AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Umesto sedana ili karavana, Citroën je na tržište uveo jedan potpuno novi model, koji u svom imenu ima oznaku C5. Ima avangardan izgled, sa visokim stepenom prepoznatljivosti, vrhunsku štedljivu tehniku i naprednu tehnologiju u enterijeru...

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Sistem pogona na sve točkove nije u ponudi, ali zato je tu odličan sistem kontrole trakcije pogonskih prednjih točkova - Grip Control, koji radi u modovima Standard, Sand (pesak), Off-road, Snow (sneg) i ESP OFF.

 

Pogledajte fotogaleriju: Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi.

 

Sa dužinom od četiri i po metra, velikim točkovima i zavidnim klirensom od skoro četvrt metra, C5 Aircross jasno stavlja do znanja da se ne boji duela "oči u oči" i sa mnogim etabliranim veličinama u SUV segmentu. On stoji na modularnoj platformi EMP2, koja obezbeđuje pogon na prednje točkove i motor pozicioniran napred. Oslanjanje? Ne, nije hidropneumatsko, već konvencionalno sa oprugama, jer je sa odlaskom C5 u istoriju otišlo i hidropneumatska amortizacija. Zato novi C5 ne podseća na svog prethodnika! Da bi to naglasio, Citroën mu je dao ime Aircross. 

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

C5 Aircross uživo izgleda daleko atraktivnije nego na fotografijama. Robustan je, ima kratke prevese, a posebna pažnja posvećena je detaljima.

 

Umesto limuzine ili karavana, pred nama SUV, ili crossover, čija tehnika se deli u drugim modelima u PSA grupi. U tehničkom smislu, C5 Aircross je najbliži konkurentskom Peugeotu 3008. Činjenica, da je Citroën tehnički unificiran sa Peugeotom, nije ništa loše. Čak je i legendarni model XM delio tehniku sa Peugeotom 605, manji ZX (kasnije Xsara) bio je tehnički blizanac sa modelom 306, a tu je i poznati duo 106 i Saxo. Danas je najvažnije, da automobili imaju sopstveni vizuelni identitet, a kada pogledate C5 Aircross i Peugeot 3008, ne biste rekli da imaju bilo šta zajedničko. To je početak uspeha.


Automobil uživo izgleda atraktivnije nego na fotografijama, što se posebno odnositi na testirani model u atraktivnom Feel paketu opreme. Citroën C5 Aircross po svojim dimenzijama se pozicionirao između "sestrinskih" modela Peugeot 3008 i 5008. Ima dužinu od 4.500 mm, širinu od 1.840 mm i visinu od 1.670 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.730 mm.

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Kao i kod drugih modela iz PSA grupe, enterijer C5 Aircross izveden je u minimalističkom stilu. Praktičnost i lakoća korišćenja bio je važan zadatak.

 

"C5 Aircross uživo izgleda daleko atraktivnije nego na fotografijama. Na ulici izgleda robusno i već na prvi pogled je jasno da se radi o potpuno novom modelu. Ima kratke prevese, a posebna pažnja posvećena je detaljima, kao što su prepoznatljive obloge na vratima, čiji detalji su izvedeni u istoj boji kao otvori za dovod vazduha u prednjem braniku. Moram da pohvalim i vizuelno rešenje "plivajućeg krova", koji je od ostatka automobila odvojen crnim stubovima." - prvi su utisci Vladana Petrovića o novom francuskom SUV-u.

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

 Naslon za ruku između prednjih sedišta otvara se iz dva dela, što smo mogli videti kod nemačkih premium modela. 

 

U ponudi je 30 kombinacija boja, a felne mogu biti prečnika od 17 do 19 inča. Originalni su i hromirani okviri prozora, a naravno tu su i prepoznatljive vazdušne kapsule Airbump. Zadnja svetla čini grafika sa četiri samostalna svetleća elementa u svakoj svetlosnoj grupi.


Enterijer je izveden u skladu sa novim dizajnerskim smerom ovog francuskog proizvođača. Najpre želimo da istaknemo, da je C5 Aircross vrhunski praktičan automobil velikih kapaciteta. Može se pohvaliti sa tri nezavisna tri sedišta u zadnjem delu, koja se pojedinačno mogu pomerati. Opseg pomeranja je 150 mm, a ugao naslona se može menjati od 19 do 26,5, a mogu se i potpuno preklopiti. Kapacitet prtljažnika varira od 580 do 720 litara, a kada preklopimo naslone zadnjih sedišta, njegova zapremina raste na 1.630 litara. Tu je i veliki broj ostava za sitnice, puno prostora ima i u naslonu za ruku, čiji se poklopac, baš kao kod BMW-a ili Mercedes-Benza, otvara u stranu. Tu su i "džepovi" u vratima, gde možemo ostaviti flašu. Bravo za Citroën!

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Pozadi se nalaze tri odvojena sedišta. 

 

"Sve u svemu, enterijer je veoma prilagodljiv, vozač ima osećaj velike prostranosti. Volan se može podesiti prema preferencijama najrazličitijih vozača, tako da pronalaženje optimalne pozicije neće biti problem. Sedišta su komforna, što smo i očekivali od ovog francuskog proizvođača. Raspored komandi se ne razlikuje puno od sestrinskih modela iz PSA grupacije. "Komandovanje" navigacionim sistemom, klima uređajem, radiom, sasvim je jednostavna. Na grafiku instrument table potrebno je određeno vreme navikavanja. Brzina se prikazuje na malom piktogramu u desnom delu displeja." - istakao je Vladan Petrović. 

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Vadan Petrović je za samo nekoliko trenutaka pronašao optimalnu poziciju sedenja. 

 

Citroën C5 Aircross dobio je konvencionalne, hidraulične amortizere. Verovatno se pitate, da li je ovaj Francuz izgubio onu karakterističnu udobnost. Ne, nije. Zato što su amortizeri kombinovani sa mekše podešenim oprugama. Na putevima na obroncima Kopaonika, bili smo oduševeljni udobnošću automobila. "Francuski inženjeri su opet napravili odličan posao. Čak i kada naletimo na rupu sa oštrim ivicama, automobil to uspešno filtrira i u kabini smo se oećali ušuškano i udobno. I ovoga puta, ljubitelji francuskih automobila mogu da računaju na izvanrednu udobnost." - objašnjava Vladan Petrović. 

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Pod haubom našeg test automobila disalo je dizelsko srce zapremine 1.5 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 96 kW. Možda za automobil ove klase, ovaj podatak na papiru ne obećava previše, ali realnost je drugačija. "Ovo je definitivno odgovarajući motor za C5 Aircross. O tome svedoči i maksimalni obrtni moment od 300 Nm, koji je dostupan već pri 1.750 o/min. U realnosti, motor najbolje povlači u raspoonu od 2.000 do 3.000 o/min, a nema potrebe "vrteti" ga preko 4.000 o/min. Sve pohvale zaslužuje i potrošnja, koja se na našem testu kretala oko 5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Nije bitno da li ste na autoputu, u gradu ili na magistralnom putu, potrošnja se neće puno menjati. U gradskim uslovima možemo dodati jedan litar više. Manuelni menjač je odlično funkcionisao, ali uvek bih predložio automatizovani, koji se može dobiti uz doplatu." - zaključuje Petrović. 

I na kraju cena. Citroën C5 Aircross u Srbiji startuje po akcijskoj ceni od 19.990 evra, koliko košta benzinska verzija u Start paketu opreme. Testirani primerak Citroën C5 Aircross Feel Blue HDi 130 treba platiti 24.690 evra, ali u ovom nivou opreme nalaze se sve moderne novotarije, koje vožnju čine bezbednom, štedljivom, ali i zabavnom. Tu su LED svetlosne grupe, sistem za bežično punjenje mobilnog telefona, CitroënNAV navigacioni sistem, Hand Free ulazak i pokretanje vozila... Čini se da je cena ekvivalentna svemu onom što vlasnik dobija od svog novog ljubimca. 

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi - Specifikacija  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.499
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  96 / 3.750
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  300 / 1.750
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  189
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,4
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,2
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  580 / 1.630
 Zapremina rezervoara (L):  53
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.460 / 570
 Dimenzije pneumatika:  235 / 55 R18
 Dužina automobila (mm):  4.500
 Širina automobila (mm):  1.969
 Visina automobila (mm):  1.689
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.730
 Cena osnovnog modela (EUR):  19.990

 


Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Citroën, Avtonova Kab:
Adresa: Radnička 22,  Beograd
Tel: +381 11 3538 555
Web: www.citroen.rs


Foto; Milomir Bošković i Vladan Petrović
Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje