AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Prethodna generacija modela Opel Insignia opravdala je očekivanja - "ukrala" je mnogo kupaca Volkswagenu i Fordu na primer. Nova Insignia ima veće apetite, što smo osetili na prvom višednevnom testu...

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Opelov predstavnik srednje klase može se pohvaliti top ponudom ovog proizvođača, kako sa gledišta reprezentativnosti, tako i sa gledišta ponude motora i tehnike. 

 

Pogledajte fotografije: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 - Test 2017.

 

Dizajn


Kupci sada mogu da izaberu jednu od dve ponuđene karoserijske verzije. Iz ponude je izbačen klasičan sedan, pa potencijalni vlasnici mogu izabrati liftback karoserijsku verziju, koja nosi oznaku Grand Sport, ili karavan sa oznakom Sports Tourer. Insignia "dvojka" stoji na potpuno novoj platformi. Iako je automobil porastao za 5,5 centimetara u dužinu (na 4,9 m) i međuosovinsko rastojanje povećano za 9,2 cm na 2,83 metra, automobil je prosečno "smršao" za neverovatnih 175 kilograma.

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Naš test automobil može se pohvaliti posebno atraktivnim detaljima sa spiska paketa opreme OPC Line. Posebno su atraktivne felne prečnika 20 inča. 

 

Pogledajte: Nova Opel Insignia - naši prvi utisci.

 

Na našem testu imali smo verziju Grand Sport, opremljenu atraktivnim OPC Line optičkim paketom, koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Već na prvi pogled je jasno, da se radi o jednom od najlepših mainstream modela srednje klase. Automobil izgleda dinamičnije od prethodnika, silueta je niža i iz nekih uglova ima kupeovski izgled. Da nas izgled ne vara, potvrđuju i brojke - nova generacija Insignije je za 29 miimetara niža od prethodnika. "Naš" automobil bio je opremjen atraktivnim OPC Line paketom, koji podrazumeva sportske branike, bočne pragove i diskretno krilo na vratima prtljažnika. Ocena za dizajn je čista desetka!

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Zadnji deo automobila izgleda veoma dinamično, a iz nekih uglova ima i kupeovki oblik. OPC Line podrazumeva i diskretan spojler na vratima prtljažnika. 

 

Enterijer


U enterijeru nove Insignije sedi se za 30 mm niže nego kod prethodnika, prednji stubovi postavljeni su pod oštrijim uglom, što pruža odličan osećaj za volanom. Nižoj poziciji sedenja prilagođena je i instrument tabla, sve komande su na dohvat ruke i upravo tamo gde ih očekujemo. Ergonomija je za svaku pohvalu, što smo od Opela i očekivali, ali ono što nas je prijatno iznenadilo jeste kvalitet materijala i završna obrada, koja je na nivou modela premium brendova, što se za prethodnika nije moglo reći.

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Enterijer u potpunosti opravdava atribut PREMIUM. Materijali su mekani na dodir, a završna obrada je na visokom nivou. Većina funkcija se kontroliše preko centralnog displeja, ali je kontrola klimatizacije i audio sistema moguća analognim komandama.

 

Insignia Grand Sport je menadžerska ili podorična limuzina i kao takva, mora da obezbedi dovoljno prostora na zadnjim sedištima. Čini se da Superb više ne može da se hvali kako je lider po prostranosti u segmentu. Povećanje međuosovinskog rastojanja obezbedilo je veoma izdašan prostor na zadnjim sedištima, kojeg se ne bi postodele ni neke limuzine više klase. Na zadnjim sedištima maksimalan komfor imaće i oni nešto viši putnici, jer je prostor za kolena zaista impozantan. Ipak, oni košarkaške građe osetiće da je njihova glava veoma blizu krova automobila, zbog padajuće linije krova.


Osnovna zapremina prtljažnika u verziji Grand Sport iznosi 490 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina raste na respektabilnih 1.450 litara. Nije rekorder u klasi, ali je sasvim dovoljan za potrebe jedne porodice.

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Dolaskom nove generacije modela Insignia, češki Superb više nije vladar prostranosti na zadnjim sedištima. Insignia je pokazala, kako se može spojiti atraktivan dizajn i odlična ponuda prostora u isto vreme. 

 

Motor


Naš test automobil pokretao je benzinski 4-cilindarski 2.0 Turbo maksimalne snage 260 KS pri 5.300 o/min, koji razvija maksimalni obrtni moment od 400 Nm u rasponu obrtaja od 2.500 do 4.000 o/min. Agregat je u neutralnom modu tih i praktično se ne čuje. U sportskom modu vožnje, iz auspuha dopire dubok zvuk agregata, diskretno potpomognut Bose sistemom ozvučenja, što vozaču daje jedinstven utisak vožnje.


Kada govorimo o motoru, ne možemo da ga ne posmatramo kroz celokupan sklop motor-menjač. Agregat je uparen sa potpuno novim 8-stepenim menjačem, i upravo je menjač taj koji definiše karakter motora. A, kakav je njegov karakter? Manje sporta, više komfora. Menjač se fantastično snalazi u svakodnevnoj upotrebi. U gradskim gužvama i kolonama, bez obzira na veliku snagu motora, promene stepena prenosa su neprimetne i "mekane". Vozač i putnici nemaju nikakav osećaj da se ispod "haube" nalazi snagator od 260 KS. Opelovi inženjer ovo su uspeli ugradnjom hidrauličnog pretvarača obrtnog momenta.

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Motor razvija maksimalnu snagu od 260 KS pri 5.300 o/min i maksimalni obrtni moment od 400 Nm u rasponu obrtaja od 2.500 do 3.000.

 

Za one koji žele sport, od porodične i menadžerske limuzine ne mogu očekivati puno toga. U Sport modu, promene stepena prenosa nisu puno brže nego u komfornom režimu, tako da Insignia i njena elektronika odmah jasno daju do znanja da ovo nije automobil namenjen za jurcanje kroz krivine. Automobil je najbolje odgovorio na našu žustriju vožnju u automatskom režimu rada menjača. Snažan motor najbolje je pokazao svog potencijal na autoputu, gde veoma lagano postiže brzine i veće od 220 km/h.


Potrošnju u gradskim uslovima nismo uspeli da spustimo ispod nivoa od 10 litara na 100 pređenih kilometara, dok je u otvorenom saobraćaju realna potrošnja od 7.5 litara na 100 pređenih kilometara. Kada sve uzmemo u obzir, mislimo da ovom automobilu najbolje pristaje 2.0 dizelski agregat maksimalne snage 170 konjskih snaga. Pored toga, maksimalni obrtni moment motora 2.0 Diesel iznosi takođe 400 Nm, ali je potrošnja značajno manja.

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Velika snaga i obrtni moment uspešno su ukroćeni odlično podešenim 8-stepenim automatizovanim menjačem. 

 

Oslanjanje i pogon


Vožnja kroz krivine, otkriva nam još jednu osobinu Insignije, koja je kompatibilna sa sklopom motor-menjač, a to je neutralnost. Zahvaljujući odlično podešenom 4x4 sistemu pogona, obrtni moment ide najviše na točak koji ima najveće oprterećenje, što rezultira odičnim prijanjanjem i uliva sigurnost vozaču. Proklizavanje ne postoji ni kada u krivini maskimalno pritisnete pedalu gasa. Automobil se čvrsto drži zadate putanje i skoro je nemoguće priklizati. Servo upravljač je podešen optimalno i pruža dovoljno informacija sa podloge.


Iako oslanjanje ima nešto sporta u sebi, u komfornom režimu vožnje, putnici će se osećati ušuškano kao u automobilu više klase. Iako je automobil stajao na atraktivnim felnama prečnika 20 inča, oslanjanje vrhunski filtrira sve neravnine na putu i putnicima obezbeđuje odličnu udobnost. Još jedan dokaz, da je ovaj automobil prvenstveno namenjen menadžerima i porodicama.

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Osnovna zapremina prtljažnika u verziji Grand Sport iznosi 490 litara - sasvim dovoljno za potrebe jedne porodice.

 

Zaključak


Već nakon preuzimanja automobila, primetili smo da Insignia druge generacije privlači veliku pažnju prolaznika čak i na nemačkim putevima. Ono što je zanimljivo, automobil je privlačio poglede vozača iz automobila nemačkih premium brendova, što nam je bio znak, da je misija nemačkih stručnjaka uspela. Insignia će sigurno otkinuti zavidan deo tržišnog kolača i srednjoj klasi. O tome svedoči i cena. Opel novu Insigniju u Srbiji nudi po početnoj ceni od 22.100 evra, koliko treba izdvojiti za verziju opremljenu benzinskim motorom 1.5 Turbo.

 

Pogledajte: Opel Insignia - cenovnik u Srbiji.

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

 

Specifikacija - Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4  
 Tip motora: turbo-benzinski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1 998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  191 / 5.300
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  400 / 2.500-4.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  250
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  7,3
 Potrošnja na testu - prosečno (l/100km):  9,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  490 / 1 450
 Zapremina rezervoara (L):  62
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.649 / 596
 Dimenzije pneumatika:  245/35 ZR20
 Dužina automobila (mm):  4 897
 Širina automobila (mm):  1 863
 Visina automobila (mm):  1 455
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2 829
 Cena osnovnog modela €  22 100

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.opel.rs

Tekst i foto: Goran Sarić

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Spajanje luksuznih i terenskih automobila nije novina. Mercedes-Benz je dugo odolevao ovom trendu, ali je sa novom E-Klasom odlučio da kupcima ponudi prostrani i luksuzni karavan, koji će svoje vlasnike lagano odvesti i na izlete van asfalta...

123456. . .29
Audi A7 (2018)
Slika nedelje