AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Karavanska verzija četvrte generacije modela Renault Megane, dobila je tradicionlno prezime Grandtour. Tehniku deli sa verzijom hatchback i sedan, ali donosi i značajna poboljšanja na polju praktičnosti za jednu porodicu...

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Novi karavan je međugeneracijski porastao za 67 mm. Međuosovinsko rastojanje u odnosu na hatchback je povećano za 43 mm, na ukupno 2.712 mm.

 

Pogledajte: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110 - Test 2017.

 

Najznačajnija promena jeste povećano međuosovinsko rastojanje, sa 2.669 na 2.712 milimetara, što je značajno uticalo na prostor na zadnjim sedištima. Dužina automobila porasla je za 67 mm i iznosi 4.626 mm, što se odrazilo na veći prtljažni prostor i bolju iskoristivost. Kada smo kod prtljažnika, recimo i to da njegova zapremina iznosi 580 litara (prema VDA standardu 521 litar). To možda nije rekordna vrednost u segmentu, ali Megane karavan zato nudi najdužu ravnu utovarnu površinu, na koju se mogu smestiti predmeti dužine 2,77 metara!

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Novi Megane karavan može biti opremljen Full LED tehnologijom, a tu je i prepoznatljivi detalj - dnevno LED svetlu u obliku bumeranga. 

 

Dizajn


Francuski automobili imaju bezvremenski dizajn i to je definitivno slučaj sa aktuelnim Meganeom. Ako pogledate pažljivije na dizajn automobila, verovatno možete zamisliti, da ovaj automobil i ni za 6-7 godina neće izgledati dosadno. Njegov vizuelni karakter određuju specifično dizajnirana prednja svetla, sa LED tehnologojom. U odnosu na prethodnika, visina je smanjena za 24 mm, što dodatno ističe sportski duh ovog porodičnog automobila.

 

Pogledajte: Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO).

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Zadnji deo automobila je prepoznatljiv, a najveću pažnju privlače opet svetla, koja su izvedena u LED tehnologiji i protežu se celom širinom prtljažnih vrata. 

 

Prednji deo je identičan kao kod hatchback-a, a glavne promene kod izgleda karavana dolaze od zadnjeg dela. Ako nas prednja LED svetla podsećaju na privlačnog zavodnika, zadnjica je definitivno tipa Dženifer Lopez - zategnuta i podignuta. Najveći utisak ostavljaju LED svetlosne grupe, koje zadiru duboko u bokove automobila i protežu se preko vrata prtljažnika sve do velikog amblema, u koji je vešto integrisana kamera za vožnju unazad. Primetili smo, da se kamera nije uprljala posle vožnje u kišnim uslovima. Zahvaljujući masivnim zadnjim bokovima i zakošenoj donjoj ivici malog zadnjeg prozora u zadnjim vratima, automobil izgleda mišićavo i atraktivno.

 

Pogledajte: Testirali smo - Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC.

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Enterijer je identičan sa onim u hatchback karoserijskoj verziji. Od francuskog automobila, ovakav komfor se i očekuje.

 

Enterijer


I enterijer je u prednjem delu identičan kao kod hatchback-a, a kao što smo to već nekoliko puta istakli, dizajn je preuzet od većeg Talismana. Odmah pažnju privlači veliki displej osetljiv na dodir, kao i displej u instrument tabli, koji menja grafiku u zavisnosti od izabranog režima vožnje. Centralni deo zauzima veliki vertikalni displej dijagonale 8,7 inča, preko kojeg se kontroliše većina funkcija u automobilu. Ipak, ovde nije sve savršeno, jer je displej neverovatno osetljiv na otiske prstiju i ukoliko ne želite da ih vidite, morate čistiti displej praktično posle svakog dodira. Kontrast je zadovoljavajući, a funkcije su intuitivno raspoređene. Ako nešto moramo zameriti, onda je to kontrola klimatizacije - intenzitet duvanja i smer možete podešavati jedino preko komande osetljive na dodir, a na centralnom panelu su samo kružne komande za kontrolu temperature i "prečice" za Auto mod... Središnji panel je jednostavan za korišćenje, dizajniran u minimalističkom stilu, jer su sve komande integrisane u R-Link 2 sistem.

 

Pogledajte: Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci.

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

 Centralno mesto u "kokpitu" zauzima veliki displej dijagonale 8,7 inča, preko kojeg se kontrolišu sve funkcije multimedijalnog sistema R-Link 2. 

 

Na prednjim sedištima se sedi neobično nisko, a oni koji su navikli na starija francuska vozila, možda će biti i iznenađeni. Svaki Megane Grandtour u standardnoj opremi ima klimatizaciju, a testirana verzija Intens opremljena je dvozonskom klimatizacijom.


