AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Iako je praktično potpuno nova, druga generacija najmanjeg Range Rovera je ostala verna tradicionalnim vrednostima koje neguje ovaj britanski brend. Na testu smo imali Evoque D180, opremljen automatskim menjačem i sistemom pogona na sve točkove...

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Iako je lepota u oku posmatrača, svi se slažu da je Evoque brijantno dizajniran automobil.

 

Evoque je na svet došao 2010. godine, kao potpuno novi član porodice Range Rovera. Atraktivan dizajn, sa visokim stepenom prepoznatljivosti, napravio je od modela Evoque pravi bestseller ovog brenda, iako cenovno spada u premium klasu. To potvrđuju podaci iz prodaje, koji govore da Evoque svake godine pronađe put do 100.000 kupaca. Na testu smo imali drugu generaciju ovog kvalitetnog automobila, koji je zadržao dizajnerski koncept prethodnika, ali u tehničkom smislu, nije ostao kamen na kamenu. U Srbiju je stigao početkom prošle godine.

 

Pogledajte fotogaleriju: Range Rover Evoque D180 AWD.

 

Osnova je potpuno nova platforma Premium Transverse Architecture, pripremljena za mild-hybrid i plug-in hybrid sisteme. Zahvaljujući novoj platformi, novi Evoque ima za 13 procenata veću torzionu čvrstoću. Međuosovinsko rastojanje povećano je za 20 mm (na 2 681 mm), širi je za 96 mm (1 966 mm), dužina je povećana za simboličan 1 mm (4 371 mm), a visina za 14 mm (1 649 mm).

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Po uzoru na veći Velar, zadnja svetla su optički spojena preko tamnog pojasa na vratima prtljažnika.

 

I pored dizajna koji se oslanja na prethodnika, nova platforma automobila donela je mnogo novina. Najvažnija promena je unapređen prostor za putnike na zadnjim sedištima. Međuosovinsko rastojanje povećano je za 21 milimetar i u kombinaciji sa multi-link konstrukcijom zadnjeg oslanjanja, putnici na zadnjim sedištima dobili su više prostora za kolena, a povećan je i prtljažni prostor.

 

Euro NCAP 2019 - Range Rover Evoque pruža maksimalnu zaštitu za putnike.


Lepota je subjektivna kategorija, ali u slučaju novog Evoque, nema sumnje da su dizajneri uradili odličan posao. Na relativno malom formatu dužine 4,3 metra, uspeli su da transformišu kompletan terenski DNK Range Rovera, uključujući ravan krov, zatamljene stubove, potrebnu mišićavost karoserije, masivne blatobrane i tipičnu rešetku hladnjaka. Istovremeno, Evoque ima izrazito dinamičan izgled, koji osvaja i tradicionalne ljubitelje ovog brenda, ali i nove mlade kupce, koji su sposobni sebi da priušte ovaj premium automobil.

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

"Naš" test automobil imao je i elemente dodatne opreme, kao što su felne prečika 21 inč, sa pneumaticima dimenzija 245/45 R21.

 

Već na prvi pogled je jasno da je njegov dizajn inspirisan većim Velarom. To vidimo po prednjim svetlima, sa inteligentnom LED tehnologijom, produžene linije žmigavaca sve do vrata i dizajn zadnjih svetala povezan crnim pasom. Kompletan dizajn je oslonjen na ravne površine. Jedna od značajnih novina su kvake na vratima, koje se, kao i kod Velara, vraćaju unutra nakom zatvaranja vrata. Podseća na rešenje koje smo videli na Tesla autombobilima. Kupci i dalje mogu izabrati krov u kontrast crnoj boji ili sportsku liniju R-Dynamic.


Kao i spoljašnjost, i enterijer je izveden u stilu modela Range Rover Velar. U praksi to znači jednostavne površine, minimalizam, dizajnersku čistoću i displeje. Unutrašnjost je moderna i izrađena od kvalitetnih materijala, koji potvrđuju premium karakter automobila. Završna obrada takođe je vrhunska, a za svaku pohvalu je volan, koji je gotovo kompletno presvučen najfinijom Alcantarom. Pored toga, sve pohvale zaslužuje i električno podešavanje pozicije volana, što olakšava pronalaženje optimalnog položaja vozača.

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Enterijer automobila je u potpunosti "tabletoiziran".

 

Armaturna tabla opremljena je sa tri displeja, koji su u neaktivnom modu potpuno crni. Instrument tabla ima virtuelni kokpit dijagonale 12,3 inča, a na centralnoj konzoli su smeštena dva 10-inčna displeja sistema Touch Pro Duo. Naravno, sistem je kompatibilan sa pametnim telefonima preko Apple CarPlay i Andorid Auto. Tu je i daljinska konekcija sa vozilom posredstvom funkcije InControl Remote. Iako smo pomislili da možemo zameriti preglednost zadnjeg dela automobila, Land Rover i za ovu važnu oblast ima rešenje. Evoque je dostupan sa retrovizorom ClearSight (na fotografiji iznad), koji se može transformisati iz običnog ogledala u ekran na kojem se reprodukuje slika sa kamere pozicionirane na zadnjem delu automobila. Treba istaći, da pomenuti ekran ima dijagonalu od 9,5 inča i rezoluciju od 1600 x 320 pixela i da nudi značajno širi ugao posmatranja od konvencionalnog ogledala. 

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Iako se većina komandi kontroliše preko displeja osetljivih na dodir, komanda za kontrolu jačine zvuka audio uređaja zadržala je tradicionalni izgled, što je za svaku pohvalu. 

 

Kao što smo istakli, enterijer obezbeđuje više prostora za putnike, a putnici na zadnjim sedištima imaju značajno više prostora za noge. Na primer, putnik visine 184 cm bez problema će se udobno smestiti na zadnje sedišta, a ispred njega istaće i "rezerva" prostora za noge. I pored blago padajuće linije krova u smeru ka nazad, iznad glave takođe ostaje dovoljno prostora. Zadnja sedišta su sklopiva u razmeri 40:20:40, čime je pružena mogućnost da se u automobilu prevoze i duži predmeti, kao što su skije. Moramo da pohvalimo i široko otvaranje vrata, što u kombinaciji sa visokom siluetom olakšava pristup vozilu.


Prtljažnik meri zapreminu od 472 litra. Posle obaranja naslona zadnjih sedišta, njegova zapremina raste na zavidnih 1.156 litara.

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika raste na zavidnih 1.156 litara.

 

 

Novi Evoque je elektrificiran. Osim osnovnog dizelskog motora D150 (2.0-litarski 110 kW), koji je dostupan u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove i manuelnim menjačem, sve ostale varijante modela Evoque su praktično mild-hybridi. U ponudi su tri benzinska i tri dizel motora zapremine 2.0 litra, maksimalne snage do 221 kW. Dizelski motori nose oznaku D150 (110 kW), D180 (132 kW) i D210 (176 kW), a benzince ćemo prepoznati po oznakama P200 (147) P250 (183) i P300 (221 kW). Većina motora je uparena sa devotestepenim automatizovanim menjačem i pogonom na sve točkove. Izuzetak je gore pomenuti dizel D150, koji ima pogon na prednju osovinu i šestostepeni manuelni menjač.


Na testu smo imali dizelsku verziju D180, koji pokreće 2.0-litarski motor maksimalne snage 132 kW pri 4.000 o/min i maksimalnog obrtnog momenta od 430 Nm, koji je dostupan već od 1.750 o/min. Zahvaljujući vrhunski podešenom automatizovanom menjaču, iskorišćenje snage je optimalno i odaje utisak snažnijeg automobila. Automobil u svakom trenutku pronalazi optimalan stepen prenosa i uvek je spreman za akciju. Ubrzanje iz mesta i međuubrzanja deluju veoma ubedljivo. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 8.0 L/100 km.

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Prostora na zadnjim sedištima ima značajno više nego kod prethodnika.

 

Novi Range Rover Evoque može se pohvaliti vrhunskim ponašanjem u vožnji. Vozna dimanika je verovatno najbolja od svih modela Land Rovera. Kompaktne dimenzije, širok trag točkova i mali prevesi, učinili su ga veoma agilnim. Tome su doprineli i veliki točkovi sa pneumaticima dimanzija 245/45 R21. Udobnost je na vrhunskom nivou, što smo i očekivali od automobila sa znakom Range Rover.


Sistem na sve točkove je elektronski kontrolisan, standardno pogoni prednje točkove, a u cilju smanjenja potrošnje sposoban je kompletno da odvoji kardan. Na drugu stranu, ako je potrebno zbog smanjanje trakcije, sistem može za samo 400 milisekundi da spoji zadnju osovinu i ostvari maksimalno prijanjanje. U ekstremnim uslovima, moguće je 100% obrtnog momenta preneti na samo jednu osovinu. Naravno, tu su i svi sistemi asistencije, kako u off-road, tako i na asfaltnoj vožnji, za čije nabrajanje bi nam trebalo puno prostora.

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Range Rover Evoque se ne plaši ni lakšeg terena. Sa trakcijom na klizavim podlogama nema problema.

 

Sa novom generacijom Range Rover Evoque, Land Rover igra na kartu razuma kupaca, ali ne zanemarivajući emocije. Range Rover je opravdano sinonim za aristokratsku veličinu i individualnost, a Evoque hrabro prati ove vrednosti. S obzirom na interesovanje, možemo konstatovati da je meta pogođena pravo u centar. 

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

 

Range Rover Evoque D180 AWD  
 Tip motora:  Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.999
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  132 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  430 / 1.750
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  205
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  8,0
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  472 / 1-156
 Zapremina rezervoara (L):  67
 Masa automobila (kg):  1.787/ 537
 Dimenzije pneumatika: 245/45 R21
 Dužina automobila (mm):  4.371
 Širina automobila (mm):  2.100
 Visina automobila (mm):  1.649
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.681
 Cena vozila sa osnovnom opremom:  Akcijska ponuda

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.britishmotors.rs


Foto: Milomir Bošković

Teskt: Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje