AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Ponovo smo seli za volan ovog porodičnog kompaktnog vana, koji je dobio novi benzinski pogon 1.3 TCe, razvijen u saradnji sa Mercedes-Benzom...

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Renault Scenic je pionir u evropskom segmentu kompaktnih MPV modela. Najnovija generacija ovog kvalitetnog automobila uspela je da povrati raniji sjaj ovog kategoriji automobila, koja je počela da bledi dolaskom sve popularnijih crossover i SUV modela.

 

Pogledajte fotografije: Renault Scenic 1.3 TCe 160 - Test 2018


Iako će neko reći, da je Scenic u dizajnerskom smislu klon Captura, to je samo delimično tačno. Dizajnerski jezik jeste isti, ali Scenic izgleda modernije i elegantnije i robusnije. Bočni deo automobila, zajedno sa rastućom linijom zadnjih prozora, podseća na dizajnerske elemente koje smo videli kod modela Kadjar, ali u celini Scenic izgleda kompaktnije od pomenutog SUV modela. Zadnji deo automobila je elegantan, ali su velika peta vrata zadržala visok nivo praktičnosti prtljažnika. Scenic ima felne prečnika 20 inča, i one su standard!

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Bogati unutrašnji prostor zaslužuje najviše ocene. Između ostalog, to možemo zahvaliti povećanje dimenzija. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 32 mm, a širina je povećana za 20 mm. U praksi to znači, da će se i oni viši od 180 cm prijatno osećati u sedištima, jer im Scenic nudi izdašan prostor, kako u predelu ramena, tako i u predelu kolena. Moramo da primetimo i činjenicu da sedišta imaju vrhunski dizajn. Velika su i ergonomski oblikovana, kako napred tako i pozadi. Upravo zbog povećanja širine automobila, na zadnja sedišta mogu da se smeste tri odrasle osobe, koje svoju optimalnu poziciju mogu podešavati.  Scenic ima mnogobrojne ostave za sitnice, čija zapremina iznosi čak 63 litra!

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Dizajn enterijera je minimalistički, funkcionalnost je vrhunska, ali sa svim elementima koji odlikuju moderne automobile. Tu mislimo, pre svega, na velik vertikalno orjentisan infotaiment displej. Svi koji su imali prilike da koriste multimedijalni sistem u drugim Renault modelima, neće biti iznenađeni sa infotaiment sistemom u Scenicu. Da je reč o velikom MPV modelu, jasno je onog trenutka kada se smestimo za volan. Pozicija sedenja je visoka, a odličnoj preglednosti doprinosti veliko vetrobransko staklo i A stubovi iz dva dela. Važan detalj kod automobila ovog tipa svakako je prtljažnik. Scenic ima prtljažnik zapremine 506 litara, ali s obzirom na podešavajuća zadnja sedišta, njegova zapremina može porasti na 637 litara. A kada preko dugmeta ili komande u infotaiment sistemu, preklopimo naslone zadnjih sedišta, dobija se prtljažnik sa ravnom podlogom, čija zapremina je neverovatnih 1.554 litra. 

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Ove godine, pod haubu Scenica stigao je novi benzinski motor - Renault Energy 1.3 TCe, koji iz ponude istiskuje prethodnika 1.2 TCe, koji u ponudi ostaje samo u verziji TCe 130. Novi motor razvijem je u saradnji sa Mercedes-Benzom, koji ovaj agregat ugrađuje u novu generaciju svojih kompaktnih modela. Motor zadovoljava Euro 6c ekološku normu i opremljen je filterom štetnih čestica. Agregat sa električno kontrolisanim trubopunjačem ima sistem direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i unutrašnje površine cilindara obložene silicijumom, što je rešenje koje smo videli kod novih VW 1.5 TSI motora. Motor se od prethodnika zapremine 1.2 litra razlikuje i po kompaktnoj konstrukciji, što mu pomaže da ostvari brži krug hlađenja. 

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Agregat je dostupan u tri nivo snage - 85, 103 i 120 kW. "Naš" test automobil opremljen je najsnažnijim motorom, koji iz zapremine o 1.330 kubnih centimetara razvija 160 KS pri 5.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 260 Nm pri 1.750 o/min, odnosno 270 Nm pri 1.800 o/min uz pomoć overboost-a. Motor odlično sarađuje sa šestostepenim manuelnim menjačem, iako postoji i opcija da agregat bude uparen sa 7-stepenim automatizovanim menjačem. Iz mesta do 100 km/h potrebno mu je 9,9 sekundi (9,1s u kombinaciji sa automatskim menjačem) i postože maksimalnih 200 km/h, bez obzira na transmisiju.

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Motor obezbeđuje "tečnu" vožnju i odličnu elastičnost pri malim brzinama, što je ključna prednost u odnosu na prethodnika. Menjač je precizan i prijatan za rukovanje, ali mi bismo se uvek odlučili za automatizovan menjač, posebno u automobilu ovog tipa. Jedno od najčešćih pitanja, koje smo dobili o ovom motoru, svakako je potrošnja. Na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 7 litara na 100 pređenih kilometara. Na magistralnim putevima, potrošnja je iznosila oko 6 l/100 km, dok u gradskoj vožnji agregat troši oko 8 l/100 km, što možemo smatrati pristojnim rezultatom. 

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Što se tiče voznih osobina, najviše nas je interesovao uticaj standardnih pneumatika dimenzija 195/55 R20 na vozne osobine. Ako ste mislili da su ovako veliki točkovi učinili ovaj MPV neudobnim, prevarili ste se. Zapravo, u vožnji se oseća samo pozitivan efekat velikih točkova na udobnost, a automobil odaje utisak čvrstine i robusnosti. Istina, na nešto oštrijim neravninama do kabine stiže zvuk tupih udaraca amortizera. Iako su pneumatici širine koja se može uporediti sa pneumaticima na gradskim automobilima, izbalansirano oslanjanje učinilo je automobil veoma "poslušnim", ali u isto vreme udobnim. Naginjanje u krivinama je minimalno, a prednost ovako uskih pneumatika svakako je smanjen rizik od akvaplaninga, što je posebno važno u ovim zimskim mesecima, kada ima puno vode na kolovozu. 

Test: Renault Scenic 1.3 TCe 160

Renault Scenic je moderan automobil, koji zadovoljava ne samo potrebe porodice, već i zahteve vozača koji preferiraju dinamičan i agilan automobil. Vozne osobine pokazuju da i automobil sa točkovima prečnika 20 inča i povećanom visinom, može biti dovoljno agilan i komforan u isto vreme. Tih i prostran enterijer, zajedno sa kvalitetnim materijalima i promišljenim konceptom unutrašnjeg uređenja, čini ovaj automobil veoma zanimljivim. Koliko to sve košta? Naš test automobil može se pohvaliti najbogatijim Initiale Paris paketom, koji se može pohvaliti svim sistemima aktivne i pasivne bezbednosti, koji su dostupni i ponudi ovog francuskog brenda. Renault Scenic dostupan je po ceni već od 18.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju ZEN TCe 115 FAP. Testirani INITIALE PARIS TCe 160 FAP košta 28.690 evra, što je cena koja je ekvivalenta kvalitetu i luksuzu koji ovaj automobil nudi. 

 

Renault Scenic 1.3 TCe 160

 
 Tip motora:  Turbo-benzinski agregat
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.330
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  120 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  270 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,0
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  506 / 1554
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1502 / 591
 Dimenzije pneumatika:  195/55 R20
 Dužina automobila (mm):  4.407
 Širina automobila (mm):  1.866
 Visina automobila (mm):  1.653
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.734
Cena Renault Talisman - osnovna verzija  18.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.renault.rs

 

Foto: Milomir Bošković
Tekst: Automagazin.rs

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Za razliku od prethodnika, koji je svojim dizajnom jasno stavljao do znanja da na dolazi sa istoka, novi Renault Koleos može se pohvaliti atraktivnim i dinamičnim evropskim dizajnom. Na testu smo imali TOP verziju nove generacije Koleosa - Initiale Paris. Ovo su naši utisci...

123456. . .31
Audi e-tron
Slika nedelje