AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Imamo na testu: nova Opel Insignia Grand Sport (2017) - pitajte šta vas zanima

Imamo na testu: nova Opel Insignia Grand Sport (2017) - pitajte šta vas zanima

Na našem testu imamo jedan veoma atraktivan novitet - novu generaciju modela Opel Insignia. Gospoda iz Rüsselsheima nam je na višednevni test obezbedila TOP verziju Insignia Grand Sport 2.0 Turbo AT, koja, pored vrhunske tehnike i tehnologije, svojom pojavom čak i na nemačkim ulicama privlači veliku pažnju...

Imamo na testu: nova Opel Insignia Grand Sport (2017) - pitajte šta vas zanima

Nova Opel Insignia izgleda sportski i elegantno u isto vreme. Top verziju krase felne prečnika 20 inča, atraktivna crvena boja, ali i OPC Line paket opreme, koji uključuje atraktivne branike, bočne pragove i diskretno zadnje krilo na vratima prtljažnika. 

 

Veličina je bitna!

 

Nova generacija modela Insignia je za 29 milimetara niža od prethodnika, a u automobilu se sedi čak 30 mm niže, što obezbeđuje vrhunski osećaj za volanom. Automobil meri ukupnu dužinu od 4.897 mm, što znači da je za preko 55 mm duža od prethodnika. Rast dimenzija obebedio je stručnjacima za enterijer punu slobodu, pa se na zadnjim sedištima ovog automobila sedi kao u automobilu više kategorije.  Zaista je imspreisvno koliko Insignia ima prostora na zadnjim sedištima, i to u svim smerovima, što možemo zahvaliti povećanju međuosovinskog rastojanja za čak 92 milimetra. Liftback, koji upravo stiže na tržište, prosečno je 175 kilograma lakši od prethodnika. 

Imamo na testu: nova Opel Insignia Grand Sport (2017) - pitajte šta vas zanima

Pored moderne tehnologije, u enterijeru primećujemo materijale vrhunskog kvaliteta, kojima Opel atakuje na klijente nemačkih premium brendova. U pravu ste, premium je teška reč, ali Opelovi stručnjaci su uradili odličan posao i ovoga puta se zaista mislilo na svaki detalj.

 

Ponoć je prošla, a neko je uvek budan i motri na vas

 

Tehnologija koja je na raspolaganju putnicima zaista je na nivou premium brendova, a u nekim segmentima možda čak i ispred konkurencije. Pažnju nam je privukao bežični, indukcioni punjač za mobilni telefon. Potrebno je samo da otvorite poklopac središnjeg naslona za ruke i smestite svoj pametni telefon u mesto predviđeno za punjenje.


Isprobali smo i Opelov čuveni Opel OnStar sistem. Bili smo malo i bezobrazni, pa smo pritisnuli dugme OnStar za poziv pola sata posle ponoći. Posle nekoliko trenutaka, ljubaznim glasom nam se javio gospodin i pitao kako može da nam pomogne. Objasnili smo, da smo novinari i da mi samo testiramo ovaj sistem. A šta to Opelov operater, koji je 24 sata, 365 dana u godini na raspolaganju, može da učini za svoje klijente? Mnogo toga, od rezervacije hotela, organizacije pomoći na putu, traženja parkinga u velikim gradovima, pa do asistencije i pozivanja hitnih službi u slučaju udesa ili saobraćajne nezgode. Takođe, Insignia je opremljena i pristupnom tačkom WiFi Hotspot. Opel zaslužuje jedno veliko BRAVO za ove tehnologije.

Imamo na testu: nova Opel Insignia Grand Sport (2017) - pitajte šta vas zanima

Pažnju nam je privukao bežični, indukcioni punjač za mobilni telefon. Potrebno je samo da otvorite poklopac središnjeg naslona za ruke i smestite svoj pametni telefon u mesto predviđeno za punjenje. Konkretno, Samusng S7 se u Insigniji punio istom brzinom kao na klasičnom kućnom punjaču.

 

Turbo, turbo i turbo...

 

Vratimo se samom automobilu. Pored vrhunskog luksuza, vrhunskih sedišta sa ventilacijom, obilnog prostora na zadnjim sedištima, nova Insignia se može pohvaliti vrhunskom tehnikom. Pod "haubom" našeg test automobila diše 2.0 Turbo benzinski motor maksimalne snage 260 konjskih snaga, koji preko 8-stepenog automatizovanog menjača 400 Nm obrtnog momenta prenosi na sve točkove. I to radi odlično - menjač koji ima hidrodinamički pretvarač obrtnog momenta, veoma je brz, posebno u Sport modu, dok u normalnoj vožnji promene stepena prenosa vrši mekano i tuho, gotovo neprimetno. Iako automobil ima veliki turbo i 260 konjskih snaga, u gradskim kolonama transmisija radi savršeno, možemo reći na nivou premium modela i snagu prenosi kontinuirano i bez trzaja. Posebno moramo da pohvalimo i aktivnu amortizaciju, pa Insignia na felnama prečnika 20 inča može da bude izuzetno udobna. 

Imamo na testu: nova Opel Insignia Grand Sport (2017) - pitajte šta vas zanima

Nova Opel Insignia putnicima na zadnjim sedištima nudi obilje prostora, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Dizajn sedišta zaslužuje palac nagore, jer pruža adekvatan oslonac za noge i leđa.

 

Paletu dizelskih motora čine 1.6 CDTI sa 110 i 136 konjskih snaga, a tu je 2.0 CDTI maksimalne snage 170 KS. Benzince predstavlja 1.5 Turbo motor u dve verzije snage (140 i 165 KS), kao i onaj u našem test automobilu 2.0 Turbo (260 KS). Sistem pogona na sve točkove dostupan je samo u najsnažnijoj benzinskoj verziji.


Opel je novu Insigniju u Srbiji ponudio po početnoj ceni od 22.100 evra.


Pogledajte: Opel Insignia - cenovnik u Srbiji.

Imamo na testu: nova Opel Insignia Grand Sport (2017) - pitajte šta vas zanima

I zadnje svetlosne grupe su izvedene u LED tehnologiji, što noću pruža fantastičan vizuelni doživljaj. 

 

Opel Insignia Grand Sport - ponuda benzinskih motora:   

 

Motor 1.5 DIT  1.5 DIT Ecotec  1.5 DIT  2.0 DIT 4x4
Zapremina (cm³)
1490  1490  1490  1998
Broj cilindara/ventila  4/4   4/4   4/4   4/4
Menjač  6M  6M  6M (6A)  8A
Max. snaga (kW/o/min): 103 / 5600  103 / 5600  121 / 5600  191 / 5300
Max. moment (Nm/o/min)  250/2000 - 4100  250/2000 - 4100  250/2000 - 4100  400/2500 - 4000
Max. brzina (km/h)  210  213  222 (218)  250
Ubrzanje 0-100 km/h (s)  9,9  9,9  8,9 (9,4)  7,3
Masa automobila (kg)  1441  1456  1441 (1472)  1649
Potrošnja (L/100 km)  5,9  5,7  6,0 (6,1)  8,6

Imamo na testu: nova Opel Insignia Grand Sport (2017) - pitajte šta vas zanima

 

Opel Insignia Grand Sport - ponuda dizel motora:   

 

Motor 1.6 Ecotec Diesel  1.6 Diesel  2.0 Diesel
Zapremina (cm³)
1598  1598  1956
Broj cilindara/ventila  4/4   4/4   4/4
Menjač  6M  6M (6A)  6M
Max. snaga (kW/o/min): 81 / 3500  100 / 3500-4000  125 / 5600
Max. moment (Nm/o/min) 300 /2000   320/2000 - 2250  400/1750-2500
Max. brzina (km/h)  205  211 (203)  226
Ubrzanje 0-100 km/h (s)  11,6  10,5 (10,9)  8,7
Masa automobila (kg)  1503  1503 (1522)  1582
Potrošnja (L/100 km)  4.0  4.3 (5,1)  5,2

Tekst i foto: Goran Sarić

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje