AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

Druga generacija najmanjeg Range Rovera ostala je verna karakterističnim dizajnerslim linijama, ali je u tehničko-tehnološkom smislu razvijen od početka. Većina motorizacija za pogon koristi pomoć elektromotora (mild-hybrid)...

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

Evoque je na svet došao 2010. godine, kao potpuno novi član porodice aristokratskih Range Rovera. Atraktivan dizajn, sa visokim stepenom prepoznatljivosti, napravio je od modela Evoque pravi bestseller ovog brenda, iako i cenovno spada u premium klasu. Za osam godina egzistencije, Evoque je stigao do 775 000 kupaca, što je prosečno skoro sto hiljada godišnje. Sada je pred nama nova generacija ovog kvalitetnog automobila, koji je zadržao dizajnerski koncept prethodnika, ali u tehničkom smislu, nije ostao kamen na kamenu.

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

Osnova je potpuno nova platforma Premium Transverse Architecture, pripremljena za mild-hybrid i plug-in hybrid sisteme. Zahvaljujući novoj platformi, novi Evoque ima za 13 % veću torzionu čvrstoću. Međuosovinsko rastojanje povećano je za 20 mm (na 2 681 mm), širi je za 96 mm (1 966 mm), dužina je povećana za simboličan 1 mm (4 371 mm), a visina za 14 mm (1 649 mm). 

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

Već na prvi pogled je jasno da je njegov dizajn inspirisan većim Velarom. "Da, to vidimo po prednjim svetlima, sa inteligentnom LED tehnologijom, produžene linije žmigavaca sve do vrata i dizajn zadnjih svetala povezan crnim pasom. Kompletan dizajn je oslonjen na ravne površine. Jedna od značajnih novina su kvake na vratima, koje se, kao i kod Velara, vraćaju unutra nakom zatvaranja vrata. Podseća na rešenje koje smo videli na Tesla autombobilima. " - otkriva nam Vladan Petrović. Tu su i nove boje karoserije - Seoul Pearl Silver i siva Nolita Grey. Kupci i dalje mogu izabrati krov u kontrast crnoj boji ili sportsku liniju R-Dynamic. 

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

Enterijer obezbeđuje više prostora za putnike, a putnici na zadnjim sedištima imaće značajno više prostora za noge. Da bi se obezbedilo više prostora za glavu, zadnja sedišta su pozicionirana niže, ali treba videti kako se to odrazilo na udobnost u vožnji. Armaturna tabla opremljena je sa tri displeja, koji su u neaktivnom modu potpuno crni. Instrument tabla ima virtuelni kokpit dijagonale 12,3 inča, a na centralnoj konzoli su smeštena dva 10-inčna displeja sistema Touch Pro Duo. Naravno, sistem je kompatibilan sa pametnim telefonima preko Apple CarPlay i Andorid Auto. Tu je i daljinska konekcija sa vozilom posredstvom funkcije InControl Remote. Prtljažnik je povećan za 10 % na 591 litar, što je odličan rezultat. 

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

"Položaj za volanom se veoma brzo pronalazi, ergonomija je odlična i sve je na dohvat ruke. Mislio sam da mogu zameriti preglednost zadnjeg dela automobila, ali Land Rover ima rešenje. Evoque je dostupan sa retrovizorom ClearSight (na fotografiji iznad), koji se može transformisati iz običnog ogledala u ekran na kojem se reprodukuje slika sa kamere pozicionirane na zadnjem delu automobila. Rekao bih, da je ovo rešenje slično kao kod Toyote RAV4." - otkriva Petrović. Treba istaći, da pomenuti ekran ima dijagonalu od 9,5 inča i rezoluciju od 1600 x 320 pixela i da nudi značajno širi ugao posmatranja od konvencionalnog ogledala. 

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

Tehnika automobila je nova, o čemu svedoči i činjenica da je 99,9 % strukture automobila potpuno nova. Kako tvrde u Land Roveru, samo su nosači vrata (šarke) ostali isti.


Novi Evoque je elektrificiran. Osim osnovnog dizelskog motora D150 (2.0-litarski 110 kW), koji je dostupan u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove i manuelnim menjačem, sve ostale varijante modela Evoque su praktično mild-hybridi. U ponudi su tri benzinska i tri dizel motora zapremine 2.0 litra, maksimalne snage do 221 kW. Dizelski motori nose oznaku D150 (110 kW), D180 (132 kW) i D210 (176 kW), a benzince ćemo prepoznati po oznakama P200 (147) P250 (183) i P300 (221 kW). Većina motora je uparena sa devotestepenim automatizovanim menjačem i pogonom na sve točkove. Izuzetak je gore pomenuti dizel D150, koji ima pogon na prednju osovinu i šestostepeni manuelni menjač.

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

Automobil je opremljen elektro-mrežom od 48V, sistemom za rekuperaciju energije kočenja, koji je zatim pretvara u električnu energiju, koju zatim koristi za "pomoć" benzinskom motoru prilikom ubrzanja. Pri brzini manjoj od 17 km/h, Evoque može potpuno ugasiti motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Kasnije će stići i plug-in hibrid, koji će imati značajno veću autonomiju na elektro pogon. Ispod haube će disati potpuno novi benzinski trocilindarski motor zapremine 1,5 litara iz porodice Ingenium.

Novi Range Rover Evoque stigao u Srbiju - prvi naši utisci o malom Velaru

Jasno je da Range Rover Evoque nije off-road, ali treba istaći da ima klirens od 221 milimetar, ali da je sposoban da savlada vodu dubine 600 mm (!) što je za 100 mm više od prethodnika. 

Fotograf: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje