AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Stigao je novi Peugeot 508 - prvi put na srpskim putevima (FOTO)

Stigao je novi Peugeot 508 - prvi put na srpskim putevima (FOTO)

Novi Peugeot 508 je jedna od najvećih zvezda u srednjoj klasi, koji svojim hrabrim dizajnom i tehnologijom predstavlja pravo osveženje. Konačno, novi Peugeot 508 je stigao na srpsko tržište...

Stigao je novi Peugeot 508 - prvi put na srpskim putevima (FOTO)

Vertikalna prednja svetla i maska hladnjaka inspirisani su konceptom Instinct. Peugeot 508 je rekao zbogom dosadi - automobil izgleda dinamično i moderno iz svih uglova. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Novi Peugeot 508 - premijera u Srbiji.

 

Peugeot 508 druge generacije iznenadio je mnoge, pre svega svojim dizajnom. Agresivno, po principu napad je najbolja odbrana, novi 508 je zasijao poput zvezde severnjače u D-segmentu. On je jednostavno drugačiji. U današnje vreme, kada većina modela deli sličnu tehniku, teško je reći da je novi 508 razvijen na čistom listu papira, ali je činjenica da se razvojem na modularnoj platformi EMP2 daleko udaljio od svog prethodnika. 

Stigao je novi Peugeot 508 - prvi put na srpskim putevima (FOTO)

Peugeot 508 je Liftback, kojem se vrata prtljažnika otvaraju u kompletu sa zadnjim staklom. 

 

Novi Peugeot 508 je neobično nizak Liftback, sa ispruženim zubima koji izlaze iz glavnih svetlosnih grupa. Izgleda moćno, kao da preti mnogobrojnim konkurentima iz Evrope i Azije. Visina automobila iznosi samo 1.403 milimetra (53 mm niži od prethodne generacije), dužina iznosi 4.750 mm, što je za 80 mm kraće od prethodnika. Agresivnom dizajnu doprinosti i povećanje širine za 31 mm. Smanjeno je i međuosovinsko rastojanje, za 24 mm (2.793 mm). 

Stigao je novi Peugeot 508 - prvi put na srpskim putevima (FOTO)

Enterijer dolazi sa trećom generacijom iiCockpita. To znači da je opremljen 12,3-inčnim displejom, malim volanom, i 10-inčnim displejom osetljivim na dodir ugrađenim u instrumentalnu tablu.

 

Čini se, da je Peugeot na jedan drugačiji način odlučio da se oproba sa konkurentima. Iako Passat meri dužinu od 4.767 mm, Insignia 4.897 mm, Mondeo 4.871 mm, Peugeot 508 režeći poručuje da nije sve u veličini. Ovaj automobil nikoga neće ostaviti ravnodušnim i posmatrače deli na one kojima se sviđa i onima kojima se ne sviđa. Iako je većina ocenila ovaj dizajn pozitivno, postoje i oni koji ne misle tako, pa fotograf Automagazin portala, Milomir Bošković, poručuje da mu 508 izgleda "predizajnirano". O ukusima ne treba raspravljati. 

Stigao je novi Peugeot 508 - prvi put na srpskim putevima (FOTO)

Premium utisak ostavlja i zadnji deo automobila. Sedišta su ergonomski oblikovana, iako je njihova pozicija nešto niža. 

 

Bez preterivanja, unutrašnjost Peugeota 508 izgleda lukuzno, sa kvalitetom koji možemo uporediti sa premium modelima nemačke "trojke". Po ugledu na spoljašnjost, arhitektura enterijera je miljama daleko od onog što možemo nazvati konvencionalnim. Pored toga, izgled centralne konzole zavisi od ugrađenog menjača. Jedina verzija u kojoj je moguće dobiti manuelni menjač, jeste dizelski 1.5 BlueHDi (130 KS). Ova verzija ima potpuno drugačiji središnji panel u odnosu na onaj u najsnažnijoj verziji, opremljenoj sa automatskim 8-stepenim menjačem. Veliki displeji su pregledni, grafika je vrhunska, a korišćeni materijali su na visokom nivou. 

Stigao je novi Peugeot 508 - prvi put na srpskim putevima (FOTO)

Peugeot 508 je ušao u finale prestižnog izbora Car of the Year 2019, a pre nekoliko dana, ovaj hrabri predstavnik srednje klase je proglašen za Automobil godine u Slovačkoj. 

 

Za volanom Peugeota 508, vozač se oseća kao da sedi u borbenom avionu najnovije generacije. Preovladava osećaj "ušuškanosti", a sve komande su podređene vozaču. Kao što smo mogli očekivati, najveći broj funkcija kontroliše se preko glavnog multimedijalnog sistema. Naravno, komande klima uređaja, kao i grejanja i glađenja sedišta, nalaze se na dohvat ruke, na središnjem panelu. Sedišta su udobna i imaju velike mogućnosti podešavanja, tako da će svaki vozač pronaći optimalnu poziciju. Ako nešto na prvi utisak moramo zameriti, onda je to niska pozicija sedenja na zadnjim sedištima, na šta su se žalili natprosećno visoki putnici. Dakle, na ovom polju situacija je slična kao sa većinom sportski dizajniranih modela u srednjoj klasi, kao što je na primer VW Arteon. Prtljažnik meri zapreminu od 487 litara. 

Stigao je novi Peugeot 508 - prvi put na srpskim putevima (FOTO)

Novi Peugeot 508 dostupan je sa dve benzinske i tri dizelske motorizacije. Benzince reprezentuje 1.6-litarski agregat maksimalne snage 133 i 165 kW. Ove verzije su dostupne isključivo sa automatskim 8-stepenim menjačem. Dizele reprezentuju tri motora: 1.5-litarski, čija maksimalna snaga iznosi 96 kW (jedini dostupan i u kombinaciji sa manuelnim menjačem) i 2.0-litarski, koji je dostupan u dva nivoa snage (120 i 130 kW). 

Kupcima u Srbiji, Peugeot 508 dostupan je u četiri nivoa opreme: Active, Allure, GT Line i GT. Više o Peugeotu 508 pogledajte na www.peugeot.rs.


Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Esapekka Lappi - Rally Sweden 2024
Slika nedelje