AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

Na testu smo imali vrhunsku verziju modela Opel Insignia, koji pažnju privlači svojim off-road izgledom, prostranim enterijerom i vrhunskom tehnikom. Insignia Country Tourer je idealan izbor za sve ljubitelje zimskih sportova i prirode...

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

Insignia Country Tourer bazirana je na karavanu Sports Tourer. Ima za 25 mm višu karoseriju i plastične obloge praktično celom dužinom automobila.
 
Opel Insignia Country Tourer je automobil i za one koji preferiraju izgled sa puno individualizma. Testirani primerak izgleda moćno iz svih uglova - pravi masivni porodični karavan. Da nije sve ostalo na vizuelnim promenama, govori i činjenica da je Country Tourer povišen i da je od tla dalji za 25 milimetara. Dužina automobila iznosi 4,99 metara, a zbog nešto dužih prevesa (1002 mm napred i 1 173 mm pozadi) izgleda još moćnije. Plastične obloge na blatobranima i specijalno dizajnirani bočni pragovi, dodatno ističu širinu vozila, kao i njegovu "čežnju" za prirodom.
 

Pored toga, Insignia Country Tourer se nije odrekla svog sportskog i dinamičnog izgleda, o čemu svedoči niska silueta automobila. Sve pohvale Opel zaslužuje i za mogućnosti individualizacije automobila, pa tako u okviru programa Opel Exclusive omogućava neograničen izbog boja karoserije i još neke personizacije. "Naš" automobil se mogao pohvaliti belom bojom sa perla efektom, koja uživo zaista izgleda fantastično.

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

Insignia CT nudi visok nivo prepoznatljivosti na ulici. 
 
Opel Insignia nije velika samo spolja. Osećaj robosnog i velikog automobila stiče se i kada se smestimo u automobil. Naš testirani automobil nije imao kompletno elektrifikovano podešavanje sedišta, pa je apstinencija elektromotora obezbedila da vozač može sedeti veoma nisko. Opel Insignia Country Tourer vas prosto proguta kada sedate za volan. Osećaj je odličan. Pronalaženje optimalne pozicije sedenja je veoma brzo, nezavisno od toga da li imate dugačke noge. Čak i vozač visine 196 centimetara (naš webmaster Aleksandar) može se udobno smestiti u automobil, a njegova kolena neće dodirivati bilo koji deo u automobilu.
 

Kada se smestite u automobil i zatvorite vrata, kompletan spoljni svet ostaje negde vani. Zvučna izolacija je odlična i može se uporediti sa automobilima visoke klase. To je rezultat odličnog rada inženjera, koji su osmislili dvostruko prednje vetrobransko staklo, koji pruža bolju izolaciju nego kod "običnih" verzija. Vrhunsku izolaciju obezbeđuju i konstrukcija vrata, sa velikom količinom izolacionih materijala. Sedišta poseduju AGR sertifikat (Aktion Gesunder Rücken - kampanja za zdrava leđa) pružaju vrhunsku udobnost na dužim putovanjima, što smo isprobali i u praksi. Insignia Coutry Tourer je pravi pravcati gutač kilometara. Ni posle pređenih 800 kilometara za jedan dan, iz automobila sam izašao odmoran i fit, bez jedne jedine tegobe. Automobil vas prosto poziva na vožnju. Udobnost i komfor automobila zalužuju palac nagore!

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

Ovo nije tipično terensko vozilo, ali Opel Insignia Country Tourer se ne plaši terena i stvorena je za manji izlet u prirodu.

 

Sve komande unutra su pozicionirane logično i njihovo korišćenje je krajnje jednostavno, što smo i očekivali od jednog pravog Opela. Ispred vozača na instrument tabli, pokazivači su delom analogni a delom se nalaze na velikom TFT displeju. Moramo da pohvalimo i mogućnost podešavanja head-up displeja preko dugmića koji se nalaze levo od volana. Kod nemačkih premium marki, za podešavanje head-up displeja morati ući duboko u meni informacionog sistema, što za neke vozače može biti dosadno i zamorno. Broj dugmića na središnjoj konzoli je minimalizovan u skladu sa aktuelnim trendovima, ali najvažnije komande su ostale na dohvat ruke.

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

 Naš test automobil bio je deo programa Exslusive, u okviru kojeg kupac može da bira jednu od neograničenog broja boja automobila, dizajn felni i materijale u enterijeru. 
 
Opel je na visini zadatka i u oblasti multimedije. Infotaimant sistem IntelliLink je vrhunski uređen i preko njega možemo kontrolisati audio sistem, telefon, vrhunski navigacioni sistem, podešavanja automobila, klima uređaja... Displej je osetljiv na dodir i nudi veliku mogućnost manipulacije navigacionim sistemom. Preko funkcije Android Auto, preko USB konekcije smo se povezali sa mobilnim telefonom i onda smo koristili Google Maps, čija mapa se reprodukuje na displeju automobila. Jednostavnom komandom na displeju, moguće je prebacivati sa telefonskom moda na funkcije automobila, kao i prevlačenje mape telefona na mapu integrisanu u sistem automobila. Sve funkcioniše zaista jednostavno, brzo i bez ikakvih problema.
 

Na zadnjim sedištima, putnici takođe uživaju u vrhunskom komforu. Čak ni oni natprosečno visoki neće imati problem sa se smeste na zadnja sedišta, a ispred njih će ostati i vrhunska rezerva ispred nogu i imaće sasvim dovoljno prostora iznad glave. Za sve pohbale je i činjenica da su i zadnja sedišta opremljena sa grejačima. Ako nešto možemo kritikovati, to je nepostojanje mogućnosti da Insignia Country Tourer bude opremljena sa trozonskom klimatizacijom. Putnici na zadnjim sedištima mogu podešavati otvore ventilacije na centralnom tunelu, ali ne mogu separatno podesiti temperaturu.

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

Kvalitet materijala u enterijeru je vrhunski i može se uporediti sa onim u premium modelima. Najveći deo plastike je gumiran, a završna obrada je filigranski precizna. 

 

Opel Insignia Country Tourer je karavan, koji svojim putnicima nudi dovoljno prtljažnog prostora. Kažemo dovoljno, jer to nije najbolja vrednost u klasi, ali njegovih 560 litara je sasvim dovoljno za potrebe jedne porodice. Nasloni zadnjih sedišta su deljivi u razmeri 40:20:40 i moguće ih je preklopiti preko električnih komandi u prtljažnom prostoru, čime se zapremina povećava na velikih 1 665 litara. Ako prtljažnik nije najveći, on je verovatno od jedan od praktičnijih u klasi, sa ivicom prtljažnika koja se nalazi na visini od 630 milimetara. Za električnu manipulaciju vratima prtljažnika potrebno je doplatiti.

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

Sedalni deo sedišta je moguće produžiti, čime se dobija dodatna podrška za butni deo nogu. Ovo je veoma važno, kako ne bi došlo do zamaranja nogu na dužim putovanjima. 
 
Insigniju Country Tourer možete kupiti sa jednim od tri ponuđena motora. Bazni agregat je benzinski 1.6 Turbo, koji razvija 147 kW (200 KS) i koji je dostupan sa manuelnim šestostepenim menjačem. Manuelni menjač može biti uparen i sa dizelskim 2.0 D (170 KS), koji može biti opremljen sa sistemom 4x4 pogona ili samo prednjim pogonom. Na našem testu je bila snažnija dizelska verzija 2.0 Bi-Turbo Diesel, koji razvija maksimalnu snagu od 210 konjskih snaga, uparen sa osmostepenim menjačem i sistemom pogona na sve točkove.

2.0-litarski bi-turbo dizel razvija maksimalnu snagu od 154 kW (210 KS) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 480 Nm pri 1.500 o/min. Za sistem pogona na sve točkove zadužena je kompanija GKN i opremljena je sa dve nezavisne spojnice. Sistem obezbeđuje bolju distribuciju obrtnog momenta na klizavim podlogama. U standardnoj opremi modela Opel Insignia Country Tourer sa pogonom na sve točkove, nalazi se i sistem adaptivnog oslanjanja Flex Ride. Ovde želimo da se zadržimo...

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

IntelliLink je odlično osmišljen, rezolucija i kontrast displeja su vrhunski i displej osetljiv na dodir omogućava lagano orjentisanje na navigacionom sistemu. Veliko BRAVO i za komunikaciju telefona i infotaiment sistema.
 
Oslanjanje funkcioniše savršeno i inženjerima Opela posebno čestitamo za ovu oblast. Kao što smo istakli, visina vozila od tla povećana je za 25 milimetara, ali mogućnost podešavanja oslanjanja značajno utiče na voznu dinamiku. Vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje - Tour, Normal i Sport i zaista smo iznenađeni koliko su velike razlike između ponuđenih režima vožnje. Za razliku od nekih konkurentskih modela, ovo nikako nije marketinški trik! Ovo je odlično osmišljena tehnika.

U Sport modu, Insignia CT postaje pravi sportski automobil - oslanjanje je tvrdo kao kamen, volan postaje direktniji i vozač oseća i najmanju neravninu na putu. Na drugu stranu, u Tour režimu, automobil je vrhunski udoban i osećaj je kao da automobil lebdi. Čak i kada prelazimo preko oštrih rupa, do putnika ne dolazi apsolutno ništa, a na neravninama se oseća samo blago ljuljanje.

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

Prostranost Opel Insignije CT je vrhunska. Automobil pruža odličan komfor i putnicima na zadnjim sedištima. Naravno, tu je kompletna podrška za bezbednost dece.
 
Motor raspolaže sa velikom "porcijom" obrtnog momenta, koji obezbeđuje odličnu elastičnost, a spremnost za naglo ubrzanje obezbeđuje dobro podešen 8-stepeni menjač. Tokom lagane vožnje, potrošnja ovog agregata iznosi oko 6 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, ali nešto oštrija vožnja rezultira povećanjem potrošnje. U otvorenom saobraćaju, na dužim relacijama, uključujući i vožnju na autoputu, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 7 l/100 km. Možda ovo neće impresionirate one kojima je štednja na prvom mestu, ali ne zaboravimo činjenicu da je ovo automobil koji je težak 1,7 tona, sa automatskim menjačem i pogonom na sve točkove.

U vožnji su poseban utisak ostavili sistemi asistencije, a posebno ističemo adaptivni tempomat, koji uverljivo vrši monitoring saobraćaja ispred automobila, ubrzava ili usporava automobil. Ovaj sistem predstavlja i deo sistema poluautomaizovane vožnje, koji smo isprobali u praksi i u drugim verzijama modela Insignia. Sve pohvale zaslužuju i IntelliLux LED Matrix svetla, koja automatski regulišu svetlosni snop, u zavisnosti od saobraćaja.

Aktuelnu generaciju modela Insignia mnogi nazivaju poslednjim pravim Opelom, koji je nastao pre nego što je PSA grupacija kupila ovaj svetski brend. Ako ste mislili da ima nešto zajedničkom za nekim Peugeotom, grešite. Ovo je pravi pravcati Opel. Insignia Country Tourer nudi veliki unutrašnji prostor, odličnu poziciju za volanom, vrhunsko oslanjanje i premium sveukupni kvalitet, koji se može uporediti sa bavarskom trojkom. Naravno, njegov off-road karakter je više vizuelni, ali je ovo automobil koji se definitivno ne plaši izleta u planinu ili na snežne ski centre. Cena? Početna cena za model Opel Insignia Coutry Tourer počinje od 30.769 evra.
 
Više o modelu Opel Insignia Country Tourer pogledajte klikom na LINK.

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 - Porodično blago

 

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4  
 Tip motora:  Dizelski Bi-turbo
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.956
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  154 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  480 / 1.500
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  228
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,2
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,1
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  560 / 1.665
 Zapremina rezervoara (L):  62
 Masa automobila (kg):  1.732/ 550
 Dimenzije pneumatika:  235 / 50 R18
 Dužina automobila (mm):  4.986
 Širina automobila (mm):  1.863
 Visina automobila (mm):  1.525
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.829
 Cena osnovnog modela (EUR):  30.769

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.opel.rs

Foto: Milomir Bošković

Teskt: Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje