AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Kao što smo već istakli, model Stilo je kompaniju Fiat umalo "koštao glave". Posle ovog neuspešnog projekta Fiat je izvukao jasnu pouku: bilo kakvo "koketiranje" sa nemačkim ili drugim ukusima ne dolazi u obzir. Fiatov automobil mora biti čistokrvni Italijan! Takav je novi Fiat Bravo. Automobil nam već na prvi pogled daje do znanja da je jasni predstavnik italijanske škole dizajna. Spreda novi Bravo donosi najviše "korporativnog dizajna", jer i pored klinastog oblika, zašiljenih svetala i male maske hladnjaka, jasno podseća na estetsko rešenje Grande Punta. Iako koristi detalje od Grande Punta, veće spoljašnje dimenzije i veće međuosovinsko rastojanje učinili su automobila skladnijim i elegantnijim. Slobodno možemo reći da je "kloniranje" uspelo, jer je profil automobila naglašeno klinast sa visokim zadnjim delom. Gledajući bok automobila, primećujemo neprekidnu liniju koja obuhvata prozore i krovni B nosač, što povećava kompaktnost samog automobila. Dakle, novi Bravo iskoristio je uspešnu dizajnersku formulu Grande Punta, što u startu osigurava dobre izglede za tržišni uspeh. Ukupno gledano, spoljašnjost ovog automobila zaslužuje "čistu" desetku, posebno u kombinaciji sa atraktivnim aluminijumskim felnama, kakvim je bio opremljen automobil koji smo testirali.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Enterijer nam, isto kao i karoserija, pruža sportsku atmosferu. Zaslugu za to imaju kružni pokazivači, okrenutost središnje konzole ka vozaču, ali i visoka donja linija prozora. Instrument tabla je delo specijaliste za elektorniku, kompanije Magneti Marelli, a sportski utisak zaokružuje sportski volan i kožom obložena ručica ručne kočnice. U izradi enterijera, korišćeni su prijatni materijali, mekani na dodir, ali bi završna obrada mogla biti i bolja. "Pronalaženje idealne pozicije za volanom, za neke vozače može biti problem, jer se treba naviknuti na nepregledne prozore, pa zbunjuje visoka donja linija prozora. Prosto, imate utisak kao da sedite u nekom bolidu. Prednja sedišta su komforna i pružaju odlično vođenje tela prilikom prolaska kroz brze krivine. Što se ostalih detalja, tiče, moram da pohvalim italijanski dizajn, ali i uređenje prostora u automobilu. Sve je "na svom mestu", a ako moramo tražiti zamerku, onda je to komanda klima uređaja, na čije logiciranje se treba naviknuti." - izjavio je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, koji je, ekskluzivno za Automagazin portal, testirao Fiat Bravo.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Fiatovim inženjerima uspelo je da osiguraju mnogo prostora za glavu i na zadnjoj klupi, iako je zbog aerodinamike i dizajna linija krova blago spuštena. To bi možda i moglo dati odgovor na pitanje zašto Fiatovi inženjeri nisu u novi Bravo instalirali zadnje nezavisno "Multilink" oslanjanje točkova, koje zahteva više prostora, već su se odlučili za jednostavnije (ali i jeftinije) polukruto vešanje točkova pozadi, poznatije kao "torzija". Ovakvim logiciranjem profitirao je i prtljažnik automobila, koji pruža zavidnih 400 litara zapremine, što je sasvim dovoljno za automobil C segmenta. I obruč volana preuzet je od Grande Punta, kao i izgled prekidača za pokretanje prozora. Kompletan kokpit testiranog automobila presvučen je atraktivnim, relativno mekanim, materijalom u Carbon look-u, koji će sigurno zagolicati srca ljubitelja takmičarskih bolida Fiata, koji i više nego uspešno "praše" reli stazama širom sveta. Recimo i to da se obaranjem zadnjih sedišta dobija zapremina 1175 litara prtljažnog prostora. Zadnja sedišta deljiva su u razmeri 60:40, a po obaranju sedišta dobija se relativno ravna površina.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirani automobil je težak 1.205 kilograma i pokretao ga je atmosferski benzinski agregat zapremine 1,4 litra sa 16 ventila, koji razvija skromnih 90 konjskih snaga. Vladan Petrović ne slaže se sa konceptom malog motora u teškom automobilu: "Motor se teško nosi sa ovom karoserijom, ali ono što je paradoks, ni potrošnja nije mala. Jer, ako želimo dobre performanse, moramo motor "vrteti" u visokim obrtajima, a tada potrošnja prestaje da bude "skromna". Sve navedeno dolazi do izražaja posebno u situaciji kada se u automobilu vozi pet putnika. Tada "senilnost" motora počinje da smeta, a preticanja traju jako dugo. Ovo je motor za one koji od automobila traže minimum, jer su i ubrzanja i maksimalna brzina jako skromne. Bravo opremljen ovim motorom mogu preporučiti najviše onima koji prelaze najviše kilometara u gradskim uslovima. Na drugu stranu, moram da pohvalim kultivisanost motora. Motor na leru radi nečujno i bez ikakvih vibracija, što je za svaku pohvalu. Menjač je prijatno kratkih hodova, ali bi mogao biti precizniji. Zanimljivo je da Fiat nudi 6-brzinski menjač i uz najslabiju motorizaciju." Potrošnja na testu iznosila je oko 8,9 litara na 100 pređenih kilometara, dok je u gradskim uslovima potrošnja dostizana i 12 L/100 km. Za one zahtevnije, Fiat nudi 1.4-litarski benzinac sa turbo punjačem, koji razvija 120 i 150 konjskih snaga.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Iako pozadi nije Multilink, već "torzija" ili polukruto vešanje, osećaj u vožnji i stabilnost novog Brava je vrlo dobra. Bravo je odlično izbalansiran automobil, koji je izuzetno prijatan za vožnju. Kada smo zauzeli položaj za volanom, prvo što smo isprobali bio je Dualdrive sistem, koji se aktivira pritiskom na prekidač i koji značajno pojačava rad servouređaja volana. Iako je Dualdrive namenjen olakšavanju parkiranja i u gradskoj vožnji, naš zaključak je da je servo i u "normal" načinu rada dovoljno jak i da ova funkcija ima opravdanje samo u slučaju nežnijeg dela populacije, koja je očigledno jako važna Fiatu. Novi Bravo je jako precizan automobil u vožnji. Čak i u graničnim područjima Bravo odlično "leži" na putu, čemu doprinosi odličan ESP sistem, koji već na pomisao o proklizavanju redukuje snagu i koči. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 diska, ali i odlični pneumatici. "Preciznost volana je vrhunska. Automobil precizno ide zadatom putanjom kroz krivinu, a naginjanja su minimalna. Zanimljivo je da u brzim krivinama, ostaje savršeno stabilan. Ali, s obzirom da je automobil opremljen 17-inčnim točkovima, putnici koji se voze pozadi moraće da se naviknu na malu "masažu" na našim lošim gradskim ulicama. Zato vešanje Brava svoju najveću snagu pokazuje van grada, kada pokazuje idealno držanje putanje u krivinama i minimalizuje naginjanje." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Fiat je, kada je novi Bravo u pitanju, bezbednost shvatio krajnje ozbiljno. Solidna i čvrsta karoserija, koja postaje obeležje italijanskih automobila, prepoznaje se i po masi od preko 1.200 kilograma. Sve u novom Bravu napravljeno je po merilima za pet zvezdica Euro NCAP crash testova. Međutim, pored pasivne bezbednosti, koja je na vrhunskom nivou, Fiat je ponudio i jedno interesantno rešenje iz oblasti aktivne sigurnosti, a to su aktivna bočna svetla. Naime, pri svakom okretanju volana, kada su svetla upaljena, i pri svakom aktiviranju pokazivača smera, novi Bravo aktivira levu ili desnu maglenku i osvetljava deo puta gde tek treba da prođete. ovo sjajno rešenje svoj zadatak ispunilo je kada smo u kasnim večernjim satima vozili po vijugavim putevima prema planinskoj lepotici Tari. Neprijatna "vožnja u mrak" prolaskom kroz serpentine ovoga puta je izostala, jer su bočna svetla odlično odradila svoje deo posla i osvetlila put upravo tamo gde je to potrebno. BRAVO za FIAT!

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Fiat Bravo 1.4 16V Dynamice je odlično opremljen automobil sa prihvatljivom cenom, koja iznosi 14.500 eura, sa carinom i PDV-om. Za ovaj novac, kupac dobija odlično opremljen automobil, sa sportskom atmosferom, agresivnim dizajnom i svim potrebnim dodacima koji će vožnju učiniti komfornom i prijatnom, kako u gradu, tako i na dugim putovanjima. Uz sve to, automobil nudi vrhunsku praktičnost jednog hatchback-a sa petoro vrata, pa može biti zanimljiv izbor za široku potencijalnu grupu kupaca. I srce i razum biće "na mestu".

Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic - Tehnička specifikacija
Tip motora: Benzinski atmosferski motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1.368
Maksimalna snaga (KS pri o/min): 90 / 5.500
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): 128 / 4.500
Maksimalna brzina (km/h): 179
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12,5
Prosečna potrošnja (L/100 km) - fabrički podatak: 6,7
Zapremina prtljažnog prostora (L): 400 / 1175
Zapremina rezervoara (L): 58
Masa automobila (kg): 1.205
Dimenzija pneumatika: 225 / 45 R17
Dužina automobila (mm): 4.336
Širina automobila (mm): 1.792
Visina automobila (mm): 1.498
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.600
Trag točkova napred (mm): 1.538
Trag točkova pozadi (mm): 1.532
Cena automobila (Eur): 14.500

Goran Sarić - Automagazin

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje