verziju modela Yaris. Pokreće ga dobro poznati pogonski sistem, koji kombinuje benzinski motor zapremine 1,5 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW pri 4.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 111 Nm u rasponu obrtaja od 3.600 do 4.400 o/min. Benzinski motor je ukombinovan sa elektromotorom sa permanentnim magnetom snage 45 kW i 169 Nm. Rezultat je maksimalna snaga pogonskog sistema od 100 ks (74 kW), što je sasvim dovoljno za automobil mase 1.180 kg.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

"Pogonski sklop hibridnog Yarisa je viš nego zanimljiv. U gradskoj gužvi primarnu ulogu ima elektromotor, koji ima visok obrtni moment i lagano pokreće Yarisa iz mesta. Da kompletan pogon ima sasvim dovoljno snage uverili smo se i na autoputu, gde su ubrzanja i preko 120 km/h bila sasvim korektna. Ono što moram da pohvalim kod novog Yarisa, to je puno bolja zvučna izlolacija, kao i izolacija motora. To se posebno oseća kod hibridne verzije, jer je automobil opremljen CVT kontinualnim menjačem, pa su obrtaji veoma često viši nego što smo navikli kod "običnih" automobila. Potoršnja na relaciji Beograd-Sremska Kamenica iznosila je 4,1 l/100 km. Iako u rezervoar staje 36 litara (kod Yarisa sa konvencionalnim motorom 42 litra), kada smo izašli na autoput, bord kompjuter je pokazivao da možemo da pređeno 650 kilometara, što je za svaku pohvalu." - zaključuje Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Više informacija i cenovnik uskoro na www.toyota.rs.

 

Više o novom Yarisu, pisaćemo posle višednevnog testa.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

AMG Experience 2025
Slika nedelje