AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Dizajn

 

Sa modelom Lodgy, obe verzije dele većinu motora, platformu i deo "skeleta" karoserije. Dizajnersku vezu ova dva modela otkriva izgled i prednjih partija, iako Dokker ima nove branike, i mnogo veći krov. Novi model u ponudi je u putničkog verziji Dokker i dostavnoj verziji Dokker Van. Vezu modela Lodgy i Dokker otkriva prednji deo automobila, koji je skoro isti. Dokker ima novi branik, a iznad prednjeg para vrata se nalazi nešto viša linija krova. Najveću dizajnersku razliku u odnosu na Lodgy uočavamo na zadnjem delu automobila, sa potpuno novim svetlosnim grupama i novim vratima.

Enterijer

 

Enterijer modela Dokker izgleda sveže, a možemo slobodno reći i moderno. Funkcije i ergonomija su na najvišem nivou, odnosno prilagođeni su svakodnevnim potrebama prosečnih vozača, kojima su jednostavnost i funkcionalnost na prvom mestu. Odmah u oči upadaju ostave za sitnice, kojih ima gde kod se okrenete, iako bi prostor za odlaganje predmeta u vratima mogao biti veći. Čak se i iznad vozača i suvozača, zahvaljujući visokom krovu, nalazi velika polica, u koju možete smestiti sve što poželite, od dokumenata različitih formata, do lap-topa.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte test: Dacia Sandero 0.9 TCe.

 

Veoma zanimljiv detalj, već na prvi pogled je pasivni sistem drugog para vrata. Dokker tako obezbeđuje praktičniji pristup drugom redu sedišta ili prtljažniku, u zavisnosti od toga, da li je u pitanju "teretna" ili putnička verzija. U zadnjem redu se nalaze tri odvojena sedišta, tako da se u Dokker može smestiti pet odraslih osoba plus prtljag. Moramo zameriti, što su podešavanje volana po dubini i deljiva zadnja sedišta privilegija samo bolje opremljenih Dokkera.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte vest: Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO.

 

S obzirom, da je u pitanju putnička verzija, zadnja sedišta nije moguće ukloniti iz automobila. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 800 litara, što je za svaku pohvalu. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina utovarnog prostora raste na zavidnih 3.000 litara. Još važnije je, što je utovar robe veoma jednostavan i praktičan, jer ivica utovarnog prostora čini ravnu površinu sa prtljažnikom. Dokker "kopira" Lodgy i po stepenu opremljenosti. Kao i stariji MPV model, Dokker je opremljen ABS-om, ima četiri vazdušna jastuka, ISOFIX na sva tri zadnja sedišta, a može biti opremljen i ESP sistemom, ukoliko kupac to želi. Naravno, tu je putni kompjuter, zadnji parking senzori, tempomat, centralno zaključavanje, električna kontrola prednjih prozora, sistem Media NAV, preko kojeg se kontroliše navigacija sa SD karticom, Bluetooth, hands-free, USB...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Pogledajte vest: Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate.

 

Motor

 

"Naš" automobil bio je oprmljen turbo-benzinskim motorom 1.2 TCe, upareni sa petostepenim manuelnim menjačem. Naravno, da je potrošnja primarna informacija, kada je izbor ovog automobila u pitanju, ali smo prijatno iznenađeni njegovim karakteristikama. 4-cilindarski agregat je veoma živahan u gradskim uslovima prilično je elastičan i pravo je uživanje voziti ga. Maksimalna snaga motora iznosi 85 kW (115 KS) pri 4.500 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 190 Nm dostupan pri 2.000 o/min, što je odličan rezultat.

U gradskim uslovima, Dokker 1.2 TCe trošio je oko 7,5 l/100 km, a pri brzini od 100 km/h, na autoputu, "obrtomer" je pokazivao 2.300 o/min u petom stepenu prenosa, a potrošnja je pala na 6,0 l/100 km.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

U vožnji

 

Karoserija je visoka, ali vozne osobine modela Dokker su na zadovoljavajućem nivou. Ako nešto moramo kritikovati, onda neka to bude neprecizan upravljač. U krivinama je automobil vrhunski stabilan, u čemu mu pomaže i međuosovinsko rastojanje od čak 2,81 metar. Na neravnom putu, automobil pruža zadovoljavajuću udobnost, i pored činjenice da poseduje jednostavno oslanjanje. Pneumatici dimenzija 185/65 R15 prava su mera za ovaj automobil, zato što su dovoljno za bezbednu vožnju krivudavim putevima, a u isto vreme obezbeđuju dobru udobnost.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Cena

 

Naš zaključak o ovom automobilu je isti kao i sam auto - jednostavan. Čini se da je Dokker ispunio svoj zadatak, jer je jednostavan, praktičan i jeftin automobil, koji je u isto vreme opremljen odličnom multimedijom, na kojoj mu mogu zavideti i skuplji konkurenti. A, koliko je "jeftin" Dokker? Tamo gde Dacia Dokker završava, cene većine konkurentskih modela tek počinju. Početna cena modela Dacia Dokker 1.6 85 iznosi 10.100 evra, sa carinskim troškovima i PDV-om.

 

Pogledajte cenovnik Dacia Dokker u Srbiji.

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

 Dacia Dokker 1.2 TCe - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbo-benzinski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.198
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  84 / 4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  190 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,7
 Potrošnja - grad/otvoreno/prosek (l/100km):  8,2 / 6,4 / 6,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  800 / 3.000
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.205 / 613
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4.363
 Širina automobila (mm):  1.751
 Visina automobila (mm):  1.852
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.810
 Cena testiranog modela:  13.000

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.dacia.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

AMG Experience 2025
Slika nedelje