AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Najnoviji član Volkswagena u klasi crossover definitivno je zanimljiv automobil. Pored visokog kvaliteta i velikih mogućnosti individualizacije, VW T-Roc do kupaca stiže i konkurentnom cenom...

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

VW T-Roc donosi dizajn sa više emocija. Prednja maska ukvirena je hromiranim ramom. Takođe, sa hromom se nije štedelo i na zadnjem delu automobila i bokovima. Zadnja svetla podsećaju na ona koja smo videli na većem Tiguanu.

 

Volkswagen brzim tempom proširuje ponudu SUV modela, jer upravo ova kategorija beleži najveći progres na tržištu. Svaki treći automobil u Evropi prošle godine bio je SUV ili crossover. Zato nemački proizvođač od modela T-Roc puno očekuje. Ne samo zato što je najmanji SUV u ponudi, već i zato što je cenovno najdopstupniji. Mi smo isprobali dizelsku verziju, koja može biti i najinteresantnija za srpske kupce.

 

Pogledajte fotogaleriju: VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion - Test 2018.


Volkswagen T-Roc stoji na modularnoj platformi MQB. Meri dužinu od 4.234 mm (za 252 mm je kraći od Tiguana) a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.590 mm. Visina automobila iznosi 1.573 mm, a širina 1.819 mm. Odgovor na pitanje, da li je T-Roc mali, nije lako dati. Mislimo da će "pravi" mali crossover biti T-Cross, a do tada će T-Roc biti najinteresantnija alternativa većem Tiguanu.

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Posebno su atraktivna dnevna LED svetla, koa se nalaze između svetala za maglu i glavnih svetlosnih grupa. 

 

Šta je VW T-Roc? Da li je to direktni konkurent modelima kao što su Seat Ateca ili Škoda Karoq?  Iako stoji na platformi MQB, koja pruža mogućnost instalacije pogona na sve točkove i snažnih 2.0-litarskih motora, ipak nije. U hijerarhiji koncerna, T-Roc je pozicioniran između pomenutih modela i manjeg modela Seat Arona. To nam govore i dimenzije - T-Roc ima međuosovinsko rastojanje od 2.590 mm, što je za 48 mm kraće od onog kod Atece... Ali nije sve u dimenzijama. Volkswagen je iskoristio dizajnerski rukopis primenjen kod skupljih modela, iako je prednja maska potpuno nova, spojena sa svetlima oivičenim hromiranom lamelom. Posebnu pažnju privlače i dnevne svetlosne grupe sa šestouganim ramom. 

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Enterijer je u skladu sa trendovima dizajniran jednostavno i pomalo nemački hladno. Infotaiment sistem je vrhunski osmišljen i jednostavan za korišćenje.

 

Utisak svežeg modernog automobila preovladava i u enterijeru. "Kada se smestimo za volan, u unutrašnjosti možemo videti sve najmodernije tehnologije koje VW nudi i u svojim skupljim modelima. Dopada mi se i velika mogućnost individualizacije, kombinacije boja i materijala su velike. Multimedija nam je poznata iz modela Polo. Active Info Display ima dijagonalu od 10,3 inča i veoma je pregledan, što možemo reći i za centralni displej. Druga zanimljivost je mapa navigacionog sistema, koja se može emitovati na displeju iza volana. Položaj sedenja je za nijansu viši nego kod Golfa. " - objašnjava Petrović.

 

Pogledajte: Ivana Španović dobija na korišćenje novi Volkswagen Arteon.


Prijatno iznenađenje usledilo je kada smo se smestili na zadnja sedišta, gde nema mnogo manje mesta nego u većim modelima kao što su Ateca ili Karoq. Sa visinom 183 cm, lako je pronaći idealnu poziciju za volanom, a iza sebe ostaviti komfornu rezervu za kolena i iznad glave. Naravno, pozadi će se najbolje osećati deca ili dve odrasle osobe. Jedno od ograničenja koje smo primetili jeste nešto skromniji pristup zadnjim sedištima, koji komplikuju relativno visoki pragovi.

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Instrument tablu čini digitalni panel Active Display dijagonale 10 inča. Sistem obezbeđuje i reprodukciju navigacionog sistema direktno ispred vozača. 

 

T-Roc ima prtljažni prostor osnovne zapremine 445 litara, odnosno 1.290 kada se preklope nasloni zadnjih sedišta. Međutim, ove vrednosti odnose se na verziju sa pogonom na prednje točkove i bez audio sistema Beats. Testirani automobil imao je najbolje ozvučenje i sistem pogona na sve točkove, što znači da je zapremina prtljažnika 392 litra, odnosno maksimalnih 1.237 litara. Prtljažnik se u praksi pokazao kao veoma pratičan za svakodnevnu upotrebu i sasvim dovoljan za četvoročlanu porodicu.


Treba istaći i vrhunsku bezbednost T-Roca. Već u seriji dolazi autonomni kočioni sistem, hill-holder, detekcija pešaka, sistem za održavanje automobila u saobraćajnoj traci, senzor za kišu i svelo, parking senzori, a u opremi Sport je adaptivni tempomat i monitoring pospanosti vozača. Komfor verzije Sport poboljšava i dvozonska klimatizacija, vrhunski audio sistem, ambijentalno osvetljenje, kožne obloge...

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta u svim smerovima, čak i kada prednja sedišta pomerimo maksimalno unazad.

 

Kao što smo od Volkswagena navikli, paleta motora je raznolika. Osnovna motorizacija je 1.0-litarski trocilindarski agregat maksimalne snage 85 kW, koji je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Snažnija verzija je 1.5 TSI (110 kW), a vrhunac benzinske ponude predstavlja 2.0 TSI maksimalne snahe 140 kW, koji je dostupan isključivo sa pogonom na sve točkove i DSG menjačem. Od jedanaeste kalendarske nedelje 2018. godine, ponuda motora je proširena sa dizelskim 1.6 TDI motorom (85 kW) i 2.0 TDI motorom maksimalne snage 140 kW.


Najatraktivniji dizel motor u ponudi aktuelnog T-Roc modela je dizelski 2.0 TDI, uparen sa sistemom pogona na sve točkove, uz mogućnost izbora šestostepenog manuelnog ili sedmostepenog DSG menječa. S obzirom da koristi modularnu MQB platformu, motor je postavljen napred poprečno, što znači da je koncepcijski veoma sličan Tiguanu. Agregat razvija maksimalnu snagu od 110 kW pri 3.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 340 Nm u rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min.

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Sedišta u verziji Sport imaju izraženo bočno vođenje i anatomski su oblikovana. Moramo da pohvalimo i dugačak sedalni deo, koji pruža dobru podšku za noge. 

 

To je teorija, a kako sklop motor-menjač funkcioniše u praksi, najbolje nam je objasnio Vladan Petrović: "Motor je proveren i veoma elastičan, u to nismo ni sumnjali. Međutim, sistem pogona ne možemo posmatrati nezavisno od transmisije, a upravo ona je T-Rocu jača strana. Menjač ima dvostruko kvačilo i dva pogonska vratila, što obezbeđuje veoma brze reakcije. Najviše mi se dopada kako se pogonski sklop "ponaša" u normalnoj vožnji, ispod 2.000 o/min. Veoma je elastičan, snažno povlači pri niskim obrtajima i najbolje radi u automatskom modu. Naravno, za one koji vole sport, tu je i manuelni mod sa komandama na volanu, ali mišljenja sam da sistem mnogo bolje radi u automatskom modu, jer TDI motoru nisu potrebni visoki obrtaju za bolje performanse. Pri brzini od 90 km/h, motor se "vrti" na oko 1.300 obrtaja, što je uticalo da potrošnja bude manja od 6 litara na 100 pređenih kilometara. Za automobil sa 4x4 pogonom i automatskim menjačem, to je rezultat za svako poštovanje."

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Vozna dinamika je odlična i može se uporediti sa Golfom. 

 

"Naš test automobil bio je opreljen felnama prečnika 18 inča, što je odlično za izgled, ali bi za udobnost bolji izbor bio nešto manja felna i nešto viši pneumatik. Terenske osobine ovog automobila nismo isprobali, ali je jasno da sa klirensom od 161 mm ne možemo očekivati čuda. Za neki manji izlet u prirodu i za odlazak na zimovanje po snegom prekrivenom putu, ovo je idealan automobil. Sve u svemu, T-Roc se vozi kao hatchback, čemu posebno doprinosi zadnja Multilink osovina, koja je standardna za verzije sa 4x4 pogonom. " - zakjučuje Petrović. 

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Jadini dizel motor koji se može upariti sa sistmeom pogona na sve točkvoe 4Motion jeste 2.0 TDI - štedljiv je i pruža odličnu voznu dinamiku. 

 

T-Roc je na nas ostavio veoma dobar utisak. Ima moderan dizajn, modernu tehnologiju Volkswagena, dobar motor, napredne sisteme asistencije, veliku mogućnost individualizacije, atraktivan infotaiment... Cena u Srbiju startuje od 19.961 evra, koliko košta T-Roc opremljen sa 3-cilindarskim 1.0 TSI motorom. Na našem testu smo imali TOP verziju T-Roc Sport 2.0 TDI DSG 4MOTION, koja košta 32.000 evra.


Cenovnik modela VW T-Roc u Srbiji možete pogledati na www.volkswagen.rs.

Testirali smo: Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion

Vladan Petrović je istakao da je T-Roc veoma dinamičan i "poslušan" automobil za svakodnevnu upotrebu. 

 

Volkswagen T-Roc 2.0 TDI 4Motion  
 Tip motora:  Turbodizel motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.968
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  340 / 1.750 - 3.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,4
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,9
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  392 / 1237
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1530 / 490
 Dimenzije pneumatika:

 215 /50 R18

 Dužina automobila (mm):  4234
 Širina automobila (mm):  1819
 Visina automobila (mm):  1573
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2590
 Cena osnovnog modela T-Roc 1.0 TSI (EUR):  19.961

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs


Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje