AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Treća generacija modela Toyota Yaris prošla je drugu modernizaciju. Pored dizajna, promenjen je i motor - pod "haubom" diše novi agregat 1.5 VVT-iE, koji se po mnogo čemu protivi aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji...

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Na zadnjem delu automobila uočavamo podeljene svetlosne grupe i potpuno nova vtata prtljažnika i branik. Nove su i lajsne na vratima, koje pomalo podsećaju na one koje smo videli na modelu Renault Clio.

 

Pogledajte fotogaleriju: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE - Test 2017.

 

Životni ciklus treće generacije Toyote Yaris se nastavlja i posle šest godina egzistencije na tržištu. Umesto nove generacije, dobili su drugu modernizaciju ovog automobila, koji je trenutno najprodavanija Toyota na Starom kontinentu. Toyota je uspela da poveća tržišni udeo Yarisa u svom segmentu na 6,5 %. Prošle godine, za ovaj automobil se odlučilo 280 000 kupaca, od toga čak 45 % je pazarilo hibridnu verziju, koja predstavlja raritet u konkurenciji gradskih automobila. Zato u Toyoti tvrde, da za novom generacijom nema nikakve potrebe. Zato se japanski proizvođač odlučio, da ponudi drugu modenrizaciju treće generacije ovog popularnog modela. 

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

U ponudi su i nove felne. Test automobil bio je oprmeljen felnama prečnika 16 inča i pneumaticima dimenzija 195/50. 

 

Iako je zadovoljstvo vlasnika Toyotom Yaris i veće od očekivanja, Japanci se nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama. Yaris je prošao ozbiljnu modernizaciju, usmerenu na tri oblasi - dizajn, motor i bezbednost. Rezultat je više od 900 novih delova na automobilu, što je Toyotu koštalo preko 90 miliona evra. Zanimljivo je, da je fokus modernizacije pao na evropski razvojni centar Toyote, a sve promene se odnose i na verzije koje se prodaju u Japanu (pod nazivom Vitz) i USA. Neke stilske promene izvedene su u studiju ED2 u južnoj Francuskoj.

 

Pogledajte: Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T.


Yaris je dobio novi, ekspresivniji prednji deo, u oblku velike maske hladnjaka u obliku slova X. Ovoga puta, dizajneri su otišli korak dalje, pa je Yaris dobio potpuno novi branik, inspirisan hibridnim modelima, modifikovanu "haubu", nova svetla sa promenjenom grafikom i dnevnim diodama, ali i potpuno nova vrata prtljažnika i zadnji branik. Zadnje svelosne grupe su potpuno nove, i pored komponente koja je integrisana u "C" stub, nastavljaju se komponentama integrisanim u vrata prtljažnika, što kod prethodnika nije bio slučaj. Sve u svemu, automobil sada izgleda modernije, ali u isto vreme zrelije nego do sada. Dizajneri su promenili i izgled felni prečnika 15 i 16 inča, a tu su i nove boje Hydro Blue i Tokyo Red.

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Enterijer ima modifikovanu instrument tablu sa 4,2-inčnim TFT displejom u boji. 

 

Pogledajte: Pogledajte: Novi Toyota Hilux stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO).

 

Enterijer

 

Enterijer se promenio minimalno. Primećujemo nove ventilacione otvore preuzete od modela Auris, redizajnirana zadnja sedišta, nove kvalitetnije materijale i nove ponude boja. Multimadijalni sistem Toyota Touch 2 je veoma dobro poznat. Kao što nam je dobro poznat kompletan enterijer Yarisa. Ono što primećujemo, jesu materijali boljeg kvaliteta, takođe akustični komfor je značajno poboljšan, a promene su pretrpela i "ramena" na prednjoj osovini i amortizeri, pa je i oslanjanje značajno poboljšano i utišano.

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Materijali su boljeg kvaliteta, a potpuno je nov i dizajn bočnih ventilacionih otvora. 

 

Toyota se vodila filozofijom, da dobre stvari ne treba menjati. Završna obrada je na maksimalno visokom nivou za ovu kategoriju automobila. Sve deluje veoma čvrsto i kompaktno, a komande su postavljene tako da njihova aktivacija bude najjednostavnija. Posebnu pažnju zaslužuje i multifunkcionalni sistem Toyota Touch 2, čiji displej se nalazi na centralnom mestu "kokpita". Intuitivnost sistema je veoma dobra, iako bi refleksija displeja mogla biti i manja, odnosno kontrast nešto veći. Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, čak i za nešto više osobe. Zapremina prtljažnika iznosi 286 litara, bez obzira da li je u pitanju hibridna verzija ili model sa konvencionalnim pogonom. 

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Toyota je u Yaris instalirala novi 1.5 VVT-iE motor. Motor je atmosferski i njegova glavna odlika je ravna kriva obrtnog momenta. 