Za sedišta imamo samo reči hvale, što smo mogli i očekivati od automobila ovog brenda. "Naš" automobil bio je opremljen sedištima sa izraženim bokovima, koja odlično drže telo u krivinama, a na dužim putovanjima pružaju vrhunsku udobnost za automobil ovog segmenta. Zahvaljujući ravnoj liniji krova, na zadnja sedišta se udobno mogu smestiti osobe visine i preko 185 centimetara. Sa novom generacijom, porastao je i prtljažnik, konkretno je 35 litara veći nego onaj iz prethodne generacije, o čemu smo već pisali. Dužina prtljažnika iznosi 880 mm, širina 1.100 mm, a utovarna ivica se nalazi 600 mm iznad podloge, što obezbeđuje praktičan utovar predmeta. Za svaku pohvalu je i sistem preklapanja naslona suvozačevog sedišta, čime se obezbeđuje mogućnost da u Megane Grandtour stavite predmete dužine do 2.700 mm! Testirana verzija Intens ovaj sistem ima kao deo standardne opreme.

 

Pogledajte: Testirali smo - Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4.

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Zahvaljujući povećanom međuosovinskom rastojanju, na zadnjim sedištima ima više prostora u odonsu na verziju hatchback. 

 

Motor


Pod haubom našeg test automobila se nalazio turbodizel motor 1.5 dCi, koji razvija maksimalnu snagu od 81 kW, standardno uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Motor je izuzetno kultivisan i izolovan, i radi prijatno i "mekano", bez ikakvih vibracija. Iako je na papiru nevelik i nejak, motor pruža dovljno snage u svim situacijama, i prvi utisak je da se radi o puno snažnijem motoru veće zapremine.


U šestom stepenu prenosa, prvi brzini od 130 km/h, broj obrtaja iznosi oko 2.500 o/min. Na svako dodavanje gasa, motor reaguje simpatično agilno i odaje utisak da se radi o snažnijem motoru. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je oko 5,5 litara na 100 pređenih kilometara, a napravili smo ih oko 1.800, najviše na autoputu.

 

Pogledajte: Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC.

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Renault Megane Grandtour izgleda moderno i kompaktno iz svih uglova. 

 

U vožnji


Relativno jednostavno oslanjanje je proverena formula, koja obezbeđuje optimalnu udobnost i visok nivo bezbednosti. Naš test automobil bio je opremljen i felnema prečnika 17 inča (pneumatici dimenzija 205/50), koji takođe obezbeđuju kompromis između dobre udobnosti i odlične dinamike u vožnji. Sveukupno posmatrano, Renault Megane Grandtour više je podešen da pruži dobar komfor u vožnji. U srednjim brzinama, oslanjanje i točkovi vrhunski apsorbuju neravnine i udarne rupe na putevima, tako da veći točak nije poželjan, bar po našem mišljenju. Ako od Megane Grandtour tražište nešto više od obične vožnje, njegove granice su daleko više od onih koje može da postigne prosečan vozač. Onima koji žele sportsku vožnju, samo možemo da preporučimo verzijju GT sa tvrđim oslanjanjem i sistemom aktivnog upravljanja zadnjim točkovima 4Contol.

 

Pogledajte: Testirali smo - Renault Captur 1.5 dCi.

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Karavanska verzija modela Megane obezbeđuje veliki prtljažni prostor, kojeg karakteriše i visok nivo praktičnosti.

 

Zaključak


Karavanska verzija novog Meganea ima dve važne komparativne prednosti u odnosu na hatchback - značajno veći prtljažnik i više prostora na zadnjim sedištima. Sve ostalo je skoro identično kao kod standardne karoserijske verzije. Da li je to dovoljno u borbi sa nemačkom konkurencijom? Atraktivni Francuz ima još jednog keca u rukavu, a to je cena. Testirani Renault Megane Grandtour Intens Energy dCi 110 u Srbiji košta 19.290 evra (cena sa popustom od 1.000 evra), što je za ovako bogato opremljen karavan, kojeg pokreće moderan i štedljiv turbodizel motor, sasvim prihvatljiva cifra.


Pogledajte: Renault Megane - Cenovnik u Srbiji 2017.

Testirali smo: Renault Megane Grandtour Energy dCi 110

Renault Megane Grandtour Energy dCi 110 - specifikacije

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1.461
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  81 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  260 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  187
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  521 / 1.504
 Zapremina rezervoara (L):  47
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.325 / 558
 Dimenzije pneumatika:  205/50 R17
 Dužina automobila (mm):  4.626
 Širina automobila (mm):  1.814
 Visina automobila (mm):  1.449
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.712
Cena Renault Megane Grandtour Energy dCi 110  19.290

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.renault.rs

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje