AutoMAGAZIN - Testovi

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

Da li znate na koju automobilsku kategoriju je najviše uticala nova metodologija merenje emisije - WLTP? Na dizele? Ne! Na plug-in hibride, odnosno na hibride koji se mogu puniti. Mercedes-Benz ima ozbiljan odgovor...

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

Plug-in hibridi najpre su dizajnirani tako, da mogu merni ciklus NEDC da pređu na čistu električnu energiju. Prema ovoj metodologiji merenja, proizvođači su mogli da u određenom ciklusu zabeleže nulu u tabelu sa emisijom. Tačnije, jedno merenje je realizovano sa praznim, a drugo sa punim baterijama. To znači da je u jednom merenju beležena emisija od 85 grama, a u drugom emisija je bila 0 grama. Prosek od 42,5 grama unošen je kao zvaničan rezultat. To više nije moguće.

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

Novi protokol WLTP (Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure) koristi se za homologaciju vozila unutar Evropske unije. Podsetimo, WLTP protokol je u septembru 2018. godine zamenio prethodni homologacijski postupak (NEDC), koji je stupio na snagu 1992. godine. Projektovan je tako da obezbedi realnije uslove testiranja u cilju izračunavanja potrošnje goriva i emisije vozila. Ciklus vožnje podeljen je u četiri dela sa različitim prosečnim brzinama: sporom, srednjom, velikom i izuzetno velikom. Svaki deo sadrži različite faze vožnje, zaustavljanja, ubrzavanja i faze kočenja. Za svaki novi tip vozila, svaka konfiguracija pogonskog sklopa testira se po WLTP postupku za najlakše i najteže varijante automobila.

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

Ovom promenom, potrošnja plug-in hibrida se naglo približila potrošnji automobila sa konvencionalnim pogonom. Tako su veliki kupci iz zapadne Evrope ostali bez beneficija prilikom plaćanja poreza, a cena automobila je bila visoka.

Mercedes-Benz je odgovorio sa novim plug-in hibridnim modelima. Umesto prethodnog E350e, stigao je E300e, koji kombinuje noviji benzinski četvorocilindarski motor (M264 umesto starijeg M274). Baterija je povećana sa 9,5 na 13,5 kWh, a elektromotor ima snagu od 90 kW.

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

U Mercedes-Benz trening centru u Krnješevcima, mi smo imali priliku da se "oči u oči" upoznamo sa dizelskom verzijom plug-in hibrida, koja nosi oznaku E 300de. Dizelski agregat uparen je sa istim, gore pomenutim elektromotorom, koji je razvija firma Bosch. Pokreće ga dizelski motor (OM 654) zapremine 1.950 cm3, koji razvija maksimalnu snagu od 143 kW pri 3.800 o/min. Maksimalni obrtni moment (dizel 400 Nm, elektromotor 440 Nm) dostupan je praktično iz faze mirovanja, zahvaljujući elektromotoru. Ukupna snaga pogonskog sistema iznosi 225 kW, a ukupni obrtni moment oko 700 Nm.

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

To je na papiru, ali u praksi sve izgleda još bolje i ubedljivije. Vladan Petrović je tokom kratke vožnje isprobao Mercedes-Benz E300de i utisci su pozitivni. "Vozna dinamika je mnogo bolja nego što sam očekivao od ekološkog automobila. Upravjački sistem je precizan i moram da pohvalim velike mogućnosti podešavanja prema preferencijama vozača. Vožnja na čist električni pogon je uvek zanimljiva, ali valjalo bi videti kako sve to funkcioniše u uslovima realnog saobraćaja, posebno u gradskom saobraćaju." - objašnjava Petrović.

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

Prisutni su imali prilike da se podsete istorije uvođenja električnih motora u brendu Mercedes-Benz od daleke 1882. godine, ali i da se upoznaju sa svim novitetima novog brenda EQ, sa posebnim osvrtom na plug-in hibrid vozila. Kompanija Daimler AG najavila je dramatično proširenje plug-in hibrid game vozila pod brendom EQ Power -  do kraja 2019. najavljeno je da će ih biti 10, a do kraja 2020. godine čak 20. Plug-in gama Mercedes-Benz vozila sada može da se pohvali ne samo limuzinama i karavanima E-Klase i C-Klase, već i kompaktnim vozilima kao što su A-Klasa i B-Klasa, i popularnim SUV modelima, kao što je GLE i GLC.

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

Bitna novost za tržište Srbije jeste početak prodaje plug-in hibrid modela od ove godine. Upravo je E-Klasa 300 de, čija cena startuje od 47.500 eura primer napredne tehnologije brenda Mercedes-Benz, koji se postavio kao jedini proizvođač na tržištu koji nudi dizel motor u kombinacijom sa plug-in tehnologijom.

Mercedes-Benz E300de - isprobali smo dizel-elektro hibrid

Plug-in hibrid modeli predstavljaju važan korak u razvoju tehnologije do vožnje bez izduvnih gasova, dok sa druge strane, ovim vozilima ne manjka praktičnosti i efikasnosti. Drugim rečima, plug-in hibridi nude najbolje iz oba sveta.

PR

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Toyota Corolla je živa legenda. Prodaje se od 1976. godine i kumulativno u svim generacijama, predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije. Ove godine na tržište je stigla dvanaesta generacija ovog kvalitetnog automobila, koju smo u atraktivnoj hatchback karoserijskoj verziji isprobali na srpskim putevima...

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco, trenutno najveći SUV ove španske marke, stigao je u Srbiju. Na našim putevima smo isprobali automobil, koji u odnosu na svoje bratske modele iz koncerna, može da se pohvali najatraktivnijim dizajnom i najvećim prtljažnim prostorom...

Vozili smo: BMW 320d (G20)

Vozili smo: BMW 320d (G20)

BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika. 

123456. . .32
Škoda Octavia 2020
Slika nedelje