AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel Crossland X na srpskim putevima - prvi naši utisci

Opel Crossland X na srpskim putevima - prvi naši utisci

Na srpske puteve stigao je novi crossover iz Opela. Njegovo ime je Crossland X, a radi se o prvom proizvodu koji je nastao kao rezultat saradnje između Opela i grupacije PSA...

Opel Crossland X na srpskim putevima - prvi naši utisci

U najvišem nivou opreme, Opel Crossland X je opremljen kompletnim LED svetlima. 

 

Dok smo vozili ovaj zanimljiv automobil, mnogobrojni prolaznici su pokazali interesovanje, a pitanja su se uglavnom odnosila na razliku između Crosslanda X i Mokke X. Nismo bili iznenađeni, jer Opel u rastućem segmentu malih SUV modela ima dva atraktivna modela. Da li su Mokka X i Crossland X toliko različiti, da ima smisla ponuditi dva modela u jednoj klasi? Definitivno jesu. 

Opel Crossland X na srpskim putevima - prvi naši utisci

Crossland X karakteriše i dvobojna karoserija, što je rešenje koje nas podseća na modelu Opel Adam. 

 

Opel Crossland X - poređenje dimenzija:

 

 Model Crossland X   Meriva Mokka X  Grandland X 
 Dužina (mm)  4212  4300  4275  4477
 Širina (mm)  1765  1812  1781  1844
 Visina (mm)  1605  1615  1658  1636
 Međuosovinsko rastojanje (mm)  2604  2644  2555  2675
 Zapremina prtljažnika (L)  410 - 520  400  356  514
 Max. zapremina prtljažnika (L)  1255  1500  1305  1652

 

Mokka X je, prema tvrdnjama iz Rüsselsheima, razvijena "spolja ka iznutra", dok je Crossland X razvijen u suprotnom smeru, odnosno "iznutra ka spolja". To znači, da je kod razvoja Mokke X primaran kriterijum bio stil, dok je kod unutrašnjeg prostora napravljen kompromis. Crossland X razvijen je u suprotnom smeru, što znači da je najveća pažnja posvećena maksimalizaciji unutrašnjeg prostora, dok je spoljašnji dizajn bio u drugom planu. Opel Crossland X meri dužinu od 4.212 milimetara i ima međuosovinsko rastojanje od 2.604 milimetra. 

Opel Crossland X na srpskim putevima - prvi naši utisci

Izgled enterijera je inspirisan većim Opel modelima. Kvalitet materijala je veoma dobar. 

 

"Prednji deo automobila je dizajniran u prepoznatljivom stilu za Opel. Da ispred nas stoji Crossland X jasno nam pokazuje zadnji deo automobila, koji je originalan i svež. Posebno je zanimljivo "C-stub", koji se završava hromiranom lajsnom, što je rešenje koje neodoljivo podseća na ono koje smo videli na modelu Adam." - prvi su utisci Vladana Petrovića o modelu Crossland X. 

Opel Crossland X na srpskim putevima - prvi naši utisci

Dečica na zadnjim sedištima, ali i zašto ne bi i odrasli, obradovaće se velikim staklenim krovom. 

 

Kada smo otvorili vrata, sačekao nas je veoma zanimljiv enterijer. U Crossland X udobno se za volan mogu smestiti i osobe nadprosečnih gabarita. Prostora ima sasvim dovoljno u svim smerovima, posebno u predelu kolena i iznad glave. "Naš" test automobil bio je opremljen atraktivnim panoramskim krovom, koji visinu krova za nijansu snižava, ali i pored ove činjenice, prostora u predelu glave ima i za nadprosečno visoke osobe. Opel ističe, da su sedišta prošla kontrolu i dobila atest nemačke profesionalne organizacije ortopeda.  Iako se u automobilu četiri odrasle osobe neće osećati stešnjeno, moramo da pohvalimo i prtljažni prostor, koji meri 410 litara, što je sjajan rezultat za ovu kategoriju automobila. Tu je i mogućnost pomeranja zadnjih sedišta napred-nazad u rasponu od 15 centimetara. Kada se zadnja sedišta pomere do kraja napred, kapacitet prtljažnika raste na 520 litara. 

Opel Crossland X na srpskim putevima - prvi naši utisci

Dizelski motor je dinamičan, ima i više nego dovoljno snage, ali u isto vreme štedljiv.

 

Instrument tabla dizajnirana je u skladu sa modernim trendovima Opela i imamo samo reči hvale. Organizacija komandi je odlična, sve je pregledno i na dohvat ruke. Posebno je zanimljiv head-up displej, koji se nalazi na instrumentalnoj ploči ispred vozača. Na središnjem tunelu ostala je klasična ručica parkirne kočnice. 

Opel Crossland X pogone motori iz francuskog koncerna PSA. Benzinski motori imaju zapreminu od 1.2 litra, a dozelske agregate predstavljaju različite verzije agregata zapremine 1.6 litra. Naš test automobil bio je opremljen najsnažniji dizel motorom, koji razvija maksimalnu snagu od 88 kW (120 KS) pri 3.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 300 Nm, koji je dostupan pri 1.750 o/min. Motor je uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem i veoma je agilan u gadskoj upotrebi. Takođe, u otvorenom saobraćaju ima sasvim dovoljno snage u svim situacijama, tako da su i eventualna preticanja veoma sigurna. Kada na sve dodamo i malu potrošnju, koja je u otvorenom saobraćaju iznosila oko 5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, jasno je da je Opel napravio odličan proizvod zajedno sa PSA.

 

Opel Crossland X možete istražiti i na zvaničnom sajtu www.opel.rs.


Više o našim utiscima iz vožnje objavićemo uskoro.


Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Testirali smo: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Za razliku od prethodnika, koji je svojim dizajnom jasno stavljao do znanja da na dolazi sa istoka, novi Renault Koleos može se pohvaliti atraktivnim i dinamičnim evropskim dizajnom. Na testu smo imali TOP verziju nove generacije Koleosa - Initiale Paris. Ovo su naši utisci...

123456. . .30
Sebastien Ogier - Ford Fiesta RSWRC
Slika nedelje