 

Motor


Najvažnija promena dogodila se ispod haube. Dobro poznati 4-cilindarski 1.33 VVT-i je prošlost. Na njegovo mesto je ugrađen novi motor 1.5 VVT-iE, koji po novoj normi RED (Real Driving Emission) troši oko 12 % manje goriva od svog prethodnika. Pored toga, razvija 10 % više snage (82 kW) i ima 8 % veći maksimalni obrtni moment (136 Nm). Za visoku efikasnost najzaslužniji je komresioni odnos motora od 13,5 : 1. Takođe, sisem hlađenja motora sa vodom hlađenim izduvnim komponentama značajno pomaže većoj efikasnosti. Pri nižim opterećenjima, efikasnost je povećana zahvaljujući novoj sistemu kontrole vremena otvaranja ventila VVT-iE, koji prebacuje motor u Atkinsonov ciklus rada. Uz pomoć ovog motora, koji je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, Yaris iz mesta do 100 km/h stiže za 11.0 sekundi. Toyota ističe, da je za ubzranje od 80 do 120 km/h u petom stepenu prenosa potrebno 17,6 sekundi, što je više od 2 sekunde bolji rezultat od prethodnika. Glavna karakteristika ovog motora je prava kriva obrtnog momenta, što je bio glavni razlog zbog čega se u Toyoti nisu odlučili za motor 1.2 Turbo, koji se ugrađuje u C-HR i Auris.


Motor je odlično "upakovan" sa menjačem sa 6 brzina, koji nije uobičajen u ovoj kategoriji automobila. Kupac se može odlučiti i za kontinualni CVT menjač. Naš test automobil bio je uparen sa manuelnim menjačem. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 5,7 litara na 100 pređenih kilometara. Najefikasniji je bio u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.500 o&min, kada je potrošnja iznosila oko 5 l/100 km.

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Promene je pretrpelo i oslanjanje. Modernizovani Yaris nudi odličnu voznu dinamiku i komfor u vožnji. 

 

U vožnji


Novi Yaris se može pohvaliti ne samo dobrom izolacijom motora, već i oslanjanja. Putnici u automobilu ne čuju zvukove koji dolaze od oslanjanja, a prilikom prelaska preko rupa, kojih na našim putevima ima u izobilju, može se čuti samo prigušeni tupi zvuk. Treba istaći i da automobil iznenađujuće dobro "pegla" udarne rupe na našim putevima i da su na ovom polju japanski inženjeri veoma vredno radili. Za svaku pohvalu su i manevarske mogućnosti novog Yarisa. Volan veoma brzo reaguje, precizan je, a prečnik kruga okretanja iznosi manje od 4,7 metara, što sigurno obezbeđuje vrhunske manevarske sposobnosti u gradskim uslovima. Iako je oslanjanje tvrđe "trimovano", udobnost novog Yarisa veoma dobra, naravno poredeći ga sa konkurentima iz klase gradskih automobila.

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

I pored modernih tehnologija, Toyota Yaris je zadržala vrhunsku ergonomiju i intuitivnost komandi. 

 

Cena


Umesto četvrte generacije, na tržište je stigla druga modernizacija aktuelnog Yarisa. Novi motor je značajno unapredio ovaj japanski model, jer pruža odličnu agilnost i pokretljivost uz relativno malu potrošnju, a zadržane su sve dobre strane ovog popularnog autombila.


Koliko košta? Nova Toyota Yaris u Srbiji je dostupna već od 10.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju sa troja vrata koju pokreće motor 1,0 VVT-i i paketom opreme Luna. Čak ulazni nivo opreme uključuju mnogobrojne sisteme aktivne i pasivne bezbednosti i sve neophodne elemente za prijatnu vožnju. Paket Toyota Safety Sense deo je serijske opreme i podrazumeva sistem PCS, sistem upozorenja na napuštanje kolovozne trake LDA, sistem prepoznavanje saobraćajnih znakova RSA, automatska duga svetla... Za 12.490 evra, kupac može dobiti petovratnu verziju koju pokreće motor 1.5 VVT-iE.

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

 

Toyota Yaris 1.5 VVT-iE - tehnička specifikacija  
 Tip motora:  benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1 496
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  82 / 6 000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  136 / 4 400
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,0
 Potrošnja na testu - prosečno (l/100km):   5,7
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  286 / 1 180
 Zapremina rezervoara (L):  42
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.065 / -
 Dimenzije pneumatika:  195/50 R16
 Dužina automobila (mm):  3 945
 Širina automobila (mm):  1 695
 Visina automobila (mm):  1 510
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2 510
 Cena osnovnog modela  10 990

 


Fotografije možete pogledati klikom na LINK

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Web: www.toyota.rs

 

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

123456. . .29
Audi A7 (2018)
Slika nedelje