AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Spajanje luksuznih i terenskih automobila nije novina. Mercedes-Benz je dugo odolevao ovom trendu, ali je sa novom E-Klasom odlučio da kupcima ponudi prostrani i luksuzni karavan, koji će svoje vlasnike lagano odvesti i na izlete van asfalta...

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Ko ne želi SUV, ali povremeno želi otići u prirodu na piknik ili na zimovanje u neki ski-centar, "terenski" karavan je pravi izbor. 

 

Premium segment povišenih karavana srednje više klase otvorio je Volvo (XC70), a njegov najpopularniji predstavnik je Audi A6 Allroad (serija C5). Švedski proizvođač nedavno je predstavio V90 CrossCountry, Audi je proširio svoj portfolio Allroad modela, a sada im se priključuje i najvažniji konkurent iz Stuttgarta.

 

Pogledajte fotogaleriju: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain - Test 2017.


Odmah da budemo jasni, Mercedes-Benz se nije upustio u trku za najviše oslanjanje. U poređenju sa klasičnim karavanom, All-Terrain je viši samo za 29 milimetara. Razlog je više nego jasan: E-Klasa All-Terrain svojim terenskim karakteristikama ne želi da "preotima" kupce SUV modela, kao što su GLC ili GLE. Zato se čvrsto drži zemlje.

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Mercedes-Benz E-Klasa All-Terain izgleda moćno i elegantno u isto vreme. 

 

Dizajn


Sve više ljudi želi na svom automobilu plastične detalje, koji njihov automobil čine još robusnijim i atraktivnijim. Kao što smo očekivali, platični detalji nalaze se na blatobranima, a posebno je atraktivan branik sa hromiranim donjim delom i maskom hladnjaka. Svojim dizajnom, maska hladnjaka podseća na veće SUV modele sa trokrakom zvezdom u znaku. Dakle, osnovne karakteristike E-Klase All Terrarin ne razlikuju se od konkurentskih modela. Standardne felne prečnika 17 inča zamenjene su atraktivnim felnama prečnika 19 inča sa pneumaticima 245/45 R19.


Mercedes-Benz E-Klasa All-Terrain standardno je opremljena vazdušnim oslanjanjem Air Body Control. Kao što smo istakli, visina automobila je za 15 mm viša, ali dodatnih 14 milimetara daju pneumatici sa nešto višim profilom. Manuelno je moguće povećati visinu za dodatnih 20 milimetara, ali samo pri brzinama do 35 km/h. Nakon što prekoračite ovu brzinu, automobil se vraća na normalnu visinu.

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

U enterijeru dominira luksuz koji možemo uporediti sa onim u S-Klasi. 

 

Enterijer


U poređenju sa klasičnim karavanom, u enterijeru se ništa nije promenilo... osim što se u ponudi režima vožnje nalazi mogućnost "All-Terrain". Unutrašnjost izgleda pomalo svemirski i podseća na onu koju smo videli u S-Klasi. "Osećaj vožnje u E-Klasi All-Terain je kao u avionu. Sedišta prihvataju telo i pružaju vrhunski oslonac sa svih strana, njihovo podešavanje je, kao što od Mercedesa i navikli, vrhunsko. Kada zatvorimo vrata, zvukovi iz spoljašnjosti jednostavno nestaju, jer je izlolacija vrhunska. Moram da čestitam nemačkim inženjerima na odlično urađenom poslu, jer uz vrhunska sedišta, vrhunsku izolaciju i vrhunsko oslanjane, u ovom automobilu se osećate ušuškano kao beli medved u dubokom snegu." - prvi je utisak Vladana Petrovića

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Kombinacija kože i aluminijuma daju arostorkatsku notu ovom kvalitetnom automobilu. 

 

Pravi kontrast kombinaciji kože vrhunskog kvaliteta i aluminijumskih detalja, predstavljaja potpuno digitalizovana instrument tabla, spojena sa odvojenim dispejom u obliku tableta. Multifunkcionalni volan opremljen je komandama osetljivim na dodir.

 

"Oba displeja imaju veoma važne funkcije u automobilu i izgledaju veoma komplikovano, bar je tako na prvi pogled. Međutim, moram da pohvalim nemačke inženjere, koji su upravo po pitanju intuitivnosti komandi napravili odlična rešenja. Svaki od ova dva displeja može se kontrolisati preko komandi na volanu - tačnije preko dugmića osetljivih na dodir koja se nalaze na volanu. Na levom kraku volana su komande za levi displej, a na desnom kraku su komande za desni displej. Sve komande su logično raspoređene i potrebno je minimalno vreme za privikavanje. Za one kojima je ovo komplikovano, tu je i kružni kontrolor na središnjem tunelu, kao i touchpad, za kojim realno nema potrebe." - ističe Petrović.

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Prostor na zadnjim sedištima odgovaraće i najkorpulentnijim putnicima. 

 

Mogućnosti konfiguracije multimedijalnog sistema su ogromne, a posebno je zanimljiva opcija koja omogućava da se na poziciji pokazivača broja obrta prikazuje mapa navigacionog sistema. Samo u ovoj verziji nalazi se specijalni sistem All-Terrain, posle čije aktivacije na središnjem displeju možete videti aktuelne informacije o terenu po kome se krećete - penjanje, spuštanje, bočni nagib, ugao zakrenutosti prednjih točkova, sve su informacije koje se prikazuju na displeju.


Što se prostora u automobilu tiče, tu je sve na nivou koji zaslužuje trokraka zvezda. Napred je prostora u izobilju, što nas u kombinaciji sa vrhunskom multimedijalnom podrškom, navodi na poređenje sa luksuznom S-Klasom. Najveća razlika u ondnosu na mega-luksuznu krstaricu visoke klase jeste u zadnjem delu automobila. Sedišta su nisko postavljena i imaju nešto kraći sedalni deo, ali to je i dalje na nivou koji ovaj brend zaslužuje.

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Prtljažnik je ogroman, a vrata se kontrolišu električnim sistemom.

 

Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 640 litara, a kada se preklope nasloni zadnjih sedišta, ona raste na velikih 1.820 litara. Još više od same zapremine nas je impresionirala velika ravna površina prtljžnika - izgleda tako impresivno, da nas je jedan slučajan prolaznik pitao, da li može ununtra da se smesti europaleta :-) Testirani automobil bio je opremljen i električnom komandom za vrata prtljažnika... 

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Vladan Petrović tvrdi da se 2.0-litarski motor veoma lako nosi sa masom od 1,9 tona. Višestruki državni reli šampion kaže, da nema potrebe za većim 6-cilindarskim agregatom.

 

Motor

Mercedes-Benz E-Klasu All-Terrain može pokretati jedan od dva dizel agregata u ponudi. Jedna mogućnost je 258 KS snažan šestocilindarski motor, a mi smo na testi imali verziju E 220d koju pokreće 4-cilindarski motor zapremine 2.0 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 194 KS pri 3.800 o/min i maksimlni obrtni moment od 400 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.800 o/min. Oba motora su spojena sa 9-stepenim automatizovanim menjačem.


"Mislim da je 2-litarski turbodizel odličan izbor i da za većim motorom nema nikakve potrebe. Veoma je kultivisan i tih. Motor veoma rado prihvata više stepene prenosa i ispod granice od 2.000 o/min. Uparen je sa uparen devetostepenim automatizovanim menjačem, koji je savršeno harmoničan. Kada snažnije pritisnete papučicu gasa, promene stepena prenosa su veoma brze, u kolonama skoro neprimetne i harmonične. Kao i kod šestocilindričnih verzija, menjač najviše "eksploatiše" veliki obrtni moment u niskim obrtajima." - objašnjava Petrović.

 

Na našem testu, prosečna potrošnja iznosila je 7.8 litara "crnog zlata" na sto pređenih kilometara. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, u devetom stepenu prenosa, broj obrtaja iznosi samo 1.400, a potrošnja oko 6 L/100 km. Vozeći se magistralnim putevima, zabeležili smo potrošnju od 5,8 l/100 km. Priznaćete, to je za automobil mase 1,9 tona, koji iz mesta do "stotke" stiže za samo 8 sekundi, fantastičan rezultat. 

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

E-Klasa All-Terrarin putnicima obezbeđuje vrhunsku udobnost na svim vrstama podloge. 

 

U vožnju


Vožnja na felnama prečnika 19 inča, u modelu E-Klasa All-Terrain veoma je udobna, posebno ako izaberete komforni mod vožnje. Naginjanje karoserije je minimalizovano i ponašanje automobila na putu veoma je slično karavanskoj verziji bez oznake All-Terrain.


"E-Klasa All-Terrain je prava porodična krstarica. Ima odličnu amortizaciju, vhunski menjač i štedljiv i elastičan motor. Od ovog automobila niko ne očekuje sport, ali zato možete preći 1000 kilometara odjednom, a da to i ne osetite. E-Klasa All-Terrain je pravi gutač kilometara - ovim automobilom zajedno sa vašom porodicom možete putovati na more, a kada izađete iz automobila, možete ići pravo na plažu, jer niste ni malo umorni. Nemački inženjeri od mene su dobili palac nagore." - zaključuje Petrović.


Cena


Mercedes-Benz E Klasa All-Terrain u Srbiji se može kupiti po početnoj ceni od 55 000 evra, dok bogato opremljena testirana verzija košta oko 67 000 evra. Cena je opravdana u svakom detalju automobila, kojem smo zaista teško mogli naći zamerku. Kada sednete u ozbiljno koncipiran i konstruisan povišeni karavan, njegove vrednosti ubrzo postaju kristalno jasne. To nije samo cena trokrake zvezde u znaku. To je cena proporcionalna zadovoljstvu koji pružaju izvanredni motor i menjač, vrhunsko oslanjanje i luksuzna unutrašnjost.

 

Pogledajte: Mercedes-Benz cenovnik u Srbiji.

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

 

 Mercedes-Benz E 220d All-Terrain - specifikacija  
 Tip motora:  Common-rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.950
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  143 / 3.800
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  400 / 1.600 - 2.800
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  231
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,0
 Potrošnja na testu - prosek (l/100km):  7,8
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  640 / 1.820
 Zapremina rezervoara (L):  66
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.900 / 670
 Dimenzije pneumatika:  245/45 R19
 Dužina automobila (mm):  4.933
 Širina automobila (mm):  1.852
 Visina automobila (mm):  1.475
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.939
 Cena osnovnog modela (€):  55.000

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Distributer za Mercedes-Benz: Emil Frey Auto Centar d.o.o.
Adresa: Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd

Telefon za prodaju putničkih vozila: 011/ 30 19 243
web: www.mercedes-benz.rs


Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje